بهترین طبیعت‌گردی در تهران - سفر یک روزه به اطراف تهران
زهرا نیرومند 1399/02/07 4315 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از فعالیت‌هایی که برای دریافت انرژی و بالا بردن روحیه خود می‌توانیم انجام دهیم، طبیعت‌گردی است. تماشای سرسبزی درختان، شنیدن صدای رودخانه و آبشار، آب‌و‌هوای فوق‌العاده کوهستان و ... انرژی مثبت بسیاری به انسان داده و احساس زندگی را در او ایجاد می‌کند. سفر به طبیعت نیاز به هزینه یا وقت زیادی ندارد. کافیست یک روز تعطیل وسایل خود را جمع کنید و از شهر خارج شوید تا بتوانید از این نعمت بی‌کرانی که خداوند ارزانی داشته است، لذت ببرید. جاذبه‌های طبیعی و هوای پاک و سالم مختص به شهر خاصی نیست. اگر خوب نگاه کنید در اطراف شهر شما نیز مکان‌های بسیار زیبایی برای طبیعت‌گردی وجود دارد که می‌تواند برای سفر یک روزه به آن‎‌جا برنامه‌ریزی کنید. اگر ساکن تهران هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با بهترین مکان‌های طبیعت‌گردی در تهران آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تهران گردی وارد صفحه "تور تهران" و همچنین لیست تورهای یک روزه طبیعت گردی را در صفحه "تور یک روزه" ببینید.


منطقه لواسان


لواسان، منطقه‌ای ییلاقی در شمال شرق تهران است که به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوه البرز، دارای آب‌هوایی فوق‌العاده، خصوصا در فصل تابستان می‌باشد. رودخانه جاجرود یکی از جاذبه‌های منطقه لواسان است که در مسیر خود به دریاچه سد لتیان می‌ریزد و مناظری فوق‌العاده دیدنی و چشم‌اندازی بی‌نظیر در این منطقه ایجاد می‌کند. اگر در پاییز به لواسان سفر کنید، می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی از درختان رنگارنگ را در اطراف خود ببینید و از نقاشی زیبای خداوند لذت ببرید. تماشای روزهای برفی زمستان و چشم‌اندازهای سفیدرنگ این منطقه نیز طرفداران خاص خود را دارد. منطقه لواسان در شهرستان شمیرانات واقع شده و تنها 15 دقیقه با شهر تهران فاصله دارد.

طبیعت‌گردی در تهران


منطقه اوشان، فشم و میگون


مناطق سه‌گانه اوشان، فشم و میگون، از دیگر مناطق ییلاقی هستند که در شمال شرقی تهران، محدوده شمیرانات قرار دارند. آب‌و‌هوای فوق‌العاده، طبیعت زیبا، باغ‌های سرسبز و مناظر دیدنی، این مناطق را به یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای سفر یک روزه تهرانی‌ها تبدیل کرده است. از جمله روستاهای زیبای این مناطق می‌توان به آهار، ایگل، شکرآب، امامه، زایگان، لالان و باغ‌گل اشاره کرد. در هر فصلی از سال که به این مناطق سفر کنید، با تصاویری کاملا متفاوت روبرو خواهید شد. این سه منطقه در بهار و تابستان دارای آب و هوایی ملایم و خنک و در پاییز و زمستان بسیار سرد و برفی هستند. از جمله جاذبه‌های تفریحی این بخش در زمستان، پیست‌های اسکی شمشک و دیزین می‌باشند که طرفدارای بسیاری دارند. مناطق سه‌گانه اوشان، فشم و میگون در شهرستان شمیرانات واقع شده و حدود 28 دقیقه با شهر تهران فاصله دارند.


روستای کردان


اگر در غرب تهران سکونت دارید، می‌توانید روستای کردان را برای سفر یک‌ روزه خود انتخاب نمایید. روستای کردان، از توابع استان البرز، یک روستای خوش‌آب‌وهوا با مناظری سرسبز و دیدنی است که سالانه میزبان بسیاری از پایتخت‌نشینان و دوستداران طبیعت‌گردی در تهران است. از ویژگی‌های جذاب این روستا باغ‌های میوه آن است که انواع میوه‌های مختلف مانند آلبالو، زردآلو، گیلاس و ... را در خود دارد. عبور رود کردان از میان روستا یکی از ویژگی‌های منحضر بفرد آن است که باعث ایجاد طراوت و حس زندگی در گردشگران و مسافران این منطقه می‌گردد. در کردان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی می توانید از جاذبه‌های تاریخی چون برج مقبره كردان و پل قدیمی ‌بانو صحرای كردان نیز دیدن کنید. روستای کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و حدود 65 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد.

طبیعت‌گردی در تهران


روستای برغان


بعد از روستای کردان، روستایی با نام برغان قرار دارد که آلوهایش بسیار معروف است. اگر به بافت قدیمی روستایی علاقه‌مندید و دوست دارید در کنار جاذبه‌های طبیعی، بناهای زیبا و دیدنی روستایی را نیز داشته باشید، برغان را برای سفر یک‌ روزه خود انتخاب کنید. سرسبزی باغ‌های زیبا در کنار رودخانه‌های شاهرود و سنج که از میان روستا عبور می‌کنند، تصاویری دیدنی و چشم‌اندازهایی فوق‌العاده را در مقابل نگاه گردشگران و طبیعت‌دوستان قرار می‌دهند. چنار کهن مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک، تپه باستانی قلعه کش کلا، پل تاریخی برغان، حسینیه اعظم و زیارتگاه چهل دختر از دیگر جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید در این روستا از آن‌ها بازدید نمایید. روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و با حدود 80 کیلومتر فاصله از شهر، یکی از بهترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردی در تهران محسوب می‌شود.

طبیعت‌گردی در تهران


دشت لار


در کوهپایه‌های دماوند دشتی زیبا و خوش‌آب‌وهوا وجود دارد که مناظری بی‌نظیر از گل‌های زرد وحشی و شقایق‎های سرخ را مقابل چشمان گردشگران و طبیعت‌دوستان قرار می‌دهد. در این‌جا علاوه بر دشت‌های پر از گل می‌توانید جلوه‌های دیگری از زیبایی‌هایی طبیعت از جمله رودخانه‌ها، چشمه‌ها، کوه‌ها و آبشارها را نیز ببینید و لذت ببرید. ویژگی دیگر دشت لار که آن را متفاوت‌تر از دیگر مکان‌ها کرده است، وجود گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در این منطقه است. این دشت علاوه بر علفزارها و گل‎های رنگارنگ و زیبا دارای انواع گیاهان دارویی و خوراکی مانند قارچ، گلپر، آویشن، کاسنی، شیرین‌بیان و چای کوهی نیز می‌باشد. همچنین در این‌جا می‌توان جانورانی چون پلنگ، روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، گراز، افعی البرزی، عقاب طلایی، کبک دری، شهباز، آهو، بزکوهی، قوچ و میش را نیز مشاهده کرد. دشت لار در نزدیکی شهر آمل واقع شده و حدود 75 کیلومتر با تهران فاصله دارد. از این رو برای سفر یک روزه طبیعت‌گردی در تهران بسیار مناسب است.


شهرستان طالقان


مقصد خوش آب‌وهوای دیگری که می‌توانید برای سفر یک روزه خود انتخاب کنید، شهرستان طالقان است که در استان البرز قرار دارد. طالقان یکی از بهترین مکان‌ها برای طبیعت‌دوستان است، چرا که تمامی جلوه‌های طبیعت از رودخانه، دریاچه و آبشار گرفته تا باغ‌های سرسبز و دیدنی را در خود دارد. اگر به ماهیگیری علاقه‌مندید می‌توانید تجهیزات موردنیاز را به همراه آورده و در سد طالقان که بر روی رودخانه شاهرود قرار دارد، انواع ماهی‌ها مانند کپور و قزل‌آلای رنگین‌کمان را صید کنید. از جمله روستاهای دیدنی طالقان می‌توان به اورازان، میر، دیزان و بزج اشاره کرد. طالقان در استان البرز واقع شده و حدود 150 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

طبیعت‌گردی در تهران


آبشار گزو


یکی از زیباترین آبشارهای مازندران، آبشار گزو است که در منطقه سوادکوه قرار دارد. برای تماشای این آبشار باید از میان درخت‌های سرسبز و بلند جنگل بکر لفور عبور کنید. جنگلی که مناظری بی‌نظیر با چشم‌اندازهایی دیدنی و جذاب را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد و حس زندگی را در شما تازه می‌کند. آبشار گزو شامل دو آبشار است که یکی از آن‌ها 43 متر و دیگری 5 متر ارتفاع دارد. اگر به تماشای آبشار گزو رفتید، می‌توانید از سد زیبای لفور در نزدیکی آبشار نیز دیدن کنید و سفر خود را با تصاویری دیدنی از این سد به پایان برسانید. امامزاده گزو و پل ورسک نیز از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید در سفر یک روزه خود از آن‌ها بازدید نمایید. آبشار گزو در ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب واقع شده و و حدود 2 ساعت با تهران فاصله دارد.


روستاهای وردیج و واریش


وردیج و واریش دو روستای کوچک در کوهستان‌های البرز هستند که تصاویری زیبا و چشم نواز از باغ‌های سرسبز، کوه‌های بلند و دره‌های عمیق را برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در تهران به نمایش می‌گذارند. اگر قصد سفر به وردیج و واریش را دارید، بهتر است اردیبهشت را برای این کار انتخاب کنید. در این فصل باغ‌های گیلاس و آلبالوی روستا پر از شکوفه شده و این منطقه را یک‌دست سفید می‌کند. نکته جالبی که در مورد این دو روستا وجود دارد، شهرت آن‌ها با نام آدمک جیان است. دلیل این نامگذاری سنگ‌تراشه‌هایی به شکل آدمک است که در بخشی از کوه‌های اطراف روستا دیده می‌شود. این آدمک‌های سنگی بر اثر عوامل محیطی و جوی ایجاد شد‌ه‌اند و هیچ دستکاری انسانی در آن‌ها وجود ندارد. روستاهای وردیج و واریش در بخش شمال غربی تهران واقع شده و حدود 40 کیلومتر تا شهر فاصله دارند.

طبیعت‌گردی در تهران


روستای افجه


یکی از روستاهای اطراف لواسان که برای طبیعت‌گردی در تهران مناسب است، روستای افجه نام دارد. شهرت این روستا به دلیل مزارع پر از هویج آن بوده است که امروزه دیگر خبری از آن‌ها نیست. سرسبزی این روستا در کنار رودخانه‌های افجه و تبله‌رود، مناظری بی‌نظیر و چشم‌اندازهایی دیدنی ایجاد کرده است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اگر اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید افجه را برای سفر یک روزه انتخاب کرده و خود را برای صعود به قله‌های ساکا، مهرچال، یخچال و آتشکده آماده کنید. از دیگر جاذبه‎‌های این روستای خوش‌آب‌وهوا می‌توان به آبشار 15 متری پسچویک و باغ‌های گیلاس آن اشاره کرد که در اردیبهشت‌ ماه پر از شکوفه‌های سفیدرنگ می‌شود. روستای افجه در ۵ کیلومتری شمال شرقی لواسان واقع شده و حدود 30 کیلومتر تا تهران فاصله دارد.


روستای خور


از دیگر روستاهای اطراف تهران که در استان البرز و در جاده کرج- چالوس قرار دارد، روستای خور است. این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات البرز، دارای آب‌وهوایی خنک بوده و برای سفر یک روزه تابستانی پیشنهاد می‌شود. آب‌وهوای خوب، طبیعت زیبا و جاذبه‌های تاریخی خور، این روستا را به یکی از محبوب‌ترین مناطق اطراف تهران برای طبیعت‌گردی تبدیل کرده است. خور دارای یک آبشار نیز می‌باشد که حدود 2 کیلومتر با روستا فاصله دارد. برای رسیدن به آبشار باید از میان باغ‌های میوه و درختان زیبای سیب ترش، زردآلو، گیلاس، گوجه سبز و ... عبور کنید تا به آبشار 50 متری خور برسید. علاوه بر این می‌توانید از جاذبه‌های دیگری چون امامزاده سلیمان، امامزاده برچشمه، برج و باروی قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله نیز بازدید کنید. روستای خور در شمال غربی تهران واقع شده و حدود 60 کیلومتر تا شهر فاصله دارد.

طبیعت‌گردی در تهران


روستای شهرستانک


شهرستانک روستایی خوش‌آب‌وهوا در توابع آسارای کرج است که در مرز بین دو استان البرز و تهران قرار دارد. این روستا به دلیل کوچه‌باغ‌های زیبایش معروف شده و طبیعتی چشم‌نواز و دیدنی را به نمایش گذاشته است. چشمه، رودخانه، آبشار و از همه جذاب‌تر، درخت 2800 ساله اروس، جلوه‌های زیبایی از طبیعت هستند که در این روستا دیده می‌شوند. در هر فصلی از سال که به شهرستانک سفر کنید، مناظر بی‌نظیر و متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. کتیبه ناصری، قلعه دزدبند و کاخ شهرستانک، از جمله جاذبه‌های تاریخی این روستای زیبا هستند که می‌توانید بازدید از آن‌ها را نیز در برنامه سفر یک روزه خود بگنجانید. روستای شهرستانک در جاده کرج - چالوس واقع شده و حدود 84 کیلومتر تا تهران فاصله دارد.


روستای برگ‌جهان


برگ‌جهان روستایی خوش‌آب و هواست که در دامنه رشته‌کوه البرز قرار دارد. آبشار برگ‌جهان، رودخانه پرآب و خروشان و باغ‌های سرسبز این روستا در کنار هم مناظری بکر و چشم‌اندازهایی دیدنی ایجاد کرده‌اند که در کنار آب‌وهوای خنک و مطبوع آن، روزی آرام و رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بهترین فصل برای سفر به برگ‌جهان، بهار و تابستان است که هوای روستا معتدل بوده و امکان گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌ها و تماشای زیبایی‌ها را به شما خواهد داد. برگ‌جهان در دو فصل پاییز و زمستان سرد است، اما پاییز بسیار زیبایی دارد که پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را از دست ندهید. روستای شهرستانک در شمال شرقی تهران واقع شده و حدود 40 کیلومتر با شهر فاصله دارد.


در این بخش 12 مکان زیبا و دوست‌داشتنی برای سفر یک روزه و طبیعت‌گردی در اطراف تهران را معرفی کردیم. اگر قصد دارید با تورهای گردشگری به این مکان‌ها سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به وب‌سایت کایت با آدرس www.kite.ir بیندازید و تورهای طبیعت‌گردی این سایت را مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در این رابطه صحبت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید