بهترین شهرهای هند برای زندگی ایرانیان
ضحا اکبری 1399/06/22 15040 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور هند 3287263 کیلومترمربع مساحت و 1365380000 نفر جمعیت دارد، به این ترتیب از نظر مساحت هفتم جهان و از نظر جمعیت در جایگاه دوم بعد از چین قرار دارد. هر سال هم افراد زیادی از هند به خارج از آن مثل کشورهای آمریکا و انگلیس مهاجرت می‌کنند هم از کشورهای مختلف دنیا برای مهاجرت و زندگی به این کشور می‌آیند. زندگی در هند بخاطر وسعت زیاد و جمعیت میلیاردی آن شکل خاصی دارد، از این جهت افرادی که می‌خواهند به هند مهاجرت کنند باید قبل از اقدام برای مهاجرت اطلاعات خود را در مورد این کشور کامل کنند. برای زندگی در هر کشوری فرد باید اقامت آن کشور را داشته باشد، هند نیز کشوری است که اقامت آن در آن از طرق مختلف امکان پذیر است از جمله

  • اقامت از طریق تحصیل
  • اقامت از طریق ثبت شرکت یا سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت شغلی

همه ساله افراد زیادی از ایران به منظور ادامه‌ی تحصیل یا کار کردن به هند مهاجرت می‌کنند، اما هر شخصی باید قبل از مهاجرت همه‌ی جوانب را در نظر بگیرد، از جمله میزان هزینه‌ها در هند، آب و هوای هند، اعتبار دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی هند، قوانین هند و... . ما در این مقاله قصد داریم ۵ شهر هندوستان که برای زندگی مناسب هستند را به شما معرفی کنیم، پس اگر قصد مهاجرت به هندوستان را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

شهرهای مناسب زندگی در هندوستان

از میان کسانی که به هند مهاجرت می‌کنند عده‌ای برای تحصیل، عده‌ای برای کار و عده‌ای برای گذراندن روزهایی آرام در دوران بازنشستگی این کشور را انتخاب می‌نمایند. شهرهای هند اغلب شلوغ و پر جمعیت هستند و فاصله‌ی طبقاتی در برخی از آن‌ها بسیار مشهود است، با این حال داشتن بعضی ویژگی‌ها شهرهای هند را برای زندگی بسیار مناسب کرده است. از جمله‌ی این شهرها می‌توان دهلی، بمبئی، بنگلور، حیدر آباد و چنای را نام برد.

شهرهای مناسب زندگی در هندوستان

  1. شهر دهلی

شهر دهلی در شمال هند و بر روی جلگه‌ی سند قرار گرفته، این شهر از مشرق با اوتار پرادش و از 3 جهت دیگر با هاریانا همسایه است. دهلی 1483 کیلومتر مربع مساحت، 16753235 نفر جمعیت و 239 متر ارتفاع از سطح دریا دارد. دهلی بزرگ‌ترین کلان شهر جهان و مرکز آن دهلی نو پایتخت کشور هند می‌باشد، قدمت شهر دهلی به 5000 سال پیش برمی‌گردد و اولین پایتخت حکومت مسلمانان بین قرون 12 تا 19 میلادی بوده است. بعد از این‌که کشور هند استقلال پیدا کرد دهلی نو به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شد. زبان رسمی مردم دهلی هندی، انگلیسی، اردو و پنجابی است، 86.1 درصد مردم آن هندو، 12.86 درصد مسلمان و بقیه پیرو سایر ادیان می‌باشند. دهلی از نظر آب و هوایی دارای 3 فصل گرم، فصل سرد و فصل باران‌های موسمی می‌باشد و بخاطر داشتن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان به یکی از شهرهای مورد علاقه‌ی توریست‌ها تبدیل شده است. دهلی همچنین به دلیل  پایتخت بودن و داشتن فرصت‌های شغلی زیاد، ارزان بودن هزینه‌های زندگی اعم از هزینه‌ی مسکن، خوراک، پوشاک، کتاب و لوازم التحریر، رفت آمد و... و داشتن دانشگاه‎‌های معتبر مثل University Of Delhi، Geru Gubind Singh Indrsprastha University و Javaharlal Nehro و این‌که بزرگ‌ترین شهر تجاری در شمال هند است، بسیار مورد توجه افرادی است که قصد مهاجرت به کشور هند را دارند، از این رو همه ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به خصوص کشورهای آسیایی برای زندگی در هند به دهلی می‌آیند. از جمله مشاغل موجود در دهلی می‌توان تحلیلگر تجارت، بازاریاب، مهندسی نرم افزار، تحلیلگر امور مالی، توسعه دهنده‌ی UI و... را نام برد، ضمن این‌که شرکت‌های معتبر زیادی در دهلی وجود دارند ازجمله Viscadia، Tetrahedron، Ecolab، Amazon و... .

شهر دهلی

  1. شهر بمبئی

بمبئی که به معنی ساحل خوب است نام قدیم این شهر می‌باشد و نام فعلی آن مومبای است اما مردم جهان هنوز آن را با نام بمبئی می‌شناسند. مومبای در غرب هند و در ایالت ماهاراشترا قرار دارد، مرکز امور تجاری و بازرگانی کشور هند می‌باشد و یک نمونه‌ی کامل از فاصله‌ی طبقاتی است. مساحت مومبای ۶۰۳ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۲۴۴۲۳۷۳ نفر می‌باشد، مردم مومبای ۸۱ درصد هندو، ۱۶ درصد مسلمان و بقیه از سایر ادیان پیروی می‌کنند. شهر بمبئی یک شهر با آب و هوای گرم و شرجی و دارای ۳ فصل آب و هوایی می‌باشد: فصل گرم با گرما و رطوبت بسیار بالا، فصل سرد با هوایی معتدل و مناسب و فصل باران‌های موسمی با بارش‌های بسیار شدید و سیل آسا. بمبئی بندری دارد که یکی از بهترین بنادر طبیعی جهان و پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین بندر هند است که امور تجاری و بازرگانی در آن انجام می‌شود، این شهر در قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی از نظر اقتصادی و آموزشی پیشرفت بسیار زیادی کرد، همین شرایط خوب اقتصادی باعث ایجاد مشاغل فراوانی در این شهر شده است، ضمنا شهر بمبئی دارای دانشگاه‌های مهمی مثل Indian Institute Of Technology Bombai که در بین دانشگاه‌های هند رتبه‌ی سوم را دارد و نیز شرکت‌های معتبری نظیر Pine Bridje Investments، Skillhives، RTL International و... می‌باشد که زمینه را برای اشتغال افراد بسیاری فراهم کرده است.

شهر بمبئی

  1. شهر بنگلور

شهر بنگلور در جنوب هندوستان و در مرکز فلات میسور با مساحت 741 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 10 ملیون نفر یکی از شهرهای مهم و پر جمعیت کشور هند می‌باشد، این شهر بخاطر  داشتن دانشگاه‌های معتبر و ممتاز، صنعت پیشرفته‌ی نرم افزار، علوم پزشکی مدرن، زیر بنای خوب پژوهش و آموزش، امنیت اجتماعی بالا و آب و هوای بسیار دلپذیر و معتدل یکی از شهرهایی است که مورد اقبال و توجه مهاجران از سراسر دنیاست و همه ساله افراد زیادی برای زندگی، کار و تحصیل به این شهر وارد می‌شوند. بنگلور به سبب داشتن سیستم آموزشی مدرن، دانشگاه‌های بسیار عالی و اقتصاد پیشرفته به یکی از مراکز اصلی برای افراد متفکر و ماهر در این زمینه‌ها تبدیل شده است و علیرغم داشتن این همه امکانات علمی و اقتصادی هزینه‌ها در این شهر بسیار معقول و متعارف می‌باشد. از جمله شرکت‌ها و موسسات مهم و معتبر در بنگلور می‌توان Silverline، Edelman Financial Services، Spring Board، P H Data و... را نام برد، همچنین شغل‌های برتر در شهر بنگلور عبارتند از مدیر محصول، مهندسی تست، مدیر پروژه، مهندس نرم افزار، توسعه دهنده‌ی نرم افزار، تحلیلگر مشاغل و... .

شهر بنگلور

  1. شهر حیدر آباد

شهر حیدر آباد در فلات دکن با مساحت 630 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 8 میلیون نفر قرار دارد که بیشتر ساکنان آن مسلمان هستند، شهر حیدر آباد از جنبه‌های مختلفی نظیر سیاست، اقتصاد، علم و تاریخ از شهرهای مهم هند محسوب می‌شود ولی دلیل اصلی اهمیت آن فرهنگ و هنر بسیار غنی این شهر می‌باشد. حیدر آباد قطب اصلی علوم پزشکی، پژوهش‌های دارویی و بیو تکنولوژی هند است، از این رو به عنوان شهری دانشجو پرور شناخته می‌شود که هر سال تعداد زیادی از مهاجران برای تحصیل در این شهر به آن مهاجرت می‌کنند. دانشگاه‌های بسیاری در حیدر آباد وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به دانشگاه جواهرلعل نهرو (اولین دانشگاه تکنولوژی هند با امتیاز A)، دانشگاه حیدر آباد (با ۲۸ گروه آموزشی در ۴ گروه تحصیلی یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان)، دانشگاه عثمانیه (از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان) و دانشگاه خود مختار انستیتوی بین المللی فناوری اطلاعات (که در زمینه‌های کامپیوتر، رباتیک و علوم مربوط به آن‌ها بسیار پیشرفته است).

شهر حیدر آباد

  1. شهر چنای (مدرس)

شهر چنای که نام قدیم آن مدرس است در جنوب شرقی هند و در سواحل خلیج بنگال قرار دارد و جمعیت آن حدود ۷ میلیون نفر می‌باشد. این شهر دارای آب و هوای استوایی است و زبان اصلی مردم آن تامیلی می‌باشد. چنای از جمله شهرهای هند است که با وجود فرهنگ بسیار غنی، صنایع پیشرفته، دانشگاه‌های معتبر و ممتاز، آب و هوای خوب، سواحل زیبا و آرام و هزینه‌های بسیار پایین به یک مکان ایده آل برای زندگی تبدل شده است، به همین دلیل افراد بسیاری از سراسر دنیا علاقه دارند که برای زندگی، کار و تحصیل به این شهر زیبا بیایند. علاوه بر این‌ها افراد سالمند هم تمایل زیادی دارند دوران بازنشستگی خود را در شهر ساحلی و آرام چنای بگذرانند. چنای با وجود برخورداری از صنایعی همچون صنعت سرگرمی (ضبط موسیقی و تصویر متحرک)، صنعت نساجی، پتروشیمی، تولید سخت افزار، اتومبیل سازی و... و همچنین بانکداری پیشرفته توانسته مشاغل زیادی ایجاد کرده و از این نظر هم در جایگاه بالایی در کشور هند قرار دارد. دانشگاه‌های معتبر چنای عبارتند از: University Of Madras، Presidency Collaje،  New Colleje Chenay، Madras Christian Colleje و... .

شهر چنای (مدرس)

در این مقاله شما را با 5 شهر هند که از لحاظ اقتصادی، فرصت‌های شغلی، تحصیل و هزینه‌های زندگی برای اقامت و زندگی مناسب هستند آشنا کردیم، در صورت تمایل به زندگی در یکی از این شهرها به قسمت نام آن شهر در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/04/16

    سلام وقتتون به خیر من دوست دارم با یک مرد هندی ازدواج کنم کانال یاسایتی دارید؟

  • 1402/03/24

    سلام خانم ضحا اکبری اسم من هم ضحا هست وخیلی خوشحال شدم که یه وبلاگی رو خوندم که نویسنده‌ش هم اسم من بوده

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید