زیباترین ایستگاه‌های مترو مسکو که شبیه موزه‌اند
4364 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله کایت می‌خوایم با زیباترین ایستگاه های مترو مسکو آشنا بشیم. تصور کن که هر روز یه مسیر رو باید با مترو طی کنی و فضای ایستگاه‌ها تبدیل به محیطی میشه که روزانه از جلوی چشمت رد میشن. بعضی وقتا در و دیوار این ایستگاه‌های مترو پر شده از تبلیغات و یا دست فروش‌هایی که حتی باعث مزاحمت مسافرا هم میشن. در این مقاله می‌خوایم به زیباترین ایستگاه های مترو مسکو بریم که بیشتر شبیه به موزه هستن و با سبک معماری که دارن علاوه بر این که آرامش رو به مسافرا هدیه میدن فرهنگ و هنر روسیه رو هم یادآور میشن. یه جمله معروف از یه بزرگی هست که میگه: بهترین سرمایه‌گذاری برای هر ملتی سرمایه‌گذاری روی فرهنگ هست. زیباترین ایستگاه‌ های مترو مسکو انقدر جذاب هست که تبدیل به یکی از جاذبه‌ های گردشگری تور مسکو شده که گردشگران با پرداخت کمترین هزینه می‌تونن با شکوه هنر و فرهنگ روسیه رو از نزدیک لمس کنن.

زیباترین ایستگاه های مترو مسکو که موزه است
زیباترین ایستگاه های مترو مسکو که شهرت جهانی دارند


مترو مسکو تنها برای حمل و نقل در شهر نیست شاید باورش سخت باشه که کلیسا، سالن‌های رقص و انواع گالری‌های هنری رو می‌تونین در زیباترین ایستگاه های مترو مسکو ببینین. با قدم زدن در این ایستگاه‌ها می‌تونین در تونل زمان تاریخ روسیه قدم بزنین و با سبک معماری و چلچراغ‌های عظیم سالن‌ها با ستون‌های مرمری که داری شکوهی منحصر به فرد رو از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو آشنا می‌شیم.

زیباترین ایستگاه های مترو مسکو
سالن‌ها و خط‌های زیباترین ایستگاه های مترو مسکو


سالن‌های زیباترین ایستگاه های مترو مسکو که در سال 1935 افتتاح شد 11 مقصد در شهر دارد که در آ ن سال استالین دستور داد که بنای مترو را که برای خدمت‌رسانی به مردم در نظر گرفته شده مانند کاخ‌های باشکوه روسی ساخته شود و 20 درصد بودجه رو به این امر اختصاص داد. امروزه زیباترین ایستگاه های مترو مسکو به 13 خط رسیده است که 203 ایستگاه در تمام نقاط شهر مانند مویرگ در جریان هست.

مطالب مرتبط:

زیباترین متروهای جهان

راهنمای بردن دوچرخه به مترو

متروی باکو، مترویی با بیش از 50 سال قدمت

سالن‌ها و خط‌های زیباترین ایستگاه های مترو مسکو
 قیمت سفر با مترو در زیباترین ایستگاه های مترو مسکو


برخلاف باور عموم که تصور می‌کنند که به دلیل شکوهی که زیباترین ایستگاه های مترو مسکو دارد باید بهای بلیت زیادی برای سفر با مترو بپردازند؛ بهای بلیت مترو در تور مسکو بسیار ارزان هست و شما با پرداخت کمترین هزینه که تقریبا کمتر از 1 یورو هست می‌تونی به این موزه متروی زیبا وارد بشی و یه سفر درون شهری در با تور مسکو داشته باشی. کارتی برای مسافران وجود داره که موقع وارد شدن به زیباترین ایستگاه های مترو مسکو می‌تونی با خرید کارت ترویکا از یه تخفیف ویژه 35 درصدی برخوردار بشی.

 قیمت سفر با مترو در زیباترین ایستگاه های مترو مسکو
خطوط رنگی زیباترین ایستگاه های مترو مسکو


خطوط متروی مسکو از رنگ‌ قرمز، سبز و آبی تشکیل شده که یکی از قدیمی‌ترین این خطوط خطی به رنگ قرمز هست که از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو به حساب میاد. این ایستگاه سه خط اصلی متروهای مسکو رو به هم متصل میکنه که در واقع همون ایستگاه دروازه دولت ماست: ) اما خیلی با هم متفاوت هستن. در هر یک از خط‌های زیباترین ایستگاه های مترو مسکو مجسمه‌ها و گالری‌های نقاشی مسحور کننده وجود داره.

ایستگاه های مترو مسکو
خط آبی تیره به نام آرباتسکایا از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو


این خط علاوه بر این که وظیفه حمل و نقل مردم را در مسکو داره و از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو به حساب میاد و پناهگاهی امن برای مواقعی هست که شهر بمب باران میشه. معماری داخلی این ایستگاه با مرمر قرمز طراحی شده که با لوسترهای بزرگ و مجلل به زیبایی می‌درخشه و از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو است. خط دیگری با رنگ سبز تیره است که در جنگ جهانی دوم مردم زیادی را از خطر بمباران در امان نگه داشت این ایستگاه هم که از زیباترین ایستگاه‌ های مترو مسکو است که به نام ولادیمیر مایاکوفسکی معروفه که شاعری از شوروی بوده است.

آرباتسکایا از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید