بهترین زمان سفر به ماسال و اولسبلنگاه چه زمانی است؟
ضحا اکبری 1399/07/19 37101 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به طبیعت و دوری از آلودگی و سر و صدای شهر همیشه برای هر انسانی لذتبخش بوده و برای هر کسی پیش می‌آید که زمانی برای رسیدن به آرامش به طبیعت احساس نیاز کند، به دل جنگل و کوه بزند و خود را به جایی برساند که صدایی به جز صدای حرکت آب یا آواز پرندگان به گوش نرسد. اینجاست که فرد همه‌ی استرس‌ها و تنش‌های زندگی روزمره را فراموش کرده و خود را به آرامشی می‌سپارد که تمام شدنی نیست.

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

شمال کشور ما ایران همواره مقصد طبیعت گردان ایرانی و خارجی بوده چرا که به هر طرفش که نگاه کنیم اثری بی مانند از نعمت‌های خداوند را می‌بینیم، در یک طرف دریا نمایان است، در طرف دیگر جنگل زیباییش را به رخ همگان می‌کشد، دریاچه‌ها و آبشارها هم که همیشه حرفی برای گفتن دارند، اما از میان همه‌ی این زیبایی‌های بی نظیر ماسال و ییلاقاتش طور دیگری خود نمایی می‌کنند. اولسبلنگاه یکی از ییلاق‌های شهرستان ماسال است که به راستی می‌توان آن را تکه‌ای از بهشت خداوند بر روی زمین دانست، از بس که زیبا و چشم نواز است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ماسال، این ییلاق زیبا و بهترین زمان سفر به آن‌ها آشنا کنیم، پس تا انتها همراهمان بمانید.

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال

شهرستان ماسال یکی از شهرستان‌های زیبا و رویایی استان گیلان است که 633 کیلومتر مربع مساحت، نزدیک به 60 هزار نفر جمعیت و 80 متر ارتفاع از سطح دریا دارد، به این ترتیب پس از رودبار دومین شهرستان بلند استان گیلان می‌باشد. ماسال از شمال به رضوانشهر، از جنوب به خلخال و از شرق به فومن و صومعه سرا می‌رسد، در کوهپایه‌های کوه‌های تالش قرار گرفته و دارای نواحی جنگلی بسیاری می‌باشد. این شهرستان دارای جاذبه‌های فراوانی است که از آن جمله می‌توان به رودخانه‌ی خالکایی که از قله‌ی مرتفع شاه معلم ماسال سرچشمه می‌گیرد، ییلاقاتی همچون اولسبلنگاه، آبشارهایی مثل آبشار ویوز، آبشار رامینه، آبشار تولی نسا و همینطور غارهای بزرگی مانند غار آویشو، غار چسلی، غار خندیله و... اشاره کرد. شهرستان ماسال 370 کیلومتر با تهران فاصله دارد و اگر بخواهید از تهران به آن بروید باید پس از رسیدن به قزوین از طریق آزاد راه تهران قزوین وارد آزاد راه قزوین رشت شده و پیش از رسیدن به رشت با توجه به تابلوها وارد جاده‌ی فومن سراوان شوید و خود را به ماسال برسانید. اگر قصد داشتید در ماسال اقامت کرده و شب را در این شهر زیبا بمانید باید بدانید که این شهر دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری است که شما باید قبل از شروع سفرتان یکی از آن‌ها را رزرو کرده و شبی به یاد ماندنی در این مکان زیبا داشته باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ماسال وارد صفحه "تور ماسال" شوید.

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه نام یکی از ییلاق‌های شهرستان ماسال است که در زیبایی بی همتاست و یکی از بکرترین، شگفت انگیزترین و رویایی‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان در زندگی تجربه کرد. اولسبلنگاه در ۲۵ کیلومتری جنوب شهرستان ماسال قرار گرفته و به سبب داشتن نواحی جنگلی انبوه، آب و هوای بسیار عالی و روحبخش و مناظر طبیعی فوق العاده به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری استان گیلان تبدیل شده است. در اولسبلنگاه همه چیز شکل سنتی خود را حفظ کرده، اجازه‌ی ساخت و ساز با مصالحی غیر از چوب داده نمی‌شود، کره و پنیر و عسل و... همان جا تولید و مصرف می‌شود و لوله کشی آب و گاز و سیم کشی برق وجود ندارد، آب آن از چشمه‌های خود روستا که در تانکر نگهداری می‌شود و برقش به وسیله‌ی موتور برق تامین شده و برای پخت و پز و گرم کردن کلبه‌ها از هیزم و کپسول‌های گاز استفاده می‌شود. بلندی‌های آلاله در قسمت بالایی این ییلاق قرار گرفته و می‌توانید با پای پیاده یا با خودرو از میان کلبه‌های چوبی و گله‌های گوسفند رد شده و خود را به بالاترین نقاط برسانید. اوایل صبح و گاهی هنگام غروب ممکن است در مقابل خود اقیانوسی از ابر را ببینید که احساس سبکی و شعفی که این ابرها به انسان می‌دهند در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود. در اولسبلنگاه می‌توانید با نیسانِ اهالی به سمت نقاط بالایی بروید و سبک جدیدی از تفریح را تجربه کنید، ضمن اینکه محلی‌ها اسب‌هایی برای کرایه دادن دارند که می‌توانید با سوار شدن بر آن‌ها لذت اسب سواری در یکی از زیباترین مکان‌های دنیا را تجربه کنید، این جا پر از گل‌های رنگارنگ و درختان میوه است، میوه‌هایی مثل فندق و آلو جنگلی. برای رسیدن به اولسبلنگاه کافی است پس از رسیدن به شهرستان ماسال که مسیر دسترسی به آن در بالا ذکر شد به سمت جنوب ماسال آمده در امتداد جاده‌ی ماسال گیلوان برانید، بعد از ۳۰ کیلومتر وارد جاده‌ی کوهستانی و پر پیچ و خم اولسبلنگاه شده و پس از مدت کوتاهی به این مکان زیبا خواهید رسید. برای اقامت در این ییلاق هم می‌‌توانید در هتل فردین معصومی در 3 کیلومتری اولسبلنگاه شب زیبا و راحتی را بگذرانید، هم می‌توانید در کلبه‌های چوبی بسیاری که آنجا قرار دارند اقامت کنید و هم می‌توانید در صورت مساعد بودن هوا اگر با طبیعت گردی آشنا هستید و تجهیزات لازم همراه دارید در جایی نزدیک به کلبه‌ها چادر زده و لذت خوابیدن زیر آسمان زیبای اولسبلنگاه را تجربه کنید.

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

ماسال و اولسبلنگاه

بهترین زمان سفر به ماسال و اولسبلنگاه

بهار: در فروردین هوای اولسبلنگاه هنوز سرد است و گاهی برف هم می‌بارد، پس بهتر است از اواسط اردیبهشت به این منطقه سفر کنید، بهار اولسبلنگاه زمان بسیار مناسبی برای سفر به این ناحیه است چرا که آب و هوا بسیار عالی است، درختان شکوفه کرده‌اند و می‌توانید از آلو جنگلی‌های رسیده میل کنید.

ماسال و اولسبلنگاه

تابستان: هوای اولسبلنگاه در تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر است و به هر جا که نگاه کنید فقط سرسبزی و طراوت می‌بینید، پس بهترین زمان برای سفر به ماسال و اولسبلنگاه سه ماه تابستان می‌باشد که می‌توانید از گرمای شهر خود به خنکای اینجا پناه بیاورید.

ماسال و اولسبلنگاه

پاییز: در پاییز هوا رفته رفته سرد شده و محلی‌هایی که برای گذراندن تابستان به اینجا آمده بودند به خانه‌هایشان برمی‌گردند، هوا کمی سرد است اما تحمل کردن این سرما به دیدن مناظری که هزاران رنگ دارند می‌ارزد.

ماسال و اولسبلنگاه

زمستان: زمستان‌های ماسال و اولسبلنگاه بسیار سرد، برفی و خطرناک است و به افراد عادی توصیه نمی‌شود تنها کسانی که دارای مهارت بالا و تجهیزات کافی هستند می‌توانند در زمستان به این مناطق سفر کنند.

ماسال و اولسبلنگاه

بنابراین بهترین زمان برای سفر به ماسال و ییلاق اولسبلنگاه از میانه‌های بهار تا انتهای تابستان است که هوا در این منطقه بسیار عالی و مناسب تفریح می‌باشد.

در این مقاله شما را با شهرستان ماسال، ییلاق اولسبلنگاه و بهترین زمان سفر به این نواحی آشنا کردیم، اگر قصد داشتید به این مناطق سفر کنید به قسمت ماسال یا اولسبلنگاه در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید