سوغات تایلند | هفت سوغاتی برتر کشور تایلند
علیرضا مشرقی 1399/06/15 4661 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تمام لذت سفر به سوغاتی است! در سفر حتی برای خودتان هم باید سوغاتی بخرید تا با هر بار دیدن آن، به یاد خاطرات خوشی که در سفر داشتید بیافتید. از طرف دیگر تمامی دوستان و آشنایان هم منتظر هستند تا شما برای آنها از سفرتان سوغاتی بیاورید. سوغاتی از نظر مادی هیچ ارزشی ندارد و تنها نشان دهنده آن است که شما حتی در اوج خوشی و زمانی که آشنایان و دوستان خود را نمی‌بینید، باز هم به فکر آنها هستید و به این شکل می‌خواهید آنها را در شادی سفر خود سهیم کنید. انتخاب سوغات در سفرهای داخلی کار ساده‌ای است اما زمانی که نوبت به سفرهای خارجی می‌رسد، بسیاری از ما نمی‌دانیم که سوغات هر شهر چیست. در انتخاب سوغات باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. سوغات نباید چیزی باشد که بتوانید در ایران آن را بیابید. بهتر است سوغات شما منحصر به  همان منطقه باشد و در جای دیگر یافت نشود! اما سوغات تایلند چیست؟ چه چیزی در تایلند وجود دارد که در ایران نیست؟ خب شاید انتخاب این سوغاتی کار دشواری باشد اما نگران نباشید، ما در کنار شما هستیم! با کایت همراه باشید تا انواع سوغات تایلند را بشناسید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

انواع سوغاتی برتر کشور تایلند

تایلند، کشور هزار معبد، دارای بخش‌های متنوعی است و در هر قسمت، سوغاتی منحصر به فرد خود را دارد. شما می‌توانید هم برای خود و هم برای عزیزان‌تان، یادگاری‌های زیبایی از این کشور خریداری کنید که با دیدن آنها، به یاد تمام خاطرات خوش سفر تایلند می‌افتید. پس با ما همراه باشید و انواع سوغات تایلند را بشناسید.

میوه‌های تایلندی

اگر سری به بازارهای محلی تایلند بزنید، میوه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که تا کنون آنها را ندیده‌اید و حتی نام آنها را نیز نمی‌دانید! این میوه‌ها مخصوص مناطق استوایی هستند و شاید برخی از آنها همانند دراگون فروت را در بازار تجریش تهران با قیمت بالا مشاهده کرده باشید. اما در تایلند، خبری از قیمت‌های بالا نیست و تنوعی بی‌نظیر از این میوه‌ها را خواهید دید. میوه‌های استوایی و تایلندی، ظاهری بسیار عجیب دارند و نکته جالب اینجاست که برخی از آنها حتی بوی نامطبوعی نیز می‌دهند و با این وجود، طعم بسیار خوبی دارند! همه این شگفتی‌ها باعث می‌شوند تا میوه‌های تایلندی، یکی از سوغات‌های خاص و منحصر به فرد این منطقه باشند که می‌توانید برای عزیزان خود خریداری کنید. البته لازم به اشاره نیست که برای خرید این سوغاتی، باید آخرین لحظات سفر خود را انتخاب کنید. زیرا میوه‌ها خراب می‌شوند و شاید تا ایران سالم باقی نمانند. بهتر است آنها را در کیسه‌های زیپ کیپ قرار دهید و یا حتی وکیوم کنید که خراب نشوند.

میوه‌های تایلندی

مجسمه‌های بودا و فیل‌های چوبی

مذهب اصلی مردم تایلند، بودا است و به همین خاطر، در هر یک از مغازه‌های گیفت شاپ، می‌توانید انواع مجسمه‌های چوبی و برنزی بودا را مشاهده کنید. این مجسمه‌ها در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند و می‌توانند تزئینی بسیار زیبایی در منزل شما یا عزیزان‌تان باشند. اما علاوه بر مجسمه‌های بودا، انواع تابلوهای چوبی که حکاکی شده‌اند و در آن نماد‌های خوش شانسی تایلندی همانند فیل وجود دارند نیز در این گیفت‌شاپ‌ها به چشم می‌خورند که یکی از سوغاتی‌های منحصر به فرد تایلندی به حساب می‌آیند. اگر ترجیح می‌دهید سوغاتی کوچکی تهیه کنید که برای شما اضافه بار محسوب نشود، می‌توانید انواع مجسمه‌های فیل که از جنس چوب، برنز، نقره یا طلا ساخته شده‌اند را تهیه کنید. تایلند یکی از مهم‌ترین زیست‌گاه‌های فیل در جنوب شرق آسیا است و مردم تایلند نیز به این حیوانات بی آزار و قوی هیکل، احترام زیادی می‌گذارند. همچنین جالب است بدانید که فیل در آیین تایلندی، نماد خوش شانسی به شمار می‌آید. پس خرید این مجسمه‌های تزئینی زیبا، می‌تواند گزینه مناسبی برای سوغات تایلند باشد.

مجسمه‌های بودا و فیل‌های چوبی

ادویه تایلندی

بسیاری از غذاهای تایلندی شهره خاص و عام هستند و شهرت جهانی دارند و این را مستقیما مدیون ادویه منحصر به فرد خود هستند. حتی اگر دقت کنید، در برخی از محصولات تولید شده در ایران، همانند سس تای چیلی، نیز از ادویه‌های تایلندی استفاده می‌شود تا طعمی عجیب به این محصولات ببخشند. ادویه تاریخ انقضا ندارد و فضای کمی را اشغال می‌کند و با خرید این ادویه‌ها و کمی ذوق و سلیقه، می‌توانید حتی در ایران غذاهای تایلندی را طبخ کنید و به این ترتیب خاطرات خوش سفر تایلند را برای خود مجددا زنده کنید و یا حتی این غذاهای خوشمزه را برای دوستان خود تهیه نمایید تا آنها نیز با این طعم بی‌نظیر  آشنا شوند. برای تهیه ادویه تایلندی بهتر است به بازارهای سنتی آن مراجعه کنید و بهترین مکان برای خرید این ادویه جات، بازار شناور است. ( از این مقاله می‌توانید راجع به تور یک روزه در تایلند و بازارهای شناور اطلاعات کسب کنید.

ادویه تایلندی

محصولات ماساژ و اسپا تایلندی

خب قطعا همه شما در مورد ماساژ تایلندی شنیده‌اید. ماساژ تایلندی و به صورت کلی خدمات اسپا در تایلند بسیار مشهور هستند و حتی افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند تا تحت آموزش قرار بگیرند و نحوه ماساژ تایلندی را بیاموزند. اما جالب است بدانید که ماساژ تایلندی تنها یک روش نیست و به مواد اولیه خاصی نیاز دارد. اگر به مراکز اسپا تایلندی مراجعه کرده باشید، قطعا می‌دانید که بدن شما را با نوعی روغن خاص چرب می‌کنند و سپس ماساژ را آغاز می‌کنند. همچنین صابون‌های معطر خاصی دارند و زمانی که شما را با آن شستشو می‌دهند، بوی صابون تا روزها روی تن شما باقی می‌ماند. به صورت کلی محصولات اسپا تایلندی بسیار معروف هستند و در هیچ جای دنیا نمی‌توانید مشابه آنها را پیدا کنید. به همین خاطر بهتر است حتما به عنوان سوغات تایلند ، انواع روغن نارگیل، شمع‌های معطر، صابون‌های معطر، محصولات لایه بردار یا همان اسکراب، انواع لوسیون، انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات بهداشتی را تهیه کنید. بسیاری از مراکز اسپا در تایلند، این محصولات را نیز به صورت جداگانه عرضه می‌کنند و می‌توانید از آنها محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

محصولات ماساژ و اسپا تایلندی

پارچه‌های ابریشمی و کتان تایلندی

ابریشم یکی از گران‌ترین نوع پارچه در دنیا محسوب می‌شود. ابریشم لطافت بسیار زیادی دارد و البته روش تولید آن نیز بسیار سخت است. پرورش کرم ابریشم و استخراج ابریشم از پیله این حشره، کار بسیار دشواری محسوب می‌شود و البته که در تایلند این کار رواج دارد. به همین خاطر، صنعت بافت پارچه ابریشمی در تایلند، یکی از مهم‌ترین صنایع به شمار می‌آید و می‌توانید از انواع پارچه کتان و ابریشمی، برای خود و عزیزانتان سوغات بخرید. پر واضح است که پارچه‌های ابریشمی در هر جای دنیا گران قیمت هستند و به همین خاطر امکان تقلب در آنها بسیار زیاد است. از این رو یا باید در زمینه شناخت پارچه ابریشم اصل مهارت داشته باشید یا از برندهای معروف همانند مرکز فروش ابریشم یا کمپانی جیم تامپسون سوغات خود را تهیه نمایید. البته برای تشخیص ابریشم اصل روش ساده‌ای وجود دارد. ابریشم با سوختن، بویی شبیه به سوختن موی انسان می‌دهد. پس برای اطمینان، می‌توانید یک نخ از پارچه را بسوزانید و آن را بو بکشید. البته حواستان باشد تا پارچه را آتش نزنید!

پارچه‌های ابریشمی

جواهرات تایلندی

شاید با خودتان بگویید که برای چه کسی باید سوغات به این گران قیمتی را خریداری کنیم!؟ در درجه اول چه کسی بهتر از خود شما!؟ بسیاری از کسانی که به سفر کردن علاقه‌مند هستند، ترجیح می‌دهند از هر سفر، یک یادگاری برای خود تهیه ‌کنند تا با دیدن آن به یاد خاطرات خوش سفرشان بیافتند. پس اگر به دنبال یک هدیه عالی برای خود می‌گردید، بهتر است حتما سری به بازار جواهرات تایلند بزنید. جواهرات تایلند با وجود ظاهر بسیار زیبایی که دارند، اما از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر از جواهرات تهران هستند. همچنین باید بدانید که یاقوت کبود، یاقوت سرخ، زیرکن و لعل، سنگ‌های قیمتی تایلند هستند که در این منطقه استخراج می‌شوند و به همین خاطر در اکثر جواهرات از آنها استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که اگر قصد خرید جواهر از تایلند را پیدا کردید، بهتر است هزینه زیادی بابت آن نپردازید و از فروشگاه‌های بسیار معتبر کالای خود را تهیه نمایید. اگر به دنبال یک مکان مطمئن برای خرید جواهر در تایلند هستید، ما به شما موسسه آسیایی علوم جواهرشناسی که در جاده سیلوم قرار گرفته است را معرفی می‌کنیم.

جواهرات تایلندی

ظروف تایلندی

صنایع دستی در تایلند یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد این کشور را شکل می‌دهد. بسیاری از مردم تایلند در این کشور مشغول ساخت انواع صنایع دستی هستند تا بتوانند آنها را به گردشگران خارجی بفروشند. ظروف تایلند، یکی از بخش‌های مهم صنایع دستی این کشور هستند که ظاهری زیبا دارند و می‌توانید از آنها به عنوان دکوری استفاده نمایید. این ظروف از جنس سفال ساخته شده‌اند اما بسیار ظریف هستند و با دقت آنها را رنگ آمیزی کرده‌اند. رنگ‌های این ظروف بسیار شاد، زیبا و چشم گیر است و قطعا با دیدن آنها عاشق‌شان می‌شوید. البته لازم به ذکر است که هنگام خرید، از فروشنده بخواهید تا آنها را به دقت بسته بندی کند تا در چمدان شما آسیب نبینند و تمامی رویاهای شما به باد نرود! معمولا این بشقاب‌ها و ظروف را می‌توانید به دیوار آویزان کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید. اما علاوه بر این ظروف، شما می‌توانید ظرف سنتی چانگ لون را نیز به عنوان سوغات تایلند تهیه کنید. این ظروف مخصوص نوشیدنی هستند و از پخته شدن پوست سخت نارگیل ساخته می‌شوند.

ظروف تایلندی

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد سوغات تایلند چیست؟ آیا تا به حال کسی از تایلند برای شما سوغاتی آورده است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، آن سوغاتی چه بوده؟ یا اینکه آیا تا به حال برای کسی از تایلند سوغات گرفته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را در مورد سفر به تایلند با ما به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید