لنکاوی یا پنانگ؟ کدام شهر برای مسافرت ایرانیان بهتر است؟
ضحا اکبری 1399/07/13 4274 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور مالزی یکی از توریست پذیرترین کشورهای دنیاست که همه ساله میلیون‌ها گردشگر برای تفریح به این کشور می آیند. اکثر شهرهای مالزی پذیرای گردشگران سراسر دنیا هستند اما از میان این همه شهر دو شهر لنکاوی و پنانگ بسیار معروف و در بین گردشگران بسیار محبوب هستند. اینکه فردی به لنکاوی سفر کند یا پنانگ به عوامل زیادی از جمله وضعیت مالی آن فرد، سلیقه‌ی او و اینکه هر شهری چه امکاناتی برای گردشگران فراهم کرده بستگی دارد. در این مقاله ما دو شهر لنکاوی و پنانگ را به شما معرفی کرده و شرایط هر کدام را بازگو می‌کنیم تا اگر شما برای سفر به یکی از این دو شهر مرددید بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.

آشنایی با دو شهر لنکاوی و پنانگ

لنکاوی

لنکاوی یک مجمع الجزایر متشکل از ۱۰۴ جزیره است که در شمال غربی مالزی و در مکانی که تنگه‌ی مالاکا با دریای آندامان برخورد می‌کند قرار دارد. مساحت لنکاوی ۴۷۸۰۴۸ کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۲۰۱۰، ۸۵۵۸۸ نفر می‌باشد. معنی لنکاوی در زبان مالایی عقاب قهوه‌ای است و بورائوبای، داتای بای و پانتای سینانگ جزایر مهم آن هستند.

لنکاوی

پنانگ

جزیره‌ی پنانگ یکی از زیباترین و پیشرفته ترین شهرهای مالزی است که آنرا از نظر جغرافیایی بسیار به کوالالامپور شبیه می‌دانند. این جزیره بخاطر داشتن سواحل زیبا، گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری ، جنگل‌های انبوه استوایی و غذاها و خوراکی‌های مخصوص به خود بسیار معروف بوده و همواره پذیرای گردشگران سراسر دنیاست. پنانگ ۱۰۴۶ کیلومتر مربع مساحت و طبق سرشماری سال ۲۰۱۷، ۱۷۳۶۳۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر به سبب داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان و آثار تاریخی گوناگون به مروارید شرق شهرت دارد.

پنانگ

با دو شهر لنکاوی و پنانگ به طور مختصر آشنا شدید، حالا این دو شهر را از جنبه‌های مختلفی مثل آب و هوا، رفت و آمد در داخل شهر، جاذبه‌های گردشگری، تفریحات، خرید، سواحل، غذا، هتل و هزینه‌های سفر با هم مقایسه می‌کنیم:

آب و هوا

لنکاوی: به دلیل نزدیک بودن به خط استوا آب و هوای جزیره‌ی لنکاوی گرم و معتدل است، و میانگین دمای آن در گرم‌ترین روزها بین 31 تا 34 و در سردترین روزها بین 23 تا 24 درجه می‌‌باشد. بهترین زمان سفر به لنکاوی از ماه ژانویه تا ماه مارس است که هوا بسیار عالیست و فصل داغ گردشگری می‌باشد.

پنانگ: آب وهوای جزیره‌ی پنانگ در همه‌ی فصول مساعد و تقریبا ثابت است، پس در هر زمانی سفر به آن لذتبخش خواهد بود اما بین ماه‌های آگوست تانوامبر (مرداد تا آبان) بهترین زمان سفر به این منطقه از نظر آب و هوایی می‌باشد.

رفت و آمد در داخل شهر

لنکاوی: در شهر لنکاوی چیزی به نام حمل و نقل عمومی وجود ندارد و برای رفت و امد در داخل شهر تنها می‌توان از تاکسی استفاده یا از موسسات مربوطه ماشین اجاره کرد.

پنانگ: برعکس در پنانگ سیستم رفت و آمد عمومی بسیار پیشرفته است و در سطح بالایی قرار دارد، به طوری‌که می‌توان با استفاده از تاکسی، مترو یا ریکشاو (3 چرخه‌های معروفی که در پنانگ برای رفت و آمد از آ‌ن‌ها استفاده می‌شود و به آن‌ها تریشاو هم می‌گویند) بسیار راحت ، سریع و ارزان از جایی به جای دیگر رفت.

از نظر هزینه‌ی جابجایی و سرعت و راحتی مسلما شهر پنانگ وضعیت بهتری دارد.

جاذبه‌های گردشگری

لنکاوی: شهر لنکاوی دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که گردشگران بسیاری را به سمت لنکاوی فرا می‌خوانند. از بین همه‌ی این جاذبه‌ها می‌توان پارک دریایی پولائوپایار، پل آسمان لنکاوی، گونونگ رایا، پارک حیات وحش لنکاوی و... را نام برد.


مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی مالزی

لیست جاذبه‌های مالزی


جاذبه‌های گردشگری

پنانگ: شهر پنانگ هم جاذبه‌های طبیعی فراوان و هم آثار تاریخی بسیار زیبایی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پارک ملی پنانگ، مزرعه‌ی پروانه‌ی پنانگ، پل پنانگ، معبد مار و... اشاره کرد.

از نظر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری هر دو شهر بسیار غنی هستند و در هر دو می‌توانید سفری خاطره انگیز داشته باشید.

پنانگ

تفریحات

لنکاوی: لنکاوی به داشتن جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی و سواحل زیبا مشهور است و کسانی که به این شهر سفر می‌کنند از این‌ها به عنوان تفریح لذت می‌برند. شب‌ها که اصلا تفریح خاصی وجود ندارد و می‌توانید بعد از صرف شام در هتل استراحت کنید.

پنانگ: پنانگ از این نظر بهتر است و می‌توان علاوه بر گشت و گذار در مکان‌های دیدنی به تفریحات هیجان انگیز دیگری از جمله غواصی، جنگل نوردی، بالا رفتن از آبشارها و ... پرداخت، شب‌ها نیز می‌توانید به شهر جرج تاون رفته در ساحل باتوفرینگی قدم بزنید، از مغازه‌های بازارهای شبانه که تا صبح باز هستند خرید کنید، در کافه‌های خیابان جالان پنانگ که شب و روز کار می‌کنند  از نوشیدنی‌های این شهر و غذاهای محلی و خیابانی پنانگ نوش جان کنید، در کافه هاردراک تا صبح موسیقی زنده گوش بدهید و در باشگاه‌های رقص پنانگ هیجانات خود را تخلیه کنید، ضمن اینکه می‌توانید از غذاهای دریایی در کلاب شبانه‌ی روف تاپ لذت ببرید.

با توجه به این‌که شهر پنانگ از تفریحات و جذابیت‌های بسیاری برخوردار است از این نظر می‌توان پنانگ را نسبت به لنکاوی برتر دانست.

خرید

لنکاوی: لنکاوی یک منطقه‌ی آزاد است بنابراین قیمت برخی اجناس در آن بسیار پایین است، همچنین مراکز خرید زیادی ندارد، بازار پاراد لنکاوی، مرکز خرید سنانگ و بازار شبانه تیمویانگ از بازارهای مهم لنکاوی هستند. اما با خرید از مغازه‌های کوچک می‌توانید در هزینه‌ی خرید خود بسیار صرفه جویی کنید، مخصوصا قیمت سیگار، نوشیدنی، عطر و شیرینی در این شهر بسیار پایین می‌باشد.

پنانگ: در پنانگ بخاطر اینکه مغازه‌ها مالیات پرداخت می‌کنند قیمت‌ها تقریبا بالاست، ولی از نظر داشتن مراکز خرید بزرگ و متنوع وضعیت پنانگ بسیار خوب است. ازجمله مراکز خرید این شهر می‌توان بازار شبانه‌ی پنانگ، مرکز خرید پرانگین، تایمز اسکوئر پنانگ پلازا و مرکز خرید گورنی پاراگون را نام برد.

اگر هنگام خرید قیمت‌ها مد نظرتان باشد قطعا لنکاوی انتخاب بهتری است ولی اگر دوست دارید از مراکز خرید مدرن خرید کنید حتما به پنانگ بروید.

سواحل

لنکاوی: لنکاوی از نظر داشتن سواحل زیبا و جذاب رتبه‌ی بسیار بالایی دارد، این جزیره بخاطر داشتن سواحلی تمیز با آب شفاف و زلال مشهور است. از جمله‌ی این سواحل می‌توان به پانتای کوک، پانتای تنگ، پانتای کنانگ، تانجونگ رو و... اشاره کرد. قدم زدن در این سواحل زیبا و انجام ورزش‌های آبی در آب آن‌ها می‌تواند یکی از قسمت‌های شیرین سفر به لنکاوی باشد.

لنکاوی

پنانگ: پنانگ هم دارای سواحل زیادی است که از آن جمله می‌توان ساحل باتوفرینگی، ساحل تانجونگ بونگاه، ساحل تلوک باهانگ و ساحل پاسیر پانجانگ را نام برد.

هر دو شهر سواحل زیبایی دارند ولی از نظر تمیز بودن ساحل لنکاوی به مراتب از پنانگ بهتر است.

پنانگ

غذا

لنکاوی: در لنکاوی هم رستوران‌های لوکس و شیک وجود دارد هم غذاخوری‌های خیابانی که می‌توانید در همه‌ی آن‌ها از خوردن غذاهایی نظیر خوراک گوشت رندانگ، ایکان باکار یا ماهی کبابی، تالانگ ماسین یا ماهی شور کاری و بسیاری غذاهای لذیذ دیگر لذت ببرید.

پنانگ: در پنانگ انواع غذاهای مالایی و سایر کشورها مثل چین، هند، ویتنام، ایتالیا و... یافت می‌شود. غذاهای خوشمزه در رستوران‌های شیک و مدرن که از بودن در آن‌ها احساس خوبی پیدا خواهید کرد.

هر دو شهر رستوران‌ها و غذاهای خوبی دارند ولی پنانگ از نظر برخورداری از غذاهای بین المللی بهتر از لنکاوی است.

هتل

لنکاوی: در لنکاوی هم هتل‌های لوکس و گران قیمت وجود دارد هم هتل‌های معمولی و ارزان قیمت، البته اقامت در هاستل‌ها هزینه‌ی بسیار پایینی برای شما خواهد داشت ولی این هاستل‌ها از کیفیت و امنیت بالایی برخوردار نیستند.

پنانگ: در پنانگ هم انواع هتل با انواع قیمت‌ها موجود است که هر فرد با توجه به اینکه چقدر می‌تواند هزینه کند می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب نماید.

از جنبه‌ی داشتن هتل‌های خوب با قیمت مناسب این دو شهر تقریبا در یک سطح می‌باشند.

هزینه‌های سفر

لنکاوی: در لنکاوی هزینه‌ی غذا و هتل تقریبا متناسب است ولی هزینه‌ی جابجایی زیاد است، فقط بخاطر اینکه منطقه‌ی آزاد است قیمت برخی اجناس در آن کمتر است.

پنانگ: در پنانگ تقریبا قیمت همه چیز نسبت به لنکاوی ارزانتر است، از غذا و هتل گرفته تا جابجایی و خرید وسیله.

از نظر هزینه‌ و قیمت‌ها پنانگ از لنکاوی پیشی می‌گیرد چون قیمت‌‌‌ها در این شهر از لنکاوی کمتر است.

ما در این مقاله دو شهر لنکاوی و پنانگ را با هم مقایسه کرده و نتیجه را به اطلاع شما رساندیم، با توجه به این اطلاعات شما می‌توانید از میان دو شهر لنکاوی و پنانگ به راحتی یکی را انتخاب کنید. اگر تمایل به سفر به هرکدام از این دو شهر زیبا داشتید می‌توانید به قسمت مربوطه در سایت ما مراجعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید