راهنمای سفر به بُدروم | هرآنچه باید قبل از سفر به بدروم بدانید
ضحا اکبری 1403/01/27 36 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

ترکیه به عنوان یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان همه ساله میزبان گردشگرانی است که برای بازدید از جاذبه‌های نواحی مختلف آن، به این کشور سفر می‌کنند. شاید تورهایی مانند تور استانبول و تور آنتالیا نیازی به تبلیغ نداشته باشد، اما در سفر به ترکیه حیف است که از شهر بسیار زیبایی همچون بدروم بازدید نشود، این شهر آنقدر جاذبه برای تفریح دارد که روزها زمان لازم است تا بتوان از تمام آن‌ها بازدید کرد. در سال‌های اخیر شهر بدروم محبوبیت زیادی در بین گردشگران پیدا کرده، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله راهنمای کاملی برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های آن در اختیارتان قرار دهیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

بیشتر بخوانید : بهترین هتل های بدروم ترکیه

  • آشنایی با شهر بدروم

بدروم یکی از شهرهای زیبا در جنوب غربی ترکیه، در استان موغله است که در فاصله‌ی کمی از دیگر شهرهای توریستی این کشور مانند ازمیر و مارماریس قرار دارد. فاصله‌ی بدروم تا مارماریس حدود 150 کیلومتر، تا ازمیر نزدیک به 200 کیلومتر و تا آنتالیا چیزی حدود 400 کیلومتر است، همین نزدیکی به شهرهای توریستی، دلیلی برای محبوبیت بدروم به شمار می‌رود. بدروم حدود 700 کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به 40 هزار نفر جمعیت دارد، این شهر بندری، سواحل بسیار زیبایی داشته و با تفریحات متعدد خود، گردشگران را ترغیب می‌کند به آن سفر کنند، این سواحل دیدنی باعث شده بدروم به سرزمین آب‌های ابدی مشهور شود. مردم بدروم مسلمان هستند و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند، واحد پول در این شهر لیر ترکیه است. بدروم شهری است با تاریخی غنی، این شهر در طول تاریخ بین حکومت‌های بزرگی همچون رومی‌ها و هخامنشیان دست به دست شده و روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. بدروم در اواخر حکومت عثمانی از رونق افتاده و به بندری برای ماهیگیری تبدیل شده بود، اما به تدریج وقتی افراد مشهور با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر آشنا شدند تعداد سفرها به بدروم افزایش یافت و در نهایت آن را به شهری توریستی بدل نمود. در زبان یونانی بدروم را "هالیکارناسوس" می‌نامند، این شهر از طریق دریای اژه به یونان راه دارد.

راهنمای سفر به بدروم 1

  • آب و هوا و بهترین زمان سفر به شهر بدروم

بدروم به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، آب و هوای مدیترانه‌ای دارد، مناطق دارای این نوع از آب و هوا، بهار و پاییز معتدل، تابستان‌های طولانی و گرم و زمستان‌های کوتاه و سرد دارند. بهترین زمان برای سفر به بدروم تابستان (ژوئیه تا اواسط سپتامبر) است، در این فصل هوا تا حدودی گرم می‌شود، اما لذت انجام تفریحات آبی باعث شده گردشگران، بیشتر این زمان را برای سفر به بدروم انتخاب کنند. در بهار و پاییز نیز هم هوا دلچسب است و هم همچنان می‌توان از تفریحات آبی استفاده کرد. در زمستان میانگین دمای هوای بدروم به 10 درجه می‌رسد، این فصل برای طبیعتگردی و انجام تفریحات آبی مناسب نیست و برخی از هتل‌های بدروم در این زمان تعطیل هستند، اما شهر خلوت است و می‌تواند برای افرادی که به بازدید از جاذبه‌های تاریخی علاقه دارند مناسب باشد.

راهنمای سفر به بدروم 2

  • جاذبه‌های گردشگری شهر بدروم

بدروم پر است از جاذبه‌های مختلف، از مناظر طبیعی زیبا گرفته تا آثار تاریخی جذاب و تفریحات هیجان انگیز، در ادامه تعدادی از جاذبه‌های معروف بدروم را به شما معرفی می‌کنیم:

جزیره‌ی خرگوش: خرگوش نام جزیره‌ای کوچک و زیبا در نزدیکی بدروم است که ظاهری شبیه خرگوش دارد و از جاذبه‌های دیدنی بدروم به شمار می‌رود، این جزیره تفریحات و امکانات بسیاری برای گردشگران دارد.

ساحل یاهسی: ساحل یاهسی یکی از تمیزترین و آرامش بخش‌ترین سواحل بدروم است که زیبایی غیر قابل وصفی دارد، این ساحل آب زلال، ساحل شنی، رستوران، کافه، تفریحات آبی و بسیاری امکانات دیگر را برای گردشگران فراهم کرده اما آرامشی که به توریست‌ها هدیه می‌دهد مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن است.

دروازه‌ی میندوس: دروازه‌ی میندوس بخشی از یک دیوار بزرگ 7 کیلومتری است که از دوره‌ی هخامنشی به یادگار مانده، این دیوار برای حفاظت از شهر دور تا دور آن کشیده شده بود و امروزه تنها قسمت‌های کمی از آن باقی مانده است.

آمفی  تئاتر باستانی: آمفی تئاتر بدروم یکی دیگر از جاذبه‌های تماشایی این شهر است که در منطقه‌ی کیبریس سیلتر کادسی قرار دارد، این آمفی تئاتر محل برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف در قرن 13 میلادی بوده است. امروزه نیز تعدادی کنسرت و برنامه‌ی خاص در آمفی تئاتر بدروم انجام می‌شود که با شرکت در آن‌ها نه تنها از این مراسم‌ها لذت می‌برید، بلکه حس سفر در تاریخ و گذشته‌ها را نیز تجربه خواهید کرد.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر بدروم می‌توان به ساحل شتر، ساحل بیتز، یالیکاواک مارینا، موزه‌ی هنرهای زکی مون، قلعه‌ی بدروم (موزه‌ی باستان شناسی زیر آب)، آرامگاه هالیکارناسوس (یکی از عجایب 7گانه‌ی جهان باستان)، قلعه‌ی سنت پیتر، آرامگاه ماسولوس، شهر قدیمی بدروم و بسیاری جاذبه‌های دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :‌کوش‌آداسی بهتره یا بدروم

راهنمای سفر به بدروم 3

  • تفریحات شهر بدروم

طبیعتگردی، کوهنوردی، قدم زدن در ساحل، انجام تفریحات آبی و بازدید از آثار تاریخی تفریحاتی هستند که تقریبا همه در بدروم انجام می‌دهند اما در این قسمت چند فعالیت را به شما معرفی می‌کنیم که بی شک باید آن‌ها را در سفر به بدروم تجربه کنید:

  1. تجربه‌ی حمام ترکی: حمام ترکی یک نوع حمام سنتی در ترکیه است که آن را در شهرهای مختلف این کشور می‌توان دید، حمام‌های ترکی بدروم نیز که زبانزد خاص و عام هستند. حمام باردکچی یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترینِ این حمام‌هاست که در بدروم قرار دارد.
  2. هیجان در پارک آبی بدروم: بدروم یک پارک آبی بزرگ و معروف دارد که دارای قسمت‌های متنوعی بوده چندین سرسره‌ی آبی، آبشار و انواع استخر در آن قرار دارد، این پارک آبی برای کودکان و بزرگسالان مناسب می‌باشد.
  3. سوار شدن به قایق‌های بادبانی: تجربه‌ی سوار شدن بر قایق بادبانی و حرکت روی آب‌های زلال، یکی از تجربیات بسیار جذابی است که می‌توانید در سفر به بدروم به دست آورید. برای لذت بیشتر می‌توانید سوار قایق‌هایی شوید که مسافر کمتری دارند، این قایق‌ها در خود رستورانی با انواع غذاهای خوشمزه‌ی دریایی دارند.
  4. آفتاب گرفتن در سواحل شنی بدروم: بدروم ساحل‌هایی زیبا، تمیز و شنی دارد، خیلی از گردشگران علاقه دارند به این سواحل رفته و زیر نور گرم خورشید آفتاب بگیرند، این تجربه در سواحل دیدنی و چشم نواز بدروم بسیار جذاب خواهد بود.

راهنمای سفر به بدروم 4

  • حمل و نقل در شهر بدروم

برای جابجایی در داخل شهر بدروم چند گزینه پیش روی شماست، اولین گزینه تاکسی است، این تاکسی‌ها هزینه‌ی بالایی دارند و تنها به صورت دربستی به مسافران خدمات می‌دهند. گزینه‌ی بعدی استفاده از دلموش است، دلموش‌ها تاکسی‌های ونی هستند که ظرفیت 10 مسافر دارند، این دلموش‌ها ایستگاه مشخصی در طول مسیر ندارند و هرجا که مسافر بخواهد توقف می‌کنند، کرایه‌ی آن‌ها از تاکسی کمتر است. مورد آخر برای جابجایی در بدروم کرایه‌ی خودرو است، گردشگران در صورتی که گواهینامه‌ی بین المللی دارند می‌توانند یک خودرو کرایه کرده و با آن به هرجای شهر که می‌خواهند بروند.

راهنمای سفر به بدروم 5

  • رستوران‌های شهر بدروم

در بدروم تنوع غذایی بالایی وجود دارد و در رستوران‌های آن انواع غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و یونانی یافت می‌شود، انواع کباب مثل اسکندر کباب، سالاد مدیترانه‌ای، بورک سبزیجات، بورک ماهی و انواع غذاهای دریایی جزء معروف‌ترین غذاهای بدروم هستند. از میان رستوران‌های معروف این شهر نیز می‌توان به رستوران میموزا، رستوران هوکانین یری، رستوران ممدوف، رستوران اورفوز، رستوران لیمون، رستوران ماوی سورگن و رستوران ماچاکیزی اشاره کرد.

راهنمای سفر به بدروم 6

  • مراکز خرید شهر بدروم

شهر ساحلی و توریستی بدروم مراکز خرید بسیاری دارد که این مراکز نیز در فهرست جاذبه‌های تفریحی این شهر قرار می‌گیرند، تعدادی از مراکز خرید مدرن بدروم عبارتند از: مرکز خرید اوسیس، مرکز خرید ایکیا، مرکز خرید پالمارینا، مرکز خرید میدتون و مرکز خرید اونیو، بازار روز بدروم نیز برای خرید خوراکی، سوغات و معاشرت با مردم محلی این شهر، گزینه‌ی مناسبی است.

راهنمای سفر به بدروم 7

  • هتل‌های شهر بدروم

از آنجا که در سال‌های گذشته گردشگران علاقه‌ی بسیاری به شهر بدروم نشان داده و آن را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند، در این شهر هتل‌های بسیاری از 5 ستاره و لوکس گرفته تا هاستل‌های ارزان قیمت ساخته شده است. هر سلیقه و هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید هتل مناسب برای خود را در بدروم بیابید. از جمله هتل‌های معروف بدورم می‌توان هتل یاسمین ریزورت، هتل ویرا کلوپ، هتل گرین بیچ ریزورت، هتل آستریا ریزورت، هتل گرند پارک و هتل کایرا بدروم پرینسس را نام برد، اسکیسی هاستل، هتل آپارتمان تورگوتریس، سوئیت هتل آیهان و مارمارین بوتیک از هتل‌های بدروم با قیمت مناسب هستند.

راهنمای سفر به بدروم 8

  • چگونگی دسترسی به شهر بدروم

برای رفتن به بدروم بهترین راه سفر هوایی است، هرچند از هیچ شهر ایران به بدروم پرواز مستقیمی وجود ندارد اما گردشگران ایرانی می‌توانند از طریق سفر هوایی به ازمیر رفته و از آنجا با هواپیما یا اتوبوس خود را به بدروم برسانند. این شهر یک فرودگاه بین المللی دارد که از پرترددترین فرودگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود، پس از رسیدن به این فرودگاه می‌توان با تاکسی یا اتوبوس به مرکز شهر بدروم رفت. سفر زمینی به بدروم بسیار سخت و طولانی است، به همین دلیل کمتر گردشگری تمایل دارد این نوع از سفر را به بدروم تجربه کند.

راهنمای سفر به بدروم 9

در این مقاله راهنمای جامعی برای سفر به شهر بدروم ترکیه ارائه دادیم، بدروم سواحل زیبا، تفریحات متعدد، آثار تاریخی فراوان و طبیعتی چشم نواز دارد، سفر به بدروم سفری هیجان انگیز خواهد بود که تا پایان عمر از یاد گردشگران نخواهد رفت.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید