فاصله‌ی شهرهای توریستی ترکیه از یکدیگر چقدر است؟
زهرا نیرومند 1399/03/30 5937 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ترکیه، یک کشور اروپایی- آسیایی در همسایگی ایران است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی که دارد، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. این کشور یکی از پرطرفداترین و محبوب‌ترین مقاصد سفر خارجی در بین ایرانیان نیز می‌باشد. بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان برای استراحت و گذران روزهای تعطیل خود کشور ترکیه را برای سفر انتخاب می‌کنند. این انتخاب به دلیل نزدیکی این کشور به ایران، آب و هوای مناسب، فرهنگ آشنای مردم ترکیه، عدم نیاز به دریافت ویزا و البته ارزان‌تر بودن هزینه سفر نسبت به دیگر کشورهای خارجی می‌باشد. شاید تا به حال به این فکرکرده باشید که در سفر خود به کشور ترکیه، به جای بازدید از یک شهر، از چند استان و شهر بازدید نمایید و با یک تیر چند نشان بزنید. در این صورت اولین فکری که به ذهنتان رسیده است این است که، فاصله‌ی شهرهای توریستی ترکیه از یکدیگر چقدر است؟ چقدر زمان نیاز دارید تا از شهری به شهر دیگر بروید؟ در این بخش ما به این سوالات پاسخ داده و شما عزیزان را در یک سفر خاطره‌انگیز به این کشور زیبا و تاریخی همراهی می‌کنیم. ادامه مطلب را دنبال نمایید.


شهرهای توریستی ترکیه


ترکیه یک کشور آسیایی- اروپایی است که بخش گسترده‌ای از آن در شمال غربی آسیا و منطقه خاورمیانه و بخش کوچکی از آن نیز در بخش جنوب غربی اروپا قرار دارد. این کشور پهناور شبیه به یک مستطیل است که از سمت شرق با کشورهای ایران، نخجوان، ارمنستان و گرجستان مرز مشترک دارد.
کشور ترکیه دارای 81 استان است که در 7 منطقه دریای سیاه، مرمره، اژه، آناتولی مرکزی، آناتولی شرقی، آناتولی جنوب شرق و مدیترانه قرار گرفته‌اند. هر استان نیز به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که شهرهای آن را تشکیل می‌دهند. تعدادی از شهرهای ترکیه بیش از سایر شهرها و استان‌ها مطرح بوده و بیشترین تعداد گردشگر را در طول سال به خود اختصاص داده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به 9 شهر استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش‌آداسی، ازمیر، وان، مارماریس، آلانیا و کاپادوکیا اشاره کرد. اگر تاکنون برای سفر به ترکیه برنامه‌ریزی کرده باشید، حتما نام این شهرها را شنیده‌اید و شاید در انتخاب شهر مناسب، دچار تردید شده باشید. اگر این‌طور است، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه نمایید تا با فاصله این 9 شهر توریستی باهم آشنا شوید. در این صورت می‌توانید حداقل برای سفر به دو یا سه شهر برنامه‌ریزی کنید و مکان‌های بیشتری را از نزدیک ببینید.


شهرهای توریستی ترکیه


استانبول


استانبول، در سال‌های دور پایتخت امپراطوری عثمانی و روم شرقی بوده است. از این رو، بناهای قدیمی، مساجد، کلیساها، موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد که برای علاقه‌مندان به معماری و تاریخ بسیار جذاب و دیدنی است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، مکان‌های گردشگری و دیدنی دیگری نیز در این شهر وجود دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. این شهر در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است که توسط تنگه بسفر از هم جدا می‌شوند. استانبول، پرگردشگرترین شهر ترکیه است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را به هیچ عنوان از دست ندهید. فاصله شهر استانبول از دیگر شهرهای توریستی ترکیه از:

کاپادوکیاآلانیاوانمارماریسازمیرکوش‌آداسیآنتالیاآنکارا
8048181617730485566699458فاصله به کیلومتر

استانبول


آنکارا


آنکارا، پایتخت ترکیه و یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور است که در مرکز ترکیه قرار دارد. اگر دوست دارید ترکیبی از سنت و مدرنیته را در کنار هم داشته باشید، بازدید از شهر زیبای آنکارا از دست ندهید. این شهر مرکز فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و تجاری ترکیه می‌باشد که تمامی ساختمان‌های اداری این کشور را نیز شامل می‌شود. علاوه بر این، آنکارا جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌های بسیاری نیز دارد که می‌توانید در برنامه بازدیدهای خود بگنجانید. فاصله شهر آنکارا از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:


کاپادوکیاآلانیاوانمارماریسازمیرکوش‌آداسیآنتالیااستانبول
3555251217668589659479448فاصله به کیلومتر

آنکارا


آنتالیا


آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است که در بخش غربی این کشور و در منطقه مدیترانه واقع شده است. سواحل زیبای این شهر در سراسر دنیا شناخته شده و بسیاری از گردشگران علاقه‌مند را به سمت خود می‌کشاند. آنتالیا به تفریحات ساحلی و آبی‌اش مشهور است و امکانات تفریحی فراوانی را برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم آورده است. افرادی که برای استراحت و تفریح به ترکیه سفر می‌کنند، اغلب این شهر را برای اقامت انتخاب می‌کنند تا ضمن بهره بردن از چشم‌اندازهای بی‌نظیر ساحلی، از تفریحات دریایی نیز برخوردار باشند. فاصله شهر آنتالیا از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:

کاپادوکیاآلانیاوانمارماریسازمیرکوش‌آداسیآنکارااستانبول
5751331486324465412484693فاصله به کیلومتر

آنتالیا


کوش‌آداسی


کوش‌آداسی، شهر ساحلی زیبایی است که در کناره‌های دریای اژه بنا شده و جاذبه‌های تاریخی فوق‌العاده‌ای را نیز در خود جای داده است. این شهر یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می‌شود که در بین گردشگران ایرانی نیز طرفداران بسیاری دارد. از جمله جذابیت‌های فوق‌العاده و منحصربفرد کوش‌آداسی که حتما باید ببینید می‌توان به پاموک‌کاله اشاره کرد که یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت است. کوش‌آداسی به شهر توریستی ازمیر بسیار نزدیک است. فاصله شهر کوش‌آداسی از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:

کاپادوکیاآلانیاوانمارماریسازمیرآنتالیاآنکارااستانبول
827539179321099412659566فاصله به کیلومتر

کوش‌آداسی


ازمیر


ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه است که شاید به اندازه استانبول، آنتالیا یا کوش‌آداسی معروف نباشد، اما یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. افرادی که ازمیر را برای سفر انتخاب می‌کنند بیشتر به دنبال آرامش هستند، ضمن این‌که هزینه‌های سفر به ازمیر نسبت به دیگر شهرهای ترکیه، پایین‌تر است. شهر زیبای ازمیر در سواحل دریای اژه قرار دارد و از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت می‌باشد. فاصله شهر ازمیر از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:

کاپادوکیاآلانیاوانمارماریسکوش‌آداسیآنتالیاآنکارااستانبول
813592177726499463589477فاصله به کیلومتر

ازمیر


مارماریس


مارماریس، یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در جنوب غربی این کشور قرار دارد. قرار گرفتن این شهر بین دو دریای اژه و مدیترانه و همچنین لنگرگاه‌های موجود در این منطقه باعث شده است تا مارماریس به عنوان یکی از مراکز اصلی کشتی‌رانی و غواصی محسوب شده و طرفداران بسیاری در بین گردشگران ترکیه پیدا کند. این شهر از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت بوده و تمدن‌های بزرگی چون آدا، روم، بیزانس، آشور، مقدونیه، سلجوقیان و عثمانی را به خود دیده است. فاصله شهر مارماریس از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:

کاپادوکیاآلانیاوانازمیرکوش‌آداسیآنتالیاآنکارااستانبول
8374551785264210324668730فاصله به کیلومتر

مارماریس


وان


وان، یکی از شهرهای شرقی کشور ترکیه است که با ایران مرز مشترک دارد. از این رو، مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار گرفته است. عمده گردشگران خارجی این شهر را ایرانی‌ها، آلمانی‌ها و گردشگران کره جنوبی تشکیل می‌دهند. وان، آب و هوایی بسیار خوب و مطبوع دارد و بیشتر با مراکز خرید متنوعش شناخته می‌شود. در واقع می‌توان این شهر را یک مکان ایده‌آل برای خرید معرفی کرد که اجناس باکیفیت و متنوع را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کند. اگر قصد دارید یکی از نزدیک‌ترین شهرهای ترکیه به ایران را انتخاب کنید و سفری کم‌هزینه داشته باشید، وان بهترین انتخاب خواهد بود. فاصله شهر وان از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:

کاپادوکیاآلانیامارماریسازمیرکوش‌آداسی
آنتالیاآنکارااستانبول
9601289178217771793148612171617فاصله به کیلومتر

وان


آلانیا


آلانیا، از جمله شهرهای تاریخی ترکیه است که به دلیل قرار گرفتن در کنار جنگل و دریا، جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را نیز به نمایش گذاشته است. افرادی که قصد سفر به مقصدی دنج و آرام دارند، اغلب این شهر ترکیه را برای اقامت انتخاب می‌کنند تا ضمن بازدید از بناهای تاریخی و استفاده از تفریحات آبی و ساحلی، در آرامش این شهر کمی استراحت کنند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر آلانیا، حمام ترکی آن است که طرفداران بسیاری دارد. فاصله شهر آلانیا از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:

کاپادوکیاوانمارماریسازمیرکوش‌آداسیآنتالیاآنکارااستانبول
5321290449592539133525818فاصله به کیلومتر

آلانیا


کاپادوکیا


کاپادوکیا، یک شهر تاریخی در منطقه آناتولی مرکزی ترکیه است که از لحاظ زمین‌شناسی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در این شهر شگفت‌انگیز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، می‌توانید جاذبه‌های جغرافیایی، فرهنگی و تفریحی متنوعی را نیز داشته باشید. صخره‌های زرد و صورتی دره سرخ کاپادوکیا، شهر زیرزمینی کایماکلی و معبد اسکی گوموسلر بخشی از دیدنی‌های این شهر زیباست که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. علاوه بر این، زیباترین دهکده جهان با نام گورمه نیز در این شهر واقع شده است که گردشگران می‌توانند مناظر دیدنی و چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز آن از فراز آسمان به تماشا بنشینند. گورمه دهکده بالن‌های رنگارنگ است. فاصله شهر کاپادوکیا از دیگر شهرهای توریستی ترکیه عبارتند از:

آلانیاوانمارماریسازمیرکوش‌آداسی
آنتالیاآنکارااستانبول
535960837813828575347804فاصله به کیلومتر

کاپادوکیا


در این مقاله 9 شهر پرگردشگر ترکیه را به شما عزیزان معرفی کردیم و فاصله هر شهر از دیگر شهرهای توریستی ترکیه را نیز در اختیارتان قرار دادیم. دانستن فاصله شهرها از هم به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری را داشته باشید تا برای رزرو هتل، هزینه و ... دچار مشکل نشوید. در صورتی که علاقه‌مند به سفر با تورهای گردشگری ترکیه هستید، پیشنهاد می‌کنیم صفحات دیگر کایت را مورد بررسی قرار دهید تا با زمان برگزاری تورها و شرایط هریک از آن‌ها آشنا شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید