چرا اسم تایلند بد در رفته؟ 5 علت مشهور شدن منفی تایلند
مجتبی پورموسوی 1399/10/07 114069 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تایلند یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده است تایلند در بین گردشگران ایرانی و خارجی به شهرت برسد. جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فوق‌العاده این کشور، طبیعت جذاب و سرسبز و زیبایی‌های غیر قابل وصف آن، از جمله دلایلی است که باعث شده است بر سر زبان‌ها بیوفتد و به شهرت خاصی دست پیدا کند. اما در میان این همه زیبایی‌ها و ویژگی‌های گردشگری این کشور برخی جاذبه‌های خاص این کشور دلیلی بر شهرت بیش از حد آن شود. جاذبه‌هایی که برای برخی افراد جذاب و دیدنی است و برای برخی نیز نه تنها جذابیت ندارد، بلکه به خاطر آن، هیچگاه این کشور را برای سفر انتخاب نمی‌کنند.

ما در این مقاله قصد داریم برخی ابهامات و سردرگمی‌هایی که ممکن است برای شما در انتخاب تور تایلند برای سفرهای خارجی، به وجود آمده باشد را برطرف کنیم و برخی از جاذبه‌های گردشگری که باعث شده است تایلند به شهرتی نامعقول و منفی برسد را به شما نشان دهیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد دارید به تایلند سفر کنید صفحات "تور تایلند" و "ویزای تایلند" را نیز مشاهده کنید.

1- گردشگری جنسی؛ مهم‌ترین دلیل شهرت جهانی تایلند با دید مثبت

یکی از علل مشهور شدن منفی تایلند صنعت گردشگری جنسی آن است. توریست‌ها و گردشگران زیادی برای این موضوع به کشور تایلند سفر می‌‌‌کنند که پس از پایان سفر با مشکلاتی روبرو می‌‌‌شود که هیچگاه قصد تجربه دوباره این سفر را نخواهند داشت. تایلند امروزه شهرها و مناطق مختلفی از کشور خود را با نام‌های مختلف برای این صنعت گردشگری قرار داده است. صنعت گردشگری جنسی برای برخی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، شاید دارای جاذبه‌های دیدنی خاصی باشد اما از مهم‌ترین موضوع پشت پرده این جریان، با خبر نیستند.

قاچاق انسان که به صورت انبوه در این کشور در این صنعت گردشگری وجود دارد که به دلیل برخی مسائل، مسئولان این کشور سعی ندارند که جلو این فاجعه بزرگ را بگیرند. تایلند در این موضوع با توجه به استقبال خوبی که توسط گردشگران صورت گرفت، به یکی از بزرگترین کشورهایی که به صنعت گردشگری جنسی پرداخته است، تبدیل شده است. متاسفانه 60 درصد گردشگرانی که به این کشور سفر می‌‌‌کنند توریسم‌های جنسی هستند که برای این موضوع هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌‌‌کنند. نکاتی که در این جاذبه گردشگری که باعث شهرت این کشور نیز شده است، را برای شما به طور خلاصه جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • کلاه‌برداری‌هایی که توسط فاحشه‌هایی که برای گردشگری جنسی در نظر گرفته شده‌اند، صورت می‌‌‌گیرد. به گونه‌ای که بسیاری از افرادی که به خیابان‌ها و مکان‌های مشخص برای جاذبه‌های جنسی، مراجعه می‌‌‌کنند در کمترین زمان از آن‌ها اخاذی می‌‌‌شود.
  • رفتارهای غیرانسانی که توسط خود تایلندی‌ها صورت می‌‌‌گیرد نیز گردشگران در مواجه با آن هیچ ممانعتی نمی‌کنند، استفاده از کودکان در این صنعت گردشگری است.
  • آمار بالای بیماری ایدز در بین افرادی که برای این صنعت به کار گرفته می‌‌‌شود، جز بالاترین آماری است که توسط سازمان‌های جهانی ثبت شده است. اما با این وجود سازمان بهداشت تایلند برای 90 درصد فاحشه‌های کشور خود، بدون در نظر گرفتن این بیماری، کارت سلامت جسمی، صادر می‌‌‌کند.
  • برخی مواد غذایی و مشروبات الکلی که در این مراکز استفاده می‌‌‌شود تحت هیچ نظارتی تهیه نمی‌شود. به همین دلیل برخی از گردشگران گاهی اوقات با مصرف این مواد غذایی و مشروبات الکی، به کام مرگ کشیده می‌‌‌شوند.

گردشگری جنسی تایلند

2- جزیره کوتائو؛ طبیعتی چشم نواز اما خطرناک

این جزیره یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا با طبیعتی سرسبز و چشم نواز است که سالانه با استقبال گردشگران زیادی روبرو می‌‌‌شود اما شاید شما نیز از این موضوع با خبر نباشید. اما این جزیره در سال‌های اخیر، افراد زیادی را به کام مرگ برده است. هتل‌های کم هزینه و تورهای گردشگری ارزان در این کشور برای سفر به این منطقه، هر فردی را راغب به بازدید از این منطقه می‌‌‌کنند. البته برخی نیز برای کنجکاوی بیشتر، به این منطقه سفر می‌‌‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که سفر به تایلند را برای برخی هیجان انگیز و اسرار آمیز کرده است.

سال 2014 دو جسد توریست در جنگل بین درختان پیدا شد که با بررسی‌های مکرر و آزمایشات فراوان مشخص شد که دو فرد از همان جزیره این دو توریست را به قتل رسانده اند. در سال 2017 نیز جسد یک مرد بلژیکی نیز پیدا شد که به گفته پلیس همان منطقه، این مرگ خودکشی بوده است. اما بعدها مشخص شد که 20 درصد امکان خودکشی بودن این جریان مرگف وجود داشته است. از سال 2017 به بعد نیز قتل‌های زیادی در این جزیره رخ داده است که در مجموع نمی‌شود این جزیره را جزیره ای امن و مناسب برای گردشگران دانست.

ولی جالب است بدانید که گروه‌های گردشگری زیادی به خاطر همین موضوع و کنجکاوی‌هایی که در آن‌ها، می‌‌‌باشد، باعث شده است که حتما این منطقه را حتی برای ساعت‌هایی، بازدید کنند.

جزیره های تایلند

3- پناهندگی قبیله کایان؛ یک جاذبه گردشگری غیرمعقول در تایلند

تایلند سالانه درآمد زیادی از صنعت گردشگری خود بدست می‌‌‌آورد و مردم این کشور توانسته اند مبالغ زیادی را از گردشگران دریافت کنند. این جریان باعث شد که از کشورهای سطح متوسط اطراف این کشور به تایلند بیایند تا بتوانند کسب درآمد کنند و بعد از مدتی به کشور و شهر خود باز گردند. کشورهایی فقیر سطح پایین زیادی در اطراف تایلند وجود دارند که مردمان آن برای کار و پول درآوردن به تایلند مهاجرت کرده اند.. این کشورهای سطح پایین عبارت اند از میانمار، کامبوج و لائوس. در همه جای دنیا، پناهندگی مسئله ای اساسی می‌‌‌باشد.

حال این‌ها چه ارتباطی به قبیله کایان دارد؟ قبیله کایان بیشتر زنان و دخترانی هستند که در یک منطقه مشخص از تایلند، پناهنده این کشور شده اند. دلیل اصلی این پناهندگی اذیت و آزاری است که از سمت کشورشان به آن‌ها شده است و آن‌ها مجبور به پناهندگی در کشورهای مختلف شده اند. مردمان این قبیله به دلیل اینکه حق شهروندی خاصی را برایشان، در نظر نگرفته اند، امکانات خاص و درآمد خاصی برای زندگی ندارند. اکثر این مردمان درآمد کم خود را از طریق گردشگران جمع می‌‌‌کنند و مشغول به کارهایی همانند فروش صنایع دستی، کار در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ... هستند، اما به خاطر این که محل زندگی شان اغلب زمین‌هایی هستند که مالک خصوصی دارند، مجبور هستند مبلغی را به مالکان بدهند، در مقابل زمین‌دارانی که نفوذ زیادی در این جریان دارند تمام پول مردمان قبیله کایان را به زور می‌‌‌گیرند. گزارش‌هایی با تحقیقات زیاد بدست آمده است که نشان می‌دهد بالاجبار به تایلند سفر می‌‌‌کنند.

حال این به یک صنعت گردشگری تبدیل شده است و تورهای گردشگری که برای گشت و گذار در تایلند ایجاد شده اند، حتما دیدن از منطقه مردمان کایان را نیز در برنامه خود قرار می‌‌‌دهند.

پناهندگی تایلند

4- حیواناتی که برای درآمد بیشتر صنعت گردشگری، مورد آزار و اذیت قرار می‌‌‌گیرند

باغ وحش‌های متنوعی در کشور تایلند وجود دارد. هر کدام از این باغ وحش‌ها حیوانات متنوع، زیبا و جذابی دارند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌‌‌کنند. اما این نیمه پر لیوان است. در سال 2016 معبد ببر در تایلند تعطیل شد و باعث شد ضربه قابل توجهی را به صنعت گردشگری تایلند وارد کنند. برخی دلیل این جریان را این می‌‌‌دانستند که ببرها زندگی بهتری در باغ وحش به نسبت زندگی در کنار راهبان داشتند و برخی نیز این نظریه رد می‌‌‌کنند. اما این اصل جریان نیست. با تحقیقاتی که توسط کارشناسان انجام گرفت، متوجه شدند که این حیوانات می‌‌‌کشند و مواردی مانند پوست آن‌ها را قیمت‌های بسیار بالایی به گردشگران، می‌‌‌فروشند.

در شمال تایلند هم یکی از تفریحاتی که برای گردشگران جالب است، فیل سواری می‌‌‌باشد. فیل سواری شاید به ظاهر برای گردشگران جذاب و مهیج باشد، اما نوعی حیوان آزاری است و به گفته کارشناسان حیوانات، این فیل‌ها به علت تحمل ضربات سنگینی که به آن‌ها وارد می‌‌‌شود، دچار بیماری‌های مختلف شده و پس از مدت کوتاهی می‌‌‌میرند.

حیوانات تایلند

5- سواحل برهنگی؛ یک سرگرمی آمریکایی برای گردشگران تایلند

تایلند میزبان زیباترین سواحل گرمسیری آسیا است. درختان نخل ، آبهای کریستالی و دمای گرم همه یک تفریح ​​شگفت انگیز در ساحل را ایجاد می‌‌‌کنند. این سواحل مهم‌ترین نقاط گردشگری این کشور برای توریست‌ها است. تایلندها با بهره مندی از سرگرمی‌هایی که برای غربی لذت بخش و جذاب است سعی بر این داشتند سواحلی را به عنوان سواحلی که نداشتن پوشش لباس، مانعی ندارد، برای گردشگران ایجاد کنند. این سواحل با اینکه اصلا باب میل تایلندی‌ها نیست، اما به یک جاذبه گردشگری نسبتا جالب برای توریست‌های تبدیل شده است.

سواحل برهنگی ابتدا در قاره آمریکا رونق بسیاری پیدا کرد. به گونه ای که برخی سواحل در شهرهای مختلف را برای این موضوع در نظر گرفتند و مانع ورود افراد زیر 18 سال به آنجا نیز می‌‌‌شوند. سواحلی که داشتن لباس هیچ معنی ندارد به قدری برای تایلندی‌ها درآمد زا بوده است که این کشور، 5 ساحل از شهرهای مختلف خود را به این موضوع اختصاص داده است و تمام امکانات رفاهی مانند هتل، رستوران مرکز خرید و ... را در این منطقه قرار داده است تا افرادی که به این منطقه می‌‌‌روند تمام نیازهای خود را برطرف کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که قیمت اجناس، اقامت و رستوران‌ها در سواحل برهنگی تایلند حداقل دوبرابر دیگر مناطق آن شهر و کشور است.

سواحل برهنگی تایلند

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید