لیسار کجاست؟ جاذبه‌ها+ تصاویر+ آدرس
1400/02/10 22403 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ایران به عنوان کشوری 4 فصل با داشتن آب و هوای متنوع، مناظر طبیعی فوق العاده، اماکن تاریخی فراوان، تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری و بسیاری ویژگی‌های منحصر بفرد دیگر، علاوه بر اینکه ایرانیان را برای سفر به نقاط مختلف خود ترغیب می‌کند، همواره مقصد گردشگران خارجی نیز بوده است. یکی از مناطقی که با زیبایی بی نظیرش دل بازدیدکنندگان خود را برده، شهر ساحلی و زیبای لیسار است که در شمال ایران قرار دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با منطقه‌ی لیسار و موضوعات مرتبط با آن نظیر موقعیت جغرافیایی لیسار، زیبایی‌ها و ویژگی‌های لیسار، بهترین زمان سفر به لیسار، مسیر دسترسی به لیسار و چگونگی اقامت در لیسار آشنا کرده و توضیحاتی را در این زمینه ارائه دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استان گیلان وارد صفحه "تور گیلان گردی" شوید.

شهر لیسار

شهر لیسار از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی شمال ایران به شمار می‌رود، این شهر با جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر از مناطق ساحلی و تاریخی شمال کشور است که مردم آن به زبان تالشی و ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. برای نامگذاری لیسار روایات متعددی وجود دارد ولی معتبرترین آن این است که در زبان تالشی به درخت نارون لی گفته می‌شود، وجود درختان نارون فراوان در لیسار یکی از دلایل نامگذاری این شهر به این نام می‌باشد. در لیسار باغ‌های فراوان میوه، شالیزارهای برنج و دشت‌های پر گل بسیاری وجود دارد اما عمده‌ی شهرت آن بخاطر وجود قلعه‌ی تاریخی و شگفت انگیز صلصال است که با قدمت زیادش همچون نگینی در قلب این شهر می‌درخشد.

موقعیت جغرافیایی لیسار

شهر لیسار شهری ساحلی در استان گیلان و از توابع شهرستان تالش است که در مسیر ترانزیتی تهران، رشت، آستارا واقع شده وبه عنوان مرکز بخش گرگانرود شناخته می‌شود. قرار گرفتن در این مسیر ترانزیتی، برخورداری از ویژگی‌های طبیعی و داشتن آثار تاریخی سبب شده که لیسار از اهمیت ویژه‌ای در استان گیلان برخوردار باشد. لیسار از تهران نزدیک به 441 کیلومتر فاصله دارد و از رشت، اردبیل و آستارا قابل دسترسی است.

لیسار

زیبایی‌ها و ویژگی‌های لیسار

شهر لیسار به دلیل قرار گرفتن در نوار ساحلی دریای خزر و همچنین برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع و دلنشین یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگری می‌باشد، ضمن اینکه فراوانی گیاهان و جانوران و آثار تاریخی زیبا محبوبیت این شهر را صد چندان کرده است. از ویژگی‌های شهر لیسار می‌توان به ویژگی‌های طبیعی آن شامل سواحل بسیار زیبا و آرامش بخش این شهر، آب و هوای معتدل آن، آبشارهای فراوان نظیر آبشار بسیار زیبای بزرگ ورزن، غار بزرگ گنج خانه، مناطق خیال انگیزی مانند روستای معروف سوباتان (که به سبب زیبایی مثال زدنی ‌اش بهشت ایران لقب گرفته است)، روستای قدیمی آگری بوجاق، پوشش گیاهی بی نظیر همچون درختان بی شمار افرا، نارون، ‌ممرز، و... و جانورانی مثل کبک، کبک دری‌ و... اشاره کرد. همچنین شهر لیسار آثار تاریخی چشم نوازی را در خود جای داده است از جمله قلعه‌ی بزرگ برون و قلعه‌ تاریخی صلصال که گل سر سبد اماکن تاریخی لیسار است و قدمت و زیبایی آن هر بیننده‌ای را به شوق می‌آورد. همه‌ی این ویژگی ‌ها در کنار هم باعث شده که شهر لیسار در جذب گردشگر قابلیت بالایی داشته و طرح‌های گردشگری جامعی در آن اجرا شود. در ادامه توضیح مختصری در مورد برخی مناطق گردشگری شهر لیسار ارائه می‌دهیم:

روستای سوباتان: در ۲۰ کیلومتری شهر لیسار روستایی به نام سوباتان قرار دارد که از نظر زیبایی بی نظیر است. این روستا در ارتفاعات است و به همین دلیل فقط در بهار و تابستان امکان سکونت در آن یا سفر به آن وجود دارد. از زیبایی‌های این منطقه می‌توان به دشت‌های وسیع و پر از گل، آبشارهای پر آب، گله‌های اسب‌های وحشی که تماشای آن‌ها بسیار لذتبخش است، گشت زدن در بافت قدیمی روستا، خوردن غذاهای محلی خوشمزه و... اشاره کرد. سفر به شمال ایران بدون دیدن روستای سوباتان حتما چیزی کم خواهد داشت.

لیسار

قلعه‌ی تاریخی صلصال: قلعه‌ی صلصال در فاصله‌ی ۱ کیلومتری شهر لیسار واقع شده و مهم‌ترین اثر تاریخی این شهراست. این قلعه در زمان قبل از اسلام و در دوره‌ی ساسانیان ساخته شده و دارای دو بخش داخلی و خارجی است. بخش خارجی شامل محوطه‌ای بزرگ است که مانند حیاط دژ است و بخش داخلی آن که از قسمت‌هایی چون درگاه اصلی، ارگ دژ، سرویس بهداشتی، محل نگهبان، آب انبار و... تشکیل شده است.

لیسار

غار گنج خانه: اگر از روستای سوباتان به مدت ۱۵ دقیقه به سمت ارتفاعات پیاده روی کنیم به غاری می‌رسیم که نامش غار گنج خانه است. این غار یکی از زیبایی‌های شهر لیسار است که درمورد آن داستان‌های بسیاری از طرف مردم محلی نقل می‌شود. از جمله اینکه غار گنج خانه طلسم شده یا درون آن گنج با ارزشی پنهان است. اما به هر حال هم خود غار هم مسیر رسیدن به آن به حدی زیباست که ارزش سفر به این منطقه را دارد.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به لیسار

آب و هوای شهر لیسار به دلیل موقعت جغرافیایی آن بسیار معتدل و مرطوب است، بهار و تابستان این شهر بسیار زیبا و دل انگیز و زمستان‌هایش سرد و پر برف می‌باشد. علاوه و بر هوای بسیار دلپذیر تماشای دشت‌هایی مالامال از گل‌های زیبا و شقایق‌های وحشی، حضور در اقیانوسی از مه که تجربه‌ای فراموش نشدنی است و لذت چشیدن طعم غذاهای محلی این دیار بهار و تابستان را به بهترین زمان سفر به لیسار مبدل کرده است، خصوصا ماه‌های اردیبهشت و خرداد که زیبایی‌های این منطقه به اوج خود می‌رسد.

لیسار

مسیر دسترسی به لیسار

برای رسیدن به شهر لیسار باید ابتدا خود را به شهر رشت برسانید، سپس از آنجا به سمت شهرستان تالش حرکت کرده و خود را به شهر ساحلی لیسار برسانید. رسیدن به برخی مناطق لیسار مانند منطقه‌ی سوباتان با خودروی شخصی امکان پذیر نبوده و باید با همراهی افراد محلی و خودروهای آن‌ها به این قسمت‌ها بروید.

چگونگی اقامت در لیسار

مسئولان شهر لیسار به دلیل توریست پذیر بودن آن امکانات بسیاری برای اقامت گردشگران در این شهر در نظر گرفته‌اند. اگر قصد داشته باشید در ساحل اقامت کنید می‌توانید به پلاژهای خانوادگی بسیاری که در قسمت‌های ساحلی شهر تعبیه شده‌اند بروید، ضمن اینکه در خود شهر نیز ویلاها و هتل‌های زیادی برای اقامت گردشگران وجود دارد.

لیسار

در این مقاله شما را با شهر لیسار و موضوعات مربوط به آن از جمله موقعیت جغرافیایی، بهترین زمان سفر، مسیر دسترسی و... آشنا کردیم، اگر قصد سفر به لیسار این بهشت زیبا را داشتید می‌توانید به سایت ما سر زده و وارد قسمت سفر به لیسار شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید