مرداب دریوک کلاردشت | راهنمای سفر+ آدرس+ تصاویر
شراره رحیمی 1399/06/24 9921 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در ابتدا لازم است بدانید که استان مازندران از نظر موقعیت جغرافیایی و طبیعت در بخش طبیعت‌گردی جزو استان‌های برتر شمال کشور و قطب گردشگری ایران به حساب می‌آید. به علاوه این استان در بین گردشگران تحت عنوان ترکیبی بسیار هنرمندانه از مذهب، تاریخ، معماری، زیباترین عناصر موجود در طبیعت بکر و سرسبز و هم‌چنین عناصری حیات‌بخش همانند تفریح و هیجان شناخته شده است که در نوار جنوبی دریای خزر واقع شده است و با استان‌هایی نظیر گیلان، البرز، تهران، سمنان، قزوین و گلستان هم مرز است. سالانه تقریبا بیش از 22 میلیون گردشگر از داخل و خارج ایران به این استان سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گردشگری، توریستی و طبیعت بکر مازندران دیدن کنند و تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز برای خودشان به ارمغان آورند. از جمله زیباترین جاذبه‌های گردشگری این استان می‌توان به مرداب دریوک اشاره کرد که در جنگل کلاردشت واقع شده است. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را برای سفر به مرداب دریوک کلاردشت به طور کامل راهنمایی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

معرفی مرداب دریوک کلاردشت

همان‌طور که گفته شد مرداب دریوک یکی از جاذبه‌های بکر، رمزآلود و رویایی استان مازندران می‌باشد که در میان درختان تنومند و شاخ و برگ‌های انبوه جنگل‌ کلاردشت قرار گرفته است و با زیبایی خارق‌العاده خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. هنگام سفر به جنگل کلاردشت شما باید از مسیر بکر، مه‌آلود و از میان تنه‌های درختان کهنسال و بوته‌هایی که بر زمین نقش بسته‌اند، عبور کنید تا با منظره‌ای اسرارآمیز و معمایی مواجه شوید که به آن مرداب دریوک گفته می‌شود. منظره‌ای که در آن سطح آبگیر کاملا از خزه پوشیده شده و تحت محاصره درختان تنومند جنگل درآمده است که نور آفتاب نیز از میان شاخ و برگ‌های درختان به سطح آبگیر می‌تابد و جلوه‌ی منحصر به فردی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

در واقع لازم است بدانید که مرداب دریوک بعضی اوقات به دلیل مه زیبایی که روی آن را می‌پوشاند، تصویری اسرارآمیز و ترسناک به خود می‌گیرد. در کنار مرداب تنه‌ی درخت پیری وجود دارد که گردشگران بر روی آن می‌روند و عکس یادگاری می‌گیرند. به طور کلی مرداب به دلیل درختان تنومند و سر به فلک کشیده و هم‌چنین پوشش جنگلی جلوه‌ی خاصی به خود گرفته است که اغلب اوقات گروه‌های آفرود و موتورسوارها از این مرداب بازدید به عمل می‌آورند و در این منطقه کمپ برگزار می‌کنند. بدون شک قدم زدن در جنگل مه‌آلود، هنگامی که سکوت مطلق در جنگل حاکم است و فقط صدای پرندگان به گوش می‌رسد، از بخش‌های جذاب و آرامش‌بخش سفرتان به شمال کشور خواهد بود.

معرفی مرداب دریوک کلاردشت

بهترین زمان بازدید از مرداب دریوک کلاردشت

به طور کلی بهترین زمان سفر به شمال کشور و جنگل‌نوردی و هم‌چنین بازدید از مرداب دریوک، فصل بهار و تابستان می‌باشد. زیرا در فصل بهار سبزه‌ها تازه سر از دل‌ خاک بیرون می‌آورند و درختان نیز تازه جوانه می‌زنند و بدون شک شما با زیباترین و دل‌انگیزترین شکل طبیعت مواجه خواهید شد. فصل تابستان نیز جنگل را سبزتر از همیشه مشاهده خواهید کرد. در این فصل نور خورشید از بین شاخ و برگ‌های درختان خود را به زمین می‌رساند و زیبایی جنگل را چندین برابر می‌کند. سفر به مرداب دریوک در فصل پاییز نیز خالی از لطف نخواهد بود. بدون شک در فصل پاییز با قدم زدن در جنگل از پا گذاشتن بر روی برگ‌های خشک شده درختان رنگارنگ و صدای گوش‌نواز آن در زیر پای خود نهایت لذت را خواهید برد و رویایی‌ترین لحظه‌ها را از سفر به شمال کشور تجربه خواهید کرد. اگر فصل پاییز و زمستان را برای بازدید از مرداب دریوک انتخاب کردید، حتما کفش مناسب نظیر پوتین یا چکمه و لباس گرم و بارانی با خود به همراه داشته باشید. به علاوه حتما قبل از سفر به این منطقه وضعیت آب و هوا را چک کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

بهترین زمان بازدید از مرداب دریوک کلاردشت

مسیر دسترسی به مرداب دریوک کلاردشت

آدرس: استان مازندران، شهرستان کلاردشت، نزدیکی روستای پیمبور، مرداب دریوک

مرداب دریوک در 198 کیلومتری تهران واقع شده است که به منظور دسترسی به آن باید از مسیر جاده چالوس به سمت کلاردشت حرکت کنید که در این صورت تقریبا حدود 4 ساعت در مسیر خواهید بود. به این ترتیب که وقتی به شهر مرزن آباد رسیدید، باید مسیر خود را به سمت کلاردشت و سپس به طرف عباس آباد تغییر دهید. بعد از طی یک مسافت تقریبا حدود 5 کیلومتری به یک سه راهی می‌رسید که باید از سه راهی وارد مسیر سمت راست به طرف روستای پیشنبور شوید. سپس با عبور از میان روستاهایی نظیر روستای لش‌سر، پیشنبور و بازارسر باید به جاده پیمبور وارد شوید که پس از طی یک مسافت کوتاه به جاده خاکی خواهید رسید. اگر با خودروی آفرود سفر نمی‌کنید، بهتر است وسیله نقلیه خود را در ایستگاه گاز پارک کنید و ادامه مسیر را به صورت پیاده حرکت کنید. لازم است بدانید که تقریبا حدود 3 کیلومتر باید به جنگل‌نوردی بپردازید تا به مرداب دریوک کلاردشت برسید. بدون شک در این مسیر از طبیعت بکر و سرسبز، آب و هوای دل‌انگیز، صدای پرندگان و... نهایت لذت را خواهید برد و جزو لذت‌بخش‌ترین سفر عمرتان خواهد شد.

مسیر دسترسی به مرداب دریوک کلاردشت

لوازم ضروری برای بازدید از مرداب دریوک

از آن‌جایی که بازدید از مرداب دریوک یک برنامه پیمایشی تقریبا طولانی به حساب می‌آید، توصیه می‌کنیم لوازم غیرضروری با خود به همراه نداشته باشید و کاملا سبک سفر کنید. از جمله لوازم ضروری برای سفر به مرداب دریوک می‌توان به کفش مناسب پیاده‌روی، دوربین عکاسی، کوله پشتی با تمامی تجهیزات و یک دست لباس اضافه اشاره کرد. به علاوه اگر قصد دارید که در اطراف مرداب کمپ برگزار کنید، حتما تجهیزاتی نظیر کیسه خوب، چادر، پتو مسافرتی، آب آشامیدنی، تنقلات و غذای کافی با خود به همراه داشته باشید زیرا در طول مسیر جنگل یا اطراف آن هیچ گونه امکانات رفاهی وجود ندارد. اگر در فصل پاییز یا زمستان به این منطقه سفر می‌کنید، بارندگی و خیس بودن زمین را نیز در نظر بگیرید و لباس گرم و بارانی را فراموش نکنید.

راهنمای سفر به مرداب دریوک کلاردشت

اگر برای یک سفر یک روزه برنامه‌ریزی کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که حتما صبح خیلی زود از تهران حرکت کنید تا در شروع روز به مسیر خاکی رسیده باشید و پیاده‌روی خود را آغاز کنید. لازم است بدانید که شما باید از ابتدای ورودی جنگل تقریبا حدود 2 تا 3 ساعت را پیاده‌روی کنید تا به مرداب دریوک برسید. به علاوه حتما برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که موقع برگشت از جنگل هوا تاریک نشده باشد، زیرا با تاریک شدن هوا ممکن است مسیر برگشت را گم کنید و لذت سفر به کامتان تلخ شود. منطقه کلاردشت جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی نظیر علم کوه، جنگل ازو، تپه کلار، دریاچه ولشت، تخت سلیمان، رودخانه سردآبرود و... را در دل خود جای داده است که شما می‌توانید در کنار بازدید از مرداب دریوک از سایر جاذبه‌های این منطقه نیز بازدید به عمل آورید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید.

راهنمای سفر به مرداب دریوک کلاردشت

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی مرداب دریوک کلاردشت پرداختیم و اطلاعات جامعی از این مرداب و مسیر دسترسی به آن در اختیارتان قرار دادیم. شما نیز می‌توانید برای سفر به شهرستان کلاردشت و بازدید از مرداب دریوک برنامه‌ریزی کنید و یک روز ناب و خاطره‌انگیزی را در کنار همسفرانتان سپری کنید. در صورتی که قصد سفر به استان مازندران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات بیشتری از این استان به دست آورید و سفر بدون مشکل و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. به علاوه می‌توانید برای مشاهده تورهای طبیعت‌گردی این استان وارد صفحه تورهای طبیعتگردی شوید و با شرکت در تور یک روزه مرداب دریوک سفری بی‌دغدغه و آرام را تجربه کنید و لذت ببرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید