معرفی جامع بهترین تورهای یک روزه مناسب تابستان
حامد مقتدایی 1399/03/11 2092 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تابستان فرصت فوق‌العاده‌ای برای علاقمندان به گردشگری و طبیعت‌گردی است تا سفرهای ماجراجویانه داشته باشند. جدای از تعطیلات چندروزه و گاه و بیگاهی که در ایران داریم، عده‌ای هم دلشان نمی‌خواهد هفته‌های‌شان به هم شبیه باشد و دوست دارند هرلحظه که فرصتش باشد، لحظه‌های بیادماندنی و خاطره‌انگیزی را با سفر در کنار دوستان و عزیزان‌شان رقم بزنند. به همین خاطر تورهای یک روزه تابستان کاملاً مناسب این عاشقان گردشگری است و در این مقاله قصد داریم تا بهترین‌های‌شان را به شما معرفی کنیم، پس ما با همراه شوید.


1.تور یک روزه فیلبند، پیاده‌روی روی اقیانوس ابر


روستای فیلبند یا بام شرقی مازندران، یکی از مرتفع‌ترین روستاهای ییلاقی مازندران در جنوب شهرهای بابل و آمل در لابلای اقیانوسی از ابر آرام گرفته است و با ارتفاعی به فاصله 2700 متری از سطح دریا، مناظری حیرت‌انگیز و استثنایی پیش چشمان‌تان قرار می‌دهد. چشمه‌های کوچک و بزرگ و پرآبی هم در این منطقه وجود دارد که می‌توانید در آن به گشت‌وگذار و عکس‌برداری‌های‌تان ادامه دهید.


تور-یک-روزه-فیلبند


گشت‌های تور یک روزه فیلبند، از بهترین تورهای یک روزه مناسب تابستان، تماشای زیبا و چشم‌نواز جاده هراز، پیاده‌روی در منطقه ییلاقی روستای فیلبند، بازدید از پدیده اقیانوس ابر و کوه‌پیمایی و جنگل‌نوردی در جنگل‌های زیبای سنگ‌چال و آب‌تنی در چشمه‌های آن را شامل می‌شود.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره فیلبند، می‌توانید نگاهی به مقاله «روستای سنگچال فیلبند کجاست؟ آشنایی با سنگچال آمل» بیندازید.


2. تور یک روزه دریاچه بهشتی الندان


تور یک روزه دریاچه الندان، از بهترین تورهای یک روزه مناسب تابستان، شما را به ماجراجویی در دل چهاردانگه ساری در مساحتی 17 هکتاری می‌برد. اثری طبیعی با قدمتی مربوط به دوران دایناسورها، که منبع تامین آبش بارش‌ باران و برف است و هیچ رودخانه‌ای به آن نمی‌ریزد. در محوطه اطراف دریاچه الندان در این تور یک روزه، در میان جنگل‌های پهن‌برگ به تماشای رویشگاه گل بنفشه و الزی و سبزی‌های خو‍ش‌رایحه دارویی و درختچه‌های ازگیل، ولیک و تلکا خواهید پرداخت.


تور-یک-روزه-دریاچه-الندان


3. تور یک روزه مرداب هسل


در تور یک روزه مرداب هسل، از بهترین تورهای یک روزه مناسب تابستان، مقصدتان فاصله 10 کیلومتری از جنوب غربی چالوس و 15 کیلومتری شمال غربی مرزن‌آباد، منطقه‌ای جنگلی در نزدیکی روستای طلاجو خواهد بود.
روی مرداب هسل، جلبک‌هایی در بهار به رنگ سبز رشد کرده که رنگش را زمردی و درخشان می‌سازند و در فصل تابستان، رنگ‌شان به قرمز و نارنجی تغییر یافته و حالتی گرم و آتشین به خود می‌گیرند و منظره‌ای جادویی و سحر‌انگیز ایجاد می‌کنند.


تور-یک-روزه-مرداب-هسل


مرداب هسل بیضی‌شکل بوده و عمق آن در نقاط مختلف متغیر است، طوری‌که گاهی‌اوقات در برخی قسمت‌ها به 15 متر می‌رسد. آب این چشمه از چشمه‌های تالاب و بارش‌های پاییزی و بهاری تامین می‌شود. در تور یک روزه مرداب هسل، قدم‌زنی در جنگلی جنجالی و پر هیجان را تجربه خواهید کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره مرداب هسل، می‌توانید نگاهی به مقاله «همه چیز درباره مرداب هسل» بیندازید.


4. تور یک روزه دریاچه هفت رنگ چورت


تور یک روزه دریاچه چورت، از دیگر بهترین تورهای یک روزه مناسب تابستان، سفری است به 10 کیلومتری روستای چورت، با بازدید از دریاچه‌ای حدوداً 5.2 هکتاری که بر اثر زلزله سال 1318 خورشیدی و مسدودشدن مسیر عبور آب چشمه کنار دریاچه پدید آمده است.
عمق این دریاچه خیلی زیاد نیست، اما اکوسیستم زیبا و تماشایی منطقه در میان درختان سرسبز و جنگل‌های انبوه، موقعیتی مناسب برای اسکان و اقامت چندساعته و خاطره‌انگیز مسافران فراهم کرده است.


تور یک روزه دریاچه چورت


5. تور یک روزه دریاچه سقالکسار


تور یک روز دریاچه سقالسکار، از خاطره‌انگیزترین تورهای یک روزه در تابستان، شما را به گردشی دوست‌داشتنی در فاصله 15 کیلومتری از روستای سقالسکار به مساحت 15 هکتاری در پشت یک سد خاکی خواهد برد. آب این دریاچه از طریق بارش باران و چشمه‌های پیرامون تامین شده و از آن به عنوان یکی از پاک‌ترین دریاچه‌های ایران یاد شده و شنا و ماهیگیری در آن ممنوع است.


تور-یک-روز-دریاچه-سقالسکار


6. تور یک روزه در مزرعه گردشگری خورشید


در تور یک روزه در مزرعه گردشگری خورشید دماوند در فاصله 120 کیلومتری از تهران، از هیجان‌انگیزترین و حیرت‌انگیزترین تورهای یک روزه در تابستان، می‌توانید فعالیت‌های زیر را تجربه کنید: پیاده‌روی در طولانی‌ترین پل کابلی مرکز ایران، دیدار گاومیش‎‌های شناگر در استخر، تجربه خوراک دادن به گاو و گوسفند و بز و... ، تجربه خاطره‌انگیز الاغ‌سواری، ماهی‌گیری از استخر پروش ماهی، تجربه تراکتورسواری موزیکال، دیدار و لمس خرگوش و لاکپشت‌های مزرعه، دیدن و غذا دادن به شتر نوجوان مزرعه، فستیوال آب‌بازی موزیکال در استخر (ویژه بزرگسالان و کودکان)، خرید محصولات بومی و ارگانیک مزرعه، تاب‌های خانوادگی مزرعه، زمین ماسه بازی و آب بازی کودکان در حوضچه‌های کم عمق، پیاده‌روی در طبیعت در کنار بازدید از پرندگان اهلی مزرعه همچون غاز، شترمرغ، بوقلمون، اردک، مرغ شاخدار، مرغ و خروس، جوجه پرندگان.


مزرعه-گردشگری-خورشید


7. تور یک روزه مجتمع تفریحى نمک آبرود و ساحل متل قو


شهر سلمان‌شهر یا متل قو، یکی از شهرهای توریستی و تماشایی استان مازندران است که به خاطر داشتن ویژگی‌هایی همچون مجاورت با دريای خزر، داشتن ساحل ماسه‌ای فوق‌العاده در نواحی شمالی شهر، ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زيبا در دامنه‌ کوه‌های البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ اندک بين ساحل دريا و دامنه‌ كوه و نزدیکی غاری زیبا و خارق‌العاده بنام غار دانيال، بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است.

در تور یک روزه مجتمع تفریحى نمک آبرود و ساحل متل قو، از بهترین تورهای یک روزه در تابستان می‌توانید فعالیت‌های تفریحی زیر را تجربه کنید: بازدید از مجتمع تفریحى نمک آبرود، تله‌کابین‌سواری، سورتمه‌سواری، بازی‌های مختلف در شهربازى، زیپ‌لاین‌سواری، استراحت در ساحل متل قو، جت‌اسکی‌سواری، قایق‌سوارى، موج‌سوارى، خوشمزه‌گردی در آشکده کندوان و خرید سوغات از مرزن آباد.


مجتمع-تفریحى-نمک-آبرود-و-ساحل-متل-قو


8. تور یک روزه ساحل جنگل گیسوم تا آبشار ویسادار


تور یک روزه ساحل جنگل گیسوم تا آبشار ویسادار، از بهترین تورهای یک روزه در تابستان، شما را در فاصله 412 کیلومتری از تهران به سراغ یکی از بی‌نظیرترین آبشارهای استان گیلان با حال‌وهوایی بکر و دل‌‎انگیز می‌برد و از نزدیکی سواحل استان گیلان به ساحل گیسوم و چشم‌انداز خیره‌کننده‌اش، مبهوت و محسورتان می‌کند.


ساحل-جنگل-گیسوم-تا-آبشار-ویسادار


در این تور یک روزه گشت‌های بازدید از ساحل سحرآمیز و جنگل جادویی گیسوم، آبشار رویایی ویسادار و اوج هیجان در سورتمه دل‌انگیز تالش را تجربه خواهید کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره جنگل گیسوم، می‌توانید نگاهی به مقاله «جنگل گیسوم، تجربه نسیم خنک ساحلی در جنگلی سرسبز و انبوه» بیندازید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین تورهای یک روزه مناسب تابستان آشنا کردیم. اگر قصد سفر به خطه سبز شمال کشور را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای فیلبند، دریاچه الندان، مرداب هسل، دریاچه چورت، سقالسکار، نمک‌آبرود و جنگل گیسوم راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید