آبشار لوه کجاست؟ راهنمای سفر+ راه‌های دسترسی+ تصاویر
ضحا اکبری 1399/04/02 5638 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اغلب کسانی‌ که قصد سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا را دارند، از همان جاده‌ی قدیمی، خشک وبیابانی که از شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود و... می‌گذرد استفاده می‌کنند، در حالی‌که از استان گلستان و نزدیکی گرگان جاده‌ای به سمت مشهد وجو دارد که هم سرسبز است و هم آب و هوای بسیار بهتری نسبت به آن جاده‌ی خشک و بیابانی دارد. این جاده هم زیباست و هم در دل خود مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های زیادی پنهان کرده که بعضی از آن‌ها بسیار در دسترس و از نظر زیبایی کم نظیر هستند. یکی از این جاذبه‌های زیبا و شگفت انگیز، آبشار لوه است که به دلیل نزدیک بودن به جاده‌ی اصلی و محیط بکر و زیبا بسیار مورد علاقه‌ی مسافران جاده‌ی گرگان به سمت مشهد است. آبشار لوه در نزدیکی روستایی به همین نام با حدود 1000 نفر جمعیت قرار دارد، لوه در زبان هندی به معنای پرنده‌ای شبیه تیهوست که آن‌را شکار می‌کنند. شما هم اگر می‌خواهید به مشهد سفر کنید و قصد دارید این بار به‌جای آن جاده‌ی سنتی از جاده‌ی شمالی به مشهد بروید، و در راه از زیبایی‌های آبشار لوه لذت ببرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با موضوعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی آبشار لوه، ویژگی‌های منحصر بفرد و زیبایی‌های آبشار لوه، بهترین زمان سفر به آبشار لوه، وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار لوه، راه‌های دسترسی به آبشار لوه و چگونگی اقامت در آبشار لوه آشنا کنیم.


موقعیت جغرافیایی آبشار لوه


آبشار لوه در شهر گالیکش از توابع استان زیبای گلستان قرار دارد، شهر گالیکش از نظر داشتن تعداد زیادی آبشار، معروف است اما آبشار لوه ویژگی‌هایی دارد که آن‌را از سایر آبشارهای شهر گالیکش متمایز می‌کند. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان نزدیک و در دسترس بودن آبشار لوه، زیبایی‌های منحصر بفرد آن و محل قرار گرفتن آن که نزدیک به پارک ملی گلستان است را نام برد. آبشار لوه تا شهر گالیکش 20 کیلومتر و تا جاده‌ی اصلی گلستان – مشهد فقط 5 کیلومتر فاصله دارد، پس اگر برای رسیدن به مقصد عجله ندارید به هیچ عنوان دیدن این آبشار زیبا و شگفت انگیز را از دست ندهید. ضمن اینکه در مسیر حرکت خود می‌توانید سری به شهر گنبد کاووس و برج تاریخی و آجری گنبد قابوس بزنید. این گنبد که با 18 متر ارتفاع بلندترین برج آجری جهان است تا شهر گنبد کاووس فقط به اندازه‌ی 10 دقیقه رانندگی فاصله دارد و نهایتا نیم ساعت وقت شما را می‌گیرد اما دیدن بلندترین برج آجری جهان و زیبایی وصف نشدنی‌اش فرصت تجربه‌ای لذتبخش را به شما می‌دهد.

آبشار لوه


ویژگی‌های منحصر بفرد و زیبایی‌های آبشار لوه


آبشار 75 متری لوه از مجموع صخره‌هایی طبقه طبقه تشکیل شده که بلندی هر طبقه با طبقه‌ی دیگر متفاوت است، ارتفاع بلندترین طبقه به 15 متر می‌رسد و در هر طبقه چاله‌هایی وجود دارد که از آب آبشار پر شده و به شکل حوضچه درآمده است. مجموع این طبقات و حوضچه‌ها آبشار زیبای لوه را تشکیل می‌دهد.در 14 کیلومتری شرق آبشار لوه، پارک ملی و جنگلی گلستان قرار دارد که همجواری این آبشار و پارک گلستان از ویژگی‌های بسیار خاص آبشار لوه می‌باشد. ضمنا آبشار کوه سنگی که یکی دیگر از آبشارهای مهم استان گلستان است هم به آبشار لوه نزدیک است و همین از دیگر ویژگی‌های خوب این آبشار می‌باشد. همچنین مسیر رسیدن به آبشار لوه یکی از مسیرهای تورهای پیاده‌روی جنگل‌های هیرکانی است، آبشار لوه در شمال این جنگل‌ها و استان سمنان و دشت‌های زیبای شاهرود در در جنوب آن‌ها قرار دارد. با اینکه این مسیر شیب‌دار و نسبتا طولانی است اما لذت دیدن درختان پهن‌برگ توسکا، ممرز و افرا و شوق رسیدن به آبشار لوه خستگی ناشی از راه را از بین می‌برد.

آبشار لوه


بهترین زمان سفر به آبشار لوه


استان‌های شمالی کشور ما از جمله گلستان که آبشار لوه در آن قرار دارد، در ماه‌های فصل تابستان گرم و شرجی و در ماه‌های فصل زمستان سرد هستند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار به آبشار لوه بروید تا هم از سرمای زمستان و هم از شرجی تابستان در امان باشید و از بودن در کنار این آبشار لذت ببرید.

آبشار لوه


وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار لوه


اگر می‌خواهید چند ساعتی را کنار آبشار لوه بمانید و پس از لذت بردن از زیبایی‌هایش آن‌جا را ترک کنید، کافی است وسایل متداول همه‌ی سفرها از جمله مدارک شناسایی، دوربین، کیسه زباله، کمک‌های اولیه، تلفن همراه، پاور بانک، کفش مناسب برای پیاده‌روی، غذای اصلی و میان وعده، آب آشامیدنی، دارو و یک کوله پشتی برای قرار دادن این وسایل در آن را با خود ببرید ولی اگر قصد دارید شب را در کنار آبشار بمانید، به غیر از موارد بالا حتما با خود چادر مسافرتی، کیسه‌ی خواب و یک زیرانداز برای کیسه خواب (برای جلوگیری از سرایت رطوبت زمین به کیسه خواب) داشته باشید.

آبشار لوه


راه‌های دسترسی به آبشار لوه


آبشار لوه در 20 کیلومتری گالیکش قرار دارد و فاصله‌ی بین گالیکش تا گرگان 108 کیلومتر است، اگر قصد دارید از گرگان به سمت مشهد بروید ابتدا باید به مینودشت رفته و از آن‌جا به گالیکش سپس به سمت آبشار لوه بروید. فقط این را مد نظر داشته باشید ک تابلوی نشان دهنده‌ی جاده‌ی فرعی آبشار لوه خیلی کوچک است و باید دقت کنید تا آن‌را ببینید.

آبشار لوه


چگونگی اقامت در آبشار لوه


اگر قصد دارید شب را در نزدیکی آبشار لوه بمانید، باید بدانید که این منطقه هیچ هتلی برای اقامت مسافران ندارد و نزدیکترین هتل به آبشار در مینودشت است، این ناحیه تنها یک مرکز بوم‌گردی دارد ک شما در صورت تمایل می‌توانید شب را در آن بگذرانید. اما شرایط محل آبشار به گونه ای است که اگر تجهیزات لازم مثل چادر مسافرتی و... با خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید در قسمت‌های مناسب کمپ بزنید و صبح هنگام از فضای مه آلود و زیبای آبشار لذت ببرید. فقط یادتان باشد که شب‌های آن‌جا سرد است و حتما باید لباس گرم به همراه داشته باشید.

آبشار لوه


مادر این مقاله به معرفی آبشار لوه به عنوان یکی از زیباترین و بلندترین آبشارهای گالیکش در استان گلستان که به داشتن آبشارهای متعدد معروف است پرداختیم و شما را از محل قرار گرفتن این آبشار، زیبایی‌ها، راه‌های دسترسی و چگونگی اقامت در آن آگاه کردیم .اگر قصد سفر به این منطقه‌ی زیبا و لذت بردن از آبشار لوه را دارید می‌توانید ب قسمت آبشار لوه در سایت ما مراجعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید