اولسبلانگاه ماسال کجاست؟ راه‌های رفتن به روستای اولسبلنگاه
زهرا نیرومند 1399/02/06 6536 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد طبیعت‌گردی داشته باشید، کدام بخش ایران را برای این کار انتخاب می‌کنید؟ شمال ایران یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق کشور است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی باشید، حتما جنگل‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها، چشمه‌ها، کوهستان‌ها و روستاهای ییلاقی شمال ایران را خوب می‌شناسید و با ییلاقات زیبای استان گیلان آشنایی دارید. منطقه ماسال یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مناطق ییلاقی استان گیلان است که جاذبه‌های دیدنی و طبیعت منحصربفردی را در خود جای داده است، تا جایی که می‌توان این منطقه را تکه‌ای از بهشت معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از روستاهای زیبای ماسال با نام اولسبلنگاه صحبت کنیم و راه‌های رفتن به اولسبلانگاه ماسال را به شما دوستان معرفی نماییم. اگر به طبیعت و طبیعت‌گردی علاقه‌مندید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورماسال وارد صفحه "تور ماسال" شوید.


اولسبلانگاه ماسال کجاست؟


اولسبلنگاه، یک روستای ییلاقی در 25 کیلومتری جنوب شهر ماسال است که در فصل بهار و تابستان موردتوجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت قرار دارد. این روستا چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی دارد که در کنار خانه‌های چوبی روستا و اسب‌های وحشی که در میان درختان و بر روی تپه‌ها دیده می‌شوند، مناظری خاص و شگفت‌انگیز ایجاد کرده است. خانه‌های چوبی در بافت قدیمی روستا، با مردمانی که هنوز سنت‌های قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به اولسبلانگاه ماسال است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این روستا شبکه‌ برق‌رسانی وجود ندارد. مردم محلی و گردشگرانی که در کلبه‌های چوبی اقامت دارند، برق موردنیاز خود را از موتورهای برقی تامین می‌کنند و از هیزم برای گرم کردن خانه و پخت غذا استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت، اولسبلنگاه ماسال یک منطقه بکر و دست‌نخورده است که برای چند روز آرام و به دور از هیاهوی شهری پیشنهاد می‌شود.

اولسبلانگاه ماسال کجاست؟


زمان مناسب برای سفر به اولسبلانگاه ماسال


اولسبلانگاه بر روی کوه‎‌های تالش و در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار گرفته است. از این رو، دارای آب‌وهوایی خنک و مطبوع در تابستان و سرد و برفی در زمستان می‌باشد. در نتیجه، بهترین فصل برای سفر به این روستای زیبا بهار و تابستان است که از اواخر اردیبهشت شروع شده و تا آخرای تابستان ادامه دارد.
اگر در بهار به این روستا سفر کنید، تصاویر زیبایی از روستای مه گرفته با مناظری جذاب و رویایی را خواهید دید. روستای اولسبلنگاه در روزهای تابستان آب‌و هوایی مطبوع و خنک دارد و سردی شب‌ها شما را مجبور به روشن کردن بخاری هیزمی می‌کند. اگر دوست دارید چشم‌اندازهایی رنگارنگ و فوق‌العاده‌ای از درختان را مشاهده نمایید، پاییز را برای سفر انتخاب کنید. البته در این فصل هوا کمی سرد می‌شود و ماندن در روستا را کمی مشکل می‌کند. زمستان‌های اولسبلانگاه برفی و سرد است و جاده‌های پوشیده از برف این روستا اجازه عبور مسافران را به این منطقه نمی‌دهد. تورهای گردشگری اولسبلانگاه ماسال اغلب از نیمه دوم بهار تا اوایل پاییز برگزار می‌شوند و مسافران خود را به سمت این روستای رویایی هدایت می‌کنند.

زمان مناسب برای سفر به اولسبلانگاه ماسال


جذابیت‌های اولسبلانگاه ماسال


در زندگی پرمشغله و شلوغ امروزی، گذراندن ساعاتی آرام در روستایی بکر و زیبا که حتی ساده‌ترین امکانات دنیای مدرن امروز را ندارد، آرزوی هر شهرنشینی است. در این‌جا این فرصت را دارید که با صدای پرندگان و زنگوله گاوها و گوساله‌ها از خواب بیدار ‌شوید و چای صبحانه خود را بر روی آتش هیزمی آماده ‌کنید. سپس سفره کوچکی را در ایوان چوبی کلبه پهن کرده و روز خود را با شیر، پنیر و کره محلی با نان تازه آغاز کنید. زمانی که به مرتع‌های سرسبز و درختان بلند و سربفلک کشیده نگاه می‌کنید و صبحانه روستایی را با طعم واقعی لبنیات نوش‌جان می‌کنید، لذت زندگی را احساس خواهید کرد. پس از خوردن صبحانه راهی گشت و گذار در روستا می‌شوید و با اهالی دوست‌داشتنی و مهمان‌نواز اولسبلانگاه به گپ‌و‌گفت می‌پردازید. شاید دوست داشته باشید مقداری از محصولات دامی یا عسل طبیعی این روستا را به عنوان سوغاتی با خود ببرید. در این صورت می‌توانید سراغ این محصولات را از مغازه‌های کوچک داخل روستا بگیرید یا از مردم محلی برای خرید محصولات تازه پرس‌و‌جو کنید.
کمی از آب گوارای چشمه‌ها بنوشید و در هوای مه‌آلود اولسبلانگاه ماسال قدم بزنید. به ابرهایی که اطراف شما را گرفته‌اند نگاه کنید و قدرت بی‌نهایت خداوند را از نزدیک ببینید. اگر به عکاسی علاقه‌مند باشید، دیدن این تصاویر شما را به وجد آورده و ساعت‌ها سرگرمتان خواهد کرد. درختان انبوه و پرپیچ‌وخم اطراف جاده در کنار خانه‌های چوبی با سقف‌های رنگی در حالی‌که بخشی از آن‌ها در مه گم شده‌اند، نمونه‌ای از مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر این روستای ییلاقی هستند. در هنگام گشت‌و‌گذار در روستا حتما از کنار گاوها و گوسفندان عبور خواهید کرد و اسب‌های اهلی و وحشی زیادی را خواهید دید.
اگر دوست داشته باشید می‌توانید سوار اسب‌های اهلی شوید و مسیری را اسب‌سواری کنید. اسب‌های اهلی منبع درآمدی برای مردم این روستا هستند که به گردشگران اجازه اسب‌سواری می‌دهند. دوچرخه‌سواری، نیسان‌سواری و پیاده‌روی از جمله تفریحات دیگری است که می‌توانید در این روستا از آن برخوردار باشید. با نیسان به سمت ارتفاعات آلاله خواهید رفت. مسیر ارتفاعات آلاله مسیری بسیار دیدنی است که با خودروی شخصی نیز می‌توانید آن را طی کنید یا با پای پیاده بروید و از مناظر دیدنی و بکر لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به آلاله، طلوع یا غروب خورشید را انتخاب کنید تا تصاویری بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی را در مقابل چشمان خود ببینید. در ارتفاعات آلاله تمامی منطقه حتی شهر ماسال را زیر پاهای خود خواهید داشت. اگر در فصل میوه به این روستا سفر کنید، می‌توانید درختانی پر از آلو جنگلی و فندق را ببینید. آلوها در اواخر اردیبهشت و خرداد به ثمر می‌رسند و برای دیدن درختان پرمیوه فندق باید شهریور یا اوایل مهر به اولسبلانگاه ماسال بروید.

جذابیت‌های اولسبلانگاه ماسال


امکانات رفاهی اولسبلانگاه ماسال


اولسبلانگاه ماسال، یک روستای بکر و دست‌نخورده است که همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده و حتی از ابتدایی‌ترین امکانات شهری مانند شبکه برق، لوله‌کشی گاز و آب نیز بی‌بهره است. مردم این روستا برای تامین برق مصرفی خود از موتورهای برق استفاده می‌کنند و برای گرمایش کلبه‌ها و پخت‌وپز نیز از کپسول‌های گاز و هیزم کمک می‌گیرند. آب روستا از چشمه‌های اولسبلانگاه تامین می‌شود که در تانکر آب ذخیره می‌گردد.
در این روستا برای ساخت خانه اجازه استفاده از مصالح داده نمی‌شود و همه خانه‌ها چوبی است. اگر قصد داشته باشید شب را در روستا بمانید، می‌توانید یکی از خانه‌های ییلاقی را اجاره کنید و طعم واقعی زندگی در روستا را بچشید. خانه‌هایی که برای اقامت گردشگران آماده می‌شود تمامی امکانات موردنیاز را دارند. البته توجه داشته باشید که اگر در فصل‌های پرگردشگر و شلوغ به این روستا سفر کنید، هزینه‌ها دو برابر خواهد بود و باید اجاره بیشتری برای یک شب اقامت بپردازید.
اگر اهل کمپینگ باشید، مکان‌های زیادی برای برپایی چادر و لذت بردن از طبیعت زیبای منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در صورتی که دوست دارید اقامت راحت‌تری را تجربه نمایید، می‌توانید به هتل‌ها و مهمانسراهایی که در اطراف اولسبلانگاه ساخته ‌شده است بروید و شب را در رفاه بیشتری بگذرانید.
برای خورد خوراکتان می‌توانید غذاهای محلی اولسبلانگاه را سفارش دهید و خوراکی‌های خوشمزه‌ای که با مواد اولیه ارگانیک و طعم‌های واقعی تهیه می‌شوند را نوش جان کنید. اگر قصد دارید خودتان غذا درست کنید، بهتر است از قبل مواد اولیه را تهیه کرده و به همراه ببرید. البته در روستا چند مغازه کوچک برای تامین نیازهای اولیه وجود دارد، اما ممکن است مواد موردنظر شما را نداشته باشند.

امکانات رفاهی اولسبلانگاه ماسال


راه‌های رفتن به روستای اولسبلنگاه


اولسبلنگاه در استان گیلان، شهرستان ماسال قرار دارد و مسیر رفتن به آن نیز بسیار آسان است. اگر قصد دارید از تهران به سمت اولسبلنگاه بروید، حدود 5 ساعت در راه خواهید بود. مسیر حرکت آزادراه قزوین- رشت است. این مسیر را تا 20 کیلومتری قبل از رشت ادامه دهید و از آن‌جا به سمت جاده فومن بپیچید. شهر ماسال در بخش شمال غربی رشت واقع شده است. از فومن تا ماسال، شهر صومعه سرا و روستای کلیدبر را پیش رو خواهید داشت. مسیر خود را به سمت روستای طاهرگوراب ادامه دهید و راه ماسال را در پیش بگیرید. از جنوب ماسال، جاده گیلوان را دنبال کنید. از این‌جا حدود 30 کیلومتر در راه خواهید بود و پس از عبور از جاده‌های پرپیچ و خم کوهستانی به روستای ییلاقی اولسبلنگاه خواهید رسید.
اگر دوست داشته باشید می‌توانید با تورهای گردشگری اولسبلانگاه همراه شوید و سفری رویایی و به یادماندنی را تجربه کنید. تورهای این روستا معمولا 2 روزه یا 3 روزه هستند و اغلب غیر از اولسبلنگاه از دیگر مناطق زیبای ماسال نیز بازدید می‌کنند.

راه‌های رفتن به روستای اولسبلنگاه


در این بخش در مورد روستای اولسبلانگاه ماسال صحبت کردیم و اطلاعاتی را در مورد جاذبه‌های طبیعی، تفریحات و امکانات این روستا در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد دارید با همراهی تورهای گردشگری اولسبلانگاه به این روستا سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به وب‌سایت کایت با آدرس www.kite.ir بیندازید و تورهای طبیعت‌گردی این سایت را مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در این رابطه صحبت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید