بهترین سفارت کانادا برای انگشت نگاری و گرفتن ویزا کجاست؟
حامد مقتدایی 1399/02/13 5125 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر جهت گردشگری، کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل قصد سفر به کانادا را دارید، برای گرفتن ویزای کانادا در مرحله انگشت نگاری باید به صورت حضوری به سفارت کانادا مراجعه کنید. با توجه به اینکه کشور کانادا به خاطر برخی مسائل سیاسی در ایران سفارت ندارد، شما برای انجام این کار باید به یکی از شهرهای آنکارا در ترکیه، باکو در آذربایجان، تفلیس در گرجستان و ابوظبی یا دبی در امارات مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روند انگشت نگاری برای گرفتن ویزای کانادا آشنا کنیم:


مدارک لازم برای گرفتن ویزای کانادا


برای گرفتن ویزای کانادا در حین مراجعه حضوری به سفارت کانادا، باید مدارک زیر همراه‌تان باشد:


  • پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قبلی و کپی تمام صفحات آن‌ها
  • مدارک پرداخت هزینه‌ها
  • ۳ قطعه عکس رنگی با پس‌زمینه سفید
  • شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن‌ها
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • دعوتنامه (در صورت وجود)
  • فرم‌های لازم تکمیل شده فرم درخواست و اطلاعات خانواده و همراهان (اعضای خانواده)

انگشت نگاری برای گرفتن ویزای کانادا


انگشت نگاری در سفارت کانادا


انگشت نگاری در سفارت کانادا از تاریخ 11 دسامبر 2013 به بعد برای تمام متقاضیان بالای 14 سال و زیر 80 سال ایرانی (و برخی کشورهای دیگر)، جهت دریافت ویزای دانشجویی، ویزای کاری و ویزای گردشگری باید در فاصله کمتر از 30 روز پس از درخواست ویزا، اقدام به انگشت‌ نگاری نمایند.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره انگشت نگاری ویزای کانادا، می‌توانید نگاهی به مقاله «مراحل انگشت‌نگاری ویزای کانادا چگونه است؟ آپدیت 2020» بیندازید.
حین انگشت نگاری، متصدا ویزا از شما عکس خواهد گرفت و از شما می‌خواهد انگشت‌تان را روی صفحه‌ای شیشه‌ای قرار دهید. روندی که 5 دقیقه برای هر متقاضی طول خواهد کشید و برای انجامش نیازی به گرفتن وقت قبلی نیست.


هزینه انگشت نگاری کانادا


هزینه انگشت نگاری در سفارت کانادا یا دفاتر VAC برای هر متقاضی 85 دلار است و اگر درخواست پرونده ویزای گردشگری خانوادگی داشته باشید، حداکثر مبلغ پرداختی برای کل خانواده 170 دلار خواهد بود.
برای مثال، اگر یک زوج با دو فرزند جهت ویزای گردشگری اقدام نمایند، کل هزینه پرداختی‌شان 170 دلار خواهد بود.
اما اگر برای ویزای دانشجویی می‌خواهید اقدام کنید، هزینه ویزا جدا از انگشت‌ نگاری خواهد بود. هزینه ارزیابی مدارک ویزای دانشجویی کانادا، 150 دلار است.
برای مثال، یک فرد مجرد برای گرفتن ویزای دانشجویی باید 235 دلار هزینه کند.


هزینه-انگشت-نگاری-کانادا


نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا


گرفتن وقت سفارت کانادا به دو صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است. اما گرفتن وقت حضوری به علت اینکه کانادا در تهران سفارت ندارد و باید به شهرهایی همچون آنکارا، تفلیس، باکو، ابوظبی و دبی سفر کنید، توجیه اقتصادی ندارد و باید به صورت آنلاین اقدام کنید.
برای این کار بایستی به وبسایت IRCC مراجعه کنید و پس از ایجاد یک حساب کاربری و تکمیل فرم‌ها و ورود اطلاعات، هزینه ویزا را پرداخت کنید که باز هم به خاطر تحریم ایران امکان‌پذیر است. مزیت ثبت نام آنلاین نسبت به حضوری، این است که اگر اشتباهی در مدارک‌تان وجود داشته باشد، امکان اصلاح وجود دارد.


بهترین سفارت کانادا برای انگشت نگاری کدام است؟


در ادامه قصد داریم سفارت‌های کانادا در شهرهای آنکارا، تفلیس، باکو، ابوظبی و دبی (امارات) را برای انجام مراحل انگشت نگاری و گرفتن ویزای کانادا بررسی کنیم:


انگشت‌ نگاری در سفارت کانادا در آنکارا (ترکیه)


از مزایا و معایب سفارت کانادا در آنکارا که متقاضیان ایرانی می‌توانند آن را برای انگشت‌ نگاری انتخاب کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. خلوت‌تر از سایر دفاتر است.
2. پرواز روزانه در این شهر به تهران و از تهران به آنجا وجود ندارد و متقاضیان بایستی دو سه روزی در آنکارا اقامت داشته باشند.
3. در صورت نداشتن وقت می‌توانید از طریق این سفارت اقدام کنید.
روزها و ساعت‌کاری دفاتر سفارت کانادا در آنکارا از دوشنبه تا پنج‌شنبه از ۸:۰۰ صبح تا ۱۶:۴۵ است و روزهای جمعه نیز از ۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۳۰ است.


انگشت‌-نگاری-در-سفارت-کانادا-در-آنکارا-(ترکیه)


انگشت نگاری در سفارت کانادا در دبی و ابوظبی (امارات)


از مزایا و معایب سفارت کانادا در دبی و ابوظبی (امارات) که متقاضیان ایرانی می‌توانند آن را برای انگشت‌ نگاری انتخاب کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. نسبت به سایر کشورها، یک روز کار اضافه در دفاتر VAC برای انگشت نگاری و چهره‌نگاری خواهید داشت.
2. خلوت‌تر از سایر دفاتر است.
3. سرعت بالاتر روند دریافت ویزا.
4. پاسخگویی 10 روز زودتر از سایر سفارت‌های کانادا در کشورهای مختلف.
5. سفر به دبی و ابوظبی از سفر به آنکارا برایتان گران‌تر از آب درخواهد آمد.
روزها و ساعات کاری سفارت کانادا در دبی و ابوظبی مشابه یکدیگر است: از یکشنبه تا پنج شنبه، ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۶:۰۰ (در ماه رمضان از ۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰).


انگشت نگاری در سفارت کانادا در تفلیس (گرجستان)


از مزایا و معایب سفارت کانادا در تفلیس که متقاضیان ایرانی می‌توانند آن را برای انگشت‌ نگاری انتخاب کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سفارت‌های کانادا برای انگشت نگاری و اقدام جهت گرفتن ویزای کاناداست.
2. در این دفتر می‌توانید بدون نیاز به تعیین وقت قبلی با در دست داشتن نامه انگشت نگاری مراجعه کنید.
روزها و ساعت‌کاری سفارت کانادا در تفلیس از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۱۶:۴۵ بعداز ظهر خواهد ‌بود.


انگشت نگاری در سفارت کانادا در باکو (آذربایجان)


از مزایا و معایب سفارت کانادا در باکو که متقاضیان ایرانی می‌توانند آن را برای انگشت‌ نگاری انتخاب کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. روند پیگیری کار انگشت نگاری در سفارت کانادا در باکو نیز مشابه سایر سفارت‌هاست.
2. تنها مسئله موجود در ارتباط با انگشت نگاری در سفارت کانادا در باکو، هزینه سفر و اقامت در این کشور می‌باشد که ارزان نیست.
روزها و ساعت کاری سفارت کانادا در باکو روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷:۱۵ بعد از ظهر است.


انگشت-نگاری-در-سفارت-کانادا-در-باکو-(آذربایجان)


پیکاپ ویزای کانادا


پس از طی کردن روال انگشت نگاری و دریافت نتیجه ویزا، اگر مثبت بود، می‌توانید با در دست داشتن اصل پاسپورت و رسید سفارت جهت پیکاپ اقدام کنید.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره گرفتن اقامت کانادا، می‌توانید نگاهی به مقاله «مراحل گرفتن اقامت کانادا» بیندازید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از انگشت نگاری برای گرفتن ویزای کانادا و بهترین سفارت‌های کانادا در شهرهای آنکارا، باکو، تفلیس، ابوظبی و دبی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کانادا را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور کانادا راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید