واچر هتل چیست و چگونه باید واچر هتل دریافت کنیم؟
علیرضا مشرقی 1398/12/22 5830 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



قطعا در حین سفر، با اصطلاحی به نام واچر هتل یا همان ووچر هتل رو به رو خواهید شد. اما آیا می‌دانید که واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟ یا اینکه چطور باید ووچر هتل را دریافت کرده و از آن استفاده نماییم؟ یک واچر چه شرایطی را باید داشته باشد و چه نوع واچری معتبر است؟ در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل شما را با واچر‌های هتل آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که چطور می‌توانید یک واچر دریافت کنید و همچنین یک واچر معتبر باید چه شرایطی داشته باشد.


واچر هتل چیست؟


واچر یا همان Hotel Voucher یک نوع نامه تایید به حساب می‌آید که نشان می‌دهد شما اتاقی خاص را در هتل مورد نظرتان رزرو کرده‌اید. در حقیقت با در دست داشتن واچر، شما می‌توانید به مسئول پذیرش هتل نشان دهید که مراحل رزرو را به صورت کامل انجام داده‌اید و سیستم رزرواسیون هتل نیز این درخواست شما را پذیرفته و تایید کرده است. واچر نوعی رسید پذیرش به شمار می‌آید که از جانب سیستم هتل داری و رزرواسیون صادر می‌شود. واچر می‌تواند به زبان‌های مختلف صادر شود، اما در اکثر مواقع، واچر به زبان مبداء و یا زبان انگلیسی صادر خواهد شد.

واچر-هتل-چیست؟


چگونه می‌توانیم واچر هتل را دریافت کنیم؟


برای دریافت واچر، باید ابتدا مراحل رزرو خود را به صورت کامل انجام دهید. پس از اینکه اطلاعات مسافر/ مسافرین را وارد کردید و اتاق مورد نظر خود را انتخاب نمودید، می‌توانید ووچر هتل را نیز دریافت کنید. هتل‌های مختلف برای ارائه واچر شرایط متفاوتی را قائل هستند. برخی از هتل‌ها برای رزرو کردن اتاق، تمام هزینه آن را دریافت می‌نمایند و برخی دیگر رزرو را تنها با پرداخت بخشی از هزینه، انجام می‌دهند. حتی در برخی مواقع، هتل‌ها، بدون پیش پرداخت نیز ووچر را برای مسافران خود صادر می‌نمایند.
اما باید بدانید که ووچر به روش‌های متفاوتی صادر می‌شود. در برخی مواقع، بعضی از هتل‌ها، دارای سیستم خودکار هستند و به محض اینکه شما مراحل رزرو هتل خود را انجام دهید، واچر برای شما به صورت اینترنتی و غیر حضوری صادر می‌شود و شما می‌توانید تصویر این واچر که عمدتا به شکل فایل PDF است را در تلفن همراه هوشمند خود داشته باشید یا آن را چاپ کنید و همراه خود به هتل بیاورید. در غیر این صورت، هتل‌ها پس از انجام تمامی مراحل رزرواسیون، واچر را برای شما از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی مختلف، ارسال می‌نمایند. در هر صورت، برای دریافت ووچر، باید مراحل رزرو و ثبت نام خود را انجام دهید.

چگونه-می‌توانیم-واچر-هتل-را-دریافت-کنیم؟


در واچر چه اطلاعاتی وجود دارد؟


در واچر اطلاعات کامل هتل، اطلاعات کامل مسافر، تاریخ اقامت، مدت اقامت، تاریخ صدور ووچر، نحوه پرداخت هزینه، وجود یا عدم وجود پیش پرداخت، شرایط کنسلی، نوع اتاق، تعداد مسافر، شرایط اقامت اعم از امکانات رفاهی، خدماتی و سرویس غذا و همچنین کد رهگیری وجود دارد. پس از صدور واچر، حتما باید به مشخصات خودتان دقت کنید. اگر در نام مسافر یا مسافران هرگونه مغایرتی وجود داشته باشد، حتما باید این مساله را به بخش رزرواسیون هتل مورد نظر اطلاع دهید تا مشخصات شما را اصلاح نمایند. اگر اقدام به این کار نکنید، قطعا در گرفتن اتاق، با مشکل مواجه خواهید شد.
در واچر باید تمام اطلاعات قید شده و کاملا دقیق و صحیح باشند. حتی از قلم افتادن جزئیاتی ساده، می‌تواند سفر شما را به یک خاطره تلخ تبدیل کند. همچنین ترجیحا بهتر است که بر روی واچر یک شماره پیگیری وجود داشته باشد. این مساله مخصوصا در مواردی که رزرو را از طریق یک شرکت شخص ثالث انجام می‌دهید، بسیار مهم خواهد بود. متاسفانه برخی از این شرکت‌ها، به جهت کلاه‌برداری یا تنها به خاطر اشتباهات سهوی، هزینه رزرو را دریافت می‌کنند اما واچر رسمی هتل را به شما ارائه نمی‌دهند. این یعنی واچر شما برای هتل اصلا معتبر نیست و قطعا دچار مشکل خواهید شد. پس بهتر است حتما یک واچر دارای کد رهگیری داشته باشید و اطللاعات رزرو را با تلفن مستقیم خود هتل بررسی نمایید.


مطالب مرتبط:

آشنایی با خدمات هتل‌ها UALL All FB

با هیچهایک در ایران بیشتر آشنا شوید


در-واچر-چه-اطلاعاتی-وجود-دارد؟


آیا باید واچر را همراه داشته باشیم؟


با وجود اینکه واچر رسید اصلی رزرو اتاق شما محسوب می‌شود، باید بدانید که در اکثر مواقع، تنها با ذکر نام و ارائه مدارک شناسایی، هتل به شما اتاق‌تان را تحویل خواهد داد. از همان لحظه‌ای که واچر برای شما صادر می‌شود، تمام اطلاعات‌تان در سیستم هتل مربوطه به ثبت خواهد رسید. به همین خاطر، هتل منتظر حضور شما در تاریخ مقرر خواهد بود و پیش از شما همه موارد را بررسی کرده و نیازی به ارائه واچر نیست. اما در عین حال گاهی امکان دارد که مشکلی در این میان به وجود بیاید. به عنوان مثال ممکن است هتل به اشتباه اتاقی که شما قصد اقامت در آن داشته‌اید را به فرد دیگری ارائه داده یا اینکه نام‌تان به خاطر اشتباهات سیستمی، ثبت نشده باشد. در چنین شرایطی، شما می‌توانید با ارائه واچر رسمی هتل مربوطه، بر ادعای خود پا فشاری کنید و نشان دهید که حق مسلم با شماست. در نتیجه همراه داشتن واچر، حتی به صورت یک فایل الکترونیکی بر روی تلفن همراه، اکیدا توصیه می‌شود. اهمیت این موضوع در سفرهای خارجی بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. زیرا قادر به ارتباط برقرار کردن با فرد مقابل و اثبات ادعای خود نخواهید بود. امروزه بر روی برخی از واچرها، یک بارکد QR قرار داده شده است که با اسکن آن در هتل، تمام اطلاعات‌تان به نمایش در خواهد آمد. حتی خودتان نیز می‌توانید صحت این کد را با تلفن‌ همراه هوشمند و اپلیکیشن مربوطه بررسی نمایید تا نگران مشکلات احتمالی نباشید.

آیا-باید-واچر-را-همراه-داشته-باشیم؟


خب همراهان عزیز، آیا تا به حال برای همراه نداشتن واچر، دچار مشکل شده‌اید؟ به نظر شما صدور واچر می‌تواند به حل اختلافات پیش آمده کمک کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما مشتاق دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید