در هنگام خرید تور اقساطی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
علیرضا مشرقی 1398/12/12 2400 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در حال حاضر برخی از آژانس‌های مسافرتی، اقدام به فروش تور اقساطی کرده‌اند. کایت نیز همانند بسیاری از آژانس‌های دیگر، برای رفاه حال مشتریان خود، با توجه به شرایط بد اقتصادی امروز کشورمان، تورهای اقساطی مختلفی را در نظر گرفته است. اما با وجود اینکه تور اقساطی یک گزینه بسیار مناسب برای سفر محسوب می‌شود و شما می‌توانید امروز سفر کنید و در اقساط مختلف چند ماهه هزینه آن را پرداخت نمایید، اما گاهی شرایط خرید تور اقساطی آن چنان مناسب نیست و باید نکات خاصی را در زمینه خرید تور اقساطی مد نظر داشته باشید تا دچار مشکلات آتی نشوید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا شما را با مواردی آشنا کنیم که معمولا در هنگام خرید تور اقساطی باید به آنها توجه کنید. پس با کایت همراه شوید و این مقاله را از دست ندهید!


مواردی که باید هنگام خرید تور اقساطی در نظر داشته باشیم


قطعا شما نیز با دیدن عبارت خرید تور اقساطی وسوسه می‌شوید و بی آنکه به شرایط مختلف آن توجه کنید، اقدام به خرید خواهید کرد. در حال حاضر آژانس‌های زیادی تورهای اقساطی برای مسافران خود ارائه می‌دهند اما تمامی این تورها مقرون به صرفه نیستند و گاهی شما را درگیر مسائل مختلف مالی خواهند کرد. به همین خاطر، بهتر است ابتدا در مورد نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید به خوبی اطلاع داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

خرید تور اقساطی


در مورد درصد سود اقساط تحقیق کنید


با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور ما، کاملا منطقی است که تمامی خرید‌های اقساطی، دارای درصدی سود تعریف شده باشند. پس اصلا نمی‌توان این مساله را به آژانس‌های مسافرتی تحمیل کرد که تورهای اقساطی بدون سود برگزار کنند. اما میزان سود می‌تواند کاملا منطقی و تعریف شده باشد. این یعنی پیش از اینکه اقدام به خرید تور اقساطی کنید، حتما کمی تحقیق نمایید و با بررسی شرایط تورهای اقساطی آژانس‌های مختلف، از میزان سود دریافتی آنها، اطلاعات به دست آورید. همچنین باید این مساله را در نظر داشته باشید که نباید خودتان را درگیر فرمول‌های محاسبه سود بر اساس تعداد اقساط و میزان بهره کنید. زیرا این فرمول‌ها کاملا گیج کننده هستند و معمولا افراد نمی‌توانند آنها را به درستی محاسبه کنند.
به همین خاطر اصلا از آژانس‌های مسافرتی، نرخ سود یا همان بهره را سوال نکنید، بلکه از آنها بپرسید که برای یک تور با مبلغ مورد نظر در اقساطی که می‌خواهید پرداخت کنید، باید چه میزان به عنوان پیش پرداخت و اقساط پرداخت نمایید. سپس تنها کافیست تا مبلغ اقساط را ضرب در تعداد اقساط کرده و مبلغ نهایی را با پیش پرداخت جمع کنید و تفاوت آن را با مبلغ کل تور مشاهده نمایید. متاسفانه بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در ابتدا با ارائه درصد سود کمتر، مسافر را به سمت خود جذب می‌کنند، اما در طی محاسبات پیچیده بانکی، مبلغ بیشتری را نیز دریافت می‌نمایند!
پس باید حتما در نظر داشته باشید که پس از اتمام اقساط، به صورت کلی چه مبلغی را به عنوان سود پرداخت خواهید کرد. به این شکل می‌توانید بر اساس سود پرداختی انتخاب منطقی و دقیقی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. جالب است بدانید برخی از آژانس‌های مسافرتی همانند کایت، یک سیستم آماده، ارائه کرده‌اند تا مسافران بتوانند شرایط مد نظر خودشان را وارد نمایند و بهترین گزینه را انتخاب کنند.


نیاز به ضامن


برای خرید برخی از تورهای اقساطی، شما نیاز به ضامن خواهید داشت. اما در عین حال برای خرید برخی دیگر از تورهای اقساطی، نیازی به ضامن نیست و شما می‌توانید با در دست داشتن یک دسته چک معتبر، خرید خود را انجام دهید. البته برخی دیگر از موسسات گردشگری، به عنوان ضمانت از مشتریان خود سفته دریافت می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که یک فرد معتبر پشت چک مسافر را امضاء کند. شما باید حتما این شرایط را بررسی کنید و ببینید که آژانس مسافرتی مد نظر‌تان، کدام یک از این شرایط را قبول می‌کند. به هیچ وجه تحت تاثیر بازاریابی شرکت‌های توریستی قرار نگیرید و به صورت کامل شرایط ضامن، چک و سفته را بررسی کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.


میزان پیش پرداخت


میزان پیش پرداخت در بین موسسات مختلف، متفاوت خواهد بود. برخی از آژانس‌های مسافرتی، 10 درصد از مبلغ کل تور را به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کنند و برخی دیگر نیمی از آن را درخواست خواهند کرد. این مساله کاملا به سیاست‌گذاری‌های موسسه بستگی دارد و شما باید بر اساس شرایط و نقدینگی خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که با افزایش پیش پرداخت، مبلغ سودی که پرداخت می‌کنید نیز کاهش پیدا می‌کند و نهایتا این مساله به نفع شما خواهد بود. اما به هر صورت برخی از مسافران شرایط پیش پرداخت کمتر را ترجیح می‌دهند. البته بعضی از آژانس‌های مسافرتی امکان شخصی سازی شرایط اقساط را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. اما باید در مورد این مساله نیز به خوبی تحقیق کنید. گاهی شخصی سازی در چهار چوب خاص و تعیین شده از طرف آژانس است. یعنی شما حتی در این سیستم نیز نمی‌توانید به عنوان مثال پیش پرداختی کمتر از 10 درصد داشته باشید. پس باز هم نباید فریب شعار‌های تبلیغاتی را بخورید و حتما بپرسید که حداقل میزان پیش پرداخت چقدر خواهد بود.


تعداد اقساط


حتما باید در مورد تعداد اقساط تحقیق کنید تا ببینید که حداقل و حداکثر تعداد اقساط مجاز برای خرید تور اقساطی چقدر خواهد بود. معمولا در حال حاضر خرید تور اقساطی بین 4 تا 10 ماه صورت می‌گیرد. اما موسسات مختلف، شرایط متفاوتی برای خرید تور اقساطی ارائه می‌دهند. شما باید این مساله را بررسی کنید و بر اساس شرایط و نقدینگی خودتان، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

مطالب مرتبط:

با تورهای اقساطی کایت به رویاهات سفر کن

تور-اقساطی


تعداد چک به ازای هر ماه


در حال حاضر برای خرید اقساطی تور مسافرتی، در اکثر مواقع، نیاز به چک معتبر خواهد بود. حتما پیش از خرید تور و انتخاب آژانس مسافرتی مورد نظر، تعداد چکی که باید به آژانس تسلیم کنید را بررسی نمایید. این یعنی باید ببینید به ازای هر چند قسط باید یک چک بپردازید. به عنوان مثال برخی از آژانس‌ها ترجیح می‌دهند که به ازای هر قسط ماهانه، یک برگ چک دریافت کنند. اما برخی دیگر برای هر دو قسط یک برگ چک دریافت می‌نمایند. پس حتما پیش از آنکه شرایط اقساطی را بپذیرید، تعداد چک باقی مانده خود و تعداد اقساط را بررسی نمایید تا دچار مشکل نشوید.
خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد خرید اقساطی تورهای مسافرتی چیست؟ آیا این روش را ترجیح می‌دهید؟ یا بهتر است پس انداز کنید و سپس با پول نقد سفر خود را انجام دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی صبرانه مشتاق دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید