آبشار شیر آباد کجاست؟ آشنایی با آبشار شیرآباد گلستان
حامد مقتدایی 1399/02/20 8109 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد تماشا و سفر به یکی از خیره‌کننده‌ترین آبشارهای زیبای کشورمان ایران را دارید، آبشار شیرآباد گلستان با جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متعددش از آبشارهای کوچک و بزرگ گرفته تا غارهای طبیعی و پوشش گیاهی و جانوری تماشایی‌اش، میزبان شما در شمالی‌ترین نقطه کشور خواهد بود. در ادامه با ما همراه شوید تا سفری هیجان‌انگیز را آغاز کنیم:


آبشار شیر آباد کجاست؟


در پارک جنگلی شیرآباد، در میان دره‌ای زیبا و پوشیده از درخت، کمی آن‌طرف‌تر از روستای شیرآباد و شهر خان، مجموعه‌ای از 12 آبشار بزرگ و کوچک به نام آبشارهای شیرآباد با شکوهی دیدنی از شیب‌های تند رشته‌کوه‌های البرز در ناحیه شرقی در دامنه کوه قلعه ساران، سرچشمه گرفته‌اند.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره یکی از تماشایی‌ترین آبشارهای ایران، می‌توانید نگاهی به مقاله «کبودوال زیبا ترین آبشار خزه‌ای ایران» بیندازید.
موقعیت قرارگیری این آبشارها، در امتداد یکدیگر و پلکانی در مسیر رودخانه شیرآباد در دل جنگل است. جالب است بدانید که آبشار شیر آباد گلستان به عنوان یک اثر طبیعی و ملی در فهرست سازمان محیط زیست قرار دارد.


آبشار-شیر-آباد-کجاست؟


جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آبشار شیر آباد گلستان


از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آبشار شیر آباد گلستان می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:


1.آبشارهای کوچک و بزرگ به ارتفاع 25 و 12 متر با عمق حوضچه 81 و 80 متری و بلندترین آبشار به ارتفاع 30 متر با حوضچه‌هایی با اعماق 40 و 80 متری.
2. پیاده‌روی در طبیعتی بکر
3. پیک نیک
4. عکاسی
5. آب‌بازی و آب‌تنی
6. دره‌نوردی، صعود و فرود از آبشارها
7. غارهایی طبیعی در همین نزدیکی به ارتفاع 350 متر از سطح دریا پس از آبشار اول با قطر دهانه 9 الی 15 متری


آبشار-شیر-آباد-گلستان


پوشش گیاهی و جانوری


پوشش گیاهی و جانوری پیرامون آبشار شیر آباد گلستان، کوهستانی و جنگلی و مملو از گونه‌هایی همچون ممرز، افرا، انجيلي، توسکا، هميشک، داردوست، خزه، سرخس و قارچ‌هاي رنگارنگ است و میزیان حیواناتی است مانند مرال، شوکا، خرس، پلنگ، خوک وحشي و گربه جنگلی.


امکانات گردشگری


از امکانات تفریحی آبشار شیر آباد گلستان می‌توان به پارکینگ در ورودی جنگل، آب آشامیدنی، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی و آلاچیق در محوطه پارک اشاره کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره بهترین روستاهای گلستان، می‌توانید نگاهی به مقاله «زیباترین روستاهای گلستان» بیندازید.


بهترین فصل سفر و اقامت در آبشار


از فروردین ماه تا آبان ماه بهترین فصل سفر به آبشار شیر آباد گلستان می‌باشد. همچنین برای اقامت در این منطقه می‌توانید از خانه‌های محلی و هتل‌های شهرهای اطراف و کمپینگ در طبیعت بهره ببرید.


ملزومات سفر


از ملزوماتی که در سفر به آبشار شیر آباد گلستان به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:


کفش مناسب پیاده‌روی، یک دست لباس اضافه (در صورت هوس داشتن آب بازی)، 70 متر طناب و مجموعه ابزار کامل دره‌نوری و صخره‌نوردی برای عبور از میان دره‌ها و صعود و فرود از آبشارها (برای دیدن‌شان نیازی به ابزار تخصصی نیست).
اگر قصد دارید از همه آبشارها دیدن کنید، به جی‌پی‌اس، لباس مناسب، هدلایت، آب، غذا، چادر مسافرتی و کلیه لوازم مورد نیاز در کنار آب، مواد غذایی و خوراکی های لازم احتیاج پیدا خواهید کرد.


آبشار شیرآباد گلستان


راه دسترسی به آبشارها


برای رسیدن به آبشار شیر آباد گلستان، ابتدای باید خودتان را به شهرستان خان برسانید و از طریق جاده آسفالته مسیر روستای شیرآباد را در پیش بگیرید. با عبور از روستا و گذر از مسافتی 3 کیلومتری به پایان جاده آسفالته می‌رسید. یک کیلومتر دیگر تا رسیدن به پارکینگ را در جاده‌ای خاکی باید پیش بگیرید. سپس از طریق مسیری پاکوب به جنگل وارد می‌شوید و پس از کمی پیاده‌روی به آبشار اول می‌رسید. در ادامه با طی کردن مسافت‌های 15 الی 30 دقیقه‌ای در مسیری که رفته رفته دشوارتر می‌شود، به آبشارهای بعدی می‌رسید.


راه-دسترسی-به-آبشارها


جاذبه‌های اطراف آبشار شیرآباد گلستان


آبشار شیر آباد گلستان، به ترتیب در فاصله 55، 26 و 29 کیلومتری از شهرهای گرگان، علی‌آباد کتول و آزادشهر واقع شده است. از جاذبه‌های اطراف آبشار شیر آباد گلستان می‌توان به آبشار کبودوال، دریاچه گل رامیان و قلعه میران اشاره کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره یکی از زیباترین آبشارهای ایران، می‌توانید نگاهی به مقاله «آبشار ویسادار و جاذبه‌های دیدنی آن» بیندازید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از آبشار شیر آباد گلستان، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به گلستان را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور گلستان راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید