ارز مجاز همراه مسافر سال 99 برای پروازهای ورودی و خروجی
مجتبی پورموسوی 1399/10/17 15931 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


ارز مجاز همراه مسافر مسئله‌ای است که امروزه افراد زیادی با آن روبرو می‌شوند. بیشتر کسانی که در پی سفرهای خارجی هستند با سوالات و مسائل زیادی در این باره برخورد می‌کنند. اینکه چقدر می‌تواند با خود وسیله در سفر، همراه داشته باشد، چقدر می‌توانند ارز به همراه خود به سفر ببرد و موارد این چنینی. در این پست می‌خواهیم شما را با آخرین قوانین درباره خروج ارز از کشور آشنا کنیم و حداکثر مقدار پولی که مسافران و گردشگران می‌توانند از ایران به کشورهای خارجی ببرند و یا به ایران وارد کنند، بررسی کنیم. همچنین روش‌ها و راهکارهایی برای خروج ارز بیشتر از این سقف را نیز با شما در میان می‌گذاریم.

دلارهای انباشته روی هم

چه کسی مقدار ارز مجاز همراه مسافر را مشخص می‌کند؟

بانک مرکزی یکی از مهم‌ترین ارگان‌هایی است که درباره این موضوع مهم، آخرین تصمیمات را می‌گیرد. درست است که رفتار و رای نمایندگان مجلس، نظر ریاست جمهوری و وزیر مربوطه آن، در این بار اهمیت زیاد دارد، اما اینکه چه کسی مشخص می‌کند که مسافر چقدر می‌تواند ارز از کشور خارج کند، تصمیم ریاست بانک مرکزی است که طی جلسات و بررسی‌های مربوطه آن را اعلام می‌کند.

شاید با خود بگویید که چرا این گروه‌ها نمی گذارند که مسافر به اندازه‌ای بیشتر از حد، پول و ارز، از کشور خارج کند. مهم‌ترین دلیلی که روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرده است، مبارزه با پولشویی می‌باشد. این جرم بزرگ مهم‌ترین دلیلی است که باعث در دستور کار قرار گرفتن ضوابط جدید برای موضوع ارز مجاز همراه مسافر است. این تصمیم با بررسی و جلساتی که با گمرک جمهوری اسلامی، بانک ملی ایران و مرکز اطلاعات مالی، صورت گرفته است به این تصمیم منجر شده است.

ارز مجاز همراه مسافر - عکس از دلار و ارزهای خارجی

ارز مجاز همراه مسافر در سال 99 برای خروج از کشور، چقدر است؟

با بررسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان ما هر مسافر می‌تواند تا سقف 1000 یورو یا معادل آن را به کشورهای غیر همسایه و مبلغ 500 یورو را به کشورهای همسایه و مشترک المنافع، با خود همراه داشته باشد.

نکته مهم: فقط مسافرانی که با سفر هوایی می‌خواهند به کشورهای مختلف بروند، می‌توانند تا سقف 1000 هزار یورو، از کشور خارج کنند. این مبلغ برای سفر به کشورهای مشترک المنافع و کشورهای همسایه 500 یورو می‌باشد. البته برای سقف بیشتر از آن ممکن است مشکلاتی برایشان ایجاد شود و اولین کاری که در این راستای برای ورود ارز بیش از حد، باید انجام دهند، پر کردن فرم اظهارنامه در سازمان گمرک کشور است.

بانک مرکزی برای مسافرانی که قصد دارند سالانه چند سفر خارجی را پشت سر بگذارند، سقف 2000 یورو را در نظر گرفته است که مجموع ارز مسافری خروجی آن ها از کشور در سفرهای خارجی یک سال خود، باید 2000 یورو باشد.

از جمله مدل‌هایی که می‌شود ارز را از کشور خارج کرد عبارت اند از:

  1. اسکناس
  2. اوراق بهادار بی نام

ارز مسافرتی

ارز مجاز همراه مسافر در سال 99 برای ورود به کشور، چقدر است؟

ارز مجازی که گردشگران و مسافران می‌توانند به کشور وارد کنند، سقف مشخصی دارد. بانک مرکزی این سقف را برای سال 99 مبلغ 10.000 یورو یا معادل آن، اعلام کرده است. مسافران و گردشگران می‌توانند این مبلغ را به صورت اسناد بانکی، اوراق بهادار بی نام و همچنین اسکانس‌هایی، به کشور وارد کنند. حال جالب است بدانید که هر گروه از افراد فقط می‌تواند مقدار مشخصی ارز، وارد کشور کنند. به عنوان مثال دانشجویان مقدار کمتری به نسبت گردشگران، توانایی ورود ارز به کشور را دارند.

حال که با نکات مهم درباره ارز مجاز همراه مسافر، به خوبی آشنا شدید. میخواهیم روش‌هایی را به شما شرح دهیم که در انتقال پول از کشور و یا ورود ارز به کشور کمک شایانی کند و خلاف قوانین کشور نیز نباشد.

مقدار ارزی که میشود از کشور خارج کرد

بهترین راهکارها برای انتقال پول به کشورهای مختلف

3 روش وجود دارد که بیشترین کاربرد را در بین گردشگران، سیاستمداران و افرادی که سفرهای خارجی زیادی را در زندگی خود دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویزاکارت (مسترکارت)

یکی از رایج‌ترین روش‌های انتقال پول، استفاده از ویزاکارت هاست. قطعا در جستجو سایت‌های خارجی و سایت‌های بزرگ ایرانی، با این نام برخورد داشته‌اید. ویزاکارت و مستر کارت دو روش قدیمی در ذخیره و انتقال پول در بیشتر کشورها، می‌باشد. حال این کارت چه مزیتی برای شما دارد. همین کافی است که 90 درصد فروشگاه‌های بزرگ در دنیا، خرید با کارت‌های ویزاکارت و مستر کارت، را پشتیبانی می‌کنند. یعنی دیگر نیازی نیست که حجم زیادی از اسکانس را با نگرانی‌های مختلف، به همراه خود به فروشگاه و مراکز خرید، حمل کنید.

وب مانی؛ سیستم انتقال پول تحت لیسانس روسیه

به دلیل ارتباط مناسبی که روس‌ها ایران دارند، استفاده از این کارت‌ها برای ایرانیان، آسان‌تر است. کافیست در این سیستم بانکی، افتتاح حساب کنید و متوجه قابلیت‌های فراوان وب مانی برای کاربران ایرانی، شوید. شما می‌توانید کارت‌های عابربانک را نیز از مرکز ارائه دهنده خدمات آن، درخواست کنید تا دیگر مجبور نباشید که حجم زیادی از پول را همراه خود ببرید.

انتقال با بیت کویین؛ روشی نوین در انتقال دارایی‌ها به کشورهای مختلف

ارزهای دیجیتال یکی از اساسی‌ترین موارد برای جا‌به‌جایی پول می‌باشد که از شما هیچ اثری به جای نخواهد گذاشت. در دهه گذشته استفاده مردم از ارزهای دیجیتال بیت کوین، به عنوان بزرگترین رمز ارز و همین‌طور سایر رمز ارز‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است. شما می‌توانید یک کیف پول ارز دیجیتال برای خود تهیه کنید و سرمایه خود را در آن کیف پول، بگذارید.

خرید بیت کوین و یا حتی فروش آن، در بیشتر کشورهای جهان ممکن است فقط کافیست به یکی از صرافی‌های آنلاین معتبر مراجعه کنید. آنجاست که می‌توانید مقدار بیت کوین خود را بفروشید و برای خود خرج کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید از نوسانات بیت کوین همانند نوسانات ارز، نیز بهره مند شوید. نکته جالب دیگر این است که فروشگاه‌هایی در حال توسعه هستند که بیت کویین را به عنوان یک واحد پول شناخته و شما می‌توانید بیت کوین خود را همانند ارز معمولی خرج کنید و کالا مورد نظر خود را تهیه کنید.

باجه خودپرداز در فرودگاه خارجی

در ادامه می‌خواهیم 7 نکته مهم برای دریافت ارز مسافرتی و خارج کردن آن از کشور، را برای شما بررسی کنیم.

7 نکته مهم دریافت ارز مسافرتی مسافران هوایی

این نکات مهم برگرفته از آخرین بروز رسانی‌های روابط عمومی سازمان گمرک کشور و بانک مرکزی ایران است.

  1. مسافرانی که فقط از فرودگاه‌ امام خمینی (ره) تهران، فرودگاه بین المللی اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز قصد سفر به خارج از کشور را داشته، ارز مسافرتی به آن ها، تعلق می‌گیرد.
  2. شما می‌بایست بر اساس مبلغ تعیین شده 1000 یورو را که به بانک منتقل کرده است، حواله آن که به یورو است را دریافت کند و در روز سفر به همراه داشته باشد تا بتواند آن را در بانک فرودگاه، تحویل بگیرد.
  3. برای دریافت مبلغ تعیین شده در بانک فرودگاه، باید رسید یا حواله بانک را به همراه داشته باشید.
  4. سقف ارزی که مسافر می‌تواند در طول سال انتقال دهد، 2000 دلار است.
  5. فروش ارز مسافرتی به افرادی که کمتر از 12 سال سن دارند، ایرانیان مقیم کشورهای خارجی هستند و افرادی که گذرنامه‌های سیاسی و خدمت دارند، مجاز نمی‌باشد.
  6. شما می‌بایستی 7 روز قبل از تاریخ پرواز خود اقدام به دریافت ارز مسافرتی کنید. در غیر این صورت ارز مسافرتی برای شما در نظر گرفته نمی شود. به عنوان مثال شما می‌توانید 15 روز قبل از تاریخ پرواز، برای اخذ ارز مسافرتی، اقدام کنید، اما 3 روز به تاریخ پرواز، دریافت ارز امکان پذیر نیست.
  7. هم اکنون بانک ملی ایران ارز مسافرتی در نظر گرفته شده برای مسافران پروازی را به نرخ روز بازار، تحویل می‌دهند.

سخن آخر

اینکه چقدر می‌توانیم پول به خارج از کشور ببریم و یا اینکه چقدر می‌توانیم پول از کشورهای خارجی به ایران بیاوریم، مسئله‌ای بود که ما سعی کردیم با ارائه نکاتی در این مقاله، برخی از مشکلات این مسئله را برای شما ساده تر کنیم. امیدواریم که بتوانید به خوبی از این نکات بهره مند شوید و سفر خوبی را برای خود، رقم بزنید. شما می‌توانید سوالات خود در این باره را نیز با ما در انتهای این مقاله در میان بگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید