از سرگیری پروازهای خارجی چه زمانی انجام خواهد شد؟
زهرا نیرومند 1399/02/15 5689 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همان‌طور که می‌دانید، ویروسی با نام کووید 19 از دسامبر سال 2019 وارد کشور چین شده و از آن‌جا به ایران و دیگر نقاط دنیا نفوذ پیدا کرد. از همان ابتدای شیوع ویروس، بسیاری از کشورها پروازهای خود به چین را لغو کرده و محدودیت‌هایی نیز در دیگر پروازهای خارجی خود ایجاد کردند. پس از آن‌که ویروس به ایران راه پیدا کرد، کشورهای همسایه علاوه بر لغو پروازها، مرزهای زمینی خود را نیز بستند و از پذیرفتن مسافران ایرانی خودداری کردند. با انتقال ویروس به کشورهای آمریکایی و اروپایی، پروازهای بین‌المللی به طور کامل لغو شد و محدودیت‌هایی در زمینه انتقال مسافران به وجود آمد. لغو سفرها ضرر و زیان فراوانی را به صنعت گردشگری دنیا وارد نمود و شرکت‌های هواپیمایی را با مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخت. با توجه به این‌که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی چون تحصیل، کار، تجارت و ... منتظر شروع سفرها و از سرگیری پروازهای خارجی هستند، ما در این‌جا این موضوع را مورد بررسی قرار داده و تازه‌ترین اخبار در مورد شروع پروازهای خارجی و بین‌المللی را به اطلاعتان خواهیم رساند. با ما همراه باشید.


لغو پروازهای خارجی با شیوع کرونا ویروس


با شیوع کرونا ویروس محدودیت‌هایی در سفرهای خارجی و داخلی ایجاد شد. بسیاری از کشورها از همان ابتدا سفرهای خود به دیگر نقاط دنیا را لغو کرده و از ورود مسافران خارجی به کشورشان جلوگیری کردند. این مسئله باعث لغو پروازهای خارجی و بین‌المللی در بسیاری از ایرلاین‌های دنیا شد. تا جایی که بلیط‌های فروخته شده به مسافران نیز لغو و هزینه دریافت شده به آن‌ها بازگردانده شد.
البته لغو و کنسل شدن پروازها به این معنی نیست که هیچ پروازی در کل دنیا انجام نشده یا نمی‌شود. با توجه به سرعت بالای انتقال و شیوع ویروس، بسیاری از مسافران، دانشجویان یا افرادی که در شهرها و کشورهای دیگر بودند غافلگیر شده و فرصت برگشت به محل زندگی‌شان را نداشتند. از این رو، تمهیداتی برای برگرداندن این افراد ایجاد شد که با محدودیت‌های پزشکی مانند قرنطینه 14 روزه و دریافت گواهی پزشکی مبنی بر سلامت مسافر و عدم ابتلا به بیماری‌های تنفسی از کشور مبدا، همراه بود.
در این راستا، شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز اقدام به لغو پروازها و ایجاد محدودیت‌ها نمودند. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی در این‌باره می‌گوبد: به غیر از پروازهای موردی و پشتیبانی و پروازهایی که برای انتقال مسافران ایرانی به داخل کشور انجام گرفت، تمامی پروازهای خارجی و بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی تعطیل شده و هیچ پروازی انجام نمی‌شود. به گفته جعفرزاده در حال حاضر کمتر از 4 درصد پروازهای خارجی در حال انجام است که آن‌ها نیز با رعایت کامل نکات و اصول بهداشتی جهت کنترل کروناویروس برقرار می‌باشند.


لغو پروازهای خارجی با شیوع کرونا ویروس


وضعیت عبور و مرور ایران به کشورهای خارجی


همان‌طور که در بالا اشاره شد، تعدادی از کشورهای دنیا با شیوع کرونا ویروس، خود را قرنطینه کرده و سفرهای خارجی و داخلی را با محدودیت‌هایی همراه کردند. بسیاری از آن‌ها از ورود افراد غیر مقیم به شهر، استان یا حتی کشورشان جلوگیری نمودند و در صورت ورود، اقدام به قرنطینه 14 روزه با هزینه شخصی مسافر، نمودند. البته این در صورتی است که مسافر هیچ گونه علائم بیماری نداشته و دارای گواهینامه سلامت معتبر از مقامات بهداشتی کشور مبدا باشد.
از زمان ورود کرونا ویروس به ایران، بسیاری از کشورهای همسایه پروازهای خود به ایران را لغو کرده و حتی مرزهای زمینی کشورشان را نیز بر روی مسافران ایرانی بستند. روسیه، عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان، امارات، قطر، عمان، کویت، اردن و سنگاپور از جمله کشورهایی بودند که در همان ابتدا اقدام به بستن مرزهای زمینی و هوایی کرده و سفر ایرانیان را به کشورشان محدود نمودند. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، مرزهای زمینی تمامی کشورهای همسایه ایران به غیر از افغانستان و گرجستان، همچنان بسته است. علاوه بر این، محدودیت‌های اعمال شده در مورد مرزهای هوایی نیز همچنان پابرجا بوده و به جز مواردی محدود، هیچ رفت‌وآمدی بین ایران با کشورهای دیگر انجام نمی‌شود.


وضعیت عبور و مرور ایران به کشورهای خارجی


محدودیت‌های پروازهای خارجی کشورها به ایران


بر طبق آخرین اخبار به دست‌آمده، بسیاری از کشورها همچنان مرزهای هوایی خود را برای ورود ایرانیان بسته نگه داشتند. علاوه بر این، برخی از کشورها نیز این محدودیت را در مورد دریافت ویزا نیز اعمال کرده و امکان صدور ویزا برای ایرانیان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده‌اند. کشورهایی که مسافران ایرانی را محدود کرده‌اند شامل موارد زیر می‌باشند:
کشور ترکیه: ترکیه از اولین کشورهایی بود که مرزهای زمینی هوایی و زمینی خود را به روی ایرانیان بست. شرکت‌های هواپیمایی ترکیش و پگاسوس ایرلاین نیز اعلام داشتند تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی به تهران نخواهند داشت.
کشور روسیه: کشور روسیه صدور ویزا به ایرانیان را متوقف کرده و ارتباط هوایی بین دو کشور را محدود نمود. در حال حاضر تنها شرکت هواپیمایی ایروفلوت در مسیر بین تهران – مسکو فعال است که البته پروازهای خود را از 5 پرواز به یک پرواز کاهش داده است.
کشور مالزی: مالزی نیز سفر ایرانیان به کشور خود را ممنوع کرده و بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت این کشور، لغو سفرها تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
کشور اندونزی: وزارت امور خارجه کشور اندونزی از 18 اسفند ماه سفرهای خود به سه کشور ایران، ایتالیا و کره جنوبی را لغو کرد و تاکنون نیز هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر از سرگیری پروازهای خارجی نداشته است.
کشور سنگاپور: ورود مسافران ایرانی به کشور سنگاپور از تاریخ 14 اسفندماه ممنوع بوده و اداره مهاجرت این کشور نیز صدور ویزا برای مسافران ایرانی را تا اطلاع ثانوی متوقف نمود.
کشور سوئد: تمام پروازهای خارجی به کشور سوئد که از فرودگاه دو شهر استکهلم و گوتنبرگ انجام میشد، متوقف کردید.
کشورهای آلمان، هلند، انگلستان و جمهوری آذربایجان: این 4 کشور نیز مانند دیگر کشورها محدودیت‌هایی را برای ورود مسافران در نظر گرفته و مسافرانی را می‌پذیرند که گواهی سلامت به همراه داشته باشند. افرادی که قصد سفر به شهرهای فرانکفورت، آمستردام، لندن و باکو را دارند، در فرودگاه ایران فرمی را پر کرده و آن را به فرودگاه کشور مقصد تحویل می‌دهند. در صورت عدم به همراه داشتن این فرم، از ورود آن‌ها جلوگیری خواهد شد.
برای مشاهده محدودیت سفر بین کشورها و مناطق مختلف دنیا و اطلاع از آخرین وضعیت آن‌ها، می‌توانید به وب‌سایت سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) با آدرس www.iata.org مراجعه نمایید. این وب‌سایت دائما بروزرسانی شده و آخرین اخبار را به اطلاع علاقه‎‌مندان می‌رساند.


محدودیت‌های پروازهای خارجی کشورها به ایران


آخرین اخبار وضعیت پروازهای خارجی


بر اساس تصمیماتی که دولت‌ها بر ممنوعیت پروازهای بین‌المللی اتخاذ کرده و محدودیت‌هایی را ایجاد نمودند، شرکت‌های هواپیمایی کشورهای مختلف نیز اطلاعیه‌هایی را صادر کرده و لغو پروازهای خود را اعلام داشتند. در این میان، شرکت‌های هواپیمایی ایرفلوت، الکویتیه، امارات، لوفت‌هانزا، قطر ایرویز، ترکیش و آرمنیا نیز تاریخ‌های ممنوعیت پرواز و ابطال بلیط‌های رزروشده را به اطلاع هواپیمایی ایران رسانده و محدودیت‌های انتقال مسافر را اعلام داشتند. در این راستا شرکت ایرفلوت پروازهای خود را محدود کرده و هواپیمایی امارات نیز پرواز به ایران را تا 12 خرداد کنسل اعلام کرده است. طبق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی ترکیش پروازهای خود از مبدا ایران را تا تاریخ 7 خرداد کنسل اعلام نمود.
شرکت‌های هواپیمایی داخلی مانند ایران‌ایر، قشم‌ایر و ماهان نیز محدودیت‌هایی در پروازهای خارجی داشته و با رعایت برخی نکات سفرهای محدودی به کشورهای مسکو، دبی و ... انجام می‌دهند.
برای اطلاع از خبرهای فرودگاه‌ و ایرلاین‌های سراسر دنیا می‌توانید به وب‌سایت www.airport-technology.com مراجعه کرده و از آخرین اطلاعیه‌های شرکت‌های هواپیمایی آگاهی یابید.


آخرین اخبار وضعیت پروازهای خارجی


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید