کاروانسرا صفوی کویر ابوزیدآباد | آدرس + تصاویر
شراره رحیمی 1399/08/10 6047 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کویر ابوزیدآباد یکی از زیباترین کویرهای ایران می‌باشد که مقصد بسیار مناسبی برای علاقمندان به طبیعت‌گردی و کویرنوردی به شمار می‌رود و جاذبه‌های گردشگری فراوانی نظیر شهر زیرزمینی اویی را در دل خود جای داده است. این کویر بخش وسیعی از بیابان بزرگ بندر ریگ در شمال ابوزیدآباد و شمال شرقی شهرستان کاشان را به خود اختصاص داده است. ابوزیدآباد نیز همانند دیگر کویرها از چشم‌انداز حیرت‌انگیز، سکوت عمیق، تپه‌های شنی و... برخوردار می‌باشد که بدون شک با سفر به آن‌جا می‌توانید از زندگی شلوغ شهری و تمامی دغدغه‌های روزمره زندگی دور شوید و لحظات آرامش‌بخش و لذت‌بخشی را در کنار همسفرانتان برای خود به ارمغان آورید. اگر قصد دارید که شب را در این کویر زیبا به صبح برسانید، می‌توانید در کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد اقامت داشته باشید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا به معرفی کاروانسرای صفوی بپردازیم و اطلاعات ضروری این اقامتگاه را در اختیارتان قرار دهیم.

به علاوه برای مشاهده تور کویر ابوزیدآباد نیز می‌توانید وارد صفحه تورکویرابوزیدآباد شوید.

معرفی کاروانسرای صفوی کویرابوزیدآباد

همان‌طور که می‌دانید کاروانسراها در زمان قدیم در بین راه‌های اصلی به عنوان استراحتگاهی برای کاروانیان ساخته می‌شدند تا مسافران و چهارپایان در طول سفر به استراحت بپردازند و سپس به راه خود ادامه دهند. در زمان صفویان نیز به دستور شاه عباس صفوی تقریبا حدود 1000 کاروانسرا بر سر مسیرهای اصلی و فرعی ایران ساخته شد که در حال حاضر فقط برخی از آن‌ها شکوه و جلال قبل را حفظ کرده‌اند و سرپا مانده‌اند. کاروانسرای کویرابوزیدآباد نیز یکی از کاروانسراهای دوره صفوی می‌باشد که همانند چهار ایوانی در شهر ابوزیدآباد ساخته شده است. از آن‌جایی که این کاروانسرا در سر راه اصلی اصفهان، یزد و کاشان واقع شده است، بسیار حائز اهمیت می‌باشد و مورد توجه گردشگرن قرار گرفته است.

 جالب است بدانید این کاراونسرا نسبت به سایر کاروانسراهای هم عصر خود از معماری متفاوتی برخوردار است و ورودی تو رفته دارد. کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد در یک طبقه و در مساحتی تقریبا حدود 2200 متر مربع ساخته شده است که 29 حجره، 4 اصطبل، یک اتاق مهمانی، 8 برج و یک تنور دارد. توجه داشته باشید که در این کاروانسرا شما می‌توانید از هر چهار طرف به شترخان‌های مجموعه و اصطبل دسترسی پیدا کنید. هشتی ورودی بنا سبب شده است تا کاروانسرا جلوه‌ای زیبا به خود بگیرد و حوض کوچک وسط حیاط نیز طراوات و شادابی منحصر به فردی به مجموعه می‌دهد. البته ناگفته نماند که این کاروانسرا نیز در طول زمان دچار خرابی‌هایی شده است اما در همان دوره توسط معمار کاشانی به نام حاج ماند علی مجددا مورد بازسازی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که این کاروانسرا در سال 1378 هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و هم‌اکنون نیز تحت عنوان هتل سنتی ابروز آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. جالب است بدانید در دکوراسیون داخلی و تزئین اتاق‌های این کاروانسرا، فرش‌های دستباف و رختخواب‌های سنتی مورد استفاده قرار گرفته است و هیچ خبری از تلویزیون، رادیو، اینترنت پرسرعت و... در اتاق‌ها وجود ندارد. شما نیز می‌توانید با انتخاب کاروانسرای تاریخی صفوی تجربه متفاوتی را از اقامت در کویر ابوزیدآباد برای خود رقم بزنید. به علاوه در سفر به شهرستان کاشان می‌توانید از جاذبه‌های دیگری نظیر قلعه کرشاهی و مجموعه تاریخی خواجه نیز دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد

اطلاعات ضروری کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد

این کاروانسرا توانایی پذیرش 100 گردشگر به صورت همزمان را دارد و دارای سه اتاق تک نفره، دو اتاق 5 نفره، سه اتاق چهار نفره، ده اتاق سه نفره و دو سالن بزرگ 15 و 30 نفره می‌باشد. به منظور حفظ سبک سنتی و معماری قدیمی در هیچ‌کدام از این اتاق‌ها سرویس بهداشتی وجود ندارد و مهمانان باید سرویس بهداشتی داخل مجموعه را به صورت مشترک مورد استفاده قرار دهند. از جمله امکانات هتل کاروانسرای صفوی ابروز می‌توان به پارکینگ روباز، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای محلی تورهای گردشگری اشاره کرد. رستوران سنتی با انواع غذاهای خوشمزه محلی نظیر قیمه ریزه، گوشت قرمه، کشک و بادمجان، کباب تابه‌ای و کالجوش نیز از دیگر خدمات رفاهی این کاروانسرا به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که هزینه اقامت در این کاروانسرا برای کودکان کمتر از سه سال رایگان و برای کودکان سه تا شش سال نیم بها می‌باشد.

اطلاعات ضروری کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد

مسیر دسترسی به کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد

این کاروانسرا در استان اصفهان، شهرستان کاشان و در شهر ابوزیدآباد واقع شده است که شما می‌توانید پس از گشت و گذار در کویر ابوزیدآباد به مرکز شهر بروید و از اقامت در این کاروانسرای تاریخی نهایت لذت را ببرید. از این رو کافیست پس از رسیدن به شهر ابوزیدآباد به سمت میدان دولت بروید و سپس وارد بلوار صفوی شوید تا به کاروانسرای شاه‌ عباسی ابروز برسید.

مسیر دسترسی به کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی کاروانسرای صفوی کویر ابوزیدآباد پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید این کاروانسرای تاریخی از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است که تاکنون با سرویس‌دهی و خدمات عالی خود توانسته است بسیاری از مشتاقان کویر را به سوی خود بکشاند. در صورتی که قصد سفر به کویر ابوزیدآباد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا از این کویر زیبا و دل‌انگیز اطلاعات بیشتری به دست آورید و سفر بدون دغدغه و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید