چگونه به هند سفر کنیم؟ 25 نکته ضروری در مورد سفر به هند
ضحا اکبری 1399/06/22 14022 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی ازشگفت انگیزترین مقاصد گردشگری جهان هند می‌باشد، هند این کشور زیبا و سرسبز بخاطر داشتن جاذبه‌های طبیعی فوق العاده، آثار تاریخی ماندگار، غذاهای خوشمزه و فرهنگ‌های زیبای مردم هند، سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیاست. با توجه به علاقه‌ی زیاد ایرانی‌ها به کشور هند برای سفر، تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را به طور مختصر با کشور هند، چگونگی سفر به آن و 25 نکته که باید در مورد سفر به این کشور بدانید آشنا کنیم، پس تا انتها با ما بمانید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

نکاته ضروری در مورد سفر به هند

نکات ضروری برای سفر به هندوستان

  1. موقعیت جغرافیایی کشور هند

هند کشور پهناوری است که قسمت اعظم جنوب آسیا و شبه قاره‌ی هند را به خود اختصاص داده است. این کشور از شمال با تبت، نپال، بوتان، چین، بنگلادش و پاکستان هم مرز است و از سه طرف دیگر با خلیج بنگال، دریای عمان و اقیانوس هند مرز آبی دارد. از نظر جغرافیایی هند به 3 بخش تقسیم می‌شود: شبه جزیره‌ی جنوب هند که شامل جنگل، مناطق کوهستانی و... است، جلگه‌ی سند و گنگ و رشته کوه هیمالیا که سرتاسر شمال آن را در بر گرفته است. بخاطر همین بادها هند کشوری پرباران است و خاک بسیار حاصلخیزی دارد، در نتیجه پس از چین دومین کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی می‌باشد. هند زیستگاه جانوران کمیاب و مهمی نظیر حدود بیش از 3000 گونه پرنده، 3 نوع تمساح، 300 شیر آسیایی، کرگدن تک شاخ هندی و فیل آسیایی می‌باشد.

  1. اطلاعاتی در مورد کشور هند

کشور هند 3287263 کیلومترمربع مساحت و 1365380000 نفر جمعیت دارد، به این ترتیب از نظر مساحت هفتم جهان و از نظر جمعیت در جایگاه دوم بعد از چین قرار دارد. واحد پول کشور هند روپیه است و زبان رسمی مردم این کشور، هندی و انگلیسی است اما 22 زبان دیگر در این کشور شناخته شده‌اند مثل زبان‌های بنگالی، تامیلی، مسلمانان هند به زبان اردو صحبت می‌کنند. زبان فارسی تا قبل از این که هند مستعمره‌ی انگلیس شود، زبان دوم این کشور بود که هنوز هم در برخی مدارس و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

  1. دین، آداب و رسوم و فرهنگ مردم هند

تعداد ادیان مختلف در هند بسیار زیاد است، حدود ۸۲.۱ درصد از مردم هند از آئین هندو، ۱۲.۹ درصد از اسلام و بقیه‌ی مردم از ادیانی مثل مسیحیت، زرتشت، سیک، یهودی و... پیروی می‌کنند. هندی‌ها برای ازدواج، زندگی خانوادگی، معاشرت و... آداب خاصی دارند که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم: مردم هند هنوز به صورت از پیش تعیین شده و سنتی ازدواج کرده و تا چند نسل با هم در یک خانه زندگی می‌کنند. خانواده‌ها مرد سالار هستند و زنان باید از مرد خانواده که می‌تواند پدر، برادر یا همسر او باشد پیروی ‌کنند. لباس رسمی زنان هند ساری و لباس‌های رسمی مردان دهوتی، شروان، آچکان، کورتا و نهرو است که از هر کدام در مراسم خاصی استفاده می‌شود و برای کادو دادن از رنگ‌های قرمز، سبز و آبی استفاده می‌شود. در فرهنگ هند حیواناتی چون گاو، موش، فیل، طاووس، میمون و درختی به نام بی بل بسیار مقدس هستند.


دین، آداب و رسوم و فرهنگ مردم هند

  1. جشنواره‌های هند

در هند جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جشن هولی: جشن هولی یا جشن رنگ‌ها هر سال در اواخر زمستان در کشور هند برگزار می‌شود، در این جشن مردم در فضاهای عمومی به یکدیگر رنگ‌های پودری می‌پاشند.

جشن دیوالی: در جشن دیوالی که در ابتدای سال نوی هندوها انجام می‌شود، مردم هند در گوشه و کنار شهرشان شمع و فانوس و آتش روشن می‌کنند.

جشن اونام: جشن اونام هر سال پس از برداشت محصول به مدت ۱۰ روز در هند برگزار می‌شود وهمه‌ی اعضای خانواده با شرکت در آن از خداوند بخاطر نعمت‌هایش تشکر می‌کنند.

  1. ‌های پاسپورت و ویزا

اگر فردی پاسپورت داشته باشد به راحتی و فقط با داشتن عدم سوء پیشینه‌ی کیفری می‌تواند به دو صورت آنلاین و حضوری ویزای هند بگیرد. اعتبار ویزای هند به مدت زمانی که فرد در هندوستان می‌ماند بستگی دارد مثلا ۷ روز، اما نهایتا این ویزا تا ۳۰ روز اعتبار دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هند شامل

  • تکمیل فرم ویزای هند (برای ویزای آنلاین به صورت اینترنتی پر می‌شود)
  • اصل پاسپورت متقاضی که باید ۷ ماه اعتبار داشته باشد
  • اصل و کپی همه‌ی صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • ۲ قطعه عکس ۴*۳ با پس زمینه‌ی سفید
  • بیمه‌ی مسافرتی
  • واچر هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما به هند

می‌‌باشد. مدارک ویزای هند نیازی به تایید دادگستری و امور خارجه ندارد، در صورت اقدام حضوری انگشت نگاری در سفارت هند در ایران انجام می‌شود و در صورتی که بخواهید ویزای آنلاین بگیرید در مرزهای هند انگشت نگاری می‌شوید. جواب درخواست ویزای هند حدودا بعد از 7 روز کاری برای متقاضی ارسال می‌گردد.

  1. بلیط هند

بلیط کشور هند را هم می‌توان حضوری خریداری کرد هم به صورت آنلاین. در ایران پروازهای متعددی به هند انجام می‌شود، مثلا ماهان پرواز مستقیم به دهلی و هما پرواز مستقیم به بمبئی دارد. قیمت بلیط هند با توجه به زمان سفر، کلاس پروازی هواپیما و خدماتی که ارائه می‌دهد متفاوت است.

  1. آب و هوا

کشور هند آن قدر پهناور است که در یک زمان در قسمت‌های مختلف آن، آب و هوای متفاوتی شاهد هستیم. این کشور 4 فصل دارد: فصل گرم و خشک که بین ماه‌های مارس تا مه است و هوا در این زمان بسیار بد و غیر قابل تحمل می‌باشد. سرد و خشک که بین ماه‌های دسامبر تا فوریه است و هوا بسیار سرد می‌شود. معتدل که در ماه‌های اکتبر و نوامبر است و هوای هند در این زمان بسیار مطبوع می‌باشد. فصل بارندگی که از ژوئن تا سپتامبر است و باران‌های شدید و طولانی در این زمان سراسر هند را در بر می‌گیرد.

  1. بهترین زمان سفر به هند

 بهترین زمان سفر به هند بر اساس آب و هوا به مقصدی که شما می‌خواهید بروید بستگی دارد، اما به طور کلی بهترین زمان سفر به هند از اکتبر تا مارس است. ولی بهترین زمان سفر به هند بر اساس قیمت‌ها بین ماه‌های ژانویه تا می (اواسط دی تا اواسط خرداد) و بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان) است زیرا در این زمان به دلیل نامساعد بودن هوا یا بارندگی زیاد میزان حضور گردشگر در هند کم است پس قیمت‌ها پایین می‌آید. ضمنا بهترین زمان سفر به هند را می‌توان با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌های هند دانست که این جشنواره‌ها از زیبایی‌های سفر به هند به شمار می‌روند.

  1. جاذبه‌های گردشگری هند

کشور هند سرزمین جذابیت‌هاست هم جذابیت‌های طبیعی هم تاریخی. در زیر به چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری هند اشاره می‌کنیم:

تاج محل: بی تردید یکی از زیباترین و ماندگارترین آثار تاریخی هند و حتی جهان ساختمان تاج محل در شهر آگراست، در ساخت این بنا که به دستور امپراطور شاه جهان و برای همسر محبوبش ساخته شده، از سنگ مرمر سفید و انواع سنگ‌های قیمتی استفاده شده است.

دروازه‌ی هند: بنای دروازه‌ی هند که در سال ۱۹۱۱ به مناسبت ورود شاه جرج پنجم و همسرش  به هند از بتن و بازالت زرد و به طول ۲۶ متر ساخته شده یک جاذبه‌ی بسیار فوق العاده و محبوب توریست‌ها می‌باشد

قلعه‌ی سرخ: ساختمان قلعه‌ی سرخ در سال ۱۶۴۸ به دستر امپراطور شاه جهان در شهر دهلی نو ساخته شد و دلیل قرمز بودن آن ماسه‌های قرمز رنگی است که به عنوان مصالح در ساختش استفاده شده است، این بنا با ۲ کیلومتر مساحت واقعا زیباست.

  1. سواحل هند

کشور هند دارای سواحل بزرگ و بسیار زیبایی است که می‌توان اوقات بسیار خوشی را در نهایت آرامش در آن‌ها سپری کرد، از جمله سواحل زیبای کشور هند می‌توان ساحل راداناگار، ساحل کووالام، ساحل ماندارمانی، ساحل باگا و... را نام برد.

جاذبه‌های گردشگری هند

  1. غذا

 در هند به عنوان یک کشور توریست پذیر هم رستوران‌های لوکس، هم رستوران‌های ارزان قیمت و هم غذاخوری‌های خیابانی وجود دارد، در این کشور هر جا که اراده کنید می‌توانید یک غذای خوشمزه با قیمت مناسب بخورید. هندی‌ها در پخت غذاهای خود از ادویه و فلفل زیاد استفاده می‌کنند و از این بابت در جهان مشهور هستند. از جمله غذاهای معروف هندی می‌توان روغن جوش، مرغ کاری، بنجاری گوشت و... را نام برد.

غذا

  1. هتل

هتل‌ها هم در هند بسیار متنوع هستند، هم هتل‌های لوکس و چند ستاره هم هتل‌های ارزان و سطح پایین، هر کس با توجه به بودجه‌ای که برای محل اقامت در نظر گرفته، می‌تواند هتل مورد نظرش را انتخاب نماید. مثلا شیملا و راجستان کاخ هتل‌هایی دارند که می‌توان در آن‌ها یک اقامت رویایی داشت، هرچه قیمت هتل پایین‌تر باشد میزان خدمات و سرویس دهی آن نیز در سطح پایین‌تری قرار دارد.

هتل

  1. جابجایی

در هند برای جابجایی می‌توان از هواپیما، قطار، اتوبوس، مترو، تاکسی و ریکشا استفاده کرد، از آنجا که هند بسیار بزرگ است، برای رفتن از یک شهر به شهر دیگر بهترین راه، استفاده از هواپیماست، چون هم سیستم هوایی هند بسیار پیشرفته و سریع است و هم قیمت آن مناسب می‌باشد. اما قطار هم گزینه‌ی خوبی است که با آن هم به مقصد می‌رسید، هم از مناظر اطراف لذت می‌برید و هم در طی مسیر با مردم بسیاری آشنا میشوید، البته قطارها خیلی سریع رزرو می‌شوند و باید زودتر اقدام به رزرو بلیط قطارها بکنید. برای مسیرهای کوتاه می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید که در دو نوع دولتی و خصوصی به مسافران خدمت ارائه می‌دهند. مترو در هند بسیار پیشرفته است و استفاده از آن در داخل شهر بسیار سریع و مقرون به صرفه می‌باشد. استفاده از تاکسی زیاد در هند مناسب نیست چون هم قیمت بالایی دارند و هم کم پیدا می‌شوند. در نهایت بهترین انتخاب برای جابجایی در داخل شهر ریکشاست که هم قیمت مناسبی دارد و هم به تعداد زیاد و در همه جای همه‌ی شهرها پیدا می‌شود.

  1. کم کردن هزینه‌ها

برای اینکه در هند مخارجتان کم‌تر شود و کم‌تر هزینه کنید، می‌توانید چند کار انجام دهید، یکی این‌که از غذا خوردن در رستوران‌های شیک صرفنظر کرده و از غرفه‌‌های خیابانی غذا تهیه کنید، دیگر این‌که به جای رفتن به هتل‌های چند ستاره به اقامت در یک هتل ارزان قیمت بسنده کنید، همچنین برای جابجایی درون شهر از ریکشا، مترو و اتوبوس استفاده کنید که هزینه‌ی آن‌ها بسیار کم است. اگر چانه زدن را از قبل تمرین کرده باشید، در هنگام خرید می‌توانید با چانه زدن از فروشنده‌ها تخفیف اساسی بگیرید.

  1. امنیت

می‌توان گفت که کشور هند از امنیت متوسطی برخوردار است ولی بخاطر جمعیت زیاد در برخی مکان‌ها سطح امنیت پایین است. به هر حال سعی کنید هتل خود را در مکانی امن انتخاب کنید، هنگام بیرون رفتن همه‌ی وسایل قیمتی‌اتان را با خود نبرید. جیب برها به خصوص در اماکن شلوغ زیاد هستند و ممکن است وسایل قیمتی شما را به سرقت ببرند.

  1. برنامه ریزی برای روزهای سفر در هند

از آنجا که کشور هند بسیار بزرگ است اگر بخواهید در ۷ یا ۸ روزی که در هند هستید همه جای آن را بگردید به زودی خسته شده و برای روزهای آخر رمقی در وجودتان باقی نمی‌ماند، پس باید برای گشت و گذار در هند برنامه ریزی کنید. می‌توانید مثلث طلایی هند یعنی شهرهای جیپور، آگرا و دهلی را در یک سفر بگردید و اگر علاقه دارید به بمبئی سفر کنید در سفری دیگر به بمبئی و کلکته بروید.

  1. مراقبت از شرایط جسمی در هند

در هند غذاها با روغن، ادویه و فلفل بسیار زیاد طبخ می‌شوند، اگر در جاهایی که بهداشتی و تمیز نیستند غذا بخورید ممکن است معده‌اتان آسیب ببیند و به دلیل این مشکل مجبور شوید در هتل استراحت کنید و به این ترتیب یک یا چند روز از سفرتان را از دست بدهید، پس تا می‌توانید در مکان‌های بهداشتی غذا بخورید، سالاد و نوشیدنی‌های یخ مصرف نکنید و همیشه آب معدنی بنوشید.

  1. احترام به آداب و رسوم و فرهنگ هندی‌ها

مردم هند آداب خاصی دارند که باید به آن آداب احترام بگذارید، مثلا با کفش به اماکن مقدس و خانه‌ی کسی وارد نشوید، با لباس پوشیده به مکان‌های مقدس بروید، هرگز با پا چیزی را لمس نکنید، در مکان‌های عمومی و در حضور بزرگ‌ترها سیگار نکشید، اگر شما را به خانه‌اشان یا صرف غذا دعوت کردند بپذیرید و... .

  1. فاصله گرفتن از محیط شهری هند

کشور پهناور هند جمعیت زیادی دارد پس طبعا خیابان‌ها و کوچه‌ها خیلی شلوغ است، ضمن این‌که مردم هند علاقه‌ی عجیبی به بوق زدن دارند و تا می‌توانند بوق می‌زنند، برای رهایی از این ازدحام پیشنهاد می‌کنیم به روستاها رفته و در محیط آرام و با طراوت روستایی سفری سرشار از آرامش را برای خود رقم بزنید.

  1. خرید در هند

خرید در هند بسیار لذتبخش است زیرا به هر بازاری که وارد شوید زیبایی رنگ‌ها را می‌بینید وعاشق آن‌ها می‌شوید. در هند هم بازارهای سنتی که در آن‌ها صنایع دستی می‌فروشند وجود دارد و هم مراکز خرید مدرن و لاکچری. نکته‌ی قابل ذکر در مورد خرید در هند این است که بجز هنگام خرید از برندها در سایر موارد تا می‌توانید چانه بزنید. از جمله مراکز خرید هند می‌توان بازار راجا کیماندی در آگرا، مرکز خرید دی ال اف امپوریو در دهلی و بازار کولابا یا بهجت سینگ در بمبئی را نام برد.

خرید در هند

  1. سوغات هند

اولین سوغاتی که در هند می‌توانید بخرید ادویه جات است که بهترین نوع آن در هند پیدا می‌شود، البته بهتر است خود آن محصول را خریده و در ایران پودر کنید. چای هند نیز بسیار معروف و از سوغات اصلی این شهر است، روغن نارگیل، صنایع دستی و لباس‌های هندی مخصوصا ساری زنان که بسیار زیباست از دیگر سوغات کشور هند می‌باشند.

سوغات هند

  1. واکسن‌های مورد نیاز قبل از سفر به هند

طبق قوانین بین المللی واکسن تب زرد مهم‌ترین واکسن قبل از رفتن به هند است اما سازمان بهداشت جهانی تزریق واکسن‌های تیفوس، هپاتیت a وb، کزاز، سرخک، اوریون و سرخجه را قبل از سفر به هند توصیه می‌کند.

  1. اپلیکیشن‌های مورد نیاز در هند

در کشور هند برای سهولت در انجام برخی کارها به نرم افزارهای تلفن همراه نیاز پیدا می‌کنید، به چند مورد از این نرم افزارها اشاره می‌کنیم:

Travel khana: نرم افزاری 24 ساعته برای سفارش غذا در قطار

Audio compass: یک راهنمای صوتی برای معرفی 1000 نقطه‌ی گردشگری در هند

irctc : نرم افزاری برای دیدن برنامه‌های قطار و رزرو بلیط قطار در هند

Uber: نرم افزار درخواست تاکسی در شهرهای بزرگ هند

  1. سیم کارت در هند

بهتر است برای صرفه جویی در هزینه‌ها از سیم کارت‌های محلی که از مراکز معتبر می‌خرید استفاده کنید، هر چند این سیم کارت‌ها در همه جای هند آنتن نمی‌دهند، هزینه‌ی اینترنت هم در مناطق مختلف متفاوت است. چند اپراتور مهم در کشور هند idea، reliance، airtel، vodafone وbsnl می‌باشند.

  1. وسایل مورد نیاز برای سفر به هند

برای سفر به هند همراه داشتن لوازمی نظیر دستمال کاغذی، کرم ضد آفتاب، دارو، شارژر، پودر او آر اس، ژل ضد عفونی برای دست، کفش مناسب برای پیاده روی و اسپری ضد حشرات ضروری است، لباس نیز یکی دو دست کفایت می‌کند چون قیمت لباس و کفش در هند ارزان است و می‌توانید لباس یا کفش مورد نیاز خود را از آنجا هم تهیه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید