13 نکته ضروری برای تورها و مسافرت‌های گروهی
حامد مقتدایی 1399/03/17 1487 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



برنامه شرکت در تورها و مسافرت‌های گروهی دارید؟ در تورهای گروهی بدون اینکه عجله‌ای داشته باشید می‌توانید چیزهای بسیار زیادی ببینید، دوستان‌ فوق‌العاده‌ای پیدا کنید و سفر خاطره‌انگیزی داشته باشید. چه اولین بارتان باشد که می‌خواهید به این تورها و مسافرت‌های گروهی بروید یا بار دهم، نکاتی وجود دارد که باید پیش از رفتن به آن‌ها توجه داشته باشید.


نکات الزامی در تورها و مسافرت‌های گروهی


در ادامه به تعدادی از این نکات ضروری اشاره شده است:


1. حتماً به اندازه لازم پول نقد به همراه داشته باشید.


پیش از اینکه خانه را ترک کنید، از این مسئله که چندین تراول‌چک پنجاه و صدهزارتومانی همراه‌تان است، اطمینان حاصل کنید. در طول سفر شاید به جاهایی بروید که به پول نیاز پیدا می‌کنید، اما دستگاه خودپرداز یا دستگاه کارت‌خوان وجود نداشته باشد. نمی‌توان خیلی روی هم‌سفران و سایر گردشگران برای این مسئله حساب باز کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره بهترین ویژگی‌های تورهای یک روزه، می‌توانید نگاهی به مقاله «تور‌های یک روزه و بهترین ویژگیهای آن‌ها» بیندازید.


2. بخشی از کوله‌پشتی‌تان را به لباس‌هایی که باید شسته شوند، اختصاص دهید.


در تورها و مسافرت‌های گروهی احتمال اینکه لباس‌های‌تان به هر دلیلی کثیف شود و نیاز به شستشو پیدا کند، بیشتر از مسافرت‌های فردی است، بنابراین اختصاص بخشی از کوله سفرتان به این مسئله می‌توانید خیلی برایتان مفید واقع شود.


تورها و مسافرت‌های گروهی


3. بوگیر یا چیزی خوشبوکننده در کوله‌پشتی‌تان بگذارید.


چون کوله‌پشتی یا چمدان‌تان برای مدت‌زمانی طولانی در فضای باز قرار خواهد گرفت و داخلش پر از لباس‌های مختلف شسته‌شده و شسته‌نشده شماست، وجود یک خوشبوکننده یک الزام برای‌تان خواهد بود و به لباس‌های‌تان کمک می‌کند تا بوی خوبی بدهند.


4. بالشت مخصوص‌تان را با خود ببرید.


اینکه عادت داشته باشید با بالشت خودتان به سفر بروید، به چندین دلیل در تورها و مسافرت‌های گروهی اهمیت پیدا می‌کند. اول اینکه اقامتگاه‌های گردشگری گروهی معمولاً خیلی وضعیت مناسبی ندارند و یک بالشت فوق‌العاده در طول اتوبوس‌سواری به مدت زمان طولانی خیلی به شما کمک خواهد کرد.


5. برای فعالیت‌های گردشگری تفریحی‌تان بودجه تعیین کنید.


پیش از اینکه بخواهید در تورها و مسافرت‌های گروهی شرکت کنید، ببینید چه فعالیت‌هایی برایتان هزینه مازاد به همراه دارد. چیزهایی همچون بانجی جامپینگ، غواصی و... . پیش از اینکه از خانه بیرون بروید، برای خودتان بودجه تعیین کنید. با این کار مطمئن خواهید بود که در طول سفر مشکلی بابت هزینه‌ها نخواهید داشت و می‌توانید از تمام این فعالیت‌ها لذت ببرید.


تورها و مسافرت‌های گروهی


6. برای غذای‌تان بودجه روزانه مشخص کنید و به آن پایبند باشید.


مشابهاً، اگر تصمیم‌تان‌ را گرفته که می‌خواهید در تورها و مسافرت‌های گروهی که قصد شرکت در آن را دارید چه بخورید و بیاشامید، بهتر است برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید و بیشتر از آن خرج نکنید.


7. هزینه‌های‌تان را با دیگران شریک شوید.


در برخی فعالیت‌ها در تورها و مسافرت‌های گروهی می‌توانید با همسفران‌تان شریک شوید. برای مثال برای وعده شام یا صبحانه‌ای که قرار است در اقامتگاه‌ها نوش جان کنید، می‌توانید در خرید از سوپرمارکت‌ها یا خواروبارفروشی، هزینه‌های‌تان را با هم شریک شوید.


8. یاد بگیرید چطور با آدم‌های اعصاب‌خوردکن سر کنید.


در هر شرایط اجتماعی که با گروه بزرگی از افراد مواجه هستید، حتماً یکی دونفری پیدا می‌شوند که اعصاب شما را بنا به هر دلیلی خورد کنند؛ پس به لحاظ ذهنی آمادگی مواجهه با این شرایط را داشته باشید و از نادیده گرفتن‌شان از خودتان ناراحت نباشید. هرچه که باشد این تعطیلات شماست و باید خوش بگذرانید.


9. صبوری را تمرین کنید.


پیش از شرکت در تورها و مسافرت‌های گروهی به این مسئله توجه داشته باشید که این دست برنامه‌ها از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌اند و هرچیزی در وقت و ساعت معین خود صورت خواهد گرفت. خیلی از این فعالیت‌ها، خارج از کنترل شما هستند، بنابراین باید صبر داشته باشید. همچنین، شخصیت‌های متفاوتی هستند که باید با آن‌ها در سفر مواجه شوید، بنابراین حواس‌تان به گفته‌های‌تان باشد و تفاوت‌های سایر افراد را پذیرا باشید.


10. برای اوقات‌ تنهایی‌تان برنامه داشته باشید.


چون بیشتر وقت خود را در تورها و سفرهای گروهی با سایر گردشگران می‌گذارنید، باید حواستان‌ به اوقات تنهایی‌تان نیز باشد؛ پس بهتر است تلفن همراه هوشمند خودتان را به همراه هدفون‌ و پاوربانک‌تان همراه با یکی دو کتاب و شاید دفترچه خاطرات به همراه داشته باشید.


11. در بیان نظرات‌تان خودخوری نکنید.


اگر گروه‌تان در حال انجام فعالیتی است که به آن علاقه‌ای ندارید، راحت حرف‌تان را بزنید و نظرتان را به اشتراک‌ بگذارید. بیشتر اوقات حداقل یک نفر با شما هم‌عقیده است. شما با افرادی که با شما هم‌نظرند می‌توانید کارهای متفاوتی انجام دهید.


12. روی لپ‌تاپ یا تبلت‌تان کلی فیلم و سریال بریزید.


یک راهکار دیگر برای پرکردن اوقات تنهایی‌تان در تورها و مسافرت‌های گروهی، تماشای فیلم و سریال در لپ‌تاپ یا تبلت‌تان خواهد بود. یک راهکار بسیار مناسب برای گذران وقت در حین اقامت در مهمان‌خانه‌ها یا اقامتگاه‌های گردشگری است.


تورها و مسافرت‌های گروهی


13. دوستان فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید.


بدون شک تورها از خارق‌العاده‌ترین راه‌های دوست‌یابی برایتان درنظر گرفته می‌شوند. شما با افراد جدیدی آشنا می‌شود، با آن‌ها دوست می‌شوید و تجربیات حیرت‌انگیز و فراموش‌نشدنی در کنارشان می‌گذرانید. بنابراین آماده آشنایی با بهترین رفیق‌تان باشید.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره بهترین تورهای طبیعت‌گردی یک روزه، می‌توانید نگاهی به مقاله «بهترین تورهای طبیعت گردی یک روزه» بیندازید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از 13 مورد از نکات ضروری برای تورها و مسافرت‌های گروهی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به تورهای گردشگری تفریحی داخلی را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای داخلی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید