جذاب ترین کارناوال های کشورهای خارجی | 10  کارناوال برتر دنیا
علیرضا مشرقی 1399/06/19 4319 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



هر کشوری در دنیا دارای دین، آیین و فرهنگ منحصر به فرد خود است. فرهنگ در طول تاریخ شکل می‌گیرد و همه مردم دنیا، تاریخ خود را ارزشمند می‌دانند. زمانی که صحبت از آداب، رسوم و سنت به میان می‌آید، مسائل زیادی مطرح می‌شوند. ما ایرانیان نیز طبق سنت، مراسم مختلفی را برگزار می‌کنیم و نام‌های متفاوتی را نیز روی این مراسم می‌گذاریم. این مراسم و سنت‌ها تنها محدود به فرهنگ ایران و ایرانی نیست و در تمامی کشورهای دنیا، مراسم مختلف آیینی، فرهنگی و مذهبی وجود دارد که آنها را کارناوال می‌نامند. کارناوال‌ها اشکال مختلفی دارند، برخی از کارناوال‌ها شاد و برخی دیگر مذهبی هستند. اما در هر حال، کارناوال‌ها جزء مهمی از فرهنگ یک کشور و مرز و بوم به شمار می‌آیند و به این طریق می‌توانید ارتباط فرهنگی بسیار خوبی را با کشور مقصد خود برقرار کنید. در سفرهای خارجی، با شرکت کردن در کارناوال‌های مختلف، می‌توانید خاطره‌ای فراموش نشدنی را تجربه کنید و به این واسطه، به درک بهتری نسبت به فرهنگ آن کشور برسید. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با جذاب ترین کارناوال های کشورهای خارجی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید و این کارناوال‌های زیبا را بهتر بشناسید.

معرفی برترین کارناوال‌های دنیا

  1. کارناوال لاتوماتینا ، اسپانیا

اسپانیا کشور شادی است و همه ما آنها را به گروه‌های ماریاچی و موسیقی فلامینگو می‌شناسیم و تعجبی ندارد که کارناوال‌هایی که در این کشور برگزار می‌شوند را جزء جذاب ترین کارناوال های کشورهای خارجی قرار دهیم. کارناوال لاتوماتینا، یکی از شاد‌ترین کارناوال‌های دنیا محسوب می‌شود که در این کارناوال بزرگ، همه مردم شهر به خیابان‌ها می‌آیند و به سمت هم گوجه پرتاب می‌کنند! بله تعجب نکنید، اگر کمی به نام این کارناوال هم دقت کنید، کلمه توماتینا یعنی گوجه را نیز مشاهده خواهید کرد! در این کارناوال، کامیون‌های زیادی در محل حاضر می‌شوند و گوجه‌های خراب شده را به مردم ارائه می‌دهند تا به سمت یکدیگر پرتاب کنند! با وجود آنکه این کار آسیب زیادی به محصولات کشاورزی وارد می‌کند و ظاهر شهر را کثیف می‌کند، اما باور کنید که خیلی کیف می‌دهد و به همین خاطر اکثر کسانی که در تاریخ کارناوال گوجه فرنگی عازم اسپانیا می‌شوند، در این مراسم شرکت می‌کنند!

کارناوال لاتوماتینا ، اسپانیا

  1. کارناوال سیتگس، اسپانیا

خب حالا که صحبت از کارناوال‌های اسپانیایی شد، چه بهتر که کارناوال سیتگس را نیز جزء جذاب ترین کارناوال های کشورهای خارجی قرار دهیم این کارناوال یک جشن بسیار بزرگ خیابانی محسوب می‌شود که مردم با لباس‌های زیبا و رنگارنگ، همراه با رقص و موسیقی در خیابان رژه می‌روند. این کارناوال شباهت زیادی به کارناوال معروف ریو دوژانیرو دارد و در اسپانیا برگزار می‌شود. البته جالب است بدانید که در تاریخ، این رژه و کارناوال، حکم اعتراض داشته و مردم در آن داستان‌های محلی و ضد دولتی را با شعر و آواز روایت می‌کردند. اما در طول تاریخ، این رژه تبدیل به یک کارناوال شاد شده که صدها هزار نفر در آن شرکت می‌کنند و مشغول رقص و آواز می‌شوند.

کارناوال سیتگس

  1. کارناوال توباگو و ترینیداد، ترینیداد

ترینیداد جزء مناطق کارائیب به حساب می‌آید. منطقه کارائیب دارای سنت و فرهنگی منحصر به فرد است که اصلا به همسایگان خود هیچ شباهتی ندارد. از طرف دیگر، این منطقه دارای تاریخ بسیار غنی و گذشته‌ای دور است و به همین خاطر، شاهد حضور آداب و رسوم مختلفی در منطقه کارائیب هستیم. در یکی از شهرهای کارائیب، یعنی ترینیداد و در سوم و چهار ماه مارس (March)، کارناوالی زیبا، شاد و رنگارنگ برگزار می‌شود که بسیاری از افراد آن را با نام کارناوال ریو کارائیب می‌شناسند. پس همانطور که تصور می‌کنید، این کارناوال شباهت زیادی به ریو دارد و در آن مردم منطقه لباس‌های خاص رنگارنگی بر تن می‌کنند و در خیابان‌های شهر، با ساز و آواز رژه می‌روند و تمام شهر را به رقص وا می‌دارند! این جشنواره بسیار شاد است و در دو روز برگزار می‌شود.

کارناوال توباگو و ترینیداد، ترینیداد

  1. کارناوال هولی، هند

هند کشور رنگ‌ها و سنت‌های چند هزاره ساله است. این کشور جزء پر جمعیت‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و جالب اینجاست که دارای صدها قوم و قبیله مختلف است که هر یک دین و آیینی منحصر به فرد خودشان را دارند. در نتیجه باید انتظار تماشای جشنواره‌های زیادی را در هند داشته باشید. حتی اگر نام این کارناوال را تا کنون نشنیده باشید، قطعا تصاویر رنگارنگ آن را تماشا کرده‌اید. کارناوال هولی همان جشنواره رنگ هندوستان است که در آن مردم با توپ‌هایی که با رنگ پر شده‌اند، به هم حمله می‌کنند. در این جشنواره همه جای شهر رنگارنگ می‌شود و تصور کنید که مردم هند نیز با لباس‌های سنتی و رنگارنگ خود، کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در این جشنواره هر رنگی که در دنیا وجود دارد را می‌توانید در یک قاب ببینید و حسابی روحیه خود را تقویت کنید. در این مراسم انواع برنامه‌های شاد رقص و آواز برگزار می‌شود و مردم در کنار یکدیگر شادی می‌کنند. شرکت در این کارناوال اکیدا توصیه می‌شود، البته فراموش نکنید که لباس گران قیمتی بر تن نکنید!

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

کارناوال هولی، هند

  1. کارناوال ویارجو، ایتالیا

در روزگار گذشته، امپراتوری روم باستان بر نیمی از دنیا حکومت می‌کرد بنابراین ایتالیا نیز جزء کشورهای باستانی و با تمدنی دیرینه محسوب می‌شود. به همین خاطر، آداب و رسوم مختلفی در بین مردم ایتالیا دیده می‌شود که یکی از آنها، کارناوال ویارجو است. همانطور که می‌دانید، مردم ایتالیا مردمانی بسیار هنرمند هستند و این مساله روی آداب و رسوم و حتی کارناوال‌های آنها نیز تاثیر گذاشته است و بد نیست بدانید که در این کارناوال، هنرمندانی خبره شرکت می‌کنند تا مجسمه‌هایی بزرگ با ارتفاع 20 تا 30 متر بسازند و آنها را در خیابان‌های شهر به راه بیاندازند! این کارناوال بسیار جذاب است و در اکثر مواقع، هنرمندان مجسمه‌های عظیم الجثه چهره‌های سیاسی و یا فرهنگی دنیا همانند خوانندگان معروف، بازیگران یا رئسای جمهور را طراحی می‌کنند. در این کارناوال خبری از شلوغی و رقص نیست و همه مردم از تماشای این هنر زیبا حیرت زده می‌شوند. پس فراموش نکنید که اگر در روز های 16 فوریه تا 9 مارس به ایتالیا سفر کردید، از این کارناوال دیدن فرمایید.

کارناوال ویارجو، ایتالیا

  1. ماردی گراس، نیو اورلئان

آمریکا کشوری چند ملیتی است و به همین خاطر در آن چندین و چند فرهنگ مختلف را می‌توان در یک قاب  مشاهده کرد. از این رو، ده‌ها و بلکه 100 ها کارناوال مختلف در این کشور به صورت سالانه برگزار می‌شوند. اما مهم‌ترین، زیباترین‌ و هیجان‌انگیز‌ترین کارناوال آمریکا، کارناوال ماردی گراس است. این کارناوال تنها به هدف شاد کردن روحیه مردم برگزار می‌شود و هیچ هدف سیاسی و اجتماعی در آن دخیل نیست. ماردی گراس که همه ساله از 15 فوریه تا 4 مارس در نیو اورلئان آمریکا برگزار می‌شود، شباهت زیادی به جشنواره ریو دوژانیرو دارد و مردم در آن لباس‌های خاص مراسم را بر تن می‌کنند که رنگارنگ هستند و با رقص و آواز در خیابان‌های این ایالت رژه می‌روند و مشغول جشن و پایکوبی می‌شوند. این مراسم 19 روز به طول می‌انجامد و در طول این 19 روز، بسیاری از مردم آمریکا به نیو اورلئان می‌آیند تا در این کارناوال جنجالی شرکت کنند.

ماردی گراس، نیو اورلئان

  1. کارناوال اورورو، بولیوی

بولیوی کشوری است که شاید حتی برخی از افراد نام آن را نشنیده باشند اما با این وجود، کارناوال‌های بسیار جذابی در بولیوی برگزار می‌شوند که اورورو، جزء جذاب ترین این کارناوال ها به حساب می‌آید. این کارناوال به صورت سالانه برگزار می‌شود و البته بزرگ‌ترین کارناوال این کشور به شمار می‌آید. در این کارناوال که 20 ساعت به طول می‌انجامد، مردم لباس‌های رنگارنگ، مخصوص و شاد می‌پوشند و به خیابان‌ها می‌آیند تا رژه بروند و با رقص و آواز، فضای کشور خود را شاد‌تر از چیزی که هست کنند .این جشنواره در روز یکم و دوم مارس برگزار می‌شود و نکته جالب اینجاست که در پایان جشنواره، زمانی که همه از رقص و آواز خسته شده‌اند و گرمای خورشید آنها را آزار داده است، جشنواره آب برگزار می‌شود و همه با تفنگ‌های آب پاش، به هم آب می‌پاشند تا کمی خنک شوند و لبخند بر لبان آنها جاری شود.

کارناوال اورورو، بولیوی

  1. کارناوال آب ، تایلند

حال که صحبت از آب بازی به میان آمد، واجب شد تا معروف‌ترین جشنواره آب جهان که در تایلند برگزار می‌شود را به شما معرفی کنیم. تایلند، کشور هزار معبد، دارای گردشگران زیادی است و هر یک از آنها را به نوعی شیفته خود می‌کند. بد نیست بدانید که کارناوال‌های متعدد تایلند، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آیند و بسیاری از گردشگران، تنها برای شرکت در این جشنواره‌ها، عازم تایلند می‌شوند. در جشنواره آب تایلند که در روزهای 13 تا 15 آپریل یعنی بهار برگزار می‌شود، همه مردم به خیابان‌ها می‌آیند و به روی یکدیگر آب می‌پاشند. این جشنواره یک جشنواره کاملا مذهبی و فرهنگی است و مردم تایلند اعتقاد دارند که با این کار آلودگی‌ها را می‌شویند و به نوعی آن را می‌توان یکسان با فرهنگ خانه تکانی ایرانی دانست. با این تفاوت که در خانه تکانی همه متواری می‌شوند اما در جشنواره آب همه با یک سطل آب به دنبال هم هستند!

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استانبول وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

کارناوال آب ، تایلند

  1. کارناوال ونیز

کارناوال ونیز نیز همانند کارناوال‌های دیگر ایتالیا، کارناوالی کاملا فرهنگی، شیک و زیبا است. در این کارناوال که از 14 فوریه تا 4 مارس بر گزار می‌شود، مردم رمانتیک ایتالیا، کنار کانال‌های شهر ونیز، لباس‌های مبدل و ماسک‌های منحصر به فردی می‌پوشند. این لباس‌ها باید ظاهری کاملا کلاسیک، قدیمی و سلطنتی داشته باشند و در دوره برگزاری این کارناوال، ونیز دقیقا شباهت زیادی به دوران رنسانس پیدا می‌کند! پس اگر در رویاهای خود می‌خواهید که در زمان سفر کنید و شاهد دوران باستان و رنسانس باشید، تنها کافیست در این بازه زمانی به ونیز سفر کنید! البته در این حین، علاوه بر اینکه مردم در خیابان‌ها و کنار کانال‌ها ظاهر می‌شوند، عده ای مهمانی‌های خصوصی نیز برگزار می‌کنند که برای ورود به آنها باید هزینه ورودی پرداخت کنید! اگر توان مالی شرکت در این مراسم را دارید، بهتر است در جشن گرن بالو دل ماسچر شرکت کنید!

 کارناوال ونیز

  1. ریو دوژانیرو، برزیل

خب طبق روال همیشگی، بهترین را برای آخر نگه داشته‌ایم! بهترین و جذاب ترین کارناوال های کشورهای خارجی به ریودوژانیرو ختم می‌شود!  شاید اصلا لازم نباشد در مورد این جشنواره زیبا که بین 28 فوریه تا 8 مارس برگزار می‌شود، توضیح دهیم! زیرا همه ما حداقل یک بار نام این جشنواره شاد، جنجالی و هیجان انگیز را شنیده‌ایم! در حقیقت می‌توان گفت که بسیاری از کارناوال‌های خارجی، از ریو کپی برداری کرده‌اند! در این 10 روز، هر روز از شهر ریو، سرشار از جشن، رقص و آواز است و مردم با پوشیدن لباس‌های شاد سنتی، در خیابان‌های شهر رژه می‌روند و مشغول رقص و پایکوبی می‌شوند!

ریو دوژانیرو، برزیل

خب دوستان عزیز و همراهان کایت، به نظر شما در لیست جذاب ترین کارناوال های کشورهای خارجی ، کدام کارناوال هیجان‌انگیزتر است؟ آیا تا به حال تجربه شرکت در هیچ یک از این کارناوال‌ها را داشته‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، در مورد تجربه خود با ما و سایر همراهان کایت صحبت کنید تا آنها نیز بتوانند در این کارناوال‌ها شرکت کنند. فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید