بوتیک هتل چیست؟ معروف‌ترین بوتیک هتل‌های ایران و جهان
زهرا نیرومند 1399/08/16 2140 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


اقامت‌گاه‌ها انواع و اقسام متفاوتی دارند و با توجه به ویژگی‌هایشان، در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. مسافرخانه‌ها، هاستل‌ها، هتل‌های چند ستاره، هتل‌آپارتمان‌ها و ... هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و امکانات متفاوتی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند. صاحبان هتل‌ها و افرادی که در صنعت گردشگری فعالیت دارند همیشه به دنبال انجام کارهای نو و جدید برای گردشگران هستند تا بتوانند آمار سفر را در جهان بالا برده و رونق بیشتری به این صنعت ببخشند. یکی از کارهایی که حدود 40 سال قبل در این زمینه انجام شده است، راه‌اندازی بوتیک هتل‌هاست. بوتیک هتل‌ها نوعی از هتل‌ها هستند که فضای کوچک‌تری دارند و سعی می‌کنند محیط دوستانه‌تری را برای مسافران و مهمانان خود آماده کنند. این هتل‌ها ویژگی‌های دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم و پس از آن معروف‌ترین بوتیک هتل‌های ایران و جهان را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بوتیک هتل چیست؟

واژه بوتیک هتل برای اولین بار در دهه 1980 در لندن مطرح شد و از آن‌جا به بریتانیا و آمریکای شمالی راه پیدا کرد. بوتیک هتل‌ها اتاق‌های کمتری دارند و فضایی صمیمی و دوستانه را در یک محیط مدرن برای مسافران خود فراهم می‌کنند. این هتل‌ها اغلب ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها از هتل‌های دیگر متمایز می‌کند. ویژگی‌هایی که باعث جذب مسافر به بوتیک‌ هتل‌ها می‌شود تا جایی که حتی اگر قصد اقامت نداشته باشند، برای بازدید به این هتل‌ها می‌روند. بوتیک هتل‌ها معمولا امکانات لوکس و قابل توجهی را برای مهمانان خود آماده می‌کنند و سرویس‌های مخصوص به آن‌ها ارائه می‌دهند. از جمله ویژگی‌های بوتیک هتل‌ها عبارتند از:

اتاق‌های کمتر: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بوتیک‌ هتل‌ها رعایت می‌شود، تعداد اتاق‌های آن است که باید کمتراز 100 اتاق باشد. به این دلیل که مسئولین هتل و کارکنان آن بتوانند خدمات بهتری داشته باشند و به مهمانان خوب رسیدگی کنند. 

استانداردهای بالا: بوتیک هتل‌ها چه از لحاظ طراحی داخلی و چه از لحاظ امکانات و ویژگی‌ها در حد هتل‌های 5 ستاره هستند و تمامی خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مهمانان ارائه می‌دهند.

طراحی متفاوت: طراحی مدرن­، رنگ‌آمیزی جذاب، مبلمان شیک و راحت، چیدمان داخلی و تمام ویژگی‌های مربوط به طراحی بوتیک هتل باید خاص و منحصر بفرد باید و طوری انجام شده باشد که فضایی جذاب و دلنشین را برای مهمان ایجاد کند. در واقع طراحی داخلی بوتیک هتل از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود و به صورتی انجام می‌گیرد که  مهمان حس کند در خانه و اتاق خودش حضور دارد.

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها: بوتیک‌ هتل‌ها می‌توانند در یکی از میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر باشند و بافتی کاملا مدرن داشته باشند یا در حاشیه شهر ساخته شوند و متناسب با بافت سنتی منطقه طراحی شوند. در هر دو صورت گزینه‌هایی را در  خود دارند که بخشی از فرهنگ و آداب‌ و رسوم محلی را به نمایش می‌گذارند. یکی از این موارد فرهنگ غذایی و ارائه غذاهای سنتی در رستوران‌ها و کافه‌های موجود در هتل است. بوتیک هتل‌ها علاوه بر انواع غذاهای بین‌المللی و مدرن، منوی غذاهای محلی منطقه را نیز در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند و آن‌ها را با بالاترین کیفیت آماده می‌کنند.

در کل می‌توان گفت، بوتیک هتل‌ها از امکانات و تجهیزاتی در حد هتل‌های 5 ستاره برخوردار هستند و علاوه بر آن، دارای ویژگی‌های خاص‌تر و متفاوت‌تری نیز می‌باشند. در ادامه با معرفی بهترین و معروف‌ترین بوتیک هتل‌های ایران و جهان، این ویژگی‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بوتیک هتل چیست؟

معروف‌ترین بوتیک هتل‌های جهان

بوتیک هتل آوارتا نوسا دوآ (Awarta Nusa Dua) در اندونزی

آوارتا نوسا دوآ، یکی از بهترین و معروف‌ترین بوتیک هتل‌های دنیاست که در جزیره زیبا و توریستی بالی در کشور اندونزی قرار دارد. این بوتیک هتل مجلل در فضایی وسیع و گسترده ساخته شده و 14 ویلا با امکانات کامل را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به استخر سرباز و سرپوشیده، ماساژ، سونا، آب‌گرم، سالن تناسب اندام، خدمات آرایشی، چترهای ساحلی، کلاس‌های یوگا، فضای تلویزیون، پارکینگ، اینترنت و ... اشاره کرد.

هتل آوارتا در خط ساحلی نوسا دوآ واقع شده و محوطه آن نیز پوشیده از درختان و گیاهان گرمسیری می‌باشد. در واقع این هتل به تنهایی تمامی زیبایی‌های جزیره بالی را به تصویر می‌کشد و امکان یک اقامت راحت و آرام را برای مهمانانش فراهم می‌کند.

بوتیک هتل آوارتا نوسا دوآ

بوتیک هتل ببلوس آرت (Byblos Art Hotel) در ایتالیا

ببلوس آرت، یکی از معروف‌ترین بوتیک هتل‌های دنیاست که در شهر ورونای ایتالیا قرار دارد. طراحی خاص و منحصر بفرد این هتل، استفاده از آثار هنری در اتاق‌ها، وجود باغ‌های پر از گل و  چشمه‌ها، رستوران‌های عالی با غذاهای باکیفیت و متنوع و استفاده از رنگ‌های جذاب در چیدمان اتاق‎ها و سالن‌ها بخشی از ویژگی‌های ببلوس آرت است که آن را از دیگر هتل‌های ایتالیا متفاوت می‌کند.  

از جمله امکانات هتل ببلوس آرت می‌توان به سونا، سالن بدنسازی، حمام ترکی، مرکز سلامتی، مراکز زیبایی، حمام بزرگ با سنگ‌های مرمر، استخر روباز، وان آب‌گرم و ... اشاره کرد. رستوران آمیستا نیز یکی از بهترین رستوران‌های این هتل است که انواع غذاهای بین‌المللی و محلی را با استفاده از سبزیجات ارگانیک و مواد اولیه سالم تهیه می‌کند. جالب است بدانید که سبزیجات استفاده شده در غذاها در باغ هتل پرورش داده می‌شوند و کاملا تازه هستند.

بوتیک هتل ببلوس آرت

بوتیک هتل دانکی بی این (Donkey Bay Inn)  در نیوزیلند

دانکی بی این، یکی از معروف‌ترین بوتیک‌ هتل‌های جهان است که در شهر راسل نیوزلند قرار دارد. این هتل دارای ساحل اختصاصی بوده و محوطه‌ای سرسبز با چشم‌اندازهایی بسیار زیبا را در خود جای داده است. طراحی چوبی هتل در کنار دکوراسیون گرم و رنگارنگ اتاق‌ها و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی که به سمت باغ و دریا دارند، بخشی از ویژگی‌های خاص و منحصربفرد هتل دانکی بی محسوب می‌شود.

از جمله امکانات هتل نیز می‌توان به باغ، بالکن، وای‌فای، پارکینگ، زمین گلف، کتابخانه، مبلمان در فضای باز،  صبخانه در اتاق و ... اشاره کرد.

بوتیک هتل دانکی بی این

معروف‌ترین بوتیک هتل‌های ایران

تا این‌جا تعدادی از معروف‌ترین بوتیک هتل‌های دنیا را معرفی کردیم و اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها و امکانات هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. شاید ندانید که کشور عزیزمان ایران نیز بوتیک‌ هتل‌های فوق‌العاده‌ای دارد که نه تنها مورد توجه مسافران ایرانی قرار دارند، بلکه از دید گردشگران خارجی نیز مکان‌هایی خاص و منحصربفرد محسوب می‌شوند. با توجه به این‌که ایران یک کشور متمدن با تاریخ چندهزارساله می‌باشد و معماری‌های بی‌نظیری دارد، اغلب این هتل‌ها در خانه‌های تاریخی و بناهای چندصدساله راه‌اندازی شده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز دارای معماری مدرن می‌باشند. در ادامه به معرفی 5 بوتیک هتل معروف ایران در 5 شهر توریستی تهران، کاشان، تبریز، یزد، اصفهان و شیراز می‌پردازیم.

هتل آپارتمان طوبی در تهران

هتل آپارتمان طوبی اولین بوتیک هتل ایران است که در یکی از بهترین مناطق تهران قرار دارد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به سونای بخار، سونای خشک، جکوزی، سالن بدن‌سازی، خدمات پستی، خدمات بانکی، اجاره خودرو، رستوران و کافی‌شاپ اشاره کرد. رستوران هتل در پشت‌بام ساختمان قرار دارد و چشم‌اندازی بسیار دیدنی و زیبا از شهر تهران را به نمایش می‌گذارد. در این رستوران انواع غذاها و نوشیدنی‌های بین‌المللی با بالاترین کیفیت برای مهمانان آماده می‌شود. از جمله ویژگی‌های خاص این هتل نیز می‌توان به آب‌وهوای خوب منطقه، دسترسی آسان به مراکز تجاری و تفریحی پایتخت، برگزاری تورهای ایران‌شناسی، تفریحی و ورزشی، چیدمان جذاب، توجه به ترکیب رنگ‌ها، گل‌آرایی و میوه‌آرایی فوق‌العاده آن اشاره کرد.

بوتیک هتل طوبی در تهران، بلوار آفریقا، خیابان ناصری، پلاک 17 واقع شده و دارای 28 آپارتمان می‌باشد.

هتل آپارتمان طوبی در تهران

هتل لاله کندوان در تبریز

کندوان، نام روستایی تاریخی و زیباست که در60 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. این روستا یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا محسوب می‌شود که مانند آن تنها در دو کشور دیگر وجود دارد. کاپادوکیا در ترکیه و داکوتا در آمریکا، مناطق دیگری هستند که دارای معماری صخره‌ای می‌باشند. این کشورها از این ویژگی خاص استفاده کرده و بخش‌های مورد نظر را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کرده‌اند، اما کندوان هم‌چنان دست‌نخورده و بکر باقی مانده و محل زندگی ساکنان روستا می‌باشد.

در واقع ویژگی منحصربفرد بوتیک هتل لاله نیز همین معماری صخره‌ای آن است که در میان کوه‌های روستای کندوان اسکو قرار دارد. اتاق‌های این هتل در واحد‌های صخره‌ای طراحی شده و تجربه زندگی غارنشینی را برای مهمانان فراهم می‌کنند. البته زندگی در غار با امکانات کامل و فوق‌العاده همراه است. هر آن‌چه از یک هتل 5 ستاره انتظار دارید، در بوتیک هتل لاله کندوان خواهید دید. جکوزی، سونا، تلویزیون، یخچال، پارکینگ، فروشگاه، صرافی، اجاره ماشین، اینترنت وای‌فای، سالن کنفرانس، سفره‌خانه سنتی، رستوران و کافی‌شاپ، از جمله امکانات این بوتیک‌هتل هستند.

بوتیک هتل لاله در تبریز، اسکو، دهکده توریستی کندوان واقع شده و دارای 40 اتاق سنگی می‌باشد. دقت داشته باشید که با توجه به معماری منطقه امکان استفاده از بالابر یا آسانسور برای رسیدن به هتل و اتاق‌ها وجود ندارد و تنها راه ممکن بالا رفتن از پله‌هاست.

هتل لاله کندوان در تبریز

سرای عامری‌ها در کاشان

سرای عامری‌ها یکی از جذاب‌ترین بوتیک هتل‌های ایران است که در یک خانه تاریخی راه‌اندازی شده است. معماری سنتی هتل با بخش‌های مختلفی چون حوض‌خانه، شاه‌نشین، بادگیرها و سرداب که با گچ‌کاری‌های ظریف و آینه‌کاری‌های زیبا و دیدنی، تزئین شده‌اند، از جمله ویژگی‌های خاص و منحصر بفرد این بوتیک هتل محسوب می‌شوند. این خانه‌ی قدیمی در واقع یک خانه باشکوه و مجلل مربوط به دوران زندیه است که به دستور فرماندار وقت در کاشان ساخته شده است.

بوتیک هتل سرای عامری‌ها امکانات فوق‌العاده‌ای را برای مهمانان خود در نظر گرفته که از بین آن‌ها می‌توان به  استخر، سونا، جکوزی،  ماساژ، سالن کنفرانس، سالن ورزشی، سالن بیلیارد، فروشگاه، رستوران، کافی‌شاپ، صرافی و ... اشاره کرد. این هتل در کاشان، خیابان علوی، بن‌بست باستان هفتم واقع شده و دارای 38 اتاق می‌باشد.

سرای عامری‌ها در کاشان

بوتیک هتل داد در یزد

هتل داد، یکی دیگر از بوتیک‌ هتل‌های ایران است که در بنایی 80 ساله در شهر یزد راه‌اندازی شده است. مالک این بنا شخصی با نام " حاج عبدالخالق داد" بوده است که این ساختمان را با هدف بنگاه حمل‌ونقل کالا ساخته است. پس از فوت حاج عبدالخالق، نوادگان او بنا را مرمت و بازسازی نموده و آن را به هتلی جذاب و دیدنی تبدیل کردند. هتلی 4 ستاره که ترکیبی از سنت و مدرنیته را در کنار هم قرار داده و به یکی از بهترین هتل‌های شهر یزد تبدیل شده است. این هتل  در بافت قدیمی شهر قرار دارد و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری از جمله مجموعه امیرچخماق، مسجد جامع، آتشکده زرتشیان، زندان اسکندر و موزه آب نزدیک می‌باشد.

ویژگی خاص این بوتیک هتل را می‌توان معماری سنتی، قوس‌ها، طاق‌نماها، نورگیرها و استفاده از مصالحی چون آجر و کاه‌گل دانست که فضایی نوستالژیک ایجاد کرده و حس و حالی دلنشین و متفاوت را در مهمانان ایجاد می‌کنند. هتل داد امکانات متنوعی چون استخر، سونا، جکوزی، ماساژ، رستوران، کافه و تالارهای مختلف برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد و به بهترین نحو از آنان پذیرایی می‌کند. رستوران آئینه و رستوران بام نیز از  جمله رستوران‌های این بوتیک هتل هستند که انواع غذاهای خوشمزه را با بالاترین کیفیت آماده و سرو می‌کنند.

بوتیک هتل داد در یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک 214 واقع شده و دارای 90 واحد اقامتی می‌باشد.

بوتیک هتل داد در یزد

عمارت بخردی در اصفهان

عمارت بخردی، یکی از خانه‌های قدیمی مربوط به دوران صفویه است که مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته  و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین بوتیک هتل‌های ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خانه تاریخی دارای 12 اتاق است و علاوه بر آن بخش‌های دیگری چون شاه‌نشین، حیاط اندرونی و بیرونی نیز دارد. بکار رفتن شیشه‌‌های رنگارنگ در بخش‌های مختلف خانه و عبور نور خورشید از آن، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این خانه سنتی است که تصویری رویایی به آن داده و حس‌وحالی متفاوت را در مهمانان ایجاد می‌کند. از جمله امکانات این هتل نیز می‌توان به تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و سرمایشی، حمام، اینترنت در اتاق، فضای سبز، چایخانه سنتی و ... اشاره کرد. در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید به کافه‌ تریایی که در حیاط خانه برپا می‌شود بروید و ساعاتی را در یک محیط جذاب و دلنشین بنشیند. 

 بوتیک هتل بخردی در اصفهان، خیابان ابن سینا، پشت بیمارستان امین، کوچه سنبلستان واقع شده و دسترسی خوبی به دیگر نقاط شهر دارد. 

عمارت بخردی در اصفهان

هتل نیایش در شیراز

هتل نیایش یکی از خانه‌های سنتی شیراز است که بازسازی شده و پذیرای مهمانان و مسافران این شهر می‎‌باشد.  حیاط بزرگ خانه، مجموعه‌ای از گل‌ها و گیاهان متنوع، حوض آبی‌رنگ با ماهی‌های قرمز، فواره و پنجره‌های رنگی بنا، از جمله ویژگی‌های جذاب و منحصر بفرد این خانه تاریخی است که باعث تبدیل شدن آن به یکی از بهترین بوتیک هتل‌های ایران شده است. از جمله امکانات هتل می‌توان به سونا، جکوزی، اینترنت رایگان، صندوق امانات، کافی شاپ، اجاره دوچرخه، پارکینگ رایگان، پارک بازی کودکان و ... اشاره کرد.

بوتیک هتل نیایش در شیراز، سه‌راه نمازی به سمت شاهچراغ، کوچه کلانتری عباسی، روبه‌روی امام‌زاده بی‌بی دختران واقع شده و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این شهر نزدیک می‌باشد.

هتل نیایش در شیراز

در این مقاله ضمن تعریف بوتیک هتل، به معرفی بهترین بوتیک هتل‌های ایران و جهان پرداخته و ویژگی‌ها و امکانات هریک از آن‌ها را نیز معرفی کردیم. در صورتی که قصد رزرو هریک از بوتیک‌ هتل‌های بالا را دارید می‌توانید از طریق وب‌سایت کایت، اقدام به انجام این کار نمایید. کارشناسان کایت نیز همواره با شماره 75097700- 021   آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات به شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید