آگرا کجاست؟ راهنمای سفر به آگرا+ تصاویر+ دانستنی‌ها
ضحا اکبری 1399/09/03 6254 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور هندوستان یکی از پهناورترین، زیباترین و عجیب‌ترین کشورهای دنیاست که هر کدام از شهرهای آن، در این زیبایی سهمی دارند،‌ یکی از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی هند شهر آگراست که همه با شنیدن نام آن به یاد تاج محل زیبا می‌افتند، اما فقط افرادی که به این شهر سفر کرده‌اند می‌دانند که چقدر زیبایی و شگفتی در گوشه گوشه‌ی آگرا وجود دارد. با ما همراه باشید تا شما را با شهر آگرا و زیبایی‌هایش آشنا کرده و اطلاعاتی در مورد آن در اختیارتان قرار دهیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

  • آشنایی با شهر آگرا

شهر آگرا یا آگره یکی از شهرهای زیبا و مهم کشور هندوستان است که در شمال ایالت اوتارپرادش قرار گرفته، با دهلی پایتخت هند 206 کیلومتر فاصله دارد و با ۱۸۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۵.۱ میلیون نفر جمعیت سومین شهر پر جمعیت این ایالت به شمار می‌رود. زبان اصلی مردم آگرا هندی و انگلیسی است و ۸۸.۸ درصد آن‌ها هندو، ۹.۳ درصد مسلمان و بقیه از سایر مذاهب می‌باشند. آگرا یکی از شهرهای مهم کشور هند است که سهم بسزایی در صنعت و اقتصاد این کشور ایفا می‌کند، در سال‌های گذشته با توجه به آثار تاریخی و مرمت و بازسازی آن‎‌ها صنعت توریسم به اولین منبع درآمد مردم آگرا تبدیل شده، ‌ضمن اینکه اهالی آگرا در تولید چرم بسیار مهارت دارند و محصولات خود را هم در هند به فروش می‌رسانند و هم به خارج از این کشور صادر می‌نمایند، در این شهر کارخانه‌ها و مراکز صنعتی گوناگونی وجود دارد و در کل آگرا عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی مهم هند را به خود اختصاص داده است و با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان همه ساله از میلیون‌ها گردشگر سراسر دنیا میزبانی می‌کند.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

  • تاریخچه‌ی شهر آگرا

شهر آگرا در قرن شانزدهم به وسیله‌ی شخصی به نام اسکندر لودهی که از خاندان لودهی بود شناسایی شد، بعدها بابر که امپراطوری مغولی هند را پایه گذاری کرده بود چند سالی در این شهر اقامت کرد و در مدت اقامت خود ساختمان‌ها، باغ‌ها و عمارت‌های فراوانی در این شهر بنا نمود. اما با روی کار آمدن اکبر شاه نوه‌ی بابر و انتخاب آگرا به عنوان پایتخت حکومت، دوران رشد و پیشرفت این شهر آغاز شد و اکبر شاه و پادشاهان پس از او مثل جهانگیر شاه پسر اکبر شاه و شاه جهان با رسیدگی به آگرا، ساختن بناهای زیبا و ماندنی و کمک به پیشرفت علم، هنر و صنعت باعث شدند که آگرا به شهری بی مانند در هند و مثال زدنی در سراسر دنیا تبدیل شود. اقدامات همان پادشاهان بود که سبب شده آگرای امروزی شهری باشد که هر سال میلیون‌ها نفر از کل دنیا برای دیدن قدمت و زیباییش به این شهر آمده و از بودن در آن لذت می‌برند.

شهر آگرا

شهر آگرا

  • آب و هوا و بهترین زمان سفر به شهر آگرا

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر آگرا می‌توان گفت که این شهر دارای 3 فصل آب و هوایی می‌باشد: فصل باران‌های شدید و موسمی که از ماه جولای آغاز شده و در ماه سپتامبر پایان میابد و از ویژگی‌های آن می‌توان به رطوبت بسیار بالا، باران‌های بسیار شدید و عواملی چون رعد و برق،‌ بادهای شدید و رگبار اشاره کرد. فصل زمستان که بین ماه‌های اکتبر تا آوریل شاهد آن هستیم و دارای روزهای معتدل، شب‌های سرد و رطوبت پایین است و فصل گرم و خشک از ماه آوریل تا ماه ژوئن که هوا در این فصل بسیار گرم،‌ دارای غبار و غیر قابل تحمل است و پیشنهاد می‌شود از سفر به آگرا در این فصل صرفظر شود. بهترین زمان سفر به شهر اگرا بین ماه‌های ژانویه تا دسامبر است که هوا بسیارمعتدل و دلپذیر بوده و می‌توان از هوای عالی و جاذبه‌های دیدنی آگرا همزمان لذت برد.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

  • جاذبه‌های گردشگری شهر آگرا

شهر آگرا یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشورهند و حتی جهان است که دلیل آن می‌تواند آثار تاریخی بی نظیر و فراوان این شهر باشد آثاری چون تاج محل که معروف‌ترین اثر تاریخی هند و یکی از عجایب جدید جهان است، قلعه‌ی آگرا،‌ شهر متروکه‌ی فاتح پور سیکری، آرامگاه اعتماد الدوله، کاخ جهانگیر، باغ مهتاب، مسجد مطیع، آرامگاه مریم، پارک ملی کلادو، مسجد جامع آگرا، پارک محافظت شده‌ی وایلد لایف اس او اس، باغ رام و بسیاری مکان‌های دیگر که هر کدام در شکوه و زیبایی بی همتا هستند، اما ما در این بخش به معرفی ۴ مورد ازمهم‌ترین موارد این لیست بلند اکتفا می‌کنیم:

تاج محل: بی تردید تاج محل یکی از زیباترین و ماندگارترین آثار تاریخی کشور هند است که کار ساخت آن در سال ۱۶۳۱ به دستور امپراطور شاه جهان به عنوان مقبره‌ی همسر محبوب او ممتاز محل آغاز شد و در سال ۱۶۵۳ به پایان رسید. این بنای زیبا از سنگ مرمر سفید ساخته شده و دارای ۲۲ گنبد است که نشان دهنده‌ی تعداد سال‌های ساخت این مکان می‌باشد. تاج محل یکی از عجایب 7 گانه‌ی جدید جهان و تزئین شده با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

قلعه‌ی آگرا: قلعه‌ی آگرا یا قلعه‌ی سرخ یک قلعه‌ی بسیار زیبا با معماری مغولی است که یک بار به وسیله‌ی اکبر شاه بازسازی شده و بار دیگر با دستور امپراطور شاه جهان با سنگ مرمر و پیتودورا بازسازی و به کاخ تبدیل شد. از قسمت‌های مهم این کاخ می‌توان کاخ آینه‌ای، خوس محل و مسجد مروارید یا کاخ جهانگیری را نام برد. این مکان بسیار زیبا یکی از آثار گردشگری محبوب هند و شهر آگراست که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مقبره‌ی اکبر سیکاندرا: مقبره‌ی اکبر سیکاندرا در جاده‌ی دهلی – آگرا و در ۱۳ کیلومتری شهر آگرا قرار دارد، طراحی و انتخاب مکان این بنا که مزار اکبر شاه در آن واقع شده، به وسیله‌ی خود او انجام شده که این نشان دهنده‌ی شخصیت والای اوست. البته ساخت مقبره در زمان حیات یکی از رسوم ترک بوده که پادشاهان مغول از جمله اکبر شاه هم از آن پیروی می‌کردند.

پارک ملی کلادو: پارک ملی کلادو یک منطقه‌ی حفاظت شده است که از سال 1971 فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش می‌کند محیطی امن برای زندگی و تولید مثل انواع پرندگان و موجودات دیگر فراهم آورد. در این پارک 379 نوع گل زیبا و عجیب، 366 نوع پرنده، 50 نوع ماهی، 13 نوع مار، 5 نوع مارمولک، 7 نوع از دسته‌ی دوزیستان، 7 نوع لاک پشت و گونه‌های مختلفی از بی مهرگان زندگی می‌کنند.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

  • فستیوال‌های شهر آگرا

در شهر آگرا هم مانند سایر شهرهای هندوستان همه ساله فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی سراسر شادی و رنگ و هیجان برگزار می‌شود، فستوال‌هایی نظیر جشن اونام که جشن محصول است، در تاریخ 12 سپتامبر یا 21 شهریور برگزار می‌شود و در آن کشاورزان و مزرعه داران روی بدنشان طرح ببر و پلنگ نقاشی کرده و با حرکات موزون و طبل زدن هیجان فراوانی را به وجود می‌آورند، جشن دیوالی جشن سال نو است و در آغاز سال برگزار می‌گردد، جشن هولی که جشن رنگ‌هاست و بسیار معروف می‌باشد و بسیاری جشنواره‌های شاد و رنگارنگ دیگر.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

  • جابجایی و حمل و نقل در شهر آگرا

شهر آگرا یک فرودگاه دارد که نام آن کریاست و تعداد محدودی پرواز در آن فعالیت دارند، این فرودگاه با شهر آگرا حدود ۱۳ کیلومتر (۱۰ تا ۱۵ دقیقه) فاصله دارد. آگرا خط راه آهن پیشرفته‌ای به شهرهای بزرگ هند دارد، در داخل شهر نیز برای جابجایی می‌توان از اتوبوس، مترو، تاکسی، دوچرخه، موتور سیکلت و وسیله‌ی کاربردی در خیابان‌های هند یعنی ریکشا (۳ چرخه‌های کوچک سبز، ‌زرد و مشکی رنگ که به همه جای شهر سرک می‌کشند) استفاده کرد.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

  • رستوران‌های شهر آگرا

شهر آگرا به دلیل توریستی بودن دارای انواع و اقسام رستوران‌هاست، از غذا خوری‌های خیابانی گرفته تا رستوران‌های ارزان قیمت و رستوران‌هایی شیک و لاکچری. از میان این رستوران‌ها می‌توان به رستوران پاترا،‌ رستوران اینچ آو اسپایس، رستوران خاندلا و... اشاره کرد.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

  • مراکز خرید شهر آگرا

یکی از لذت‌های سفر به آگرا خرید کردن در آن است، این شهر هم بازارهای سنتی بسیاری دارد هم مراکز خرید مدرن و پیشرفته. بازارهایی مثل بازار راجا کیماندی، بازار کیناری، بازار سوبهاش و بازار سادار که در آن‌ها می‌توانید انواع لباس‌های سنتی هند، جواهرات و بدلیجات، صنایع دستی، محصولات چرمی و غذاهای خیابانی را پیدا کنید، ضمن اینکه با چانه زدن می‌توانید از فروشندگان این بازارها تخفیف‌های اساسی بگیرید. در مراکز خرید شهر آگرا می‌توان اجناسی از معتبرترین برندهای دنیا را با قیمت‌هایی مناسب پیدا کرد، از جمله‌ی این مراکز خرید می‌توان مرکز خرید پسفیک تاج محل، مرکز خرید تی دی آی، مرکز خرید اومکس ودینگ، مرکز خرید آشوک کاسموس مال و... را نام برد.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

  • بهترین هتل‌های شهر آگرا

شهر توریستی آگرا دارای هتل‌های فراوانی است، از هتل‌های لوکس و لاکچری گرفته که در مقابل هزینه‌ی بالا اقامتی رویایی را برای میهمانان خود رقم می‌زنند تا هتل‌های ارزان قیمت که با اقامت در آن‌ها می‌توان در هزینه‌های سفر تا حد زیادی صرفه جویی کرد. از میان هتل‌های شهر آگرا می‌توان هتل اوبروی عامر ویلاز، هتل آی تی سی مغول و هتل پی ال پالاس را نام برد.

شهر آگرا

شهر آگرا

شهر آگرا

در این مقاله شما را با شهر آگرا در کشور هند آشنا کرده و در مورد آن توضیحاتی ارائه دادیم، در صورتی که تمایل دارید به شهر زیبای آگرا سفر کنید می‌توانید به قسمت شهر آگرا در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید