چگونه سفر ارزان به مالزی داشته باشیم؟ 5  نکته بسیار مهم
زهرا نیرومند 1399/07/16 3645 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مالزی، یکی از پرگردشگرترین کشورهای جنوب شرقی آسیاست که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به سفر واقع شده و با جاذبه‌های متنوعی که دارد، آن‌ها را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. این کشور در بین ایرانیان نیز  از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یکی از مهم‌ترین مقاصد خارجی در بین هم‌وطنان عزیزمان محسوب می‌شود. شاید شما هم بارها تصمیم داشته‌اید به مالزی سفر کنید، اما به دلیل هزینه‌های بالای سفر که شامل هزینه بلیط هواپیما، اقامت‌گاه، خورد و خوراک، حمل و نقل  و تفریحات و بازدیدها می‌باشد، پشیمان شده‌اید. اگر این‌طور است، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با راهکارهای سفر ارزان به مالزی آشنا شوید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.

خرید بلیط ارزان مالزی

اولین هزینه‌ای که در ابتدای راه با آن مواجه خواهید بود، خرید بلیط هواپیماست که بخش عمده‌ای از هزینه کلی سفر شما را در برمی‌گیرد. هزینه بلیط هواپیما بسیار بالاست، تا جایی که تعداد زیادی از افراد با دیدن قیمت آن از همان ابتدا از سفر به مالزی منصرف شده و قید دیدن این کشور زیبا را می‌زنند. بنابراین، اگر قصد سفر ارزان به مالزی را دارید، باید بتوانید بلیط خود را با قیمت مناسبی تهیه نمایید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه پرواز به مالزی در ماه‌های مختلف سال، متفاوت است. اگر این موقعیت را دارید که در فصل‌های کم‌گردشگر به مالزی سفر کنید، می‌توانید بلیط خود را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت اصلی آن خریداری نمایید. برای خرید بلیط‌هایی با قیمت کمتر به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • بلیط‌های چارتری در برخی مواقع با قیمتی ارزان و مناسب ارائه می‌شوند. اگر زمان خاصی برای سفر خود در نظر نگرفته‌اید و همیشه آمادگی انجام این کار را دارید، می‌توانید سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید بلیط را به طور مداوم مورد بررسی قرار دهید تا در صورت وجود بلیط ارزان، آن را خریداری نمایید.
  • دقت داشته باشید که پرواز‌های ترانیزیت همیشه گران‌تر از پروازهای مستقیم هستند. بنابراین سعی کنید پروازهای مستقیم ایران – کوالالامپور را انتخاب نمایید.
  • توجه داشته باشید که برای هر پرواز تنها میزان مشخصی از بار را می‌توانید با خود به همراه ببرید. پس به نوع پرواز و میزان بار آن دقت کنید تا مجبور نباشید هزینه‌ای بابت بار اضافی بپردازید.

خرید بلیط ارزان مالزی

حمل و نقل در مالزی

یکی دیگر از نکاتی که در کشور مقصد با آن روبرو خواهید بود، هزینه حمل‌ونقل داخل شهری یا بین‌ شهری است. در کشور مالزی گزینه‌های متعددی برای حمل و نقل پیش‌رو دارید، اما انتخاب کدام گزینه بهتر است و راهکاری برای سفر ارزان به مالزی محسوب می‌شود؟

شما به احتمال زیاد از طریق فرودگاه کوالالامپور وارد مالزی شده‌اید و قصد دارید به هتل محل ‌اقامتتان در مرکز شهر بروید. بهترین وسیله نقلیه‌ای که در این‌جا می‌توانید از آن استفاده نمایید، شبکه حمل و نقل عمومی است که شامل قطار و اتوبوس می‌باشد. قطار اکسپرس کوالالامپور (KLIA Express)، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه رسیدن به مقصد است که شما را از فرودگاه به مرکز شهر هدایت می‌کند. البته به جای قطار می‌توانید از اتوبوس‌های شهری نیز استفاده کنید، اما به دلیل وجود ترافیک، کمی معطل خواهید شد. برای روزهای دیگر سفر و گشت‌وگذار در شهر نیز می‌توانید از مترو و اتوبو‌س‌‌های شهری کوالالامپور به جای تاکسی و ماشین شخصی استفاده نمایید تا سفر ارزان به مالزی را تجربه کنید. البته به یاد داشته باشید که هزینه مترو کمی بالاتر از هزینه‌ اتوبوس‌ است.

شرکت اتوبوس‌رانی مالزی تقریبا 80 درصد مسیرهای این کشور را ساپورت می‌کند. اتوبوس‌های مالزی بسیار تمیز هستند و همه آن‌ها با سیستم خنک‌کننده تجهیز شده‌اند. برای پیدا کردن مسیر خود نیز می‌توانید از شماره‌ای که در قسمت بالای اتوبوس زده شده است، کمک بگیرید. بهتر است در روز اول سفر به نزدیک‌ترین ایستگاه به محل اقامت خود مراجعه کنید و اطلاعات لازم در مورد اتوبوس‌ها و مسیرهایشان را به دست آورید. پس از آن به راحتی می‌توانید در مسیرهای موردنظر خود با کمترین هزینه به رفت‌وآمد بپردازید.

حمل و نقل در مالزی

اقامت‌گاه ارزان در مالزی

کوالالامپور، اقامت‌گاه‌های متعددی دارد که هتل‌های 5 ستاره گران‌قیمت و مجلل تا هاستل‌ها و مسافرخانه‌های ارزان‌قیمت را شامل می‌شود. اگر قصد سفر ارزان به مالزی را دارید، باید هتل‌های ارزان‌قیمت این کشور را برای اقامت انتخاب نمایید.  البته به این نکته توجه داشته باشید که اقامت‌گاه موردنظر شما باید موقعیت مکانی خوبی داشته باشد و به جاذبه‌های گردشگری مالزی نزدیک باشد. در غیر این صورت مجبورید هزینه بالایی را بابت رفت‌وآمد و  حمل‌ و نقل داخل شهری بپردازید.

بهترین مکان برای اجاره اقامت‌گاه ارزان در مالزی، محله بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) و محله چینی‌ها می‌باشد. این محله‌ها از جمله معروف‌ترین مناطق کوالالامپور هستند که دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز دارند.

اقامت‌گاه ارزان در مالزی

هزینه خورد و خوراک

فرهنگ غذایی مالزی ترکیبی از سه فرهنگ هندی، چینی و مالایی است. از این رو، تنوع بالایی از غذاهای خوشمزه را در این کشور خواهید دید که در طعم‌ها و رنگ‌های متنوع در رستوران‌ها و غذاخوری‌های شهر ارائه می‌شوند.

برای خوردن غذاهای خوشمزه کشور مالزی با قیمتی مناسب، باید به غرفه‌های خیابانی یا غذاخوری‌ها و رستوران‌های ارزان این کشور مراجعه نمایید. منطقه جالان آلور  (Jalan Alor)، پر از رستوران‌ها و غرفه‌های فروش مواد غذایی است که انواع غذاهای بین‌المللی، دریایی و محلی مالزی را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. منطقه جالان آلور در نزدیکی محله بوکیت بینتانگ قرار دارد و به بسیاری از جاذبه‎های گردشگری شهر کوالالامپور نزدیک است. از این رو، می‌توانید پس از بازدیدها و گشت‌‍وگذارهای خود سری به این منطقه بزنید و غذایی خوشمزه و ارزان نوش جان کنید.

هزینه خورد و خوراک

تفریحات و بازدیدهای ارزان در مالزی

به هرکجای دنیا که سفر کنید، علاوه بر استراحت در هتل‌، خوردن غذاهای خوشمزه، پیاده‌روی در شهر یا حتی گشت‌وگذار در مراکز خرید و بازارها، بخشی از وقت خود را نیز به بازدید از اماکن تاریخی و تفریحات متنوع اختصاص می‌دهید. برای ورود به برخی از جاذبه‌های گردشگری باید ورودی بپردازید و برای انجام تفریحات نیز، بسته به نوع آن، هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنید که گاها بسیار گران تمام می‌شوند.

اگر قصد دارید تفریحات جذاب اما ارزانی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به حیات وحش بی‌نظیر مالزی بزنید و ساعات هیجان‌انگیزی را در کنار خانواده خود بگذرانید. طبیعت فوق‌العاده مالزی نیز امکان یک گردش کم‌هزینه را برایتان فراهم می‌آورد. آبشار چیلینگ و و تپه بروگا از جمله مکان‌هایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ها را به هیچ عنوان از دست ندهید. علاوه بر این، می‌توانید  سری به شهر پتالینگ جایا (Petaling Jaya) در نزدیکی کوالالامپور بزنید و از تفریحات متنوع این منطقه برخوردار باشید. ارتباط با افراد بومی، خوردن غذاهای سنتی مالزی، بازدید از بازارچه‌های محلی و ...  از جمله مواردی است که در این شهر از آن برخوردار خواهید بود که البته هزینه بسیار کمتری نسبت به شهر کوالالامپور برایتان دارد.

تفریحات و بازدیدهای ارزان در مالزی

نکات مهم برای داشتن سفر ارزان به مالزی

تا این‌جا، هزینه‌های مختلف سفر به مالزی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای کاهش این هزینه‌ها ارائه دادیم. علاوه بر موارد عنوان شده، نکات دیگری نیز وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید و سفر ارزان به مالزی را تجربه کنید. این راهکارها عبارتند از:

  • اگر قصد سفر ارزان به مالزی را دارید، باید زمان سفر خود را به درستی انتخاب کنید. قطعا سفر در فصل‌های پرگردشگر باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد. در فصل‌های کم‌گردشگر به دلیل کم شدن تعداد مسافران، آژانس‌های هواپیمایی و هتل‌ها برای جذب مسافر بیشتر، هزینه‎‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. تا جایی که می‌توانید بلیط هواپیما را حتی تا نصف قیمت اصلی آن نیز خریداری کنید و تخفیفات خوبی از هتل‌های لوکس و گران‌قیمت بگیرید. اگر به بخش شرقی مالزی سفر می‌کنید، فصل زمستان و در صورتی که به شهرهای غربی این کشور سفر می‌کنید، اواخر بهار تا اواسط تابستان کم‌گردشگرترین و ارزان‌ترین فصل سفر به مالزی است.
  • به محض ورود به مالزی یک کارت گردشگری بخرید. با استفاده از این کارت می‌توانید از برخی از جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی، مراکز خرید و ... به صورت رایگان بازدید نموده یا تخفیفات خوبی را از آنان بگیرید. علاوه بر این، این کارت به شما اجازه استفاده از اتوبوس‌های گردشگری را به صورت رایگان خواهد داد.
  • تورهای پیاده‌روی کوالالامپور، از جمله تفریحات جذاب و رایگان این شهر هستند که با همراهی یک تورلیدر حرفه‌ای برگزار می‌شوند. تعدادی از این تورها، گردشگران را به بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری نیز می‌برند و هزینه کمی را از آنان دریافت می‌کنند. اگر قصد شرکت در این تورها را دارید، با پذیرش هتل خود صحبت کرده و اطلاعاتی در مورد زمان و مکان برگزاری تورها به دست آورید.
  • راهکار دیگری که برای سفر ارزان به مالزی می‌توانید در نظر داشته باشید، استفاده از تفریحات رایگان است. شما این فرصت را دارید که از برخی معابد این کشور مانند معبد تیان هو، به صورت رایگان بازدید نمایید یا به طبیعت‌گردی بروید و به تماشای مناظر سرسبز و دیدنی این کشور بنشینید.
  • اگر قصد خرید سوغاتی یا یادگاری از مالزی را دارید، بهتر است سری به بازارچه‌های محلی این کشور بزنید. در این صورت می‌توانید خریدی ارزان و مقرون بصرفه داشته باشید. اغلب بازاهای محلی مالزی در مرکز شهر کوالالامپور برگزار می‌شوند و به راحتی قابل دسترسی هستند. خیابان پتالینگ چاینا تاون، از جمله مکان‌های دیگری است که امکان خرید انواع کالا با قیمتی مناسب را برای افراد فراهم می‌آورد.

سفر ارزان به مالزی

در این مقاله به معرفی راهکارهایی برای داشتن سفر ارزان به مالزی پرداختیم و 5 نکته مهم در این زمینه را نیز بیان کردیم. گزینه دیگری که برای کاهش هزینه‌ها پیش رو دارید، سفر با تورهای گردشگری است. اگر قصد دارید سفری راحت و به یادماندنی داشته باشید و در کنار آن نیز هزینه‌های خود را به حداقل برسانید، پیشنهاد می‌کنیم تورهای گردشگری مالزی را در نظر داشته و این راه را برای سفر انتخاب نمایید. تورهای گردشگری بلیط هواپیما را به صورت چارتری خریداری می‌کنند و رزرو اتاق‌ها را نیز به همین شکل انجام می‌دهند. از این رو، این فرصت را دارند که قیمت تورهای خود را بسیار مناسب‌تر از سفر انفرادی به مسافران و گردشگران ارائه دهند. قبل از این‌که بخواهید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به دیگر صفحات سایت بزنید و قیمت تورهای مالزی کایت را مورد بررسی قرار دهید و قیمت‌ها را با هزینه سفر انفرادی مقایسه کنید. در این صورت می‌توانید انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید