کویر سیازگه کجاست؟ راهنمای سفر + تصاویر + آدرس
شراره رحیمی 1399/08/27 21836 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همان‌طور که می‌دانید ایران از جمله کشورهای گرمسیری جهان می‌باشد که مناطق بیابانی و کویری بسیار زیادی را شامل می‌شود. کویرهای کشور ایران نیز تاکنون با چشم‌انداز منحصر به فرد و مناظر خارق‌العاده خود لحظات به یادماندنی و شگفت‌انگیزی را برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت به ارمغان آورده‌اند. البته ناگفته نماند که برخی از افراد نیز عقیده دارند که چرا باید به جایی که از هیچ گونه امکانات رفاهی برخوردار نیست سفر کنند اما لازم به ذکر است که محیط آرام و زیبای کویر سبب می‌شود تا تجربیات متفاوتی نسبت به سایر سفرهایتان کسب کنید و اسرارآمیزترین و لذت‌بخش‌ترین سفر عمرتان را تجربه کنید. سیازگه یکی از کویرهای بسیار زیبا و البته ناشناخته ایران می‌باشد که در استان اصفهان واقع شده است و بدون شک بازدید از آن برای طبیعت‌‌دوستان بسیار زیبا و جذاب خواهد بود. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را برای سفر به کویر زیبای سیازگه به طور کامل راهنمایی کنیم.

معرفی کویر سیازگه

هم‌اکنون با از بین رفتن گرمای هوا وقت آن رسیده است که از صحراهای زیبای ایران بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید. کویر سیازگه یا ریگ سیاه یکی از کویرهای بکر و ناب استان اصفهان می‌باشد که به مرور زمان به همراه کویر مصر و مرنجاب به یکی از محبوب‌ترین مناطق کویری در بین علاقمندان به طبیعت و گردشگران تبدیل شده است. این کویر از دور کاملا به رنگ سیاه دیده می‌شود و به همین دلیل محلی‌ها نام سیازگه (ریگ سیاه) را بر روی آن گذاشته‌اند. با سفر به کویر سیازگه شما می‌توانید به دور از تمامی دغدغه‌های روزمره زندگی و شلوغی شهر در محیطی آرام و زیبا به آرامشی عمیق دست یابید و از تماشای آسمان پرستاره در شب به لذتی خارق‌العاده دست یابید. به علاوه غروب و طلوع خورشید در کویر سیازگه یک تصویر خیال‌انگیز در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد که بدون شک شما را مات و مبهوت خود خواهد کرد. شب نشینی دور آتش، برگزاری کمپ، شترسواری، پیاده‌روی بر روی رمل‌های شنی و... نیز از دیگر تفریحات کویر بی‌نظیر سیازگه می‌باشد که بدون تردید لذت سفرتان را چندین برابر خواهد کرد.

کویر سیازگه

کویر سیازگه کجاست؟ | مسیر دسترسی

همان‌طور که گفته شد کویر سیازگه یکی از کویرهای استان اصفهان می‌باشد که در منطقه کویری یکی از بخش‌های شهرستان آران و بیدگل در شمال کویر ابوزیدآباد واقع شده است. به علاوه این کویر در فاصله 35 کیلومتری از شهرستان کاشان قرار گرفته است که به منظور دسترسی به آن از مبدا تهران باید ابتدا وارد جاده تهران- قم شوید تا در نهایت به کاشان برسید. البته توجه داشته باشید که بدون وارد شدن به شهر کاشان یعنی از جاده قدیم نیز می‌توانید به کویر سیازگه دسترسی پیدا کنید، اما بهترین و راحت‌ترین مسیر دسترسی برای رسیدن به کویر ابوزیدآباد و سیازگه این است که از داخل شهر عبور کنید تا وارد مسیر ابوزیدآباد شوید و در نهایت با نزدیک شدن به انتهای جاده تپه‌های ماسه‌ای کویر سیازگه را از دور مشاهده کنید.

کویر سیازگه

پوشش گیاهی و جانوری کویر سیازگه

از جمله پوشش گیاهی مناطق شنی کویر سیازگه می‌توان به بوته‌های نسی، اسکنبیل، درختان تاغ و از مناطق استپی به اشنان، شور الوان، رشمه، شور بیابانی، درمنه، تاغ و جگن اشاره کرد. پوشش جانوری این منطقه کویری نیز به دلیل بکر و ناب بودن طبیعت از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و حیات وحش این کویر بسیار زیبا نیز شامل پامسواکی، هوبره، روباه شنی، عقاب، انواع آگاما، انواع مار، شغال، گرگ، شاهین، جرد و خرگوش می‌باشد.

بهترین زمان بازدید از کویر سیازگه

به طور کلی گردشگران و دوستداران طبیعت فصل بهار و پاییز را بهترین زمان بازدید از کویر تلقی می‌کنند زیرا در تابستان گرمای طاقت فرسایی بر کویر حاکم است و در زمستان نیز آب و هوای کویر به شدت سرد و سوزناک می‌شود. به علاوه از آنجایی که دمای هوا در کویر در طول روز و شب نوسانات زیادی را در پی دارد، توصیه می‌شود که صبح زود و یا پایان روز به هنگام پیش از غروب آفتاب از کویر سیازگه بازدید به عمل آورید تا از گرمای شدید در هنگام ظهر در امان باشید.

لوازم ضروری برای سفر به کویر سیازگه

از ضروری‌ترین لوازم سفر به کویر سیازگه می‌توان به جی‌پی‌اس، نقشه و قطب نما برای مسیریابی در کویر به منظور محدود بودن آنتن تلفن همراه اشاره کرد. البته توصیه می‌کنیم که اگر برای بار اولتان می‌باشد که قصد بازدید از کویر سیازگه را دارید، حتما از یک راهنمای محلی و یا کسی که نسبت به کویر شناخت کامل دارد، کمک بگیرید تا بدون مشکل از سفرتان نهایت لذت را ببرید. به علاوه اگر قصد دارید که شب را در این کویر زیبا و دل‌انگیز به صبح برسانید حتما لوازم ضروری برای برپایی کمپ نظیر چادر مسافرتی، کیسه خواب، پتو مسافرتی، زیرانداز، چراغ قوه، جعبه کمک‌های اولیه، آب و غذا به میزان کافی و... با خود به همراه داشته باشید. از آنجایی که ممکن است پوستتان به دلیل شدت گرمای آفتاب در کویر آسیب ببیند، پیشنهاد می‌کنیم حتما از کرم‌های ضد آفتاب، کلاه نقاب‌دار و عینک آفتابی استفاده کنید.

کویر سیازگه

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی کویر سیازگه پرداختیم و اطلاعات مورد نیاز را برای سفر به این کویر زیبا در اختیارتان قرار دادیم. اگر شما نیز قصد سفر به کویر زیبای سیازگه و یا سایر کویرهای ایران را دارید می‌توانید برای مشاهده تورهای کویرگردی وارد صفحه تور کویرگردی شوید و با شرکت در تور کویر مورد علاقه خود که توسط آژانس گردشگری کایت برگزار می‌شود، خاطرات لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی‌ای را در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید