بازار شناور تایلند | معرفی 5 بازار شناور معروف تایلند
مجتبی پورموسوی 1399/07/21 2934 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بازار شناور تایلند یکی از جاذبه‌های گردشگری و خاص‌‌‌ این کشور است که سالانه گردشگران زیادی برای دیدن‌‌‌ این بازارهای خاص، به مکان‌های مختلفی که برای‌‌‌ این بازارها، در نظر گرفته‌اند، می‌روند. شاید برای شما سوال باشد که منظور از بازار شناور چیست و‌‌‌ اینکه چرا با استقبال غیر قابل وصف، گردشگران، روبرو شده است. ما در‌‌‌ این مقاله سعی داریم شما را به طور کامل با انواع بازار شناور در تایلند آشنا کنیم. به همین دلیل است که ما سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره بازارهای شناور جمع آوری کنیم و در همین راستا 5 تا بهترین بازارهای شناور در کشور تایلند را به شما معرفی کنیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

بازار شناور چیست و چه جایگاهی در صنعت گردشگری تایلند دارد؟

بازار شناوری به بازاری گفته می‌شود که فروشنده ها سعی دارند کالاهای خود را روی قایق به فروش برسانند. از زمان و مکانهایی که حمل و نقل آب نقش مهمی در زندگی روزمره دارد، بیشتر بازارهای شناور فعال امروزه عمدتا به عنوان جاذبه‌های گردشگری عمل می‌کنند و بیشتر در تایلند،‌اندونزی، ویتنام، سریلانکا، بنگلادش و هند برای گردشگران، وجود دارد.

و اما در تایلند،‌‌‌ این بازارهای شناور به خوبی مورد توجه گردشگران و مسئولان‌‌‌ این کشور قرار گرفته است و از‌‌‌ این جهت برای‌‌‌ این جاذبه گردشگری، بها و ارزش خاصی قائل هستند. یکی از مهم‌ترین اهداف آن در‌‌‌ این جاذبه گردشگری، تجربه کردن فرهنگ خرید در رودخانه و کنار دریا است که به اصطلاح خرید کنار رودخانه‌‌‌‌‌ای نیز شهرت دارد.

در گذشته، مناطقی که در مجاورت رودخانه ها قرار داشته‌اند اولین مناطقی بوده‌اند که به چشم گردشگران و بومیان آن منطقه می‌خورد. بنابراین، بیشتر جوامع در تایلند در حاشیه رودخانه ها ساخته شده‌اند. آبراهه ها نیز به عنوان وسیله حمل و نقل و مرکز فعالیت اقتصادی عمل می‌کنند. قایق ها عمدتا برای تجارت محلی و منطقه‌‌‌‌‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفتند و کالاهایی را از کالاهایی که تولید می‌کردند به کالاهایی تبدیل می‌کردند که می‌توانستند مبادله و تجارت کنند. چنین شیوه‌های زندگی جوامع حاشیه رودخانه، به ویژه در حوزه رودخانه چائو فرایا، تعداد بازارهای شناور را افزایش می‌داد.

اکنون‌‌‌ این بازارهای توسعه بسیاری پیدا کرده است و به مکان شاد و حیرت انگیز و البته جذاب، برای گردشگران و البته بومیانی که به سنت گذشته تایلند، احترام می‌گذارند، تبدیل شده است.

بازار شناور لونگ لات مایوم

چه تعداد بازار شناور در تایلند وجود دارد؟

به طور کلی 7 بازار شناور در تایلند وجود دارد که هر کدام با داشتن ویژگی‌های خاص و جاذبه‌های گردشگری متنوع، سعی بر‌‌‌ این دارند خود را به عنوان قطب اول در بین بازارهای گردشگری تبدیل کنند. در ادامه لیست از 7 بازار شناور در تایلند را با هم مشاهده می‌کنیم:

  • بازار شناور آمفاوا
  • بازار شناور دامنئون
  • بازار شناور دون وای
  • بازار لونگ‌های
  • بازار شناور وان ریام
  • بازار شناور تالینگ چانگ
  • بازار شناور پاتایا

ما با بررسی‌هایی که در بین بازارهای شناور تایلند، صورت گرفت ما بهترین ها را از میان‌‌‌ این لیست تهیه کردیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای رقم زدن یک روز هیجان انگیز در تایلند، صورت دهید.

1-بازار دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

بازار شناور Damnoen Saduak که در استان راتچابوری تایلند واقع شده است، دسترسی خوبی به بانکوک پایتخت تایلند دارد.‌‌‌ این بازار بزرگ، معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازار شناور تایلند است. قبل از گرفتگی آب راهه ها بهتر است با قایق‌های درازی که برای بازدید از‌‌‌ این بازار، تهیه شده است، به آنجا بروید و بهترین منظره‌های طبیعی را تجربه کنید. غرفه ها و غذاخوری‌های زیادی در کنار آب وجود دارد و چندین پل در‌‌‌ این رودخانه ها وجود دارد تا بازدید کنندگان از هر دو طرف به راحتی لذت ببرند.

بازار دامنوئن سادواک

فروشندگان از کانالهای کوچک نزدیک به بازار می‌روند و قایقهای کوچک خود را با کالاهای متنوع بارگیری می‌کنند. برخی از فروشندگان روی قایق‌های خود غذا آماده می‌کنند و آماده ارائه خدمات و غذاهای خوشمزه خود به توریست ها هستند. از غذاهای تایلندی و سرخ کرده گرفته تا میوه‌های تازه و بستنی ها با طعم‌های طبیعی فوق العاده اجناس خاصی است که در خرید غذا از یک فروشنده شناور وجود دارد! معمولا برای دیدن از انواع بازار شناور در تایلند، تورهای گردشگری به صورت برنامه ریزی شده، برای گردشگران‌‌‌ ایجاد کرده‌اند و شما می‌توانید با رزرو‌‌‌ این تورها برای خود، در کنار دیدن از بازارهای شناور، از دیگر نقاط دیدنی که فقط با سفرهای آبی، امکان پذیر است، استفاده کنید.

بازار دامنوئن سادواک

2- بازار شناور لونگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

یکی از نزدیکترین بازارهای شناور به مرکز بانکوک، Khlong Lat Mayom مکانی پر جنب و جوش و به گونه‌‌‌‌‌ای شلوغ با و انبوهی از قایق ها در رودخانه‌‌‌‌‌ای باریک است. ممکن است در‌‌‌ این مکان، فروشندگان شناور زیادی وجود نداشته باشند اما فضای واقعی به دور از بزرگنمایی‌های گردشگری، نشان می‌دهد همچنان می‌توانید تجربه کامل یک بازار شناور سنتی در دل تایلند را تجربه کنید. برخی از قایق ها نمایش رنگارنگی از محصولات لبنی و میوه جات تازه دارند و برخی نیز با پختن غذاهای محلی و خوش طعم، آن را برای ارائه بر روی قایق خود قرار داده‌اند. یک بازار سرپوشیده بزرگ در کنار رودخانه نیز وجود دارد که در آن رستوران‌های سنتی و غذاخوری‌های قدیمی وجود دارد که از صبحانه تا شام را به طور کامل البته با انواع غذاهای محلی به شما ارائه می‌دهند.

بازار-شناور-لونگ-لات-مایوم

3- بازار شناور بزرگ آمفاوا (Amphawa)

بازار شناور آمفاوا در استان ساموت سونگخرام واقع شده است که از شهر بانکوک نیز فاصله زیادی ندارد.‌‌‌ این بازار شناور خاص، به گفته بومیان تایلند، آمفوا بهترین تجربه قرن در حوزه بازارهای شناور را برای شما خواهد داشت. وجود مناظر زیبا و شگفت انگیز، رستوران‌های زیبا با انواع غذاهای محلی و خاص که البته غذاهای دیگر نیز در آن سرو می‌شود، مکانی عالی برای لذت بردن از غذاخوردن در دل رودخانه را برای شما فراهم می‌کند.

این بازار خاص و چشم نواز هر نوع کالایی را به شما ارائه می‌دهند یعنی شما نه تنها با غذاها، میوه جات تازه و محلی آن ها، روبرو می‌شوید، بلکه می‌توانید لباس ها و انواع سوغات تایلند را از‌‌‌ این بازار شناور، خریداری کنید. دیدن از‌‌‌ این بازار شناور را از دست ندهید. چون‌‌‌ این بازار شناور تایلند برای 90 درصد گردشگران از کشورهای مختلف، جذاب، دیدنی و شگفت انگیز بوده است.

بازار شناور بزرگ آمفاوا

4- بازار شناور‌‌‌ ایوتاها (Ayutthaya)

یک جاذبه گردشگری هدفمند در شهر باستانی‌‌‌ ایوتایا ، بازار شناور Ayutthaya است. مجموعه‌‌‌‌‌ای از کالاهای چوبی برای خرید از فروشگاه‌های چوبی زیبا که در کنار گذرگاه‌های چوبی روی آب ساخته شده‌اند، در دسترس شما قرار دارد و همین طور یک مکان نشیمن نسبتاً بزرگ در‌‌‌ این مکان وجود دارد که توسط چندین رستوران و کافه احاطه شده است. در قایق ها فقط چند فروشنده وجود دارد که بیشتر آنها غذاهای سنتی تایلندی را می‌پزند و آن را برای ارائه به گردشگران، آماده می‌کنند. می‌توانید برای بازدید در بازار، سوار یک قایق چوبی شوید و فعالیت‌هایی مانند غذا دادن به حیواناتی مانند گوسفندان، خرگوش ها و ... لذت ببرید.

بازار شناور‌‌‌ ایوتاها

5- بازار شناور پاتایا (Pattaya)

بازار شناور شهر پاتایا بزرگترین بازار شناور در تایلند و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا است. قطعا زمانی که درباره بازار شناور تایلند با شما، صحبت به میان آمده است،‌‌‌ این بازار را برای شما مثال زده‌اند.‌‌‌ این بازار با گسترش در چندین منطقه، به هدفی به عنوان یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. همچنین به عنوان بازار چهار منطقه شناخته می‌شود، در‌‌‌ اینجا هر آنچه را که احتمالاً بخواهید یا نیاز داشته باشید، پیدا خواهید کرد!

همچنین بسیاری از فروشندگان مواد غذایی برای‌‌‌ اینکه شما در آنجا گرسنه نمانید، وجود دارند. پیاده روها و مغازه‌هایی به سبک سنتی بر روی آب بر روی چوبی ساخته شده‌اند و هنگامی که از پیاده روی در مسیر آن خسته می‌شوید، می‌توانید قایق سواری در آن منطقه را تجربه کنید. برخی از فروشندگان شناور نیز وجود دارند که هم در حاشیه آب و هم در قایق به مردم خدماتشان را ارائه می‌دهند.‌‌‌ این بازار همچنین دارای نمایشگاه‌های فرهنگی و کارگاه ها و مراسمات فرهنگی برای آموزش بیشتر مردم در مورد زندگی و سنت‌های تایلند است.

بازار-شناور-پاتایا

سخن آخر

این اطلاعات درباره بازار شناور تایلند از تورلیدر بروزترین تورهای گردشگری تایلند تهیه شده است. ما در‌‌‌ این مقاله سعی بر‌‌‌ این داشتیم که شما را با بهترین بازارهای شناور در تایلند آشنا کنیم و از‌‌‌ این جهت به بررسی کامل‌‌‌ این بازارهای شناور، پرداختیم. مطمئنا برنامه بازدید از یک بازار شناور تایلند را در برنامه خود داشته‌‌‌ اید. اما‌‌‌ اینکه زمان خود را برای بازدید از کدام بازارها، بگذارید، مسئله‌‌‌‌‌ای است که با شناخت بهترین بازارهای شناور تایلند می‌توانید آن را حل کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید