راهنمای کامل خرید از بازار بزرگ استانبول
3051 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

راهنمای کامل خرید از بازار بزرگ استانبول


نکات جالب‌توجه درباره خرید و گشت‌و‌گذار در بازار بزرگ استانبول را در این مقاله از وبسایت کایت بخوانید و از سفر آینده‌تان به ترکیه لذت ببرید. بازار بزرگ استانبول در برنامه سفر بیشتر توریست‌ها قرار دارد. این مکان سیاحتی، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان است. به خاطر بزرگی و همچنین تنوع محصولاتی که دارد ممکن است باعث گم‌شدن شما شود. توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید را دنبال کنید تا در خیابان‌های باریک آن گم نشوید.

تورهای مرتبط:

بازار بزرگ استانبول
مسیریابی در بازار بزرگ استانبول


محل اصلی بازار بزرگ استانبول متشکل است از 64 خیابان و 22 ورودی. با این حال، کل منطقه اطراف بزازستان تاریخی نیز جزئی از بخش‌های بازار به شمار می‌آید. برای گم‌شدن آماده باشید و آن را به عنوان بخشی از تجربه حیرت‌انگیزتان بپذیرید. اگر زمان محدودی دارید، بسته به چیزی که دنبالش هستید، می‌توانید منطقه گشتن خود را به دروازه خاصی منحصر کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا راهتان را پیدا کنید.
فروشنده‌های جواهرات استانبول را از ساده‌ترین ورودی یعنی دروازه بایزید می‌توانید پیدا کنید و کالپاکسیلار کادسی را دنبال کنید که درواقع پیاده‌راه اصلی‌ای است که آن دروازه را به دروازه نوروسمانیه متصل می‌کند. وقتی از این دروازه بگذرید به نوروسمانیه کادسی می‌رسید که مغازه‌های بسیار جالبی دارد. در میانه راه بین دروازه‌های بایزید و نوروسمانیه، دروازه چارشیکاپی وجود دارد که ساده‌ترین مسیر برای خروج از بازار است.

دروازهای بازار بزرگ استانبول

زینسیربی‌هان جایی است که حتماً باید از آن دیدن کنید نه فقط به خاطر فروشنده‌های فرشی که دارد بلکه مکانی است مورد علاقه طرفداران تاریخ. ساده‌ترین راه برای رسیدن به آن از طریق دروازه نوروسمانیه بازار بزرگ استانبول از طریق دنبال کردن مسیر دروازه مرکان است. اگر قادر به ارتباط با یک راهنما در قسمتی ورودی نبودید، کالپاکسیلار کادسی را دنبال کنید از ورودی آن بگذرید و به بزازستان سندل بروید و سپس به سمت راست و به طرف ترزیباشی سوکاک بروید و مسیرتان را مستقیم به طرف پایین بروید و علائم را دنبال کنید.


آداب و رسوم خرید از بازار بزرگ استانبول
1. وقت بگذارید و چانه بزنید.


اینکه سعی کنید کل بازار بزرگ استانبول را در یک بعدازظهر ببینید، تقریباً کاری غیرممکن است. با در نظر گرفتن این موضوع بهتر است به آهستگی سراغ بازار بزرگ استانبول بروید نه اینکه با عجله از این مغازه به مغازه دیگر بروید. خرید نهایی به اندازه پروسه خرید و رابطه‌ای که بین فروشنده و خودتان به وجود می‌آید اهمیت ندارد. صحبت و چانه‌زنی با فروشنده‌هایی که اغلب مسلط به بیش از یک زبان هستند چیزی است که تجربه بازار بزرگ را برایتان متفاوت می‌کند.
بسیاری از مغازه‌ها در یک صف کنار هم قرارگرفته‌اند و محصولات مشابهی می‌فروشند، اینجاست که خدمات مشتری و احترام به او بسیار اهمیت پیدا می‌کند. اینکه بپذیرید چای میل کنید به این معنا نیست که باید از آنجا خرید کنید؛ بلکه این روشی است ترکی برای خوش‌آمدگویی به بازدیدکنندگان. اگر از محصولاتشان خوشتان نیامد آنجا را ترک کنید و به دنبال جای بهتری بگردید.

خوراکی‌های موجود در بازار بزرگ استانبول

2. با اینکه از مغازه‌ای بیرون بیایید و به جای دیگری بروید، راحت برخورد کنید.


اگرچه در بازار بزرگ استانبول اغلب احساس می‌کنید بسیار شلوغ و پرسروصدا است، بخصوص برای آن‌هایی که اولین بارشان است آمده‌اند، جهت اینکه تجربه بهتری داشته باشید، چندین راهکار وجود دارد. شما به سرعت متوجه خواهید شد که وقتی دست‌تان را روی محصولی بگذارید، بدون در نظر گرفتن اینکه می‌خواهید آن را بخرید یا نه، فروشنده تلاش می‌کند تا آن را به شما بفروشد. حقیقت این است که هرچه فروشنده پرخاشگرتر باشد، احتمال اینکه محصولی که می‌خواهد به شما بفروشد، ارزش وقتتان را نداشته باشد بیشتر است. فروشنده‌های بیشتر فروشگاه‌های قابل اطمینان استانبول شما را با محصولاتشان آزار نمی‌دهند. اگر لحظه‌ای احساس ناراحتی کردید می‌توانید آن مغازه را رها کنید و سراغ بعدی بروید.


بایدها و نبایدهای بازار بزرگ استانبول


اگرچه این‌طور به نظر می‌رسد که بازار بزرگ استانبول همه چیز دارد ولی فقط چند فروشگاه مشخص است که ارزش بازدید دارد و تنها چند جنس مشخص آن ارزش خرید دارند. درواقع شهرت‌شان از خودشان پیشی گرفته است پس اگر از محلی‌ها راهنمایی بخواهید نکاتی که در ادامه می‌آید را با شما در میان خواهند گذاشت.

مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


جواهرات بازار بزرگ استانبول


اگر از دروازه بایزید بازار بزرگ استانبول وارد شوید، لازم نیست به جای دوری نگاه کنید چرا که کل پیاده‌راه پر است از جواهرفروش. اگرچه همه مکان‌ها شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند، ولی برخی از آن‌ها خاص‌تر از سایرین هستند. یکی از آن فروشگاه‌ها توپکاپی اوزاوار است که مجموعه بسیار گسترده‌ای از جواهرات رنگارنگ را ارائه می‌کند. گل سینه ماری که در ویترین فروشگاه به نمایش گذاشته شده کپی دقیق و باکیفیتی است از کالکشن مادلین آلبرایت.
جواهرات موجود در بازار بزرگ استانبول


عتیقه‌جات بازار بزرگ استانبول


بزازستان ایچ جایی است که بیشتر فروشگاه‌های عتیقه استانبول در آن قرار دارند. بسیاری از فروشنده‌ها در سراسر استانبول اجناسی که به نظر می‌رسد عتیقه است را به آنجا می‌آورند تا بفروشند. درواقع مکان قابل‌اعتمادی است که ارزش واقعی اجناس قیمتی در آن درک می‌شود. شالای آنتیکس چنین مکانی است که از سال 1880 به مشتریانش در بازار بزرگ خدمات‌رسانی می‌کند. کالکشن این فروشگاه شامل جواهرات قدیمی، اشیای شخصی همچون آینه، جعبه و اجناس عثمانی برای تزئین میز متناسب با مراسم‌های خاص است.

عتیقه‌جات عثمانی در بازار بزرگ استانبول


فرش و گلیم بازار بزرگ استانبول


در قلب زینسیرلی‌هان واقع شده است. شیشکو عثمان، کسب‌و‌کار خانوادگی چهار نسلی‌ای است که مجموعه گسترده‌ای از فرش‌ها و گلیم را از سرتاسر جهان ارائه می‌کند. عثمان شنل مردی است که نامش پشت شرکت است و در زمینه تجارت متخصص است و این مکان را در تمام استانبول به مکانی پررونق تبدیل کرده است.


منسوجات بازار بزرگ استانبول


حوله حمام، پشتمال (حوله‌های ترکی که در حمام استفاده می‌شوند) و دیگر اجناس سنتی که می‌توانید کنار دروازه اروکولر در اگین تکستیل پیدا کنید. این فروشگاه از سال 1861 فعال است و به خاطر رویکرد کلاسیک و محصولات گسترده خود بسیار در سرتاسر استانبول مشهور شده است. منسوجات بسیاری از آثار هالیوودی از طریق این فروشگاه تأمین شده است. آثاری همچون هابیت، تروی، آخرین سامورایی و دزدان دریایی کارائیب.

منسوجات بازار بزرگ استانبول
در بازار بزرگ استانبول، استراحت کنید، بخورید و بنوشید.


رستوران‌هایی که در بازار بزرگ استانبول قرار دارند به عنوان بهترین مکان‌های استانبول شناخته می‌شوند و این فقط یک دلیل ساده دارد: مشتریان آن‌ها به خدمات طولانی‌مدت‌شان و نیز کیفیت غذاهایشان اعتماد می‌کنند.

نوشیدن چای در بازار بزرگ استانبول


 منبع:        https://www.theguideistanbul.com/grand-bazaar-guide/

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید