فاصله بندرعباس تا چابهار | راه‌های دسترسی بندرعباس-چابهار
علیرضا مشرقی 1399/07/20 142299 بازدید 3 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


چابهار، شهری زیبا و بندری که در چهار فصل، بهار است و در آن همواره می‌توانید نسیم اقیانوس هند را روی پوست خود احساس کنید. چابهار یکی از زیباترین بنادر ایران محسوب می‌شود و مردم نیز سفر به این شهر را به دلایل مختلفی انتخاب می‌کنند. برخی افراد تنها به خاطر خرید لباس از بازارهای مرزی و برخی دیگر به خاطر تماشای مناظر طبیعی خیره کننده و ساحل درخشنده آن این مسیر طولانی را پشت سر می‌گذارند تا به چابهار برسند. روش‌های مختلفی برای سفر به چابهار وجود دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند به صورت مستقیم عازم چابهار شوند و برخی دیگر خودشان را از بندر عباس به این شهر دیدنی می‌رسانند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش‌های دسترسی به چابهار از بندرعباس آشنا کنیم. در حقیقت در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چطور از بندرعباس به چابهار بروید؟ همچنین فاصله بندرعباس تا چابهار را نیز در این مقاله مشاهده خواهید کرد. پس با کایت همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای چابهار وارد صفحه "تور چابهار" شوید.

چابهار کجاست؟

چابهار نام یک شهر بندری بسیار زیبا در جنوب غرب استان سیستان و بلوچستان است که در گذشته رونق بسیار زیادی داشت و متاسفانه امروزه به خاطر تحریم‌های اقتصادی، از رونق افتاده است. گفتنی است نام چابهار از عبارت چهار بهار گرفته شده و همانطور که حدس می‌زنید، به خاطر آب و هوای خوش آن است که در هر چهار فصل، آب و هوایی شبیه به بهار دارد. جالب است بدانید چابهار با قرار گرفتن در ساحل اقیانوس هند و دریای عمان، تنها بندر اقیانوسی در تمام ایران به حساب می‌آید و کشتی‌های اقیانوس پیما نیز می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند.

دسترسی به چابهار از بندرعباس

روش‌های مختلفی برای سفر به چابهار وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با دسترسی به چابهار از بندرعباس آشنا کنیم و به شما عزیزان نشان دهیم که چطور می‌توانید خودتان را از بندرعباس به چابهار برسانید. بندرعباس قطعا یکی از مهم‌ترین بنادر ایران به حساب می‌آید. برای بسیاری از افراد، چابهار، قشم، کیش، بندرعباس، اهواز و آبادان همگی در جنوب کشور هستند و فاصله کمی با هم دارند! این در حالی است که بندرعباس تا چابهار حدود 700 کیلومتر فاصله دارد و این یعنی اصلا منطقی نیست که تهران را به مقصد بندر عباس ترک کنید و از آنجا بخواهید خودتان را به چابهار برسانید. معمولا این مسیر برای کسانی که در بندرعباس زندگی می‌کنند یا از قشم، کیش یا سایر جزایر و شهرهای جنوبی خودشان را به بندرعباس رسانده‌اند تا به چابهار سفر کنند، منطقی است. اما به صورت کلی باید بدانید که دو مسیر برای دسترسی به چابهار از بندرعباس وجود دارد که در ادامه آنها را به شما عزیزان نشان خواهیم داد:

فاصله بندرعباس تا چابهار

مسیر 1 | 683 کیلومتر

مسیر اول دسترسی به چابهار از بندرعباس، 683 کیلومتر طول دارد. برای شروع، ابتدا باید خودتان را به بزرگراه شهید رجایی واقع در شمال شرق بندر عباس برسانید. انتهای بزرگراه، باید به سمت جاده بندرعباس – میناب تغییر مسیر دهید. کمی جلوتر، یک دو راهی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. مسیر را به سمت چپ ادامه دهید تا به مناطق باغو، ده نو و دهنوبالا برسید. در نهایت وارد بزرگراه بندر عباس – زاهدان خواهید شد. مسیر را مستقیم ادامه دهید تا تابلوی جاده 91 یا همان جاده بندرعباس – چابهار را مشاهده کنید. از اولین دور برگشت دور بزنید و مسیر خود را به سمت چابهار ادامه دهید. کمی جلوتر به شهر میناب خواهید رسید. برای دسترسی به شهر چابهار، باید از مرکز شهر میناب عبور کنید که به نوبه خود شهری زیبا محسوب می‌شود.  

 اما اگر به دنبال کاهش زمان سفر خود هستید، می‌توانید پیش از ورودی میناب، وارد جاده کمربندی آن شوید. البته این جاده کمی پر پیچ و خم است و امکان دارد در طول مسیر دچار مشکل شوید، پس به دقت تابلوهای راهنمایی را دنبال کنید. اما اگر مسیر داخل شهر را انتخاب کردید، باید خودتان را به بلوار امام خمینی میناب برسانید و مسیر را به سمت جنوب شرق ادامه دهید. در نهایت به یک میدان خواهید رسید. میدان را به سمت بلوار رسالت ترک کنید و مسیر را ادامه دهید تا به جاده میناب به زهوکی برسید. از اینجا به بعد صد ها کیلومتر مسیر مستقیم و ساحلی در کنار خلیج همیشه فارس انتظار شما را می‌کشد. این مسیر بسیار طولانی است و قطعا شما را خسته می‌کند. پس بهتر است هر دو ساعت استراحت کنید تا تمرکز خود را بر رانندگی حفظ کنید.

در انتهای بزرگراه چابهار – بندرعباس و بعد از فرودگاه کنارک، وارد جاده چابهار – کنارک – بندر جاسک خواهید شد. مسیر را تا اولین سه راهی ادامه دهید. سه راهی را به سمت جنوب بپیچید و مسیر را تا رسیدن به بندر چابهار مستقیم ادامه دهید. این مسیر بین 8 الی 10 ساعت به طول خواهد انجامید.

مسیر 2 | 861 کیلومتر

مسیر دوم دسترسی به چابهار از بندرعباس، 861 کیلومتر طول دارد. برای شروع، ابتدا باید خودتان را به بزرگراه شهید رجایی واقع در شمال شرق بندر عباس برسانید. انتهای بزرگراه، باید به سمت جاده بندرعباس – میناب تغییر مسیر دهید. کمی جلوتر، یک دو راهی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. مسیر را به سمت چپ ادامه دهید تا به مناطق باغو، ده نو و دهنوبالا برسید. در نهایت وارد بزرگراه بندر عباس – زاهدان خواهید شد. از اینجا مسیر اول و دوم از یکدیگر جدا می‌شوند. باید از این قسمت مسیر خود را به سمت بندر عباس – رودان – زاهدان تغییر دهید. مسیر پر پیچ و خم را تا جاده جیرفت ادامه دهید. در میانه راه، جاده به سمت شمال تغییر مسیر خواهد داد و لازم نیست که وارد هیچ جاده فرعی دیگری شوید.

پس از گذشت چند صد کیلومتر، وارد شهر کهنوج خواهید شد. این شهر جاده کمربندی ندارد و باید با کمک بلوار خلیج فارس، از وسط شهر عبور کنید. بعد از این شهر، مسیر مجددا صاف و بدون پیچ و خم می‌شود. مسیر را از روستاهای دهند، حجت آباد، توکل آباد، سهران سفلی، سهران وسطی و سهران علیا ادامه دهید و از هلیل رود عبور کنید. پس از هلیل رود، اولین دور برگشت را دور بزنید و وارد جاده 92 شوید. از اینجا جاده به سمت جنوب تغییر مسیر می‌دهد. در مسیر از روستاهای مختلفی مثل امیر آباد و حسن آباد عبور خواهید کرد. اما به یاد داشته باشید که لازم نیست در هیچ جاده فرعی وارد شوید و تنها مسیر را مستقیم ادامه می‌دهید. در نهایت پس از روستای شمس آباد، به ناچار باید وارد جاده 93 شوید که به سمت شرق می‌رود. پس از چند کیلومتر وارد شهر بمپور خواهید شد. پس از آنکه شهر بمپور را ترک کردید، کمی جلوتر یک پل چند مسیری را خواهید دید. اصلا گیج نشوید و نگران نباشید. شما باید وارد خروجی اول سمت چپ شوید، دور برگردان را دور بزنید و به دنبال تابلو جاده ایرانشهر – نیکشهر بگردید. جاده نیکشهر شما را به سمت جنوب شرق هدایت می‌کند و قسمتی از جاده شماره 93 محسوب می‌شود.

مسیر را چند صد کیلومتر مستقیم ادامه دهید تا نهایتا به نزدیکی فرودگاه کنارک برسید. از اینجا به یک سه راهی خواهید رسید که همان جاده چابهار – کنارک است. از اینجا یعنی تقریبا به انتهای مسیر رسیده‌اید. به سمت راست بپیچید و مسیر را تا اولین سه راهی ادامه دهید. سه راهی را به سمت جنوب بپیچید و مسیر را تا رسیدن به بندر چابهار مستقیم ادامه دهید. توجه داشته باشید که این مسیر بدون توقف حدود 10 الی 11 ساعت به طول خواهد انجامید. پس خودتان را برای یک مسیر طولانی و پر پیچ و خم آماده کنید.


نکاتی که باید در مسیر بندرعباس – چابهار در نظر داشته باشید

  • مسیر یک قطعا مسیر بهتری برای دسترسی به چابهار محسوب می‌شود. این جاده پیچ و خم کمتری دارد و جاده آن به مراتب باکیفیت‌تر از مسیر شماره 2 است.
  • اگر از تهران قصد سفر به چابهار را دارید، بهتر است از مسیر تهران، قم، کاشان، نایین، یزد، رفسنجان، بم و چابهار استفاده کنید.
  • مسیر دسترسی بندرعباس به چابهار بسیار خطرناک و خلوت است و بهتر است به صورت گروهی سفر کنید.
  • در صورت عدم شناخت مسیر، بهتر است با کمک اتوبوس این مسیر را پشت سر بگذارید.
  • پیش از سفر حتما از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید.
  • بهتر است حداقل دو راننده در خودرو حضور داشته باشند و به صورت شیفتی رانندگی کنند.
  • مسیر دسترسی به چابهار بسیار خسته کننده است و نیاز به مهارت رانندگی بالایی دارد.
  • پیش از حرکت، حتما از سلامت لاستیک‌ها و زاپاس اطمینان حاصل کنید.
  • بهتر است حتما جعبه کمک‌های اولیه همراه داشته باشید.
  • کپسول آتش نشانی، لوازم یدکی مثل فیوز، لامپ اضافی، رله فن و غیره همراه داشته باشید.

فاصله بندرعباس تا چابهار

خب همراهان عزیز، حالا نوبت شماست. آیا تا به حال در مسیر بندرعباس به چابهار حضور داشته‌اید؟ یا اینکه آیا اصلا به چابهار سفر کرده‌اید؟ نظر شما در مورد شهر بندری چابهار چیست؟ به نظر شما بازدید از چابهار ارزش پشت سر گذاشتن این مسیر طولانی را دارد؟ نظر خود را در این مورد با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید. سفری خوشی را برای تک تک شما عزیزان آرزو می‌کنیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/12/11

    اتوبوس یا کشتی یا تاکسی و هر وسیله ای هست که این مسیر رو ببره؟

  • 1401/06/20

    تشریح جالبی بود . ممنونم .

  • 1401/11/07

    سال ۱۳۹۹ ما با فامیل و مجردی از مشهد به چابهار سفر کردیم و بعد به سمت بندرعباس حرکت کردیم،ایست بازرسی بین راهی بقدری بی ادب و مغرور بودن که حد نداره،دوتا گروهبان سه ساعت مارو اذیت کردن و اخر چیزی پیدا نکردن بعد مارو بیخیال شدن،واقعا متاسفم براشون که انقدر عقده ای تشریف دارن،خوب بود گروهبان بودن اگر سروان بشن که ملت رو وسط جاده بشین پاشو میدن.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید