یک برنامه گردشگری دو روزه  برای سفر به ایروان
مجتبی پورموسوی 1400/02/19 2246 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


جاذبه های گردشگری ایروان برای ورود توریست ها بهترین گزینه هستند چرا که جاذبه های گردشگری ایروان بسیار و تاریخی و نوستالژیک میباشند و نشان دهنده فرهنگ گذشته به همگان است.

برنامه سفر دو روزه به ایروان

 بیشتر مسافران کشورای همسایه ارمنستان امکان دارد وقت کافی برای سفر را نداشته باشند و به دلیل نزدیکی بیش از حد این کشور به کشور ما برای یک مسافرت 2 روزه بهترین گزینه است،از این رو ما راهنمایی ایجاد نموده ایم برای اطلاعات بیشتر مسافران و توریست ها که تمام  مکان های های مهم را در یک سفر دو روزه مشاهده کنیدهمچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ارمنستان وارد صفحه "تور ایروان" شوید.

روز اول

در این قسمت قصد داریم به بررسی روز اول بپردازیم.

صبح: از صبحانه محلی لذت ببرید ودر مجموعه ابشار قدم بزنید!

برای هر فردی بسیار مهم و حیاتی است که صبح خودرا با یک صبحانه مقوی شروع کند.حتی زمانی که به مقصد جدیدی  سفر میکنید. از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار میشود چرا که شما بسیار در شهر قدم میزنید پس انرژی مضاعفی نیاز دارید.

خوشبختانه در انواع جاذبه های گردشگری شهر ایروان مکان های صبحانه فراوانی یافت می‌شود و اگر به دنبال یک سبک زندگی سالم و پر انرژی هستید یا میتوانید هرئ چیزی را برای صبحانه میل کنید ایروان همه چیز دارد.

با این حال اگر به یک رستوران سنتی ارمنی در جاذبه های گردشگری ایروان بروید و صبحانه لواش تهیه کنید لواش نام یک پک بسته بندی شده صبحانه است که ترکیبات ان شامل گردو نان لواش و عسل است.

ایروان

 بعد از صبحانه خوشمزه خود به مجموعه  Cascade Complex بروید که با رستوران حدود 10 دقیقه پیاده روی فاصله دارد. وقت خود راذ صرف تحسین تراسهای زیبا و مجسمه ها ی هنری ان ، همراه با تزئینات گل بزرگ و چشمگیر کنید.

تمام مسیر را بالا بروید تا منظره ای زیبا و دیدنی را از کل شهر بتوانید تماشا نمایید. و د ر مسیر بازگشت به پایین از مرکز هنری Café sjin که در داخل راه پله ها واقع شده بازدید کنید.

از مجموعه ابشار به سمت ماتناد اران ،مکانی پر از تاریخ ،ادبیات و هنر قدم بزنید. در اینجا، متون پیش از تاریخ را از سراسر جهان پیدا خواهید کرد!

ممکن است ایده خوبی باشد که با یک تور راهنما راهنما حرکت کنید ،بنابرین میتوانید اهمیت بسیاری از اسناد به دنمایش در امده در اینجا را کاملا درک نمایید.

پس از پایان کار، از بنای یادبود مادر ارمنستان واقع در پارک پیروزی حتما دیدن فرمایید. این بنای تاریخی نشان دهنده خوده ارمنستان  است و نماد صلح از طریق قدرت است. مشرف به پایتخت، به نظر می‌رسد حافظه شهر است. شما اگر اهل تاریخ نظامی‌هستید میتوانید به نمایشگاه اختصاص داده شده جنگ قره باغ بروید که بین سالهای 994تا 1988برگذار شد دیدن کنید.

ایروان

عصر:در منطقه کنتون سرگردان شوید

کنتون یکی از جاذبه های گردشگری شهر ایروان است و یک مسجد به رنگ ابی بسیار زیبایی دارد و همچنین میدان جمهوری و چندین پچارک را در درون خود جای داده است.عصر دیروقت به اینجا بیایید و از مسجد بزرگ ابی، تنها مسجد شیعه در کل کشور که درقرن هجدهم  ساخته شده‌است دیدن فرمایید.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و استقلال ارمنستان،مسجد با حمایت دولت ایران بازسازی شد. بعد از مسجد بزرگ ابی به میدان جمهوری بروید تا از یک نگاه اجمالی به زندگی روز مره مردم محلی لذت ببرید و در این منطقه قدم بزنید و ساختمان هایی را ببینید که ساخت انها تقریبا 50 سال به طول انجامید.

در میدان جمهوری علاوه بر جذابیت های فراوانش میتوانید مشهور‌ترین جاذبه های گردشگری ایروان را مشاهده نمائید.موزه تاریخ ارمنستان: این موزه با بخش های مختفی که دارد به قوم شناسی،باستان شناسی و مردم شناسی اختصاص دارد. بخش مدم شناسی و قوم شناسی ان بسیار جذاب و جالب می‌باشد که میتوانید در این بخش با پوشاک و لباس های مردم ان منطقه در دوره های اشنا شوید.

کلیسای کاتولیک کلیسای مریم مقدس تنها یکی از کلیسا های بجا مانده از قرون وسطی می‌باشد، این کلیسا در قرن 13 ساخته شده‌است

علاوه بر این بخش ها بخش دیگری هم وجود دارد که فرش ها و گلیم های دستبافت مردم ارمنستان هم در همین موزه نگهداری میشود!

هرروز حدود ساعت 9 شب ،یک نمایش رقص و اواز از فواره های نزدیک میدان برگذار میشود ،بنابرین مطمئن بشید که انها را از دست ندهید.

شب: نگاهی اجمالی به زندگی شبانه محلی بیاندازید

برای بیرون رفتن در شب باید نگاهی گذرا به نحوه گذراندن عصر های محلی های ان منطقه بیاندازید دوستداران ابجو باید نگاهی به ابجوسازی بروند تا یکی از خوشمزه‌ترین دم کرده های شهر را امتحان کنند. محل برگذاری حدود 20 نوع ابجو دستی Craft تهیه شده با بهترین فناوری ها،سنت ها و موادی با کیفیت بالا تهیه می‌شوند.

البته بهتر است سری کوتاه هم به پارک عشاق بزنید و نگاهی گذرا به ان بیاندازید این پارک در دوره های مختلف اسم های متفاوتی داشته است ، که بعد از مدتی بنام پارک عشاق معروف شد به معناب دوستی و عشق است.

در ان ابشار، برکه و پل های چوبی زیبایی جایگذاری شده‌است و ان را به یک مکانی زیبا و جذاب تبدیل نموده است و البته بیشتر فستیوال ها و جشن ها در این مکان برگذار میگردد

برای یک شب خوب با موسیقی خوب ، بارکد بار را فراموش نکنید و حتما یکبار ان را تماشا کنید،و ان بار ها معروف به فضای راحت و دوستانه هستند و برای رقص با اهنگ های عالی از شما پذیرایی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که شما بهترین اوقات خود را انجا سپری کردید.

روز دوم

در این قسمت قصد داریم به بررسی روز دوم بپردازیم.

صبح: بنای یادبود الفبای ارامنه

روز دوم اقامت خود را در ایروان یکم زود تر شروع کنید، بر ای صرف یک وعده غذایی دلپذیر به یکی از بهترین نقاط صبحانه ان شهر بروید،پس از ان یک سفر کوتاه یکروزه به بنای یاد بود به بنای یاد بود الفبای ارمنی انجام دهید که در فاصله 50 دقیقه رانندگی از پایتخت واقع شده‌است.

این 39 حرف بزرگ در سال 2005 برای بزرگداشت1600 سالگی تولد خط ارمنی در اینجا قرار گرفته است برای وقت گذراندن در اینجا بیشتر از 1 ساعت وقت لازم است.

سپس به سمت کلیسای سنت گریگور روشنگر حرکت کنید این کلیسا یکی از باشکوترین و عظیم‌ترین کلیسای ایروان است که متشکل از سه کلیسای کوچک تشکیل شده‌است.

در کلیسای اصلی دو محراب جداگانه برای شاه تیرداد و ملکه اش وجود دارد و گفته می‌شود که این دو فرد نقش موثری در گسترش مسیحیت در ارمنستان داشته اند.

ساختمان اصلی این کلیسا بسیار وسیع است و گنجایش 1700 نفری را دارد،دو کلیسای دیگر هم اغلب برای برگذاری مراسم ازدواج و مانند ان مورد استفاده قرار می‌گیرند. کلیسای جامع سنت گریگور یکی از جاذبه های گردشگری ایروان است و پیشنهاد میکنیم در طول سفرتان حتما از ان بازدید کنید

و سپس به سمت سالن اپرا تئاتر ایروان بروید یکی از جاذبه های گردشگری شهر ایروان ساختمانی با شکوه اپرا تئاتر ایروان است. این بنا از نظر معماری بسیار مورد توجه همگان است. و گنجایش 1400 نفر را دارد. این سالن نمایش در سال 1933 افتتاح شده و از ان زمان مکانی برای هنرمندان و هنردوستان ارمنی بوده است.

جالب است بدانید که اولین نمایشی که در این سالن افتتاح شد نمایش باله دریاچه قو بوده است. در طول سالن نمایش ها و اجرا های اپرا و باله متعددی در این سیالن برگذار میشود که امکان دارد یک یا دوتا از این برنامه ها در سفرتان به پستتان بخورد و تماشا کنید.

ایروان

بعدازظهر: از موزه ها دیدن فرمائید

پس از بازگشت به شهر بعداز ظهر را به بازدید از مهمترین و تاریخی‌ترین ایروان اختصاص دهید. ابتدا از موزه نسل کشی ارامنه دیدن کنید ، زیرا در حال حرکت به سمت مرکز شهر است. این موزه تاریخی به نسل کشی ارامنه اختصاص داده شده‌است که در طی جنگ جهانی اول و بعد از ان اتفاقات اتفاق افتاده است. بازدید از این موضوع کاملا احساسی است و شما را به ان زمان وحششتناک در تاربخ این کشور میبرد که حدودا 1.5 میلیون ارمنی منقرض شدند

یکی دیگر از زیبا‌ترین موزه های ایروان موزه هنر کافسجیان که براساس نام موسسش نامگذاری ذشده در حقیقت مشهور‌ترین موزه هنری ایروان و مرکز فعالیت های هنری ارمنستان است .

این موزه در مرکز کنترون و نزدیکی ابشار مشهور ایروان قرار دارد ویک مجموعه هنری و تفریحی را به وجود می‌اورد،این مجموعه پاتوق مردم محلی و همین طور توریست هاست و از سال 2009 برنامه های مختلفی مثل اجرای کنسرت ،پخش فیلم و...... هم در این مجموعه برگذار می‌شود .

بعد از دیدن موزه یواش به سمت میدان جمهوری حرکت کنید و از گالری ملی و موزه تاریخ دیدن کنید تا درباره کشور و فرهنگ انها بیشتر بدانید. مورد دوم قطعات سکه شناسی، باستان شناسی و قوم نگاری از تاریخ کشور به نمایش میگذارد و همچنین داستان گذشته اخیر را باهم مرتبط می‌کند

این موزه مجموعه بزرگی از وسایل برنزی پیش از تاریخ ، میراث فرهنگی و تاریخی پادشاهی باستان اورارتو و سکه های مختلف پادشاهی های مختلف را در خود جای داده است.

در اخر از موزه های اربونی واقع در دامنه تپه ارین برد دیدن کنید.در اینجا میتوانید قلعه اوراتوی اربونی و موزه ان را قدم بزنید و گشت و گذار کنید. اعتقاد بر این است که این منطقه توسط آرگیشتی اول، پادشاه اوراتو در سال 782 قبل از میلاد ساخته شده‌است . این موزه یافته های باستان شناسی منطقه شامل شیشه، دستبند های برنز،وسایل شیشه ای مهره های عقیق و بسیاری از وسایل مختلف روزمره را به نمایش میگذارد .

ایروان

عصر:ارام باشید و از اوقات خود در پارک لذت ببرید

ایروان تعداد زیادی پارک برای لذت بردن از شما در طول مدت حضور در شهر دارد.محبوب‌ترین مکان برای نزدیک شدن به طبیعت برای مردم محلی، پارک عاشقان است.از انجا که یکیاز قدیمی‌ترین پارک های شهر است ، از منظره خیره کنند ژاپنی، ابشارها و برکه ها برخوردار است. یک میان وعده کوچک بخورید یا حتی یک شام سبک پیک نیکی بخورید و به گردش خود ادامه دهید.

شب:سفر خود را با کوکتل به پایان برسانید

شب اخر شما در ایروان باید بسیار خاطره انگیز باشد، بنابرین به ایروان پلازا ببرید. کوکتل های امضای انها را بنوشید و از تماشای چشم اندازه دل انگیز از شهر با پخش یک موسیقی بسیار زیبا در پس زمینه لذت ببرید.

اگر در چنین مکانی با خود یک فنجان چای نیاوردید سپس به میخانه ازادی بروید، یک مکان مورد علاقه محلی و یکی از مکانهای جالب در شهر است. تنها هدف این مکان محبوب  این است که اوقات خوبی را در ایروان به شما نشان دهد.

کلام اخر

امیدواریم این مقاله برای شما کاملا کاربردی و مفید بوده‌‌باشد. اگر در رابطه با جاذبه های گردشگری ایروان با مشکل و یا ابهامی‌رو به رو شدید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناسان محترم سایت کایت تماس حاصل فرمایید و همچنین از همراهی شما با این سایت بسیار سپاسگذاریم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید