عجیب ترین تفریحات استانبول
3533 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

9 مورد از عجیب ترین تفریحات استانبول


اگر کسی بگوید ظرف یک هفته توانسته از تمام مکان های دیدنی استانبول بازدید کرده و سری به همه اماکن تفریحی بزند، پس احتمالا میلیون‌ها شهروند ساکن استانبول، زندگی یکنواختی دارند! به بیان دیگر، استانبول شهری بزرگ با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، تفریحات ناب و جاذبه‌های دیدنی بسیار است که شاید برای تجربه همه آنها به چند هفته زمان نیاز داشته باشید. 

در کنار اماکن تاریخی، غذاهای لذیذ و متنوع، بازارهای بزرگ و قدیمی یا فروشگاه‌های رنگارنگ، تفریحات خاصی در استانبول هست که کمتر کسی به آنها توجه دارد. در حقیقت، بسیاری از افراد با چنین تفریحاتی آشنا نیستند و تصور می‌کنند جاذبه های استانبول فقط به مساجد تاریخی یا ساختمان‌های قدیمی منتهی می‌شود.

اگر شما هم چنین تصوری دارید و می‌خواهید با تور کایت به استانبول سفر کنید، بهتر است همین حالا در کنار تمام برنامه‌های خود، یک زمان خالی پیدا کنید زیرا در این مقاله، شما را با متفاوت‌ترین و عجیب ترین تفریحات استانبول آشنا خواهیم کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید به استانبول سفر کنید، پیشنهادهای هیجان انگیز تور استانبول را در صفحه "تور استانبول" از دست ندهید.

عجیب ترین تفریحات استانبول که باید تجربه کنید

تور دوچرخه استانبول

استانبول، توریستی‌ترین شهر ترکیه با جمعیتی نزدیک به 20 میلیون نفر است و این یعنی ازدحام و شلوغی در خیابان‌ها و البته وسایل نقلیه عمومی. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تور دوچرخه‌سواری استانبول را امتحان کنید. شاید برخی افراد چندان موافق این پیشنهاد نباشند، ولی در بخش آسیایی استانبول، خطوط مشخصی برای عبور دوچرخه کشیده شده است تا بتوانید با خیالی آسوده در خیابان‌های شلوغ رکاب بزنید. 

در این مسیر، مکان‌هایی مشخص برای نظاره کردن چشم‌اندازهای بسیار زیبا، غذا خوردن در رستوران‌ها و عکاسی از محله‌های جذاب وجود دارد تا تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم بخورد. برای علاقه‌مندان به موتورهای قدیمی نیز توری مخصوص وجود دارد که گردشگران با سوار شدن بر آنها می‌توانند به شکلی متفاوت در استانبول گردش کنند. 

تور دوچرخه سواری استانبول

شکار قارچ

اگر فکر می‌کنید در کلان‌شهری مثل استانبول قارچ پیدا نمی‌شود، سخت در اشتباهید! جنگل بلگراد در 15 کیلومتری شمال استانبول، دیدنی‌های بسیاری برای علاقه‌مندان به محیط زیست داشته و به محلی ایده‌‌آل برای جمع‌آوری قارچ تبدیل شده است. به علاوه، در اینجا می‌توانید یک پیکنیک چندساعته متفاوت را تجربه کنید. 

تور شکار قارچ استانبول

قایق‌سواری در خلیج شاخ طلایی

شاید بسیاری از گردشگران، راه رفتن بر روی عرشه یک کشتی بزرگ در تنگه بسفر را تجربه‌ای بی‌نظیر توصیف کنند؛ اما آیا این کار می‌تواند به اندازه پارو زدن در یک قایق کوچک در استانبول جذاب باشد؟  

شاخ طلایی، یکی از مناطق مهم استانبول بوده و همه‌روزه میزبان تعداد زیادی از قایق‌سواران مبتدی و حرفه‌ای است. اگر صبح زود به این منطقه مراجعه کنید، معلمان باتجربه و دارای مجوز حضور داشته و علاوه بر آموزش‌های لازم، کایاک و تمام تجهیزات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در مسیری 8 کیلومتری، تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای شما رقم بخورد.

تور دوچرخه سواری استانبول

ماهیگیری در تنگه بسفر

برخی از کشتی های تفریحی تنگه بسفر هنگام صبح یا غروب، در مکان‌های مشخصی لنگر انداخته و برای ماهیگیری، تورها را به آب می‌اندازند. خوشبختانه، گردشگران نیز می‌توانند در کنار ماهیگیران، مشغول ماهی گرفتن شده و لحظاتی تکرارنشدنی را تجربه کنند. اگر مایل باشید هم می‌توانید از دوربین‌های GoPro موجود در کشتی برای ثبت لحظه‌به‌لحظه ماهیگیری استفاده کنید. 

تور ماهی گیری در تنگه بسفر

شنا کردن میان اروپا و آسیا

Suada Club نام مجموعه‌ای مشهور با هتل‌ها و امکانات تفریحی در جزیره گالاتاسرای است که در تنگه بسفر و درست بین آسیا و اروپا واقع شده و می‌تواند رویای شما در مورد شنا کردن میان آسیا و اروپا را به واقعیت تبدیل کند. شنا کردن در تنگه بسفر فوق‌العاده خطرناک است؛ اما در استخر بزرگ این مجموعه، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. احتمالا چنین چیزی را نتوانید در هیچ جای دیگری از دنیا تجربه کنید. 


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


شنا کردن میان اروپا و اسیا

راه رفتن در آب انبار باسیلیکا

قدم زدن در آب انبار باسیلیکا مثل ورود به یک جهان دیگر است. آب انبار باسیلیکا مرطوب و تاریک است، شما می‌توانید صدای چکه کردن آب را بشنوید و هر چه پایین‌تر می‌روید، به نظر می‌رسد ستون‌ها شما را به یک پرتگاه نزدیک می‌کنند.

از آنجایی که ما با قدیمی‌ترین مخزن آب از دوره بیزانس روبه‌رو هستیم، قطعا بازدید از آن ارزشش را خواهد داشت. 

راه رفتن در اب انبار باسیلیکا

بازدید از حمام تاریخی کیلیچ علی پاشا

بازدید از یک حمام تاریخی و بسیار بزرگ، قطعا یکی از عجیب‌ترین تجربه‌ها را برای شما رقم خواهد زد. اگر به حمام علی پاشا رفتید، حتما شستشو و ماساژ حرفه‌ای را هم تجربه کنید. در ساعات مشخصی از روز، آقایان و بانوان می‌توانند به صورت جداگانه از این حمام و سرویس‌های ویژه آن استفاده کنند. 

حمام تاریخی کیلیچ علی پاشا

شرکت در کلاس آموزش مرمرکاری اِبرو

هنر مرمرکاری ترکیه، اِبرو (Ebru) نامیده شده و مردم می‌گویند ریشه آن به قرن سیزدهم برمی‌گردد. در حقیقت، مرمرکاری ترکی از همین کشور آغاز و سپس در کشورهای دیگری مثل ژاپن، چین و هند نیز پخش شد. 

اِبرو در واقع الگوهای رنگی بر روی محلولی از آب روغنی در یک ظرف مثل سینی است که بعد از طراحی، آن را روی کاغذ یا پارچه انتقال می‌دهند. یادگیری این هنر سنتی ترکیه می‌تواند اتفاقی خاطره‌انگیز در سفر شما به استانبول باشد.

کلاس اموزش مرمرکاری ابرو

ماجراجویی در جزایر پرنس استانبول

مجمع‌الجزایر پرنس از 4 جریزه بزرگ و 5 جزیره کوچک‌ تشکیل شده و سفر یک‌روزه به آنها می‌تواند حال و هوای شما را حسابی تغییر دهد. این جزایر در دریای مرمره واقع شده‌اند و گردشگران می‌توانند به کمک یک کشتی تفریحی، به راحتی از آنها بازدید کنند.

نکته جالب، بافت متنوع این جزیره‌ها است؛ از معماری عثمانی تا صومعه‌های یونانی و عمارتی که روزی لئون تروتسکی در آن حضور داشته، همگی در پرنس قابل مشاهده هستند.  

ماجراجویی در جزایر پرنس استانبول

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید