کارت PR کانادا چیست؟ همه چیز در مورد کارت اقامت دائم کانادا
زهرا نیرومند 1399/02/08 3729 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کارت PR(Permanent Resident Card) همان کارت اقامت دائم کاناداست که فرد متقاضی را مقیم این کشور معرفی کرده و اجازه اقامت در کانادا را به مدت 5 سال به او می‌دهد. کارت PR یک کارت شناسایی معتبر و یک سند رسمی است که فرد باید همیشه آن را به همراه داشته باشد، خصوصا زمانی که از کانادا خارج می‌شود. زیرا برای برگشت دوباره به این کشور نیاز به این کارت خواهد داشت. در این قصد داریم در مورد کارت PR صحبت کنیم و اطلاعات لازم جهت دریافت این کارت و اقامت دائم کانادا را در اختیارتان قرار ‌دهیم. با ما همراه باشید.


کارت اقامت دائم کانادا چیست؟


از ژوئن سال 2002 تمام افرادی که برای مهاجرت کانادا اقدام می‌کنند، باید کارت PR دریافت نمایند. این کارت در ماه اول ورودشان به کانادا از طرف دولت این کشور صادر شده و به آدرسی که در فرودگاه اعلام داشته‌اند، ارسال می‌گردد. در واقع کارت PR برای کسانی صادر می‌شود که قصد اقامت در کانادا را دارند، اما هنوز شهروند این کشور محسوب نمی‌شوند. دقت داشته باشید که افرادی که به صورت موقت مقیم کانادا هستند، به عنوان مثال افرادی که ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای دانشجویی و ... را دارند، در این دسته قرار نمی‌گیرند.

کارت اقامت دائم کانادا


حقوق دارنده کارت اقامت دائم کانادا


همان‌طور که گفتیم، فردی که به عنوان مهاجر وارد کانادا می‌شود، در اولین ورود خود کارتی با عنوان کارت اقامت دائم کانادا دریافت می‌کند. این کارت به عنوان یک کارت شناسایی معتبر محسوب شده و تمامی اطلاعات بایومتریک فرد بر روی آن ثبت می‌گردد. فرد دارند کارت شهروند کانادا شناخته نمی‌شود، اما از حقوقی در این کشور برخوردار می‌گردد که شامل موارد زیر می‌باشد:

کارت اقامت دائم کانادا چیست؟

  • حق اقامت، کار و تحصیل: فرد دارنده کارت PR اجازه دارد در هرجایی از کشور کانادا که بخواهد اقامت داشته باشد و به راحتی به کار و تحصیل بپردازد.
  • دریافت مزایای قانونی و رایگان شهروندی: افرادی که دارای کارت اقامت دائم کانادا هستند می‌توانند از حقوق شهروندی رایگانی که دولت کانادا در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد، برخوردار باشند.
  • تحصیل در دانشگاه‌ها با هزینه بسیار پایین: کانادا یکی از کشورهای موردعلاقه دانشجویان ایرانی برای تحصیل است. اگر بخواهید با ویزای تحصیلی به کانادا سفر کنید و در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید، باشد هزینه هنگفتی را بپردازید. افرادی که کارت PR دارند می‌توانند با هزینه‌ای بسیار پایین (حدود یک دهم دانشجویان بین‌المللی) در دانشگاه‌های کشور کانادا به تحصیل بپردازند. علاوه بر این، بخش عمده‌ای از هزینه تحصیلشان نیز به عنوان وام در نظر گرفته می‌شود و امکان بازپرداخت طولانی‌مدت آن وجود دارد.
  • نظام بانکی و مالی بین‌المللی: نظام بانکی کانادا افرادی را که دارای کارت اقامت دائم این کشور هستند، مانند شهروندان کانادا دانسته و به آن‌ها اجازه استفاده از امکانات و منابع بانکی و مالی این کشور را می‌دهد. دارنده کارت PR می‌تواند در بانک‌های کانادا و بسیاری از بانک‌های بین‌المللی حساب شخصی داشته باشد و هیچ محدودیتی در این مورد ندارد. دریافت کارت اعتباری یا مسترکارت یکی از خدماتی است که دارندگان کارت اقامت دائم کانادا در بدو ورود خود به این کشور می‌توانند از آن برخوردار باشند.
  • ثبت شرکت و انجام فعالیت‌های اقتصادی: افرادی که دارای کارت PR هستند، به طور آزادانه می‌توانند شرکتی را در کشور کانادا به ثبت برسانند و فعالیت‌های اقتصادی خود را در این کشور آغاز کنند. در واقع این مجوز برای افرادی که قصد انجام فعایت‌های تجاری جهانی دارند، یک مزیت فوق‌العاده محسوب می‌شود.
  • اجازه رفت‌ وآمد بدون ویزا به برخی از کشورها: شهروندان کانادا می‌توانند بدون ویزا به 172 کشور دنیا سفر کنند. این مجوز در مورد افرادی که دارای کارت PR به صورت محدود و با شرایط خاص صادر می‌شود. این افراد اجازه دارند بدون ویزا به کشورهای حوزه کارائیب، کره‌جنوبی، مکزیک و انگلستان وارد شوند. البته تنها 48 ساعت می‌توانند در این کشورها اقامت داشته باشند.
  • دریافت اقامت دائم برای خانواده: فردی که کارت اقامت دائم کانادا را داشته باشد می‌تواند برای پدر، مادر، همسر و فرزند خود نیز درخواست کارت PR دهد و به راحتی آن را دریافت نماید.

کارت اقامت دائم کانادا چیست؟


حقوقی که دارندگان کارت PR از آن برخوردار نیستند شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دارندگان کارت اقامت دائم کانادا اجازه شرکت در انتخابات و رای دادن را ندارند.
  • دارندگان کارت PR نمی‌توانند در ادارات یا موسسات امنیتی کانادا مشغول به کار شوند.
  • برای این‌که بتوانید از این موارد نیز برخوردار باشید، باید شهروند کانادا شوید. افرادی که دارای کارت PR هستند، پس از 3 سال زندگی در این کشور می‌توانند درخواست شهروندی داده و تابعیت کشور کانادا را دریافت نمایند.


شرایط دریافت کارت اقامت دائم کانادا


در بخش‌های قبلی به معرفی کارت PR پرداختیم و مزایای داشتن این کارت را عنوان کردیم. حال این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توانید کارت اقامت دائم کانادا را دریافت نماییم. با توجه به این‌که کانادا یک کشور پیشرفته محسوب می‌شود و از لحاظ زندگی، کار یا تحصیل شرایط فوق‌العاده‌ای دارد، افراد زیادی متقاضیان مهاجرت به این کشور هستند و از روش‌های مختلف درخواست دریافت کارت PR را می‌دهند. از این رو، اخذ این کارت کار چندان ساده‌ای نیست و شرایط خاص و امتیاز بالایی می‌طلبد. راه‌های مختلفی برای دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارد که عبارتند از:

  • دریافت اقامت دائم از طریق کار: یکی از سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا و دریافت کارت PR این کشور، مهاجرت کاری است. البته ذکر این نکته ضروری است که رشته و تخصص فرد متقاضی باید موردنیاز کشور کانادا باشد. در این صورت فرد می‌تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن کارت اقامت دائم خود را دریافت نماید.
  • دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل: مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه‌های دریافت کارت PR است. فرد متقاضی با دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و ارائه مدارک لازم می‌تواند ویزای تحصیلی دریافت نماید. زمانی که تحصیل در دانشگاه به پایان رسید، فرد باید به دنبال کار مناسب بگردد. اگر شانس این را داشته باشید که کاری متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کند، می‌تواند برای دریافت ویزای کار اقدام نماید. سپس، بعد از گذشت 3 سال زندگی و کار در کانادا و در صورتی که مالیات تعیین شده را پرداخت کرده باشد، می‌تواند کارت اقامت دائم خود را دریافت کند.
  • دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری: از دیگر راه‌های دریافت کارت PR سرمایه‌گذاری در کشور کاناداست که روش‌های متفاوتی نیز دارد.
  • دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج: افرادی که کارت اقامت دائم کانادا را دارند می‌توانند برای خانواده خود نیز درخواست دهند. پس اگر با یک شهروند کانادایی یا فردی که اقامت دائمی کانادا را دارد، ازدواج کنید، به راحتی می‌توانید کارت PR دریافت نمایید.
  • دریافت اقامت دائم از طریق تولد فرزند: کشور کانادا برای اعطای تابعیت به فرزندان تازه متولد شده بر اساس قانون اصل خاک عمل می‌کند و به کودکانی که در خاک کانادا متولد شده باشند، حتی اگر پدر و مادر کانادایی نداشته باشند، تابعیت کانادا می‌دهد. در این صورت پدر و مادر کودک نیز می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.
  • دریافت اقامت دائم برای افراد موفق: هنرمندان و ورزشکارانی که در سطح بین‌المللی مطرح هستند و جوایز معتبری دریافت کرده‌اند، می‌توانند با ویزای خود اشتغالی اقامت موقت کانادا را کسب کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

کارت اقامت دائم کانادا چیست؟


در این مقاله در مورد کارت PR صحبت کردیم و اطلاعاتی را در مورد نحوه اخذ این کارت و مزایای آن در اختیارتان قرار دادیم. قبل از اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت دائم به این نکته توجه داشته باشید که زندگی، کار، تحصیل و ... در کشوری دیگر مسائل خاص خود را داشته و تفاوت‌هایی با زندگی در ایران دارد. پس قبل از انجام هرکاری سعی کنید در مورد کشور مقصد خود اطلاعات کافی به دست آورید و با هزینه‌های زندگی در آن کشور آشنا شوید. در این صورت می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده‌تری کارهای مهاجرت خود را انجام دهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید