بررسی شرایط سفر به کیش در نوروز 1400
1400/01/02 2648 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تا امروز، که بیش از یک سال از ورود ویروس کرونا به کشور  می‌گذرد، این بیماری هم‌چنان جای خود را در بین مردم حفظ کرده و هنوز از نابودی یا حتی کاهش میزان مبتلایان خبری نیست. با این وضعیت به نظر می‌رسد نوروز امسال نیز مانند سال گذشته باید در خانه بمانیم و قید سفر و گشت‌وگذار را بزنیم. با توجه به این‌که جزیره کیش یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان در فصل بهار و عید نوروز می‌باشد، در این مقاله قصد داریم شرایط سفر به کیش در نوروز 1400 را مورد بررسی قرار داده و محدودیت‌های آن را با توجه به وضعیت کرونا در کشور، بیان کنیم. با ما همراه باشید.

وضعیت کرونا در کیش

در شرایطی که وزارت بهداشت کشور و پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم برگزاری مهمانی‌ها و لغو سفرهای غیرضروری دارند، بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان هم‌چنان به این مسائل بی‌توجه بوده و با مشاهده چند روز تعطیلی در تقویم، برای سفر و تغییر حال و هوای خود، برنامه‌ریزی می‌کنند. حتی محدودیت‌های ایجاد شده در جاده‌ها نیز نتوانسته جلوی گشت‌وگذار برخی از مردم را بگیرد. همین بی‌توجهی‌ها باعث شده تا شاهد اوج گرفتن دوباره این بیماری خطرناک در کشور باشیم. ویروسی که روزانه جان تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان را می‌گیرد و بسیاری از خانواده‌ها را داغدار می‌کند.

با توجه به وضعیت آب‌وهوایی کیش، این جزیره همه ساله در فصل پاییز و زمستان مورد توجه گردشگران قرار داشته و افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. علی‌رغم تمام تذکرات داده شده، زمستان امسال نیز مانند سال‌های گذشته، خیل عظیمی از مسافران به سمت هرمزگان رهسپار شده و سرعت انتشار کرونا را در این استان افزایش دادند. بر اساس آمار منتشر شده در تعطیلات اخیر بیش از 50 هزار مسافر وارد دو جزیره کیش و قشم شده‌اند. این حجم سفر در طی هفته‌های گذشته باعث افزایش 21 درصدی موارد بستری مبتلا به کرونا در هرمزگان شده و مسئولان این استان را بسیار نگران کرده است. در نتیجه، ستاد کرونای استان برای حفظ سلامتی و جان بومیان منطقه و مسافران، جلساتی برگزار کرده و شرایطی را برای سفر به کیش در نوروز 1400 در نظر گرفته‌ است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

سفر به کیش

محدودیت‌های سفر به کیش

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، جزیره کیش در حال حاضر در وضعیت زرد قرار دارد، اما ورود به این جزیره برای افراد غیربومی هم‌چنان ممنوع است. با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان و آسیب‌های بسیار جدی که این ویروس به بخش‌های مختلف جامعه وارد کرده است، مسئولان این استان تدابیر جدیدی اندیشیده و محدودیت‌هایی را برای سفر به کیش در نوروز 1400 اعمال‌ کرده‌اند.

بر اساس این محدودیت‌ها، ورود گردشگر با خودروهای غیربومی به این استان ممنوع می‌باشد و این محدودیت تا اریبهشت 1400 ادامه دارد. از طرف دیگر، حمل‌ونقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی به این منطقه به شدت کنترل می‌شود. ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در مورد سفرهای ضروری نیز تمهیداتی را لحاظ کرده و آن را مشروط به ارائه تست منفی کرونا از مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت دانسته است.


سفر به کیش

شرایط سفر به کیش در نوروز 1400

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد نوروزی کیش، از تاریخ 25 اسفند 1399 تا 15 فروردین 1400، سفر به کیش ممنوع است و این قانون بر روی خودروهای پلاک کیش نیز اعمال می‌گردد. البته خودروهای حامل دارو، سوخت، مواد غذایی  و مصالح ساختمانی، مشکلی برای ورود و خروج ندارند و می‌توانند بدون محدودیت در این جزیره تردد داشته باشند.

این ستاد در مورد سفر به کیش در نوروز 1400 برای مسافران بدون خودرو و افرادی که از مسیر دریایی وارد این جزیره می‌شوند نیز قوانینی را در نظر گرفته است. بر این اساس، افرادی که از طریق دریا به کیش سفر می‌کنند باید مدرک مالکیت خانه یا اجاره‌نامه سالانه منزل مسکونی خود را به همراه داشته باشند. در صورتی که سفر به کیش به دلیل اشتغال در این جزیره انجام می‌شود، فرد باید مدرکی را برای اثبات این مورد ارائه کند. مسافرانی که به قصد گردش و تفریح به کیش می‌روند نیز باید رسید رزرو هتل در این بازه زمانی را ارائه دهند. این ستاد نصب چادر و کمپینگ در نوروز 1400 را اکیدا ممنوع کرده است.

علاوه بر این، مسافران غیر بومی که از طریق شناور‌های دریایی به سمت کیش می‌روند باید آزمایش کرونا را انجام داده و نتیجه منفی آن را به همراه داشته باشند. تستی قابل‌قبول است که بیش از 72 ساعت از انجام آن نگذشته باشد. هزینه آزمایش سریع کرونا 150 هزار تومان است و با هزینه شخصی مسافر انجام می‌شود.

سفر به کیش

آیا سفر به کیش در نوروز 1400 امکان‌پذیر است؟

با توجه به مطالب عنوان شده، ستاد مبارزه با کرونا تا امروز اطلاعیه‌ای مبنی بر عدم سفر به کیش در نوروز 1400 صادر نکرده و تنها مسافران را ملزم به رعایت برخی شرایط نموده است. این شرایط عبارتند از:

  • علاقه‌مندان سفر به کیش می‌توانند با تورهای گردشگری این جزیره همراه شده و سفری ایمن و سلامت داشته باشند. تورهای گردشگری مراکز اقامتی مجاز و تحت نظر سازمان گردشگری کشور را برای مسافران خود در نظر می‌گیرند. از این رو، هیچ مشکلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مسافران وجود ندارد.
  • افرادی که مایل به همراهی با تور نیستند می‌توانند رسید رزرو هتل محل اقامت خود را نشان داده و وارد جزیره کیش شوند. البته این در صورتی است که اقامت‌گاه موردنظر مجاز بوده و تمام پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شود. در واقع نام هتل رزرو شده باید در لیست هتل‌های تحت نظارت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفته باشد. 

سفر به کیش

اگر قصد سفر به کیش دارید:

  • دقت داشته باشید که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر اهمیت بسیار زیادی دارد. پس این نکته را فراموش نکنید و دست‌های خود را مرتب بشویید. همیشه ماسک داشته باشید و از فضاهای خیلی شلوغ دور بمانید.
  • تا جایی که برایتان امکان دارد از تفریحات در فضای باز بهره ببرید و کمتر در فضاهای بسته رفت‌وآمد داشته باشید. موتورسواری، دوچرخه‌سواری و تفریحات آبی مانند پاراسل، فلای‌بورد، اسکی، شاتل‌سواری، قایق‌سواری و غواصی از جمله مواردی هستند که در فضای باز انجام می‌شوند.
  • تفریحات آبی کیش از جمله جذاب‏ترین سرگرمی‎های این جزیره هستند که مورد استقبال گردشگران قرار دارند. این تفریحات در طول دوران کرونا معمولا تا حد امکان تک‌نفره یا نهایتا 4 نفره برگزار می‌شوند. می‌توانید به صورت خانوادگی از این تفریحات استفاده کنید تا از انتقال ویروس در امان بمانید. 
  • کنسرت‌ها و جنگ‌های شبانه از جمله پرطرفدارترین تفریحات کیش هستند که با استقبال بالای مسافران مواجه می‎شوند. این تجمعات در دوران کرونا مدتی لغو بوده و پس از آن نیز به ندرت برگزار می‌شوند. تا جایی که می‌توانید از این تجمعات، در صورت برگزاری، دور بمانید.

سفر به کیش

در این مقاله شرایط سفر به کیش در نوروز 1400 را مورد بررسی قرار داده و محدودیت‌های آن را با توجه به وضعیت کرونا در کشور، بیان کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید تا این لحظه هیچ ممنوعیتی برای ورود به این جزیره وجود ندارد، اما شرایطی لحاظ شده است که مسافر ملزم به رعایت آن می‌باشد. یکی از این شرایط سفر با تورهای گردشگری است که امکان اقامت در هتل‌های مجاز و تحت نظارت سازمان گردشگری را فراهم آورده و با رعایت پروتکل‌ها، تا حدی سلامتی مسافران خود را تضمین می‌کند. در صورتی که تمایل دارید با این تورها همراه شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به دیگر صفحات زده و تورهای گردشگری کیش را مورد بررسی قرار دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره  02175097700  تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید