بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد چه زمانی است؟
علیرضا مشرقی 1399/07/15 4121 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کویرگردی یکی از تفریحات منحصر به فرد ایران است و شاید در هیچ جای دنیا به این حد کویرهای بکر و زیبا وجود نداشته باشد. تا همین چند سال پیش، کمتر کسی در مورد کویرهای ایران شناختی داشت و فعالان صنعت گردشگری تلاش زیادی کردند تا بتوانند مردم را قانع کنند که کویر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آید. خوشبختانه در چند سال اخیر، شاهد حضور گردشگران زیادی در بخش‌های کویری ایران هستیم و همه ساله بر این تعداد افزوده می‌شود. از این رو کایت نیز تلاش می‌کند تا شما عزیزان را بیش از پیش با کویرگردی و کویرهای بکر ایران آشنا کند. کویرهای زیادی در ایران وجود دارند و قطعا شما نیز نام چند مورد از آنها را شنیده‌اید. از کویر کاراکال گرفته تا کویر مرنجاب، هر کدام زیبایی‌های شگفت انگیز خود را دارند و به نوعی شما را مجذوب خود می‌کنند. اما بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که پا به مناطق بکری بگذاریم که گردشگران زیادی در آن حضور نداشته باشند تا بتوانیم از آرامش و سکوت کویری لذت ببریم. کویر ابوزیدآباد دقیقا همان جایی است که می‌توانید به خوبی از آرامش و سکوت کویر لذت ببرید و ستارگان کهکشان را با دقت بشمارید! اما برای ثبت خاطره‌ای لذت بخش از کویرگردی، باید بدانید که چه زمانی عازم کویر شوید. پس با ما همراه باشید تا ببینید که بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد چه زمانی است.

به علاوه برای مشاهده تور کویر ابوزیدآباد نیز می‌توانید وارد صفحه تورکویرابوزیدآباد شوید.

کویر ابوزیدآباد کجاست؟

کویر ابوزیدآباد، در کنار بسیاری از کویرهای دیگر، در مرکز کشور و منطقه یزد واقع شده است. این کویر بکر و زیبا در 30 کیلومتری جنوب شرق شهر کاشان قرار دارد و به همین خاطر مسیر دسترسی آن نیز بسیار سر راست و ساده است. کویر ابوزیدآباد جزء آن دسته از مناطق کویری به حساب می‌آید که بازدید از آن تنها خلاصه به تماشای ستارگان و راه رفتن بر روی تپه‌های شنی نمی‌شود و جاذبه‌های تاریخی مختلفی همانند آب انبار باستانی، کاروانسرای صفوی و همچنین شهر زیرزمینی اویی را در خود جای داده است تا بتواند همه گردشگران را مجذوب خود کند. همچنین در بازدید از کویر ابوزیدآباد، می‌توانید سری به روستای تاریخی ابیانه و همچنین جاذبه‌های تاریخی دیگر همانند قلعه کرشاهی بزنید. در ضمن کوه یخاب نیز که یکی از جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان محسوب می‌شود، در نزدیکی همین کویر قرار دارد و در سفر خود به آن می‌توانید از این کوه جذاب نیز دیدن فرمایید.

کویر ابوزیدآباد

بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد چه وقتی است؟

خب در اینجا می‌‍رسیم به بحث اصلی خودمان یعنی اینکه بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد چه وقتی است؟ کاملا واضح است و همه ما می‌دانیم که آفتاب کویر به صورت کاملا مستقیم می‌تابد و در این منطقه گرمای زیادی را باید تحمل کنید. پس شاید به نظرتان برسد که بهترین زمان برای بازدید از مناطق کویری، زمستان است. اما انتخاب زمان مناسب برای سفر به کویر، به همین راحتی که تصور می‌کنید نخواهد بود و باید شناخت کافی بر مناطق کویری داشته باشید.

البته مساله اساسی در مورد انتخاب بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد، نوع سفر شما خواهد بود. بسیاری از مسافران و گردشگران، ترجیح می‌دهند تا سفری یک روزه را به کویر تجربه کنند اما در عین حال برخی دیگر حتما می‌خواهند تا حداقل یک شب را در کویر اقامت داشته باشند و از آسمان پر ستاره و بدون آلودگی نوری در کویر لذت ببرند. زمان مناسب برای هر یک از این دو گزینه متفاوت خواهد بود. در نتیجه باید پیش از آنکه زمان مناسب سفر خود را انتخاب کنید، در مورد نوع سفر خود بیاندیشید.

کویر ابوزیدآباد

در مورد آب و هوای کویری باید بدانید همانطور که کویر روزهای بسیار گرمی دارد، شب‌های بسیار سردی را نیز در آن تجربه خواهید کرد. به همین خاطر اقامت شبانه در کویر می‌تواند بر انتخاب بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد تاثیر بگذارد. اگر قصد تجربه سفر یک روزه به کویر ابوزیدآباد را دارید، بهتر است تابستان را انتخاب نکنید. در تابستان روزها بسیار طولانی هستند و هوای گرم شما را آزار می‌دهد. اما در عین حال ابتدای بهار، پاییز و زمستان زمان مناسبی برای سفر یک روزه به کویر محسوب می‌شوند.

اما اگر قصد اقامت شبانه در کویر را دارید، باید سرمای هوای شب کویر را نیز در نظر بگیرید. معمولا اقامتگاه‌های بومگردی فاقد سیستم‌های گرمایشی پیشرفته هستند و به همین خاطر ممکن است سرمای هوا شما را آزار دهد. به هر صورت زمانی که قصد اقامت شبانه در کویر را پیدا می‌کنید، حتما می‌خواهید تا زیر آسمان کویر بخوابید و از رصد ستارگان لذت ببرید. به همین خاطر زمستان و پاییز برای رصد ستارگان و کمپ شبانه کویری گزینه مناسبی نخواهند بود. البته اوایل پاییز و اواخر زمستان نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای سفر همراه با اقامت شبانه در کویر باشند اما اگر به دنبال بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد برای کمپ شبانه هستید، باید اوایل بهار را انتخاب کنید.

کویر ابوزیدآباد

اوایل بهار برای کسانی که به دنبال کمپ شبانه هستند گزینه مناسبی خواهد بود، زیرا در این بازه زمانی سرمای هوا اصلا شدید نیست. اما از طرف دیگر این وقت از سال  برای کسانی که قصد دارند تنها از یک صبح تا شب کویر را تجربه کنند نیز بسیار مناسب است چرا که از بابت گرمای هوا آزار نخواهند دید. البته باید در نظر داشته باشید که معمولا طی ایام نوروز به دلیل مصادف شدن تعطیلات نوروز و هوای مطلوب کویری، قیمت تورهای کویری افزایش پیدا می‌کند.اما نظر شما در مورد تورهای کویری چیست؟ به نظرتان بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد چه وقتی است؟ آیا تا به حال از این کویر بازدید کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، به ما بگویید چه زمانی از این کویر بازدید کرده‌اید و شرایط آب و هوایی چطور بوده؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید