جاذبه‌های گردشگری کندی سری‌لانکا | 10 جاذبه برتر کندی
زهرا نیرومند 1399/07/16 2396 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کندی (Kandy)، یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای سری‌لانکاست که در گذشته پایتخت این کشور بوده و امروزه به عنوان توریستی‌ترین و البته گران‌ترین شهر سری‌لانکا مطرح می‌باشد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در میان تپه‌های کوهستانی، آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد و جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و مذهبی بسیاری را در خود جای داده است. اگر به تنوع مذاهب و فرهنگ علاقه‌مندید و دوست دارید روزهای سفر خود را در یک محیط شاد و مهیج بگذرانید، سفر به شهر کندی را در لیست سفرهای خارجی خود قرار داده و در اولین فرصت برای آن برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد سفر به سری‌لانکا را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی آشنا شوید.هم‌چنین می‌توانید برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه تورهای سریلانکا شوید.

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth Relic)

معبد دندان مقدس یا سری دالاما مالیگاوا (Sri Dalada Maligawa) یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی کل سری‌لانکاست که در شهر توریستی کندی قرار دارد. این معبد در سال ۱۵۹۳ میلادی ‏توسط یکی از پادشاهان این کشور ساخته شد و بعدها در اطراف آن ساختمان‌ها‌، معابد و موزه‌های دیگری نیز شکل گرفت. قداست سری دالاما مالیگاوا به دلیل نگهداری از دندانی است که گفته می‌شود متعلق به بودا بوده است. این دندان در یک صندوقچه طلایی‌رنگ قرار دارد و از آن به خوبی مراقبت می‌شود. درب این صندوقچه در طی مراسم‌های مذهبی خاصی بر روی عبادت‌کنندگان و گردشگران گشوده می‌شود. معبد دندان مقدس در حال حاضر بخشی از مجموعه قصر سلطنتی می‌باشد که مکان‌های دیدنی دیگری را نیز در اطراف خود دارد.

معبد دندان مقدس

دریاچه کندی‏ ‏‏(‎(Kandy Lake

در کنار معبد دندان مقدس، یک دریاچه مصنوعی دیده می‌شود که ساخت آن به سال 1807 میلادی برمی‌گردد. گفته می‌شود این دریاچه توسط آخرین پادشاه سری‌لانکا با نام ویکراما راجاسین، برای تکمیل پروژه معبد دندان مقدس ساخته شده که البته به دلیل حملات بریتانیا به صورت ناتمام باقی‌ مانده است. افسانه‌های بسیاری در مورد این دریاچه وجود دارد. بر اساس یکی از این افسانه‌ها، جزیره‌ای در میان دریاچه کندی وجود دارد که مکانی برای استراحت و تفریح پادشاهان بوده و از طریق یک تونل مخفی به قصر متصل شده است. دریاچه کندی در حال حاضر مورد حفاظت قرار داشته و ماهیگیری در آن ممنوع می‌باشد.

دریاچه کندی

باغ گیاه‌شناسی پرادنیا رویال (Royal Botanical Gardens Peradeniya)

در خارج از محدوده شهری کندی، باغی بسیار زیبا و دیدنی با وسعت بیش از 60 هکتار وجود دارد که انواع گونه‌های گیاهی را در خود جای داده و به شکلی بسیار زیبا  و دیدنی طراحی شده است. در این باغ می‌توانید یک درخت انجیر باستانی را از نزدیک ببینید و در میان مجموعه‌ای عظیم از گونه‌های مختلف گل ارکیده، قدم بزنید. بامبوی غول‌پیکر برمه، درخت گلوله توپ و درخت نارگیل دریایی از جمله گیاهان خاص و شگفت‌انگیز این باغ زیبا هستند که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارند. باغ پرادنیا علاوه بر انواع گیاهان دیدنی و زیبا، دارای جانورانی چون خفاش‌های غول‌پیکر، میمون‌ها، انواع پرندگان و مارمولک‌های آبی نیز می‌باشد که تماشای آن‌ها برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش بسیار جذاب است.

باغ گیاه‌شناسی پرادنیا رویال

‏ ‏‏‎مزرعه چای گیراگاما  (Giragama)

سری‌لانکا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای در دنیاست. از این رو، مزارع چای بسیاری در این کشور دیده می‌شود که می‌توان گفت بخش‌ عمده‌ای از سرسبزی سری‌لانکا را شامل شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شوند. گردشگران می‌توانند در مزارع سرسبز چای به گشت‌وگذار بپردازند و از کارخانه‌های تولید چای این کشور بازدید نمایند. مزرعه چای گیراگاما یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی است که در خارج از شهر قرار داشته و تپه‌هایی بسیار دیدنی از انواع چای سبز و ارل‌گری را به نمایش گذاشته است. در مزرعه گیراگاما یک کارخانه تولید چای و یک موزه نیز دیده می‌شود که معمولا مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار دارد. در این‌جا علاوه بر بازدید از مزرعه و کارخانه گیراگاما، می‌توانید طعم چای اصیل سری‌لانکا را چشیده و مقداری از آن را نیز به عنوان سوغات با خود ببرید.

 ‏‏‎مزرعه چای گیراگاما

مرکز نگهداری فیل‌های پیناوالا Pinnawala Elephant Orphanag)‎‏‏‏‏‎)

مرکز نگهداری فیل‌های پیناوالا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی است که در روستایی با نام  پیناوالا در منطقه ساباراگاموا (Sabaragamuwa) قرار دارد. این مرکز در سال 1975 توسط سازمان حفاظت از حیات وحش به منظور مراقبت و نگهداری از فیل‌های آسیب‌دیده و بچه‌ فیل‌های بی‌سرپرست راه‌اندازی شد. بر طبق آخرین آمار، در این مرکز 39 فیل نر  و 49 فیل ماده زندگی می‌کنند که سه نسل را شامل می‌شوند. سالانه گردشگران بسیاری برای تماشای فیل‌ها و بازی با آن‌ها به این مرکز می‌آیند و فیل‌های دوست‌داشتنی را در حال  آب‌تنی و حمام کردن در رودخانه  تماشا می‌کنند.

مرکز نگهداری فیل‌های پیناوالا

 جنگل  اوداواتاکله  (Udawattakele)

اوداواتاکله، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کندی است که تصاویری بسیار زیبا از درختان سرسبز و جنگل‌های استوایی سری‌لانکا را به نمایش گذاشته است. این جنگل زیستگاه گونه‌های مختلفی از پستانداران، خزندگان، پرندگان و انواع حیوانات بومی منطقه می‌باشد. از این رو، مورد استقبال علاقه‌مندان به حیات وحش قرار داشته و به شدت از آن محافظت می‌گردد. علاوه بر این، اوداواتاکله مورد توجه پیروان آئین بودایی نیز می‌باشد و مکانی دنج برای مراقبه آنان محسوب می‌شود. اگر به دنبال مکانی آرام و به دور از شلوغی شهر هستید، جنگل  حفاظت‌شده‌ی اوداواتاکله  را از دست ندهید.

جنگل  اوداواتاکله

 مجسمه بودا باهیراووکاندا ویهارا (Bahiravokanda Vihara Buddha Statue)‏ ‏ ‏‏‎

باهیراووکاندا ویهارا یک مجسمه بودای عظیم‌الجثه است که حدود 27 متر ارتفاع دارد. این مجسمه در منطقه پرادنیا (Peradeniya) و بر فراز یک تپه، موسوم به تپه شیطان، واقع شده است. در هر نقطه‌ای از شهر کندی که باشید، می‌توانید   مجسمه بودا را از فاصله‌ای بسیار دور نیز مشاهده کنید، اما برای رسیدن به آن باید مسافت تپه را طی کنید و از تعدادی پله بالا بروید. پس از حدود یک ساعت به بالای تپه خواهید رسید و چشم‌اندازی زیبا از شهر  کندی و مناظر اطراف آن را در مقابل خود خواهید داشت. این مجسمه یکی از معروف‌ترین مراکز مذهبی سری‌لانکا و از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی است که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را به هیچ‌ عنوان از دست ندهید.

 مجسمه بودا باهیراووکاندا ویهارا

قبرستان جنگ کندی (Kandy War Cemetery)

قبرستان جنگ، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی است. این قبرستان شامل 203 قبر از سربازانی است که جان خود را در جنگ جهانی دوم از دست داده‌اند و بخش عمده‌ای از آنان نیز انگلیسی بوده‌اند. شاید بازدید از یک قبرستان چندان برایتان جالب نباشد، اما باید بدانید که این گورستان یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های کاربران سایت معتبر تریپ ادوایزر در سال 2016 بوده است.

قبرستان جنگ کندی

موزه ملی کندی‏ ‏‏(Kandy National Museum)

اگر به تاریخ شهر کندی علاقه‌مندید، بازدید از موزه ملی این شهر را از دست ندهید. این موزه در گذشته محل زندگی پادشاه کندی و خانواده‌اش بوده که بعدها در سال 1942 به موزه ملی کندی تغییر کاربری داده است. معماری بنای موزه به سبک معماری سنتی کندی طراحی شده و بیش از 5000 شیء از اشیای تاریخی این شهر از قرن 17 تا 19 را در خود جای داده است. از جمله اشیای نگهداری شده در این موزه می‌توان به اسلحه، جواهرات، ابزارآلات، صنایع دستی و ...  اشاره کرد.

موزه ملی کندی‏

سالن آئین‌ها و رقص‌های کندی

اگر به موسیقی سنتی نواحی و رقص‌های بومی کشورها علاقه‌مندید، حتما زمانی را به بازدید از سالن آئین‌ها و رقص‌های شهر کندی اختصاص دهید. مردم کندی در هنگام رقص، نقاب‌ها و صورتک‌های خاصی به چهره می‌زنند و نمایشی جذاب و دیدنی اجرا می‌کنند.

سالن آئین‌ها و رقص‌های کندی

در این مقاله به معرفی معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی پرداخته و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر به شهر زیبای کندی سفر کردید، بازدید از این اماکن دیدنی را از دست ندهید. در صورتی که قصد دارید با تورهای گردشگری همراه شده و به هریک از شهرهای توریستی سری‌لانکا سفر کنید، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار داده و زمان برگزاری و شرایط هریک از تورها را بررسی نمایید. کارشناسان کایت نیز به صورت 24 ساعته با شماره 75097700- 021   آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید