بلندترین آسمان خراش دنیا | 10 تا از بلندترین برج‌های جهان
مجتبی پورموسوی 1399/07/21 6718 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



امروزه هر کشوری سعی دارد نمادی از قدرت را برای خود ایجاد کند تا بتواند به گونه‌ای در مقابل بزرگان دنیا، حرفی برای گفتن داشته باشد. در 2 قرن اخیر یعنی از سال 1800 میلادی، یکی از راه‌‌‌های ساخت نماد قدرت، زیبایی و توانمندی، ساخت آسمان خراش‌‌‌های بزرگ با قابلیت‌‌‌های شگفت انگیز است. حال می‌خواهیم که شما را با بلندترین آسمان خراش دنیا آشنا کنیم تا شما متوجه شوید که کدام کشور در این رقابت عجیب، مقام اول تا دهم را ازآن خود کرده است.

به گفته پروفسور والری یکی از بزرگان معماری جهان، دلیل ایجاد این رقابت، اهمیت بسیار زیادی که انسان‌ها به قد و ارتفاع از سطح زمین می‌دهند. از سالیان دور، در جنگ ها، زمانی که ارتش با ساختمان‌‌‌های بلند کشور رقیب، مواجه می‌شدند، به توانمندی آن‌ها ایمان آورده و جنگ را سخت تر از قبل، می‌پنداشتند.

با بررسی‌‌‌های صورت گرفته، مواردی که در این مقاله برای شما بررسی می‌شود، بلندترین برج‌‌‌های جهان در سال 2020 است که منبع آن، مجله خبری گردشگری CNN آمریکا است.

10-برج تایپه 101 تایوان (Taipei 101)

مکان: تایپه تایوان

طول برج: 508 متر

تعداد طبقات: 101 طبقه

سال ساخت: 2004

Taipei 101 یک نماد مدرن در تایوان است که تکنولوژی روز دنیا را با سنت‌‌‌های آسیایی ترکیب کرده و به رخ گردشگران می‌کشد. این برج برای مقاومت در برابر طوفان‌ها و زمین لرزه‌‌‌های مهیب، طراحی شده است و دارای دیوارهای برجسته شیشه‌ای سبز-آبی می‌باشد. بسیاری از عناصر طراحی شده در آن، شامل نمادهای سنتی آسیا و فلسفه فنگ شویی است. به عنوان مثال، 101 طبقه آن نماد تجدید زمان است و درخشش زرد روشن در بالای آن به عنوان مشعلی خوشامدگویی دیده می‌شود که همچنین نماد آزادی است. تایپه 101 بلندترین آسمان خراش دنیا در سال 2004 تا زمانی که برج خلیفه دبی در سال 2010 افتتاح شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌‌های این برج که آن را از بقیه متمایز می‌کند، این است که در اطراف آن، هیچ آسمان خراش دیگری وجود ندارد و از مسافت‌‌‌های طولانی به راحتی، قابل مشاهده است.

برج-تایپه-101-تایوان

9-برج CITIC

مکان: پکن چین

طول برج: 527.7 متر

تعداد طبقات: 109 طبقه

سال ساخت: 2018

یکی دیگر از برج‌ها که در لیست بلندترین آسمان خراش دنیا، قرار گرفته است، برج CITIC پکن است که رتبه 4 در بین بلندترین برج‌‌‌های کشور چین را ازآن خود کرده است. این آسمان خراش طراحی شده توسط گروه معماری KPF است که الهام گرفته از یک کشتی آیینی چین می‌باشد. این برج به عنوان یک مرکز تجاری و اداری در پکن معرفی شد و در طول این دو سال، گردشگران زیادی را به خود، جذب کرده است.

برج-CITIC-پکن

8- برج CTF تیانجین

مکان: تیانجین چین

طول برج: 530 متر

تعداد طبقات: 96 طبقه

سال ساخت: 2019

آسمان خراشی  فوق‌العاده زیبا و جذاب در تیانجین، چین که در رقابت با هم وطن خود برج CTF گوانگجو است. پروژه این ابرساختمان در سال 2013 شروع شد و در سال 2019 به پایان رسید. این برج بعد از گلدین فایننس، دومین ساختمان بلند تیانجین و همینطور هشتمین آسمان خراس بلندقامت در جهان است. البته که این ساختمان در یک رقابت دیگر به عنوان بلندترین ساختمان در جهان با کمتر از 100 طبقه است.

 برج CTF تیانجین

7. برج CTF گوانگجو

مکان: گوانگجو چین

طول برج: 530 متر

تعداد طبقات: 111 طبقه

سال ساخت: 2016

یکی دیگر از آسمان خراش‌‌‌های بلند قامت کشور چین ساختمان اداری-مالی CTF است. این برج زیبا به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه مروارید، زیبای دو چندانی را ازآن خود کرده است. این برج ترکیبی از بخش اداری، دفاتر کار متنوع، سوییت‌‌‌های مسکونی، رصدخانه با بهترین تجهیزات رصدخانه‌ای و یک هتل لوکس که 16 طبقه از این برج را شامل میشود.

منحنی‌هایی که بدنه این سازه را شامل می‌شود، بهترین عملکرد را در مقابل بادهای شدید، نشان می‌دهد. این آسمان خراش‌ها می‌تواند نمادی از قدرت اقتصادی باشد که در این صورت، آسیا در این زمینه نه تنها حرفی برای گفتن دارد، بلکه می‌تواند لرزه به اندام بزرگان اروپایی و آمریکایی خود، بیاندازد.

برج CTF گوانگجو

6- برج تجاری One World Trade Center

مکان: نیویورک آمریکا

طول برج: 541 متر

تعداد طبقات: 104 طبقه

سال ساخت: 2014

برج تجاری One World Trade Center، واقع در منهتن، نیویورک، بلندترین و یکی از مهمترین ساختمان‌ها در ایالات متحده آمریکا است. این برج، پس از 11 سپتامبر، توسط دیوید چایلدز طراحی شد تا به عنوان نمادی بزرگ و افقی از چشم انداز آینده نیویورک در آید.

این ساختمان 104 طبقه‌ای شامل دفاتر کار شرکت‌‌‌های مختلف، رستوران‌‌‌های برندهای برتر، امکانات برای رصد آسمان و چشم اندازی بی نظیر برای مشاهده منهتن است. سیستم‌‌‌های ایمنی و پایداری که با انرژی تجدید پذیر، ضد حریق متراکم و استفاده مجدد از آب باران در طراحی ساختمان گنجانده شده است. برج تجاری One World Trade Center همچنین شامل یک موزه بزرگ و یادبودی از روز ملی 11 سپتامبر می‌باشد.

برج تجاری One World Trade Center

5- برج لوته Lotte World Tower

مکان: سئول کره جنوبی

طول برج: 555 متر

تعداد طبقات: 123 طبقه

سال ساخت: 2017

برج Lotte که در لیست بلندترین آسمان خراش دنیا است، دارای 123 طبقه است که در نزدیکی رودخانه هان سئول در محله Sincheon-dong واقع شده است. این مکان در کنار مجموعه Lotte World است که در سال 1989 افتتاح شد و شامل یک پارک زیبا، سالن‌‌‌های سینما و یک مرکز خرید می‌باشد.

پس از 13 سال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای ساخت یک نماد قدرتمند در کره جنوبی، این برج در اواخر سال 2015 شروع به ساختن شد و این پروژه در مارس 2016 به کار خود پایان داد. با این حال، ساختمان هنوز برای استفاده و بازدید عموم آزاد نیست. فضای داخلی با مجموع 123 طبقه شامل فروشگاه ها، اقامتگاه ها، هتلی مجلل، فضاهای اداری خصوصی و طبقات دسترسی عمومی در بالا به همراه یک چشم‌انداز بسیار دلنشین است.

برج لوته Lotte World Tower

4- برج اداری Ping An

مکان: شنژن جنوب شرقی چین

طول برج: 599 متر

تعداد طبقات: 115 طبقه

سال ساخت: 2017

یکی دیگر از آسمان ‌خراش‌ها که در لیست بلندترین برج‌‌‌های جهان در سال 2020 قرار میگیرد، برج اداری Ping An است. اگرچه هنوز این پروژه به طور کامل به پایان نرسیده است، مرکز اداری بین المللی Ping An در آوریل 2015 کار خود را آغاز کرد و این ساختمان را به عنوان دومین برج بزرگ چین و چهارمین ساختمان بزرگ در کل جهان تبدیل کرد.

در ابتدا، این آسمان ‌خراش قرار بود از برج شانگهای پیشی بگیرد و به بلندترین ساختمان در چین تبدیل شود، با این وجود آنتن 60 متری طراحی شده در قسمت بالای آن در اوایل سال 2015 برداشته شد، زیرا این احتمال وجود داشت که مانع مسیرهای پرواز هواپیماها شود. این ساختمان در منطقه تجاری مرکزی شنژن، چین واقع شده است و 115 طبقه آن شامل دفتر مرکزی بیمه پینگ، هتل، دفاتر کار شرکت‌‌‌های مختلف، یک مرکز خرید عالی و یک طبقه برای تماشای چشم انداز شهر در بالاترین طبقه ساختمان، تعبیه شده است.

 برج اداری Ping An

3- برج ساعت رویال

مکان: مکه عربستان

طول برج: 601 متر

تعداد طبقات: 120 طبقه

سال ساخت: 2012

هتل Royal Clock Tower Tower مکه، که به برج‌‌‌های ابراج البیت نیز شهرت دارد، ساختمانی متعلق به دولت است که به عنوان نمادی از قدرت فرهنگ و جامعه عربستان ارزش زیادی دارد. این مجموعه ساختمانی که با فاصله کمی از خانه خدا و بزرگترین مسجد جهان، مسجدالحرام قرار دارد، به عنوان بخشی از ابتکار عمل برای نوسازی شهر و پذیرایی از زائران ساخته شد. این مجموعه بزرگ متشکل از آپارتمانهای مسکونی، اتاقهای هتل، یک مرکز کنفرانس، یک نمازخانه بزرگ، یک مرکز خرید پنج طبقه، یک موزه و یک مرکز برای تماشای چشم اندازی از خانه خدا و مسجد الحرام می‌باشد.

گردشگران معمولا از چشم انداز این برج برای دیدن ماه در ماه‌‌‌های مقدس استفاده می‌کنند. در حالی که این مجموعه چهارمین ساختمان بلند در جهان است، در بین برج‌‌‌های ساعت، بلندترین و بهتر است بگوییم بزرگترین ساعت دنیا است.

برج ساعت رویال

2- برج شانگهای

مکان: شانگهای چین

طول برج: 632 متر

تعداد طبقات: 126 طبقه

سال ساخت: 2015

این برج عظیم الجثه، به عنوان بلندترین آسمان ‌خراش مگاتال در قلب منطقه مالی Luijiazui شانگهای است. ساخت برج شانگهای هشت سال طول کشید و دومین ساختمان بلند در جهان می‌باشد. این پروژه در سال 2015 به اتمام رسید، اما تا سال 2016 برای استفاده و بازدید عموم مردم آزاد نبود. شرکت معماری آمریکایی Gensler این ساختمان را طراحی کرده است و معمار چینی Jue Xia رهبری تیم طراحی و معماری آن را بر عهده داشتند. این برج که از 9 ساختمان استوانه‌ای شکل روی هم انباشته شده ساخته شده است، در مجموع 320 اتاق هتل و همچنین فضای فروشگاهی، رستوران‌‌‌های برند، کافی شاپ‌ها را دارد. جذابیت  فوق‌العاده چشم انداز آن دارای فضاهای عمومی است که نماهای 360 درجه از شهر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

برج شانگهای

1-برج خلیفه

مکان: دبی امارات

طول برج: 828 متر

تعداد طبقات: 163 طبقه

سال ساخت: 2010

شاید برای شما سوال بود که بلندترین برج جهان کجاست. برج خلیفه تنها برنده لیست بلندترین آسمان ‌خراش دنیا است که از سال 2010 هنوز هیچ کشوری نتوانسته است که نمادی بلند قامت تر از آن، بسازد. این ساختمان با هفت هکتار زمین فضای سبز و 163 طبقه، دارای 30،000 اقامتگاه، 9 تا بهترین هتل‌‌‌های دبی، 19 برج مسکونی، یک مرکز خرید و یک دریاچه مصنوعی 30 هکتاری است.

دریاچه ساخته شده برای این مجموعه بخشی از ابتکار دیرینه دولت امارات متحده عربی برای تبدیل اقتصاد و سرمایه‌‌‌های نفتی به یک مرکز بزرگ گردشگر محور است. طراح برج خلیفه، آدریان اسمیت، هم اکنون در حال کار بر روی برج جده در عربستان سعودی است که در سال 2017 پروژ آن شروع شده و قرار است اولین ساختمان در جهان باشد که به یک کیلومتر طول دارد.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای دبی وارد صفحه "تور دبی" شوید.

برج-خلیفه

سخن آخر

نمادهایی از قدرت، توانمندی و تاریخ هر کشور در این مجموعه‌‌‌های ساختمانی کاملا قابل فهم است. این ابرساختمان ها، نه تنها بلندقامت‌ترین ساختمان‌‌‌های جهان هستند، بلکه لوکس‌ترین و بهترین امکانات تفریحی، اقامتی و اداری را به مردم ارائه می‌دهند. ما سعی کردیم این موارد به خوبی برای شما بررسی کنیم تا زمانی قصد سفر به این کشورها را داشتید، با اطلاعات کامل تری از این آسمان ‌خراش ها، به بازدید آن‌ها بپردازید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید