چک این آنلاین چیست؟ همه چیز در مورد سلف چک این پروازها
علیرضا مشرقی 1399/01/03 3993 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مدتی است که در پروازهای داخلی و خارجی، اصطلاحی به نام سلف چک این یا چک این آنلاین مطرح شده است. اما آیا واقعا می‌دانید سلف چک این یا همان چک این آنلاین چیست و چطور باید این کار را انجام داد؟ اگر حتی یک بار هم سوار هواپیما شده باشید، قطعا این را می‌دانید که خسته کننده‌ترین مرحله پرواز، مرحله چک این کردن یا همان زمانی است که باید اطلاعات بلیت خود را به مسئول کانتر ایرلاین خود ارائه دهید، چمدان خود را روی ریل قرار دهید و کارت پروازتان را تحویل بگیرید. این مرحله با وجود آنکه خیلی پیچیده نیست، اما زمان‌بر بوده و با توجه به شلوغی پرواز، امکان دارد که مجبور باشید دقایق متوالی را در صف منتظر بمانید تا نوبت به شما برسد. در این مرحله با توجه به اینکه همه چندین و چند چمدان همراه دارند، ایستادن در صف می‌تواند بسیار دشوار و طاقت فرسا باشد. از طرف دیگر دقیقا به خاطر همین چک این کردن است که باید چند ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید تا از پرواز خود عقب نمانید. به همین خاطر بهترین گزینه برای از بین بردن تمامی زمان‌های انتظار، سلف چک این یا چک این آنلاین خواهد بود. از این رو ما قصد داریم تا به شما نشان دهیم چک این آنلاین چیست و چطور باید از طریق چک این آنلاین، کارت پرواز خود را به دست بیاورید. این بار هم با کایت همراه باشید تا دیگر در صف‌های طولانی چک این منتظر نمانید!


چک این آنلاین چیست؟


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین منتظر ماندن در صف‌های طولانی چک این، افرادی را دیده باشید که بدون نوبت به جلوی باجه‌های خاص می‌آیند، چمدان خود را تحویل می‌دهند و بدون آنکه نیازی به دریافت کارت پرواز داشته باشند، عازم گیت می‌شوند. این دسته افراد همان کسانی هستند که از طریق چک این آنلاین کارت پرواز خود را دریافت کرده‌اند. چک این آنلاین یک نوع خدمات اینترنتی است که از جانب ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی به مسافران ارائه می‌شود. در ابتدای اجرای این طرح، تنها ایرلاین‌های خارجی، خدمات مربوط به چک این آنلاین را انجام می‌دادند. اما امروزه، چک این آنلاین محدود به ایرلاین خاصی نیست و اکثر شرکت‌های هواپیمایی این نوع خدمات دریافت کارت پرواز اینترنتی را ارائه می‌دهند.
اگر بخواهیم چک این آنلاین را با زبان بسیار ساده توضیح دهیم، به معنای دریافت غیر حضوری کارت پرواز خواهد بود. یعنی شما 24 ساعت پیش از پرواز، می‌توانید به وبسایت یا اپلیکیشن مخصوص ایرلاین خود مراجعه کنید و با درج مشخصات و تکمیل مراحل، کارت پروازتان را به صورت آنلاین دریافت نمایید. به این شکل دیگر لازم نیست تا در صف های طولانی مدت برای چک این بایستید و مسئولین ایرلاین شما در فرودگاه موظف هستند که بدون نوبت، چمدان‌های شما را تحویل بگیرند و شما نیز با کارت پرواز آنلاین خود می‌توانید به گیت فرودگاه مراجعه نمایید و دچار هیچ مشکلی هم نشوید.

چک-این-آنلاین-چیست؟


چطور چک این آنلاین کنیم؟


قوانین چک این آنلاین در ایرلاین‌های مختلف، متفاوت است، اما به صورت کلی، حدود 24 ساعت پیش از پرواز، شما مجاز به دریافت کارت پرواز خود به صورت آنلاین خواهید بود. برای این کار باید ابتدا به وبسایت ایرلاینی که با آن سفر می‌کنید، مراجعه نمایید. اگر سلف چک این از طریق درگاه وبسایت انجام شود، قطعا با گزینه مربوط به آن رو به رو خواهید شد، در غیر این صورت، به شما اپلیکیشنی که به وسیله آن می‌توانید چک این آنلاین را انجام دهید، معرفی خواهد شد.
پس از ورود به صفحه مربوطه، از شما اطلاعاتی همچون شماره بلیت یا شماره رزرو بلیت از آژانس مسافرتی خواسته می‌شود. پس از وارد کردن کد مربوطه، اطلاعات شما بر روی صفحه به نمایش در می‌آید. اگر قصد حمل اضافه بار را دارید، باید میزان آن را مشخص کرده و هزینه اضافه بار را که توسط سیستم تعیین می‌شود، به صورت اینترنتی از درگاه‌های بانکی پرداخت نمایید.
پس از آن، وارد مرحله انتخاب صندلی خواهید شد. شما می‌توانید از طریق سلف چک این، صندلی پرواز را خودتان انتخاب کنید و این یکی از مزایای مهم سلف چک این به شمار می‌آید. در نهایت با تکمیل فرآیند سلف چک این، کارت پروازتان به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. شما نیز می‌توانید کارت پرواز خود را چاپ کنید یا تصویر آن را به مسئولین گیت نشان دهید که البته چاپ کردن آن توصیه می‌شود. در ضمن به یاد داشته باشید که برخی از ایرلاین‌ها، در فرودگاه‌های داخلی و خارجی، دستگاهی شبیه به دستگاه چاپ بلیت رزرو شده اینترنتی در سینما‌ها قرار داده‌اند که می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت پرواز خود، آن را به صورت فیزیکی نیز دریافت کنید. البته باید قبل از استفاده از دستگاه، تمام مراحل چک این آنلاین را انجام داده باشید.
در نهایت زمانی که وارد فرودگاه می‌شوید، می‌توانید بدون ایستادن در صف و رعایت کردن نوبت، به بخش چک این ایرلاین خود مراجعه نمایید و با نشان دادن کارت پرواز خود، بارتان را تحویل دهید و مستقیما به سمت گیت حرکت کنید. البته گاهی ممکن است که افرادی همانند شما سلف چک این کرده باشند و مجبور باشید تا کمتر از 5 دقیقه در صف منتظر بمانید. زیرا تمامی کسانی که سلف چک این کرده‌اند، تنها چمدان خود را تحویل می‌دهند و مستقیما عازم گیت می‌شوند. البته باید در نظر داشته باشید که هنوز مسافران زیادی از این قابلیت استفاده نمی‌کنند و خیلی همه‌گیر نشده است و شما می‌توانید نفر اولی باشید که از آن استفاده می‌کنید.

چطور-چک-این-آنلاین-کنیم؟


مزایای چک این آنلاین چیست؟


با چک این آنلاین دیگر نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی چک این نیست.
به این شکل دیگر نیازی نیست تا یک ساعت زودتر به فرودگاه مراجعه کنید.
با چک این آنلاین می‌توانید صندلی خودتان را انتخاب نمایید.
اگر مشکلی در رزرو بلیت شما وجود داشته باشد، با چک این آنلاین می‌توانید از این موضوع آگاه شوید و به این ترتیب 24 ساعت فرصت خواهید داشت تا موضوع را پیگیری کنید و از پرواز خود جا نمانید.

مزایای-چک-این-آنلاین-چیست؟


خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد سلف چک این در ایران چیست؟ آیا تا به حال از این قابلیت ایرلاین‌ها استفاده کرده‌اید؟ از تجربه خود در مورد سلف چک این با ما و سایر همراهان کایت صحبت کنید. آیا شما ترجیح می‌دهید که کارت پرواز خود را پیش از مراجعه به فرودگاه چاپ کنید یا به امید عملکرد مناسب دستگاه‌های چاپ کارت پرواز داخل فرودگاه باشید؟ نظرات و تجربیات خود را با کایت در میان بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید