ساحل شیخوف باکو کجاست؟ آدرس + تصاویر + نکات ضروری
علیرضا مشرقی 1399/09/12 4176 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


باکو با وجود آنکه شهری زیبا و توریستی است، اما وسعت کمی دارد و شاید زود شما را خسته کند. از این رو شاید در روز دوم یا سوم، بخواهید کمی آرامش بگیرید و از هیاهوی شهر دور شوید. بهترین مکان برای آرامش گرفتن و قدم زدن، ساحل شیخوف باکو است. در این مقاله قصد داریم شما را با ساحل شیخوف، یکی از زیباترین و مهم‌ترین سواحل باکو آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا این ساحل را بهتر بشناسید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای باکو وارد صفحه "تور باکو" شوید.

ساحل شیخوف باکو کجاست؟

ساحل شیخوف یا شیکوف، در بخش جنوبی شهر واقع شده است و حدود 10 کیلومتر تا شهر فاصله دارد. برای دسترسی به این ساحل، می‌توانید از اتوبوس شماره 125 گردشگری استفاده کنید. البته بسیاری از تاکسی‌ها آماده هستند تا در ازای دریافت مبلغی ناچیز، شما را به این ساحل زیبا برسانند. پس دسترسی به این ساحل بسیار ساده است و اصلا لازم نیست نگران روش دسترسی به آن باشید.

ساحل شیخوف، مکانی برای آرامش گرفتن

ساحل شیخوف یکی از آرام‌ترین و البته پاکیزه‌ترین سواحل تمامی باکو محسوب می‌شود. شما می‌توانید همراه با خانواده به این ساحل بروید و از آرامش آن لذت ببرید. خیابان ساحلی منتهی به شیخوف، یک بلوار بسیار زیبا است. بلواری که می‌توانید آن را برای پیاده روی، دویدن و یا قدم زدن‌های شبانه انتخاب کنید. از هنگام غروب، معمولا دستفروش‌های مختلف، در این بلوار غذاهای خیابانی ارائه می‌دهند. برخی از آنها چند میز و صندلی کنار بلوار قرار داده‌اند تا بتوانید در هوای ساحلی، جرعه‌ای نوشیدنی خوش عطر بنوشید و استراحت کنید. پس باید گفت که بلوار ساحلی ساحل شیخوف، یکی از بهترین بلوارهای ساحلی در تمام باکو محسوب می‌شود.

ساحل شیخوف باکو

پارک آبی ساحل شیخوف

شاید برای شما عجیب باشد، اما در ساحل شیخوف، یک پارک آبی با دو استخر برای بزرگسالان و یک استخر برای کودکان و انواع امکانات تفریحی، خدماتی و رفاهی وجود دارد. شاید این مساله کمی عجیب به نظر برسد که در کنار ساحل، پارک آبی بنا شده باشد. اما باید بدانید که امکانات این پارک بسیار عالی هستند و می‌توانید به صورت خانوادگی ساعت‌ها در آن مشغول تفریح و سرگرمی باشید.

این پارک آبی جزء ارزان قیمت‌ترین پارک‌های آبی در باکو محسوب می‌شود و برای ورود به آن تنها باید 10 منات بپردازید. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از آیتم‌های مختلف، باید هزینه دیگری بپردازید. این پارک آبی کار خود را از ساعت 9 آغاز می‌کند و تا ساعت 20 آماده خدمت رسانی به گردشگران خواهد بود. البته در نظر بگیرید که حداقل باید سه ساعت در این پارک حضور داشته باشید تا از تمامی آیتم‌ها بازدید کنید. پس بهتر است حداقل تا ساعت 17 عصر خودتان را به پارک برسانید!

ساحل شیخوف باکو

آفتاب گرفتن در کنار ساحل

خب چه چیزی بهتر از آفتاب گرفتن در ساحلی که به نام پاک‌ترین و آرام‌ترین ساحل در تمام باکو لقب گرفته است؟ شما می‌توانید از کیوسک‌های مخصوص این ساحل، یک تخت و چتر آفتاب‌گیر کرایه کنید و در کنار ساحل با آرامش تمام آفتاب بگیرید. آفتاب گرفتن در ساحل یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرتان خواهد بود و آن را همواره به یاد خواهید آورد. هزینه کرایه چتر اصلا زیاد نیست و شاید برای چند ساعت آفتاب گرفتن، کمتر از 5 منات بپردازید.

ساحل شیخوف باکو

شکم گردی در ساحل شیخوف باکو

در این ساحل امکانات شکم گردی مناسبی تعبیه شده است. شما می‌توانید وعده اصلی غذایی خود را در انواع رستوران حاضر در محیط ساحل صرف کنید. همچنین بارهای نوشیدنی در این ساحل حضور دارند که انواع نوشیدنی و میکس‌های خوشمزه و منحصر به فرد را ارائه می‌دهند. پس چه چیزی بهتر از آنکه یک لیوان نوشیدنی خوشمزه از بار بگیرید، یک چتر کرایه کنید و در ساحل آفتاب بگیرید؟

البته اگر به دنبال روشی برای کاهش هزینه‌های سفر خود هستید، همانطور که اشاره کردیم، می‌توانید در بلوار ساحلی شیخوف، سری به دکه غذاهای خیابانی بزنید. این دکه‌ها انواع غذاهای سنتی باکو یا ساندویچ‌های بین المللی مثل ساندویچ هات داگ را ارائه می‌دهند که قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

به صورت کلی باید بدانید که می‌توانید در ساحل شیخوف در روزهای مختلف ساعت‌ها وقت گذرانی کنید و هزینه کمی را بابت تفریح خود بپردازید. پس هر زمان که از تفریحات باکو خسته شدید و تصور کردید که دیگر جایی برای بازدید وجود ندارد، بهترین گزینه برای شما ساحل شیخوف خواهد بود! محیط این ساحل بسیار خانوادگی است و می‌توانید با خیال آسوده همراه خانواده به این ساحل بیایید.

خب نظر شما در مورد این ساحل چیست؟ آیا تا به حال از ساحل شیخوف باکو بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین ساحل باکو کدام ساحل است؟ در ضمن، چه حسی دارد که می‌بینیم طرف دیگر ساحل دریای خزر به این زیبایی و پاکیزگی است اما در ایران اصلا اینطور نیست؟ آیا راهکاری برای بهبود وضعیت سواحل دریای خزر در ایران دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید