سفر ارزان به آنتالیا - چگونه سفر خیلی ارزان به آنتالیا داشته باشیم؟
زهرا نیرومند 1399/04/03 3707 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آنتالیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است که به دلیل جذابیت‌های طبیعی و تاریخی فراوانی که دارد، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. شاید بتوان گفت بخش عمده‌ای از مسافران آنتالیا، هم‌وطنان خوب کشورمان هستند که این شهر زیبا را برای سفر، گردش و استراحت انتخاب می‌کنند و یک تعطیلات به یادماندنی را برای خود رقم می‌زنند. اگر دوست دارید به آنتالیا سفر کنید اما از لحاظ مالی آمادگی لازم را ندارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با سفر ارزان به آنتالیا آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای آنتالیا وارد صفحه "تور آنتالیا" شوید.


سفر ارزان به آنتالیا


هزینه‌های سفر به آنتالیا


اگر اهل سفر کردن باشید، می‌دانید که عمده هزینه‌های سفر شامل بخش‌های حمل‌ونقل، اقامت، خوردوخوراک و تفریحات می‌باشد. اگر بتوانید مدیریت درستی داشته باشید و هریک از این هزینه‌ها را کاهش دهید، این فرصت را خواهید داشت که سفر ارزان به آنتالیا یا سایر نقاط دنیا را تجربه کنید.
قبل از این که بخواهید به آنتالیا یا هر کشور و شهر دیگری سفر کنید، باید هدف خود را از سفر کردن مشخص نمایید. اگر دوست دارید کشورهای مختلف دنیا را از نزدیک ببینید، با تاریخ، معماری و بناهای زیبای آن آشنا شوید، از تماشای جاذبه‌های طبیعی و مناظر چشم‌نواز لذت ببرید و با مردمانی که فرهنگی متفاوت با فرهنگ ایرانی دارند، ارتباط برقرار کنید، باید بودجه و وضعیت مالی خود را نیز در نظر بگیرید و مطابق با آن برنامه‌ریزی نمایید.
می‌توانید غذای خوبی بخورید، اما لازم نیست حتما شیک‌ترین رستوران شهر را انتخاب کنید. جای راحتی را برای اقامت و استراحت در نظر بگیرید، اما نه یک هتل 5 ستاره مجلل که هزینه بسیار بالایی را از شما دریافت می‌کند. کافیست قدری مدیریت داشته باشید و راهکارهایی را برای سفر ارزان به آنتالیا در نظر بگیرید. سفر ارزان را یاد بگیرید تا بتوانید به شهرها و کشورهای بیشتری سفر کنید و آن‌ها را از نزدیک ببینید.


هزینه‌های سفر به آنتالیا


سفر در فصل‌های کم‌گردشگر


یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، هزینه سفر در فصل‌های پرگردشگر سال بیشتر است. اولین قدم برای کاهش هزینه‌های سفر انتخاب فصل‌ کم‌گردشگر برای این کار می‌باشد. در این زمان‌ها به دلیل نبودن مسافر صندلی‌های هواپیما خالی می‌ماند و ایرلاین‌ها برای فروش بلیط‌های خود و کاهش ضررهای ناشی از خالی بودن هواپیما، هزینه بلیط‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند که گاهی اوقات به نصف قیمت نیز می‌رسد. در مورد رزرو هتل‌ها نیز همین‌طور است. صاحبان هتل برای تبلیغات و جذب مسافر بیشتر قیمت‌های رزرو اتاق را کاهش داده و حتی گاهی به کمتر از نصف قیمت می‌رسانند.
این‌جا این سوال مطرح می‌شود که فصل‌های کم‌گردشگر آنتالیا کدام است؟ دقت داشته باشید که آنتالیا یک شهر ساحلی است که تفریحات آبی آن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از این رو، اغلب افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، فصل تابستان را برای این کار انتخاب می‌کنند تا بتوانند به بهترین شکل از تفریحات ساحلی و آبی آن استفاده نمایند. بنابراین، اگر بخواهید در فصل کم‌گردشگر و خلوت‌تر به آنتالیا سفر کنید، باید فصل زمستان را انتخاب نمایید. تور آنتالیا در فصل تابستان در گران‌ترین حالت خود قرار دارد و از اواسط پاییز تا اواسط بهار به ارزان‌ترین قیمت خود می‌رسد.


سفر در فصل‌های کم‌گردشگر


هزینه بلیط هواپیما


افرادی که بسیار سفر می‌کنند همیشه به دنبال ارزان‌ترین قیمت برای بلیط هواپیما هستند. خرید بلیط‌های لحظه‌ آخری و چارتری یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش هزینه بلیط هواپیماست. البته خرید بلیط با قیمت مناسب بستگی به زمان سفر شما نیز دارد. هزینه بلیط هواپیما در برخی از روزهای هفته و ایام مختلف سال، متفاوت است. اگر در فصل‌های پرگردشگر سفر کنید، قطعا باید هزینه بیشتری بپردازید، حتی اگر بلیط را به صورت چارتر تهیه نمایید. بنابراین، سعی کنید سفر خود را برای فصل‌های کم‌گردشگر برنامه‌ریزی کنید یا اگر قصد سفر در تعطیلات را دارید، بلیط خود را از قبل تهیه نمایید تا با افزایش قیمت لحظه آخر روبرو نشوید.


هزینه بلیط هواپیما


هزینه اقامت در آنتالیا

قیمت اقامت‌گاه و هتل، از دیگر گزینه‌هایی است که تاثیر زیادی بر روی هزینه‌های سفر شما دارد. برای داشتن سفر ارزان به آنتالیا باید در انتخاب اقامت‌گاه دقت کنید و هتل‌های ارزان‌تر یا هاستل‌ها را اجاره نمایید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که آنتالیا با سواحل زیبا و تفریحات آبی‌اش شناخته می‌شود و جاذبه‌ تاریخی و اماکن دیدنی چندانی ندارد. از این رو، اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند بیشتر زمان خود را در هتل ‌بگذرانند و از تفریحات و سرگرمی‌های داخل هتل بهره‌مند شوند. پس انتخاب هتل اهمیت بسیار زیادی در کیفیت سفر شما دارد.
برای این‌که بتوانید سفر خوب و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید و هم این‌که سفر ارزان به آنتالیا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم هتل‌های دوستاره و سه‌ستاره این شهر را برای اقامت انتخاب کنید. این هتل‌ها تقریبا امکانات خوبی دارند و تفریحات آبی متنوعی را برای مسافران خود در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، بسیاری از آن‌ها نیز در سواحل آنتالیا واقع شده‌اند و حتی ساحل اختصاصی خود را نیز دارند.
اگر هزینه هتل برایتان گران تمام می‌شود، می‌توانید هاستل یا حتی آپارتمان اجاره کنید و یک اقامت ارزان در آنتالیا را تجربه نمایید.


هزینه اقامت در آنتالیا


هزینه غذا در آنتالیا


آنتالیا، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که سالانه افراد زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. از این رو، چندان دور از ذهن نیست که بگوییم این شهر پر از هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها و ... است. با هر بودجه‌ای که به آنتالیا سفر کنید، می‌توانید رستوران یا غذاخوری موردنظر خود را پیدا کرده و یک وعده‌ غذایی مناسب در آن میل کنید.
رستوران‌های آنتالیا به درجات مختلفی تقسیم می‌شوند. اگر دوست دارید می‌توانید در رستوران‌های لوکس و گران این شهر غذا بخورید، اما اگر به قصد دارید سفر ارزان به آنتالیا را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌های معمولی یا ارزان‌قیمت شهر میل کنید. فست‌فودهای زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد نیز از لحاظ هزینه مقرون بصرفه هستند و قیمتی معادل رستوران‌های ارزان این شهر دارند. اگر در هتل اقامت ندارید و به آشپزخانه دسترسی دارید، می‌توانید خودتان آشپزی کنید تا هزینه‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.


هزینه غذا در آنتالیا


هزینه بازدیدها و تفریحات


مهم‌ترین انگیزه مسافران برای سفر به آنتالیا، تفریحات آبی و ساحلی‌اش می‌باشد. اگر هتل شما از این امکانات برخوردار نباشد، باید به سواحل یا پارک‌های آبی بروید تا بتوانید از تفریحات آن بهره‌مند شوید. غواصی، رفتینگ، کشتی‌سواری و ... از جمله تفریحات آبی هستند که در کنار سواحل زیبای مدیترانه تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، پارک‌های آبی آنتالیا نیز در بین گردشگران بسیار محبوب بوده و بازی‌های متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند. ورودی این پارک‌ها کمی بالاست، اما ارزش یک‌بار تجربه کردن را دارد. بهتر است از دیگر هزینه‌های خود کمی بگذرید، اما تفریحات آبی آنتالیا را از دست ندهید.
اگر قصد دارید سفر ارزان به آنتالیا را تجربه کنید، می‌توانید از سواحل متعدد این کشور بازدید نمایید که اغلب آن‌ها رایگان هستند و ورودی ندارند. موزه آنتالیا، برج ساعت، مناره یولی و دروازه هادریان از دیگر مکان‌هایی است که با هزینه‌ای بسیار پایین می‌توانید مورد بازدید قرار دهید. علاوه بر این، در طول سال جشنواره‌های جذاب و متنوعی نیز در آنتالیا برگزار می‌گردد که اگر در این شهر حضور داشته باشید، می‌توانید به صورت رایگان در آن‌ها شرکت نمایید.


هزینه بازدیدها و تفریحات


هزینه حمل‌ونقل در آنتالیا


به غیر از هزینه اقامت، خوردوخوراک و تفریحات، هزینه حمل‌ونقل داخل شهری نیز از جمله هزینه‌های عمده سفر محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشته باشید. اگر قصد سفر ارزان به آنتالیا را دارید، حتما از اتوبوس یا تراموا استفاده نمایید. اتوبوس‌ها تقریبا تمامی نقاط شهر را پوشش می‌دهند و شما را به سمت نقاط گردشگری آنتالیا هدایت می‌کنند. با تراموا نیز می‌توانید به همه نقاط دسترسی داشته باشید و با قیمتی مناسب به گشت‌وگذار در شهر بپردازید.
تاکسی‌های آنتالیا نیز همیشه در دسترس هستند، اما گزینه خوبی برای سفر ارزان نیستند. هزینه تاکسی تقریبا 3 تا 4 برابر هزینه اتوبوس و ترامواست.


هزینه حمل‌ونقل در آنتالیا


خرید در آنتالیا


از هرچه که بگذرید، از خرید کردن در شهرهای ترکیه نمی‌توانید بگذرید. مراکز خرید آنتالیا نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید در این شهر را دارید، بهتر است مراکز خرید ارزان‌تر را انتخاب کنید تا در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کرده باشید. مرکز خرید میگروس، شی‌مال، دیپو و مارک آنتالیا، از جمله مراکز خرید این شهر هستند که اجناس باکیفیت و مرغوب را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.


خرید در آنتالیا


در این مقاله در مورد شهر زیبای آنتالیا صحبت کردیم و راهکارهایی برای سفر ارزان به آنتالیا در اختیارتان قرار دادیم. آنتالیا شهر تفریحات آبی و ساحلی است. اگر دوست دارید بیشتر از تفریحات آن برخوردار باشید، سعی کنید از هزینه‌های جانبی چون هزینه خوردوخوراک و اقامت‌گاه خود تا جایی که می‌توانید کم کنید. سفر در فصل‌های خلوت سال نیز به مدیریت بیشتر هزینه‌های شما کمک می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید تورهای ارزان آنتالیا را مورد بررسی قرار داده و سفری آرام و راحت به این شهر زیبا را تجربه کنید. برای اطلاع از تورهای آنتالیا پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت آژانس گردشگری کایت با آدرس www.kite.ir بزنید و زمان برگزاری تورها و شرایط هریک از آ‌ن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید