فاصله تهران تا کویر ابوزیدآباد + راهنمای سفر با ماشین شخصی
شراره رحیمی 1399/07/04 17103 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کاشان یکی از زیباترین شهرستان‌های ایران می‌باشد که در استان اصفهان واقع شده است و از تاریخچه‌ای طولانی برخوردار می‌باشد. از آن‌جایی که این شهر بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است، سالانه گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر می‌کنند تا لحظه‌های خاطره‌انگیز و آرامش‌بخشی را در کنار همسفرانشان برای خود به ارمغان آورند. از جمله زیباترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان می‌توان به کویر ابوزیدآباد اشاره کرد که طی سالهای اخیر بین پربازدیدترین مناطق کویری ایران قرار گرفته است. سکوت عمیق، افق‌های وسیع و حیرت‌انگیز، شن‌های روان، تپه‌های رملی، پوشش گیاهی متنوع و... کویر ابوزیدآباد را به یکی از خاص‌ترین و زیباترین کویرها در ایران تبدیل تبدیل کرده است که در سفر به کاشان بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا مسیر دسترسی به کویرابوزیدآباد از تهران را مورد بررسی قرار دهیم و شما را برای سفر با ماشین شخصی به این کویر بی‌نظیر به طور کامل راهنمایی کنیم.

معرفی کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد یک مقصد کویرنوردی و طبیعت‌گردی بکر و زیبا در کاشان می‌باشد که طی سال‌های اخیر مورد توجه علاقمندان به طبیعت و گردشگران بسیار زیادی واقع شده است. این کویر زیستگاه حیواناتی نظیر شغال، روباه شنی، خرگوش، شاهین، عقاب، گربه شنی و محل رویش پوشش گیاهی متنوعی همچون قیچ، تاغ، دم گاوی، بادام کوهی و درمنه می‌باشد. جالب است بدانید که این کویر با چشم‌انداز حیرت‌انگیز و سکوت مطلق خود به محل مناسبی برای تماشای ستارگان و رسیدن به آرامش حقیقی تبدیل شده است که بدون شک با سفر به آن‌جا از تمامی دغدغه‌های روزمره زندگی دور خواهید شد. به علاوه با سفر به این کویر شما می‌توانید از تفریحاتی نظیر شتر سواری، آفرود کردن، رصد ستارگان، موتور سواری، شب نشینی دور آتش، پیاده‌روی بر روی رمل‌ها و... نهایت استفاده را کنید و تجربه‌ای متفاوت و به یادمانی از سایر سفرهایتان برای خود رقم بزنید. هنگام سفر به کویر ابوزیدآباد شما می‌توانید از دیگر جاذبه‌های نزدیک به این منطقه کویری نظیر شهر تاریخی نوش‌آباد، قلعه سردار، قلعه کاروانسرای سفیدآب، قلعه کرشاهی و قلعه گرماب نیز دیدن کنید و لذت ببرید. به علاوه برای مشاهده تور کویر ابوزیدآباد نیز می‌توانید وارد صفحه تورکویرابوزیدآباد شوید.

معرفی کویر ابوزیدآباد

موقعیت مکانی کویر ابوزیدآباد

آدرس: استان اصفهان، 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کاشان، 8 کیلومتری شهر ابوزیدآباد، کویر ابوزیدآباد

ابوزیدآباد یکی از شهرهای تابع شهرستان بیدگل و آران در اصفهان می‌باشد که کویر حیرت‌انگیز ابوزیدآباد را در دل خود جای داده است. این کویر که یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای ایران می‌باشد در 355 کیلومتری یزد، 55 کیلومتری شهرستان ابیانه، 30 کیلومتری جنوب شرقی کاشان و در ارتفاع 950 متری از سطح دریا واقع شده است. لازم است بدانید که منطقه کویری ابوزیدآباد و روستاهای اطراف آن نظیر قاسم‌آباد، حسین‌آباد، علی‌آباد، امین‌آباد، شهریاری، محمدآباد، کاغذی، یزدلان و فخره نیز در جلگه‌ای هموار در شهرستان بیدگل و آران قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که به منظور بازدید از جاذبه‌های گردشگری این منطقه کویری نظیر تپه شن‌های روان، دریاچه نمک چال عروس و... باید به سمت شمال آن حرکت کنید تا به انتهای یک جاده خاکی به طول 25 کیلومتر برسید.

موقعیت مکانی کویر ابوزیدآباد

فاصله تهران تا کویر ابوزیدآباد چقدر است؟ | مسیر دسترسی

فاصله تهران تا کویر ابوزیدآباد 281 کیلومتر می‌باشد که به منظور دسترسی به آن بهتر است خودتان را به شهرستان کاشان برسانید. از این رو باید وارد جاده تهران- قم شوید تا با عبور از قم و با ادامه مسیر در جاده قم- کاشان یا آزادراه امیرکبیر خودتان را به شهرستان کاشان برسانید. توجه داشته باشید که برای سفر به کویر ابوزیدآباد از مبدا تهران تقریبا حدود 4 ساعت در مسیر خواهید بود. پس از رسیدن به کاشان باید وارد بلوار قطب راوندی شوید و این مسیر را به سمت بلوار ملاصدرا ادامه دهید تا به یک دو راهی برسید.پس از رسیدن به دوراهی به سمت چپ بپیچید تا از شهر کاشان خارج شوید و به ابتدای جاده ابوزیدآباد برسید. در بخش جنوبی جاده ابوزیدآباد، مزرعه‌ها و در بخش شمالی آن شوره‌زارها و مناطق کویری را مشاهده خواهید کرد که منطقه اصلی کویر ابوزیدآباد نیز در انتهای جاده واقع شده است. در شهر کاشان قبل از رفتن به کویر ابوزیدآباد می‌توانید از شهر زیرزمینی اویی که در شهر تاریخی نوش‌آباد قرار گرفته است نیز بازدید به عمل آورید. از این رو شما می‌توانید در کاشان از بلوار قطب راوندی وارد بلوار کویر شوید و با ادامه مسیر خودتان را به نوش‌آباد برسانید.


فاصله تهران تا کویر ابوزیدآباد

راهنمای سفر به کویر ابوزیدآباد با ماشین شخصی

به طور کلی لازم است بدانید که برای سفر با ماشین شخصی به هر کدام از کویرهای ایران نیاز به تجربه، تجهیزات لازم برای کمپینگ و خودروی مجهز (چند دیفرانسیل) می‌باشد. اگر دفعه اول است که قصد سفر به کویر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در تورهای گردشگری شرکت کنید تا بتوانید همراه با لیدرهای مجرب و حرفه‌ای از تمامی جاذبه‌های کویر ابوزید آباد به طور کامل بازدید به عمل آورید و نسبت به روش‌های کویرگردی شناخت کافی پیدا کنید. اما اگر همچنان تمایل به سفر با ماشین شخصی را دارید در همان ابتدای مسیر دسترسی به کویر ابوزیدآباد باک گاز یا بنزین ماشینتان را پر کنید. توجه داشته باشید که لاستیک‌های ماشین شما باید از عاج کویری برخوردار باشد تا در طول مسیر دچار پنچری نشود. علاوه بر آن حتما در کنار چهار لاستیک اصلی ماشین، لاستیک زاپاس را نیز تنظیم باد کنید. تحت هیچ شرایطی با خودروهای کاربراتوری به کویر سفر نکنید، زیرا این نوع از خودروها به سرعت جوش می‌آورند و ممکن است سرسیلندر خودرو از بین برود. فراموش نکنید که حتما یک گالن 20 لیتری آب در صندوق عقب ماشین قرار دهید تا در صورت لزوم آن را مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای سفر به کویر ابوزیدآباد با ماشین شخصی

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما مسیر دسترسی به کویر ابوزیدآباد از تهران را مورد بررسی قرار دادیم و نکات لازم برای سفر با ماشین شخصی به این کویر حیرت‌انگیز را در اختیارتان قرار دادیم. کویر ابوزیدآباد جاذبه‌های متنوعی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از آن‌ها سفر دلپذیری را برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های متفاوت فراهم خواهد کرد. در صورتی که قصد سفر به کویر ابوزیدآباد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و سفر بدون مشکل و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید