برای فرار از کرونا به کجا سفر کنیم؟
حسام مقتدایی 1398/11/13 1664 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



با ویروسی بسیار پیچیده طرف هستیم که سرعت انتقال زیادی دارد و اگر مراقبت‌های بهداشتی را در نظر نگیریم، احتمال اینکه درگیر آن شویم وجود دارد و باید زودتر فکر چاره باشیم.


همه چیز در مورد ویروس کرونا

تا همین حالا که این مطلب را برایتان آماده می‌کنیم، بیش از 40 کشور به صورت رسمی درگیر ویروس کرونا هستند و کم‌کم دارد به فاجعه‌ای جهانی بدل می‌شود و راه فراری از آن نیست. اما در این بین هنوز کشورهایی هستند که با مراقبت‌های ویژه جلوی ورود این بیماری را به کشورشان گرفته‌اند یا موارد شناسایی شده در آن‌ها تنها یک یا دو مورد بوده که در همان ابتدای ورود، جلوگیری و قرنطینه شده است. در این مقاله از مجله گردشگری کایت، می‌خواهیم به معرفی کشورهایی بپردازیم که هنوز درگیر کرونا نشده‌اند و با در نظر گرفتن تمهیداتی می‌توانید به آنجا سفر کنید.


درمان قطعی کرونا


درمان-کرونا


تاکنون سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دانشمندان سرتاسر دنیا نتوانسته‌اند واکسن یا درمانی قطعی در برابر ویروس کرونا پیدا کنند و شاید بتوان ساختار پیچیده آن را مسبب چنین چیزی دانست. از طرفی سرعت انتقال این ویروس هم چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از کنارش عبور کرد و تاکنون 40 کشور جهان را درگیر کرده است. به طور کلی اگر بخواهیم آماری بگوییم تاکنون 81.194 نفر در سرتاسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و از این بین 2.770 نفر بر اثر آن از دنیا رفته‌اند و 30.281 نفر بهبود پیدا کرده‌اند. چیزی که این ویروس را نسبت به ویروس‌های دیگر، ترسناک‌تر جلوه می‌دهد، سرعت شیوع آن است و متأسفانه عدم آمادگی کشورها و غافلگیری آن‌ها تاکنون باعث از بین رفتن خیلی‌ها شده است.


اوضاع ایران در شرایط کرونا


ایران-و-کرونا


تاکنون، طبق گزارشات رسمی اعلام شده در کشور، 95 مورد ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم و 16 مورد قربانی بر اثر این ویروس که بعد از کشور چین، رتبه دوم را دارا می‌باشیم. نخستین بار دو مرگ بر اثر ویروس کرونا در شهر قم اعلام شده بود. ایران اولین کشور در خاورمیانه است که درگیر این بیماری شد و دو نفری که تست کرونای آن‌ها مثبت در آمد، خیلی زود بر اثر عفونت ریوی از دنیا رفتند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تحریم‌های ایالات متحده، ایران را با مشکلات زیادی روبرو کرده به خصوص در زمینه کنترل شیوع بیماری کرونا چرا که پیدا کردن کیت‌های آزمایشگاهی در حال حاضر از مهم‌ترین مشکلات مراکز درمانی است.


کشورهای همسایه چه وضعیتی دارند؟


سفر-ترکیه


با افزایش شیوع کرونا در ایران، بسیاری از کشورهای همسایه، تمهیداتی را برای پرواز به آنجا در نظر گرفته‌اند. برخی از این کشورها به طور کلی مرزهایشان را با ایران بسته‌اند و برخی دیگر با دریافت کارت سلامت پزشکی اجازه ورود مسافران ایرانی را می‌دهند. علی‌رغم این مراقبت‌ها، تاکنون کشورهایی همچون افغانستان، کویت، عراق، بحرین و امارات از کشورهایی هستند که موارد وجود کرونا در آن‌ها تأیید شده است و مقامات این کشورها در پی کنترل و جلوگیری از افزایش شیوع آن هستند. در این میان دیگر کشورهای همسایه ایران، توانسته‌اند از ورود این بیماری به کشورشان جلوگیری کنند و امکانی فراهم کنند تا در شرایط بحرانی بتوانید به آنجا پناه ببرید تا اوضاع کمی قابل‌تحمل شود. در ادامه درباره این کشورها خواهیم نوشت.


کشورهای امن همسایه در برابر کرونا


سفر-ارمنستان


از میان کشورهایی که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود کرونا در آن‌ها اعلام نشده و اتفاقاً در همسایگی ما قرار دارند می‌توان به پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه اشاره کرد. این به این معنی است که می‌توانید در شرایطی که اوضاع خیلی خوب پیش نرفت به یکی از این کشورها سفر کنید. البته ترکمنستان و پاکستان محدودیت‌هایی برای سفر به کشورشان در نظر گرفته‌اند که سفت و سخت است. با این حال، ترکیه این امکان را برایتان فراهم کرده تا با دریافت کارت سلامت پزشکی به راحتی به این کشور سفر کنید. این کارت را می‌توانید در خود فرودگاه امام خمینی دریافت کنید. البته باید معاینه پزشکی شوید و به طور کامل بررسی شود که مشکلی ندارید. در این بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان هنوز هیچ محدودیتی سفری برای ایرانیان در نظر نگرفته‌اند و سفر به این کشورها بدون هیچ مشکلی کماکان امکان‌پذیر است.


فهرستی برای فرار از کرونا


فرار-کرونا


دانشمندان در پاسخ به این سؤال که اگر این فاجعه بشری، جهانی شد، بهترین مقصد برای فرار کجاست؟ 20 مکان را معرفی کرده‌اند که می‌توان به آن‌ها سفر کرد. البته خیلی نمی‌شود به این فهرست اعتماد کرد چرا که مورد اولی که معرفی کرده‌اند، یعنی استرالیا تاکنون 24 مورد فرد مبتلا به کرونا داشته است. به طور کلی در این فهرست چشمتان به جزایر مختلفی می‌افتد که تقریباً فاصله زیادی از دیگر کشورها دارند اما همان‌طور که می‌بینید برخی از آن‌ها نتوانسته‌اند از کرونا فرار کنند. برخی از این مقاصد که در فهرست آمده شامل نیوزلند، ایسلند، ژاپن، مالت، توباگو، باربادوس، کوبا، فیجی، جامائیکا و ... می‌شود.


بالأخره بهترین مقصد برای فرار کجاست؟


در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی کشورهایی پرداختیم که هنوز گرفتار بیماری کرونا نشده‌اند و این ویروس تاکنون نتوانسته در آن شایع شود. علاوه بر این سعی کردیم، گزارشی از روند پیشرفت ویروس کرونا ارائه کنیم و به فهرستی که دانشمندان برای فرار ارائه کرده‌اند نیز اشاره کوچکی بکنیم. به طور کلی بهترین مقاصدی که می‌توانید انتخاب کنید، همین کشورهای همسایه همچون ترکیه، آذربایجان و ارمنستان است چرا که هم هزینه‌هایی منطقی دارد و هم امن‌تر خواهد بود. به طور کلی اگر قصد سفر به هر یک از این کشورهای همسایه را دارید بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، نکات لازم در ارتباط با سفر را با شما در میان بگذارند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید