مجسمه مادر در کشورهای مختلف | بررسی 4 کشور دارای مجسمه مادر
مجتبی پورموسوی 1399/06/23 6635 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مجسمه مادر در کشورهای مختلف به یک جاذبه گردشگری بسیار مهم تبدیل شده‌اند، به صورتی که این مجسمه‌ها، سالانه هزاران گرشگران را به کشور میزبان خود می‌کشانند. این مجسمه‌ها علاوه بر جنبه‌های گردشگری، از نظر فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت هستند و بسیاری از این مجسمه‌ها بخشی از تاریخ کشورها میباشد. در ادامه به برخی از این مجسمه‌های با شکوه و زیبای مادر اشاره می‌کنیم.

مجسمه مادر در کشور ارمنستان

مجسمه مادر در پارک پیروزی شهر ایروان کشور ارمنستان، قرار دارد. مجسمه زیبا و با شکوه مادر متعلق به قرن 20 میلادی می‌باشد و بخشی از تاریخ ارمنستان محسوب میشود و برای مردم این کشور نماد پیروزی و شادی می‌باشد. این مجسمه بسیار بزرگ و عظیم می‌باشد، به گونهای که از هر کجای شهر ایروان، قابل رویت است.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ارمنستان وارد صفحه "تور ایروان"شوید.

مجسمه مادر در کشور ارمنستان

تاریخچه مجسمه مادر ارمنستان

مستعمره بودن کشور ارمنستان بدست شوروی 70 سال به طول انجامید. در آن بازه زمانی به شکل دیگری ابراز احترام به دولت می‌کردند به گونه ای که در مکانی که امروز مجسمه مادر در شهر ایروان قرار گرفته پیش از آن مجسمه رهبر اتحاد جماهیر شوروی مستقرر شده که یاد بودی از پیروزی در جنگ جهانی دوم می باشد.در 29 نوامبر 1950 مجسمه رهبر اتحاد جماهیر پایین کشیده شد و پس از گذشت پنج سال در همان مکان مجسمه مادر بنا شد.

اندازه مجسمه مادر ارمنستان

مجسمه مادر ارمنستان ارتفاعی نزدیک به 22 متر دارد. یکی از بزرگترین ساخته‌های شهر ایروان می‌باشد. این مجسمه با پایه و ستون خود نزدیک به 51 متر بلندی دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این مجسمه این است که پایه و ستون هر کدام از موادی متفاوت ساخته شده‌اند، که جنس پایه آن از سنگ بازالت که نمونه‌ای از سنگ‌های آتشفشانی است ساخته شده است و جنس مجسمه نیز از مس چکشی می‌باشد

مفهوم و سنبل مجسمه مادر در ارمنستان

این مجسمه توسط یکی از بهترین مجسمه سازهای ارمنستان، طراحی و ساخته شده است. با وجود این که این مجسمه در بالای تپه قرار گرفته است. مردم شهر ایروان بر این باورند که مجسمه مادر بعنوان نگهبان از پایتخت نگهبانی می‌کند. علاوه بر این مجسمه مادر در کشور ارمنستان شمشیری بزرگی در دست دارد و جلوی پای خود نیز دارای سپر زیبایی دارد که به معنای محافظت از پاهاش می‌باشد که در واقع نمادی از صلح است. این مجسمه برای مردم کشور ارمنستان یاد و خاطره، زنی شجاع را به نام (سوسه مایریک) زنده میکند. زنی که بدون حتی ذره‌ای ترس در وجود خود، به همراه مردان و همسر خود به جنگ با ترکیه شتافت. این مجسمه در حالت کلی، نماد زنان ارمنستان می‌باشد که از تهاجم و حمله دشمنان جلوگیری می‌کنند و از کشور دفاع می کنند. بدین ترتیب این مجسمه مادر به یک نماد برای کشور ارمنستان تبدیل شد.

مجسمه مادر در ارمنستان و نهم می

روزی پیروزی در جنگ جهانی دوم را مردم ارمنستان جشن می‌گیرند، نهم می، روز پیروزی در جنگ جهانی می‌باشد. در این روز افراد مهم همچون نمایندگان دولت به پارک پیروزی می‌روند و با گذاشتن تاج گلی بر سر قبر سرباز گمنام یاد و خاطره قربانی‌ها در جنگ جهانی دوم را گرامی می‌دارند و به احترام و ادب یک دقیقه سکوت می‌کنند.

موزه وزارت دفاع در مجسمه مادر ارمنستان

داخل پایه این مجسمه موزه دفاع قرار گرفته است که در 1950 طراحی شد و در سال 1970 به عنوان موزه‌ی تاریخ جنگ جهانی دوم به نمایش گذاشته شده است. در این موزه یاد بودهایی از جنگ جهانی دوم شانل 30 هزار اثر را به نمایش در آورده‌اند. این سی هزار اثر شامل اثرهایی از جمله مدارک و لوازم و نقاشی‌های مربوط به جنگ قرباغ می‌باشد. در طبقه اول این موزه محل نمایش تجهیزات جنگی می‌باشد. یکی از جذاب‌ترین اشیای این موزه یک نقشه قدیمی است که کمپین تسخیر شهر شوشی را نشان می‌دهد که مربوط به فرماندهان نظامی می‌باشد.

این موزه از سه‌شنبه تا یکشنبه هر هفته باز می‌باشد و گردشگران می‌توانند از سه‌شنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر و روزهای شنبه و یک‌شنبه ساعت 10 صبح الی 3 بعد از ظهر به این موزه مراجعه کنند.

مجسمه مادر در کشور اوکراین

یکی از مجسمه‌های مادر در باقی کشورها می‌توان به مجسمه مادر در کشور اوکراین اشاره کرد. مجسمه مادر در اوکراین در شهر کی اف، بنا شده است و به عنوان نماد رسمی این کشور شناخته می‌شود و به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور اوکراین تبدیل شده است. این مجسمه مادر، سالانه گردشگران بیشماری را به سمت خود می‌کشاند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای اکراین وارد صفحه "تور اکراین"شوید.

مجسمه مادر در کشور اوکراین

تاریخچه مجسمه مادر در کشور اوکراین

مجسمه مادر در کشور اوکراین حوادثی مختلفی را در گذر زمان تجربه کرده است. این مجسمه عظیم و بزرگ به یک نماد بسیار زیبا و دیدنی برای کشور اوکراین و شهر کی اف تبدیل شده است.

این مجسمه به دلیل پیروزی اتحادیه جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم بنا شد. برای ساخت این مجسمه در شهر کی اف از ماهرترین معماران و همچنین از بهترین طرح ها بکار رفته است به دلیل تکنولوژی متفاوت سازه علاوه بر معماران افراد متعددی بر ساخت آن نظارت داشته‌اند به همین دلیل این بنا همه گردشگران را شگفت زده میکند. این بنا در سال 1960 طراحی و پایه گذاری شد و در آخر این مجسمه زیبا پس از بیست و یک سال تلاش معماران و مهندسان در سال 1981 میلادی تاسیس و افتتاح شد.

اندازه و مشخصات مجسمه مادر در اوکراین

این مجسمه بزرگ و عظیم شهر کی اف بلندایی به اندازه 62 متر دارد. اما ارتفاع کل مجسمه با پایه آن به اندازه 102 متر می‌رسد که از هر کجای شهر کی اف این مجسمه زیبا قابل رویت می باشد. این مجسمه در دست خود شمشیری دارد که شاید کوچک به نظر رسد اما وزن تقریبی آن 9 تن می‌باشد و در دست دیگر این مجسمه نیز سپری طراحی شده است که ابعاد آن 8*13 متر می‌باشد که وزن آن حدود سیزده تن است و جلوه خاصی را به مجسمه مادر می بخشد. اما در کل وزن این سازه به نزدیک 450 تن خواهد رسید.

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این مجسمه این است که جنس مجسمه از فولاد ضدزنگ بوده و به هیچ عنوان زنگ نمیزند و حالت ابتدایی خود را هیچ‌گاه از دست نمی دهد و همچنین شمشیر و سپر هم از جنس فولاد می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در ساخت این مجسمه این است که هیچ کدام از جوشکاری‌های بروی این مجسمه قابل مشاهده نمی‌باشد.

مفهوم و سنبل مجسمه مادر در اوکرین

برای مردم اوکراین این مجسمه به معنای مادر دلسوز و جنگجو می‌باشد، همچنین سپر و شمشیری که در دست خود دارد یادآور جنگجویان شجاع کشور اوکراین در جنگ جهانی دوم می‌باشد.

اهمیت گردشگری مجسمه مادر در اوکراین

این سازه علاوه بر مفهوم و نماد کشور اوکراین و شهر کی اف از نظر گردشگری بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در نزدیکی این مجسمه موزه بسیار مجللی از جنگ جهانی دوم بنا شده است و دیدن از آن موزه نیز خالی از لطف نیست.

دسترسی به مجسمه مادر اوکراین

یکی از بهترین ویژگی‌های این مجسمه موقعیت مکانی این مجسمه می‌باشد که وسط شهر کی اف قرار دارد و به راحتی از هر نقطه از شهر کی اف قابل دسترسی است که برای دسترسی آسان به آن میتوان از تاکسی و اتوبوس و حتی مترو استفاده کرد.

مجسمه مادر در کشور گرجستان

مجسمه مادر در کشور گرجستان در شهر تفلیس این کشور قرار گرفته است. این مجسمه به عنوان نماد و سمبلی برای شهر تفلیس میباشد. موقعیت مکانی این مجسمه زیبا باعث شده که از تمامی نقاط در شهر تلفیس قابل رویت باشد. این مجسمه بر روی یک تپه بنا شده است که به همین دلیل است که از تمامی نقاط قابل مشاهده است. این مجسمه در سال 1958 به مناسبت 1500 سالگی شهر تفلیس بنا شد. این مجسمه از روی بانوی در آن زمان ساخته شده است که این بانو هم اکنون نیز در قید حیات می‌باشد. این مجسمه از جنس آلومینیوم ساخته شده است و از استحکام خاصی برخوردار میباشد.

این مجسمه نشانگر زنی با لباس محلی بسیار زیبا می‌باشد که در دست چپ خود یک کاسه که درون آن از آب انگور پر شده است این موضوع به مهمان نوازی گرم گرجستانی‌ها اشاره می‌کند و در دست دیگر این مجسمه نیز شمشیر دارد که این شمشیر به معنی سلحشوری و مبارزه با دشمنان و دفاع از کشور می‌باشد. این مجسمه بسیار زیبا و پر مفهوم ارتفاعی نزدیک به 20 متر دارد. در سمت راست این مجسمه کوه مقدس شهر تفلیس قرار دارد که در آن کلیسای قدیمی قرار گرفته است. در این کلیسا آرامگاه بسیاری از نویسندگان، دانشمندان، اشخاص معروف و همچنین آرامگاه نخستین رئیس جمهور گرجستان می‌باشند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای گرجستان وارد صفحه "تور گرجستان"شوید.

مجسمه مادر در کشور گرجستان

مجسمه مادر روسیه

یکی از نمادهای پرافتخار کشور بزرگ روسیه مجسمه مادر کشور روسیه است. همان‌طور که قبلا گفته شد، مجسمه‌های مادر همیشه نقش و نگار افتخار‌آمیزی از کشور را به رخ گردشگران می‌کشد. این مجسمه بزرگ در اواخر دهه 50 میلادی به عنوان یادبودی از کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. این مجسمه یادآور نبردی تاریخی در گذشته کشور روسیه است. نبردی که به نام استالینگرد یاد می شود و بهتر است بدانید که این نبرد در کتاب رکوردهای گینس، ثبت شده است. به دلیل طبیعت زیبا و چشم‌نواز اطراف این مجسمه، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

85 متر ارتفاع این مجسمه بیانگر یکی از بزرگترین مجسمه‌ها در دنیا است و جالب است بدانید که این مجسمه، از مجسمه آزادی آمریکا، دو برابر بیشتر است. بدنه این مجسمه 52 متر و شمشیری که بالاتر از بدن آن قرار دارد، 33 متر است که در مجموع همان 85 متر می‌شود. مجسمه مادر روسیه در شهر ولگوگراد به هنرمندی یوگنی ووچتیچ مجسمه ساز ساخته شده است که حدود 7900 تن وزن داشته و حدود 50 سال پیش این بنا، احداث شد.

مجسمه مادر روسیه

در این مطلب به معرفی مجسمه‌های مادر که نشانه افتخار ملی به وقایعی مثل دفاع در جنگ‌ می‌باشد، پرداختیم. در صورتی که از این مجسمه‌ها در گذشته بازدید کرده‌اید، تجربه خودتان را از بادید این مجسمه‌های سرو قامت با ما در میان بگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید