تاثیر ویزای کشورهای مختلف برای گرفتن ویزای کانادا چقدر است؟
زهرا نیرومند 1400/01/26 2985 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


یکی از مسائلی که در مورد دریافت ویزای کانادا مطرح می‌شود، داشتن ویزای دیگر کشورهاست. به این معنی که اگر شما پیش از درخواست ویزای کانادا، ویزای کشورهای دیگر را دریافت کرده باشید یا به معنای ساده‌تر به کشورهای دیگر سفر کرده باشید، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا دارید. البته باید این نکته را مدنظر قرار دهید که سفر به هر کشوری قابل‌قبول نیست. شما باید به یک کشور قدرتمند سفر کنید و مهر ویزای آن را در پاسپورت خود ثبت نمایید. در این صورت راحت‌تر می‌توانید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید و احتمال ریجکت شدن ویزایتان نیز کمتر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم در مورد شرایط دریافت ویزای کانادا و تاثیر ویزای دیگر کشورها بر صدور ویزای این کشور صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

دریافت ویزای کانادا

هر کشور برای صدور ویزای ورود، شرایط و قوانین خاصی دارد که این شرایط برای کشورهای مختلف، متفاوت است. در واقع شرایط دریافت ویزا برای کشورهای مختلف بستگی به رابطه دو کشور باهم دارد. ممکن است برای ورود به برخی از کشورها نیاز به دریافت ویزا نداشته باشید یا بدون هیچ‌گونه مشکلی بتوانید ویزای کشور موردنظر خود را دریافت نمایید، اما برای ورود به کشورهای دیگر با سخت‌گیری زیادی مواجه شوید.

کشور کانادا از آن دست کشورهایی است که برای پذیرفتن اتباع ایرانی سخت‌گیری بسیار بالایی دارد و مدارک و شرایط خاصی می‌طلبد که شاید از عهده همگان برنیاید. در واقع باید بگوییم، دریافت ویزای کانادا برای اتباع ایرانی کمی سخت است و امکان ریجکت شدن بالایی دارد. بنابراین، اتباع ایرانی که قصد سفر به کانادا را دارند همیشه به دنبال یک راه‌حل مطمئن هستند تا بتوانند ویزای کانادا را اخذ نمایند.

یکی از مواردی که احتمال ریجکت شدن ویزای کانادا را برای افراد کاهش می‌دهد، سابقه‌‌ی سفر افراد است.  به این معنی که هرچه تعداد سفرهای متقاضی بیشتر باشد و مهرهای بیشتری در صفحات پاسپورت او ثبت شده باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا دارد. البته کشوری که به آن سفر می‌کنید نیز بسیار مهم است. هرچه کشور قدرتمندتر باشد و سخت‌گیری بیشتری برای دریافت ویزا داشته باشد، تاثیر آن برای دریافت ویزای کانادا نیز بیشتر خواهد بود. 

ویزای کانادا

سابقه سفر چیست و چه اهمیتی دارد؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، سابقه سفر یکی از مهم‎ترین فاکتورهای دریافت ویزای کاناداست. سابقه سفر، به تعداد سفرهایی گفته می‌شود که فرد متقاضی به کشورهای خارجی داشته است. این سابقه با مهر ویزا در پاسپورت فرد ثبت شده و جزئیات سفر، از جمله زمان و مکان سفر را شامل می‌شود. داشتن یک سابقه قوی به دریافت ویزای کانادا کمک بسیاری می‌کند و امکان ریجکت شدن درخواست ویزا را کاهش می‌دهد. البته داشتن سابقه سفر یک مدرک ضروری محسوب نمی‌شود، اما وجود آن شانس فرد را برای دریافت ویزای کانادا افزایش می‌دهد. 

شاید این سوال برایتان مطرح باشد که چرا سابقه سفر برای کشور کانادا اهمیت دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم، این مورد تا حدی به تاریخ این کشور و میزان مهاجرت افراد مربوط است. در سال 1980 بسیاری از افراد با ویزای توریستی وارد خاک کانادا و دیگر کشورها شده و پس از اتمام اعتبار ویزا کشور مقصد را ترک نکردند. در واقع با ویزای توریستی کوتاه‌مدت برای همیشه در کشور مقصد ماندگار شدند و آن را به عنوان محل اقامت دائمی خود انتخاب کردند. این جریان باعث ایجاد شرایط بحرانی برای مهاجران شده  و  مشکلات بسیاری را به وجود آورد. از آن تاریخ به بعد، قوانین صدور ویزا تغییر یافت و سخت‌گیری بیشتری صورت گرفت.

با توجه به این موضوع، سابقه سفر نشان‌دهنده این است که فرد متقاضی به عنوان یک توریست به کانادا سفر می‌کند و پس از اتمام اعتبار ویزا، به کشور خود برمی‌گردد. در واقع شما باید مدارکی را ارائه دهید که ثابت کند شما قصد مهاجرت به کانادا و اقامت دائم در این کشور را ندارید و به زودی به کشور خود برمی‌گردید.

ویزای کانادا

سابقه سفر برای دریافت ویزای کانادا

با توجه به مطالب عنوان شده، برای این‌که بتوانید ویزای کانادا را دریافت کنید باید مدارکی ارائه دهید و ثابت کنید قصد ماندن در این کشور را ندارید. یکی از بهترین راهکارها برای اثبات این مسئله، داشتن سابقه سفر است. یک سابقه سفر خوب می‌تواند دریافت ویزای کانادا را برای شما آسان‌تر کند، اما این سابقه را چطور باید تهیه کرد؟

برای ساخت یک سابقه سفر خوب، باید یک سابقه سفر قدرتمند داشته باشید و کشورهایی را برای سفر انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را در دریافت ویزای کانادا داشته باشند. ویزای شینگن بهترین گزینه برای دریافت ویزای کاناداست و بیشترین تاثیر را بر روی صدور ویزای این کشور دارد، اما دریافت این ویزا نیز کار چندان آسانی نیست. حتی برای دریافت ویزای شینگن نیز باید سابقه سفر داشته باشید. پس از کجا شروع کنیم؟

شما باید از کشورهایی شروع کنید که به راحتی بتوانید ویزای ورودشان را دریافت کرده و مهر آن را در پاسپورت خود داشته باشید. بهتر است به دنبال کشورهایی باشید که ویزای الکترونیک یا ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند و سخت‌گیری چندانی برای اتباع ایرانی ندارند.  اگر تا کنون سفری نداشته‌اید و مهری در پاسپورت خود ندارید، کشورهای هند، پاکستان­، فیلیپین و هنگ‌کنگ را برای اولین سفر خود انتخاب نمایید. در واقع باید کشوری را انتخاب کنید که کمترین ریسک را برای صدور ویزا داشته باشد. می‌توانید یک سفر تفریحی ترتیب دهید و ضمن بازدید از این کشورها، سابقه سفر خود را نیز کم‌کم بسازید.

دقت داشته باشید که زمان‌بندی سفرها بسیار مهم است. باید زمان سفر خود را به دقت برنامه‌ریزی کنید و در هر دوره از سفر از یک یا دو کشور بازدید نمایید. اگر یک سفر طولانی داشته باشید و در این مدت از 5 یا 6 کشور دیدن کنید، سابقه سفر خوبی نخواهید داشت. این کار باعث شک افسر اداره مهاجرت شده و او را متوجه تصمیم شما خواهد کرد. می‌توانید بین سفرهای خود یک فاصله کوتاه یک ماهه بیندازید و دوباره سفر بعدی را انجام دهید. دقت داشته باشید که این کار برنامه‌ریزی و هوشمندی بسیار بالایی می‌خواهد. بنابراین، بهتر است از یک راهنمای حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین سابقه سفر را داشته باشید و به راحتی ویزای شینگن و کانادا را دریافت نمایید. بهترین حالت این است که 5 تا 6 مهر در پاسپورتتان داشته باشید و پس از آن برای ویزای کانادا اقدام نمایید. در این صورت شانس بیشتری برای دریافت  ویزای کانادا خواهید داشت.

ویزای کانادا

دریافت ویزای شینگن

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی است که ویزای خود را حذف کرده و به صورت یک گزینه واحد درآورده‌اند. یعنی شما با دریافت ویزای هریک از این 26 کشور می‌توانید به کشورهای دیگر نیز سفر کنید و برای ورود به هر کشور نیاز به دریافت ویزای جدا نخواهید داشت. اگر بتوانید ویزای شینگن را دریافت کنید، به راحتی می‌توانید ویزای کانادا را نیز اخذ نمایید. در واقع دریافت ویزای شینگن یک سابقه سفر قدرتمند برای شما محسوب می‌شود. 

شرایط اخذ ویزای شینگن نیز مانند  ویزای کانادا کمی سخت است. اگر پاسپورتتان خالی است و هیچ مهری در آن دیده نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت ویزای شینگن گروهی اقدام نمایید. درخواست ویزای گروهی ساده‌ترین راه برای دریافت ویزای شینگن است. می‌توانید این کار را در قالب تورهای گردشگری انجام دهید و مهر ورود و خروج را در پاسپورتتان ثبت کنید. البته راهکارهای دیگری نیز برای دریافت ویزای شینگن وجود دارد، اما سفر گروهی ریسک کمتری دارد و شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد.

برای دریافت ویزای کانادا کافیست ویزای دو کشور عضو شینگن را در پاسپورت خود داشته باشید تا به راحتی بتوانید ویزای توریستی کانادا و کشورهای دیگری چون آمریکا، انگلستان و  استرالیا را دریافت نمایید. هرچه اعتبار کشوری که به آن سفر می‌کنید بیشتر باشد و قوانین سخت‌گیرانه‌تری داشته باشد، شانس شما برای دریافت ویزای کانادا بیشتر خواهد بود.

ویزای کانادا

در این مقاله شرایط دریافت ویزای کانادا را بیان کرده و میزان تاثیر ویزای دیگر کشورها بر روی صدور ویزای کانادا را نیز توضیح دادیم. همان‌طور دیدید بهترین راه برای دریافت ویزای کانادا، داشتن سابقه سفر به کشورهای قدرتمند است و از بین آن‌ها کشورهای عضو شینگن بیشترین تاثیر را دارند. بنابراین، اگر مهر ورود و خروج به کشورهای عضو شینگن را در پاسپورت خود داشته باشید، به احتمال زیاد ویزای کانادا را نیز دریافت می‌کنید و مشکلی از این بابت ندارید. در صورتی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم دیگر صفحات سایت را مطالعه نمایید تا با شرایط دریافت ویزا، مدارک موردنیاز و ... آشنا شوید. علاوه بر این، می‎توانید با شماره 75097700-021  بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید