غار زئوس کوش آداسی | یک تفریح جذاب یک روزه
شراره رحیمی 1399/06/21 1776 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کوش آداسی یکی از شهرهای معروف و بسیار زیبای ترکیه می‌باشد که در ساحل دریای اژه و در 95 کیلومتری جنوب شهر ازمیر واقع شده است. جالب است بدانید کوش آداسی به معنی "جزیره پرنده" است که این اسم برگرفته از شکل ظاهری این شهر می‌باشد. اکثر گردشگران کوش آداسی را فقط با ساحل‌های زیبا و تفریحات آبی می‌شناسند، در صورتی که این شهر دارای نقاط ارزشمندی می‌باشد که نیاز به کشف شدن دارد. این جزیره زیبا جاذبه‌های گردشگری تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و تفریحات هیجان‌انگیز بسیار زیادی را در دل خود جای داده است و یک مقصد بسیار عالی برای تفریح و خوش‌گذرانی در ترکیه به شمار می‌رود. از جمله این جاذبه‌های زیبا و حیرت‌انگیز می‌توان به غار زئوس اشاره کرد که به دلیل راز و رمز زیاد خود و شکل منحصر به فرد ورودی‌اش، نام خدای خدایان یونانی را به آن اختصاص داده‌اند. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع‌تری از غار زئوس در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید.

معرفی غار زئوس

غار رمزآلود زئوس یک غار نمایشگاهی در منطقه غرب کشور ترکیه می‌باشد که در شهر کوش آداسی، در ایالت آیدین و در پارک ملی دلتا واقع شده است. ورودی این غار تقریبا حدود 200 متر می‌باشد که به سمت در ورودی پارک ملی قرار گرفته است، اما به دلیل درختان، گیاهان و گل‌های موجود کاملا از دید مردم پنهان می‌باشد و درون غار از درون محوطه پارک نمایان نیست. مسیر ورودی دهانه غار نیز تقریبا حدود 20 متر می‌باشد که بسیار لغزنده است و باید به سمت پایین حرکت کنید. پس از ورود به غار و طی کردن مسیر 20 متری با یک گودال بسیار بزرگ روبرو می‌شوید که یک رودخانه زیرزمینی به واسطه آب جمع شده در این گودال در جریان است. آب این گودال نیز مخلوطی از نمک چسبیده به دیواره‌های غار و کوهستان، آب‌های شور کوهستان و آب‌های معدنی کربنات آبی رنگ غار می‌باشد که خاصیت درمانی دارد.

لازم است گفته شود که عمق این غار تقریبا حدود 10 تا 15 متر، عرض آن حدود 10 تا 13 متر، ارتفاع آن نزدیک به 20 متر و طول آن 348 متر می‌باشد. درون غار همانند یک سالن خالی بسیار بزرگ است که تمامی ستون‌های دیوار به صورت عمود در کنار هم واقع شده‌اند و شامل مواد معدنی غنی نظیر استالاکتیک و استالاگمیت می‌باشند. جالب است بدانید که از این مکان تاریخی به عنوان یک استخر نیز استفاده می‌شود و این استخر عمیق طی سال‌های اخیر توجه گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج کشور به منظور شنا کردن و حمام در این آب به سمت خود جذب کرده است. این غار در فصل تابستان گرم و در فصل زمستان سرد می‌باشد و گفته می‌شود که آب غار در زیبایی پوست خانم‌ها بسیار تاثیرگذار است. در ورودی غار یک درخت بسیار بزرگ وجود دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان به رسم عادت یک تکه پارچه را به منظور برآورده شدن آرزوهایشان به آن گره می‌زنند.

معرفی غار زئوس

مسیر دسترسی به غار زئوس

غار زئوس در 27 کیلومتری مرکز شهر کوش آداس، در شهرستان کاراجاسو در بین روستاهای نارلی جدید کوش آداسی و یو کاری چام آداسی و در 200 متری ورودی اصلی پارک ملی واقع شده است که شما می‌توانید به راحتی خودتان را از هر دو روستا به این غار برسانید. این غار شگفت‌انگیز در نزدیکی یکی دیگر از جاذبه‌های پربازدید ترکیه به نام خرابه‌های آفرودیسان نیز قرار گرفته است که می‌توان با طی کردن یک مسیر کوتاه در مدت زمان 15 دقیقه‌ای به این مکان بسیار زیبا و حیرت‌انگیز رسید. به علاوه دسترسی به این غار از میدان مرکز کوش آداسی از طریق شاتل‌هایی به نام Dolmus که به صورت منظم به Guzelcamli رفت و آمد می‌کنند نیز امکان‌پذیر است. اما راحت‌ترین راه رسیدن به این غار فوق‌العاده زیبا، همراه شدن با سافاری‌های جیپ از مرکز کوش آداسی می‌باشد.

مسیر دسترسی به غار زئوس

داستان‌هایی در مورد غار زئوس

جالب است بدانید که داستان‌های اساطیری بسیار زیادی در مورد غار زئوس در بین محلی‌ها رواج دارد. گفته می‌شود که زئوس به خدای رعد و برادرش پوزیدن به خدای دریاها شهرت داشته‌اند. هنگامی که زئوس برادر خود را مورد آزار و اذیت قرار داد، دریا وارونه شد و او به استراحت در این غار پرداخت. اهالی گوزلکاملی نیز هنگامی که هوا گرفته و دریا ناآرام شود به این غار می‌آیند و از زئوس یاد می‌کنند. از دیگر داستان‌های رایج در جلسه اتحادیه پانونیون باستان این است که همسران پادشاهان زمان قدیم عازم سفری بودند که ملکه‌ها وقت زیادی را به شنا در این غار اختصاص دادند. طبق گفته آن‌ها اگر غارنشینان با دقت ملاحضه کنند بازتاب روشنی از چهره زئوس را در آب خواهند دید و هوای اساطیری و نفوذ عمیق در غار نیز به محض ورود گردشگران القا می‌شود.

صفحات مرتبط:

راهنمای بازدید از غار زئوس

به جق‌العاده به هم راه دارند. شما نیز می‌توانید در کنار همسفرانتان در سالن‌های غار قدم بزنید و از تماشای زیبایی‌های غار به وجد آیید و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورید. توصیه می‌کنیم که به منظور بازدید از این غار از افراد متخصص کمک بگیرید تا بتوانید بدون مشکل از غار دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید. به علاوه بازدید از این غار بیشتر از هر کسی به باستان شناسان توصیه می‌شود، چرا که آن‌ها با هنر معماری در این غار آشنا هستند ورات می‌توان گفت که غار زئوس یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های موجود در کوش آداسی می‌باشد که شما با تماشای هر کجای غار با شگفتی‌های جهان هستی مواجه خواهید شد. سرتاسر این غار را لوسترهای یخ‌زده و منابع معدنی پوشش داده‌اند و منابع کربنات و سیلیکات به صورت جامد و مایع در این موزه الهی خودنمایی می‌کنند. این غار همانند یک قصر بزرگ سالن‌های زیادی را در دل خود جای داده است که تمامی این سالن‌ها از طریق راهروهای خار ارزش این اثر جاودانه را بیشتر از سایر گردشگران تشخیص می‌دهند.

راهنمای بازدید از غار زئوس

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی غار زئوس کوش آداسی پرداختیم. این غار زیبایی‌های منحصر به فردی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از آن لحظه‌های متفاوت و هیجان‌انگیزی را برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های متفاوت به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که قصد سفر به کوش آداسی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و سفر لذت‌بخش و بی‌نقصی را تجربه کنید. برای مشاهده تورهای کوش آداسی نیز می‌توانید وارد صفحه تور کوش‌آداسی شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید