۵ اپلیکیشن کاربردی در سفر به ترکیه
علیرضا مشرقی 1399/6/26 8949 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به ترکیه یکی از محبوب‌ترین سفرهای خارجی بین ایرانیان به حساب می‌آید. فرهنگ مردم ترکیه شباهت زیادی به مردم ایران دارد و به دلیل همسایگی این کشور با ایران، هزینه سفر به ترکیه زیاد نیست و همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا حتی مردم ایران بیشترین ملیتی باشند که در ترکیه دارای ملک و املاک هستند. حال که علاقه زیادی به سفر به ترکیه در میان مردم وجود دارد، بهتر است در مورد این کشور اطلاعات جامع و کاملی داشته باشیم. در ترکیه نیز همانند ایران، اپلیکیشن‌های منحصر به فردی وجود دارند که بسیار کاربردی هستند و باید پیش از سفر، حتما آنها را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید تا بتوانید به راحتی از سفر خود لذت ببرید. اما این اپلیکیشن‌ها کدام هستند؟ در این مقاله قصد داریم تا در مورد برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی با شما صحبت کنیم که بیشترین کاربرد را در ترکیه دارند. پس با کایت همراه باشید تا پنج اپلیکیشن کاربردی در سفر به ترکیه را بشناسید. ‌

شاید اطلاع نداشته باشید، اما در ترکیه، اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارند که ساخت همین کشور هستند و به جهت جذب گردشگر و یا راحتی زندگی مردم محلی طراحی شده‌اند. پس اگر به ترکیه زیاد سفر می‌کنید یا می‌خواهید در سفر خود از راحتی بیشتری بهره‌مند شوید، شما نیز باید این اپلیکیشن‌ها را روی تلفن همراه هوشمند خود داشته باشید. پس با ما همراه شوید و پنج اپلیکیشن کاربردی در سفر به ترکیه را بشناسید.

  1. Triposo

اپلیکیشن تریپوسو یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های ترکیه است که حتما باید آن را روی تلفن همراه خود داشته باشید. جالب است بدانید که در استانبول، تورهای گردشگری و پیاده‌روی رایگان در طول روز برگزار می‌شوند و برای شرکت در آنها، باید از زمان شروع و محل تجمع اطلاع داشته باشید و تمامی این اطلاعات را می‌توانید در نرم افزار Triposo بیابید. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا استانبول را مثل شهر خود بشناسید و لازم نباشد تا برای یافتن یک رستوران یا یک جاذبه گردشگری، ساعت‌ها در اینترنت جستجو کنید. تریپوسو به شما کمک می‌کند تا تنها با چند کلیک، رستوران، کافه، کلاب و نقاط گردشگری مهم استانبول که در نزدیکی شما هستند را به راحتی بیابید. همچنین این نرم افزار امکان قرار دادن نظرات را اضافه کرده است تا مشتریان بتوانند نظرات خود را وارد کنند و شما به عنوان یک خارجی، با کمک این نظرات، رستوران، کافه یا جاذبه‌ای که جذابیت بیشتری دارد را انتخاب کنید. پس بهتر است در سفر به استانبول، حتما از این نرم افزار کمک بگیرید.

تریپوسو

  1. BiTaksi

BiTaksi یکی دیگر از پنج اپلیکیشن کاربردی در سفر به ترکیه محسوب می‌شود که از اهمیت زیادی برخوردار است و تقریبا تمام ترکیه را پوشش می‌دهد. همانطور که از نام این نرم افزار مشخص است، BiTaksi نوعی تاکسی اینترنتی همانند اسنپ، تپسی و غیره است که به صورت اینترنتی برای شما تاکسی خبر می‌کند. در کشورهای خارجی، یکی از دغدغه‌های مهم، یافتن تاکسی مناسب، یافتن مسیر و البته عدم پرداخت هزینه‌های گزاف برای حمل و نقل است. با کمک این نرم افزار و روشن بودن مکان یاب تلفن همراه خود، تاکسی دقیقا در محلی که هستید حاضر می‌شود. برای یافتن مقصد نیز تنها کافیست تا از نقشه گوگل استفاده کنید. در این نقشه تمامی رستوران‌ها، هتل‌ها، کلاب‌ها، کافه‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی وجود دارند و با وارد کردن نام آنها، می‌توانید مقصد را مشخص کنید. در نتیجه حتی بدون ارتباط زبانی با راننده، می‌توانید تاکسی بیابید و به مقصد برسید. در ضمن، تمامی تعرفه‌ها، از پیش توسط یک الگوریتم تعیین شده‌اند. پس دیگر لازم نیست نگران این باشید که تاکسی متوجه شود شما توریست هستید و هزینه بیشتری از شما دریافت کند. پس با BiTaksi می‌توانید با خیال آسوده در ترکیه گشت و گذار کنید.

BiTaksi

  1. Yandex map

سومین اپلکیشن کاربردی در سفر به ترکیه در لیست ما به Yandex map تعلق دارد. Yandex map یک نرم افزار ترکی نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا کاربرد دارد.  این اپلیکیشن عملکردی همانند Waze  یا گوگل مپز را دارد و با کمک آن می‌توانید از مسیرهای پر ترافیک یا خلوت اطلاع پیدا کنید. معمولا کرایه خودرو در ترکیه یکی از روش‌های معقول و ساده برای تردد به حساب می‌آید. البته این روش دردسرهای منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است شما را درگیر مسائل قانونی مختلفی کند. اما با این حال اگر قصد تردد با وسیله نقلیه شخصی یا کرایه‌ای در ترکیه را دارید، بهتر است اپلیکیشن Yandex map را روی تلفن همراه خود نصب کنید. با وجود آنکه اپلیکیشن‌های دیگر همانند گوگل مپز نیز در ترکیه قابل اجرا هستند، اما Yandex map در بین مردم ترکیه طرفداران زیادی دارد و به همین خاطر بهتر است شما نیز از این اپلیکیشن استفاده کنید.

  1. TGI Food and Drink

یافتن رستوران و کافه مناسب در یک کشور غریب، بسیار دشوار است. حتی اگر در ایران هم به یک شهر دیگر سفر کنید، باید در اینترنت یا با پرس وجوی محلی به دنبال رستوران یا کافه مناسب بگردید. از این رو اپلیکیشن TGI Food and Drink طراحی شده است تا به شما انواع کافه و رستوران‌هایی که در نزدیکی شما هستند را معرفی کند. این اپلیکیشن در ترکیه کاربرد دارد و دارای قابلیت فیلتر بسیار دقیقی است. به این ترتیب شما می‌توانید با کمک TGI Food and Drink، هر آنچه که مد نظرتان هست را پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید در بخش فیلترها وارد کنید که تنها رستوران‌های بین المللی یا رستوران‌های سنتی را در محدوده‌ای که قرار دارید پیدا کند و در بین این لیست، آنهایی که امتیازی کمتر از 4 دریافت کرده‌اند را کنار بگذارد. به این طریق با روشی کاملا ساده و کاربردی، می‌توانید بهترین رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه را بیابید و دیگر پول خود را صرف غذاهای بی‌کیفیت نکنید!

  1. Mobiett

این اپلیکیشن کاربردی در سفر به ترکیه ، مستقیما توسط شهرداری استانبول، طراحی و عرضه شده است. این اپلیکیشن مخصوص خطوط متروی استانبول است و با کمک آن دیگر در متروی استانبول سردرگم نمی‌شوید. همانطور که می‌دانید، با توجه به نرخ ارز، کرایه تاکسی در استانبول بسیار زیاد است و سهم زیادی از هزینه سفر شما را به خود اختصاص می‌دهد. از طرف دیگر استانبول همانند کوش آداسی یا آنتالیا نیست که زمان زیادی را در هتل صرف کنید ( برای اطلاع از بهترین هتل‌های UALL کوش آداسی، این مقاله را مطالعه کنید) به همین خاطر شما باید در یک شهر وسیع، که حدود شش برابر تهران وسعت دارد، از وسایل حمل و نقل عمومی مختلف استفاده کنید.

بهترین روش برای کاهش هزینه‌های سفر شما، استفاده از مترو، تراموا و اتوبوس است. اما خطوط متروی استانبول بسیار وسیع و گیج کننده هستند. البته نگران نباشید! اپلیکیشن Mobiett را روی تلفن همراه خود نصب کنید و با خیال راحت از مترو استفاده نمایید. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید در درجه اول نزدیک‌ترین مترو به خودتان و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مقصدی که در پیش دارید را بیابید. سپس مبدا و مقصد را انتخاب کنید و نقشه دقیق مسیر مترو را مشاهده کنید. با کمک این نقشه می‌توانید زمان دقیق تعویض خطوط و برنامه رسیدن متروی استانبول را مشاهده کنید. البته به عنوان یک راهنمایی کوچک از کایت، بهتر است حتما استانبول کارت تهیه کنید تا هزینه مترو و اتوبوس را در استانبول با تخفیف پرداخت نمایید.

هزینه اینترنت در ترکیه

بسیاری از مسافران زمانی که به ترکیه سفر می‌کنند، تلفن همراه خود را خاموش می‌کنند تا هزینه‌های زیادی را بابت رومینگ پرداخت نکنند و عملا از تمامی این امکانات محروم می‌شوند. با وجود اینکه هزینه رومینگ بسیار زیاد است و می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد، اما روش بهتری نیز برای حل این مشکل  وجود دارد. تنها کافیست یک مودم جیبی همراه با سیم کارت دیتا تهیه کنید و همراه خود داشته باشید. این مودم‌ها هم قابل خریداری هستند و می‌توانید از آنها در ایران نیز با سیم کارت داخلی استفاده کنید و هم اگر می‌خواهید، می‌توانید آنها را کرایه کنید و با هزینه‌ای محدود، از اینترنت بهره‌مند شوید. به هر حال چه با کرایه و چه با خرید مودم، می‌توانید از بسته‌های اینترنت نیز بهره‌مند شوید و حتی هزینه بیشتری بابت اینترنت پرداخت نکنید! با کمک اینترنت می‌توانید سفری راحت را به ترکیه تجربه کنید، پس حتما با خرید سیم کارت ترک و مودم جیبی، از این امکانات بهره‌مند شوید.

هزینه اینترنت در ترکیه

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد استفاده از اینترنت در ترکیه چیست؟ آیا تا به حال از اینترنت در ترکیه استفاده کرده‌اید؟ هزینه رومینگ خیلی زیاد بوده یا اینکه از سیم کارت ترک استفاده کرده‌اید؟ همچنین آیا تا به حال از هیچ یک از این اپلیکیشن‌ها کمک گرفته اید؟ به نظر شما بهترین اپلیکیشن کاربردی در سفر به ترکیه کدام است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید