کارت پرواز چیست ؟ همه چیز را درباره کارت پرواز بدانید
علیرضا مشرقی 1398/12/22 20955 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



باید بدانید که برای ورود به هواپیما، علاوه بر بلیط، نیاز به کارت پرواز نیز خواهید داشت. اما آیا می‌دانید کارت پرواز چیست و چه اطلاعاتی روی آن درج می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل شما را با کارت پرواز آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که چطور می‌‌توانید این کارت را به دست بیاورید. پس با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره کارت پرواز و نحوه اخذ آن بدانید!

کارت پرواز چیست؟

سوار هواپیما شدن با تمامی وسایل نقلیه دیگر در دنیا تفاوت دارد و برای این کار علاوه بر بلیت، نیاز به کارت پرواز نیز خواهید داشت. زمانی که شما از آژانس‌های مسافرتی یا به صورت آنلاین مثلا از طریق اسنپ تریپ، خرید بلیط هواپیما اسنپ تریپ را انجام می‌دهید، تنها نام شما در سیستم شرکت هوایی ذکر شده درج می‌شود و شما باید برای دریافت کارت پرواز خود اقدام کنید تا بتوانید از گیت عبور کرده و سوار بر هواپیما شوید. کارت پرواز مهم‌ترین بخش سفر شما محسوب می‌شود و به نوعی یک مجوز به شمار می‌آید که به کمک آن شما می‌توانید سوار هواپیما شوید. در فرودگاه‌های بسیار بزرگ، مسافران دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند که باید از کدام گیت استفاده کنند تا به پرواز خود برسند. تحت این شرایط تنها کافیست تا به کارت پرواز خود مراجعه کنید و اطلاعات پرواز را با جزئیات کامل مشاهده نمایید.
بر روی کارت‌های پرواز، معمولا اطلاعات مهمی همچون مشخصات مسافر، تاریخ و زمان پرواز و شماره پرواز درج می‌شود و این کارت نشان می‌دهد که شما باید سوار چه هواپیمایی شوید. حتی در برخی مواقع، مشخصاتی همچون جنسیت، تاریخ تولد، شماره پاسپورت و سن مسافر نیز درج می‌شود تا مشکل و مغایرتی به وجود نیاید. همچنین شما می‌توانید شماره صندلی هواپیما خود را نیز روی کارت پروازتان مشاهده کنید. پس به صورت کلی می‌توان گفت که کارت‌های پرواز، نشان دهنده مشخصات دقیق پرواز مسافر هستند. اما مساله‌ای که بسیاری از مسافران را به دردسر می‌اندازد، دریافت کارت پرواز خواهد بود. لازم به ذکر است که مسافران می‌توانند به دو روش مختلف، کارت پرواز خود را دریافت نمایند.

کارت-پرواز-چیست؟


با روش‌های دریافت کارت پرواز بیشتر آشنا شوید


همانطور که خاطر نشان کردیم، برای دریافت کارت پرواز، شما می‌توانید به دو روش مختلف اقدام کنید.

اولین روش

روش قدیمی و سنتی است که همه مسافران تا همین چند سال پیش از آن برای دریافت کارت پرواز خود استفاده می‌کردند. در این روش، شما باید حداقل یک ساعت پیش از پرواز خود در فرودگاه مربوطه حاضر شوید و چمدان‌های خود را به متصدی ایرلاین خودتان تحویل دهید. با ارائه کارت شناسایی یا بلیت اولیه، متصدی مربوطه کارت پرواز را برای شما صادر می‌کند و می‌توانید با ارائه آن از گیت عبور کرده و مراحل دیگر پرواز خود را انجام دهید.


اما روش دوم

روش آنلاین دریافت کارت پرواز است. در این روش شما می‌توانید به صورت کاملا اینترنتی و غیر حضوری کارت پرواز خود را دریافت کنید، البته برای دریافت فیزیکی کارت پرواز خود، باید به باجه‌های مخصوصی که در فرودگاه‌ها قرار داده شده‌اند، مراجعه نمایید. مسافرانی که از این طریق اقدام کرده‌اند، می‌توانند به این باجه‌ها مراجعه کرده و بدون اینکه بخواهند در صف‌های طولانی چک این بایستند، به راحتی و با وارد کردن کدی که درگاه اینترنتی به آنها ارائه داده است، کارت پرواز خود را دریافت کنند.

دریافت-کارت-پرواز


اگر تا کنون پرواز هوایی را تجربه کرده باشید، قطعا مستحضر هستید که تا لحظه چک این کردن، شماره صندلی شما در هواپیما مشخص نمی‌شود. شماره صندلی در سفرهای هوایی، مخصوصا سفرهای طولانی مدت، بسیار مهم خواهد بود. زیرا اکثر مسافران ترجیح می‌دهند در کنار بال‌های هواپیما یا قسمت موتور آن حضور نداشته باشند تا صدای موتور آنها را آزار ندهد و بتوانند از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند. خوشبختانه با خرید آنلاین بلیت هواپیما و همچنین دریافت کارت پرواز اینترنتی، مسافران قادر به انتخاب صندلی خود خواهند بود و این را می‌توان مهم‌ترین مزیت روش اینترنتی دریافت کارت پرواز دانست!


چطور باید کارت پرواز خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید؟


زمان زیادی از ارائه سیستم اخذ کارت پرواز اینترنتی نمی‌گذرد و به همین خاطر، اکثر مسافران در کار با این سیستم دچار مشکل می‌شوند. در درجه اول باید بدانید که تا به امروز، تنها شرکت‌های هوایی ایران ایر و ماهان در این سیستم حضور فعال پیدا کرده‌اند و اگر از ایرلاین‌های دیگر بلیت رزرو کرده‌اید، از این امکان بی بهره خواهید ماند. زمانی که کارت پرواز خود را به صورت آنلاین از طریق وبسایت و درگاه تعریف شده توسط ایرلاین مورد نظر خود دریافت کردید، در حقیقت یک کد به ایمیل شما ارسال می‌شود. شما باید این کد را همراه داشته باشید و به دستگاه‌هایی که در فرودگاه‌های شهرهای مختلف نصب شده‌اند، مراجعه کرده و کد را داخل آن وارد نمایید تا کارت پرواز شما چاپ شود. سپس برای چک این کردن و تحویل بار، می‌توانید به کانتر مربوطه مراجعه کنید و متصدی کانتر موظف است تا بدون نوبت، بار شما را تحویل گرفته و مدارک شما را بررسی کند. به این ترتیب دیگر لازم نیست که در صف‌های طولانی چک این بایستید و آسوده خاطر به سالن انتظار خواهید رفت.

کارت-پرواز-اینترنتی


خب همراهان عزیز کایت، امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را از کارت پرواز در اختیار شما گذاشته باشیم. شما کدام روش را برای دریافت کارت پرواز ترجیح می‌دهید؟ آیا تا به حال از روش اینترنتی جدید استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را در مورد استفاده از کارت پرواز اینترنتی با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی صبرانه مشتاق دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر باقی نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید