شهرهای توریستی سریلانکا | 9 شهر توریستی سریلانکا
شراره رحیمی 1399/06/14 6872 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سریلانکا جزیره‌ای کوچک و بسیار زیبا در بین آب‌های اقیانوس هند می‌باشد که در بخش جنوبی آسیا واقع شده است. این جزیره دیدنی به دلیل برخورداری از سواحل حیرت‌انگیز، طبیعت بکر و سرسبز، معابد بودائی منحصر به فرد، باغ‌هایی با پوشش گیاهی متنوع و... در زمینه گردشگری به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است. لازم است گفته شود که سریلانکا شهرهای بسیار زیبایی را در دل خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها طی سال‌های اخیر با زیبایی‌های منحصر به فرد خود، مکان‌های تفریحی، هتل‌های شیک و مدرن، مراکز خرید متعدد و... توجه گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را با شهرهای توریستی سریلانکا آشنا کنیم.

معرفی 9 شهر توریستی سریلانکا

به طور کلی برای سفر به سریلانکا محدودیتی وجود ندارد و سریلانکا جزیره‌ای برای تمام فصل‌ها می‌باشد که در هر نقطه از آن آب و هوایی متفاوت حاکم است. از این رو شما می‌توانید در هر موقع از سال که مایل بودید به کشور سریلانکا سفر کنید و از تمامی شهرهای توریستی آن بازدید به عمل آورید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را از این جزیره بسیار زیبا در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید. ما نیز در این بخش از مقاله 9 شهر توریستی سریلانکا را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر به سریلانکا از آن‌ها دیدن کنید و لذت ببرید. هم‌چنین می‌توانید برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه تورهای سریلانکا شوید.

معرفی شهرهای توریستی سریلانکا

  • شهر بنتوتا

بنتوتا یکی از شهرهای توریستی بسیار زیبای کشور سریلانکا می‌باشد که در ساحل جنوبی این جزیره واقع شده است و با مکان‌های دیدنی خود توانسته است توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب کند. این شهر چند منظوره علاوه بر این‌که از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سواحل سریلانکا به شمار می‌رود، یک اقامتگاه ساحلی اقیانوس هند نیز به حساب می‌آید که تفریحات و ورزش‌های آبی بسیار زیادی نظیر غواصی، قایق سواری، موج سواری و... را شامل می‌شود. علاوه بر این تفریحات شما می‌توانید در مرکز حفاظت بنتوتا به یکی از مکان‌های تخم گذاری لاکپشت‌های دریایی سر بزنید و از گونه‌های متفاوت لاکپشت‌های آبی نیز دیدن کنید. این شهر توریستی یک معبد بودایی قدیمی که از دوره قرون وسطی به جا مانده است و باغ‌های سرسبز، قلعه تاریخی و... را نیز در دل خود جای داده است که شما می‌توانید از آن‌ها هم بازدید به عمل آورید.

  • شهر سیجیریا

شهر تاریخی سیجیریا از مکان‌های دیدنی سریلانکا به شمار می‌رود و مقصد بسیار مناسبی برای علاقمندان به باستان شناسی می‌باشد. این شهر باستانی در وسط یک دشت در ارتفاع 180 متری روی سطحی با شیب تند ساخته شده است و از آن‌جایی که به جنگل‌های اطراف خود تسلط کامل دارد، به نام تخته سنگ شیر نیز شهرت یافته است. توجه داشته باشید که به منظور رسیدن به سطح سیجیریا باید از پله‌ها و اتاق‌هایی که از دهان شیر بیرون آمده است، بالا بروید. در مسیر رسیدن به سطح سیجیریا تعداد بسیار زیادی فواره، باغ، حوضچه و... وجود دارد که بسیار جذاب و تماشایی می‌باشد و محلی‌ها عنوان هشتمین عجایب جهان را به این منطقه داده‌اند. در قرن سوم پیش از میلاد یک قلعه در این مکان ساخته شده است که در ابتدا از آن به عنوان عبادتگاه و چندین سال بعد به عنوان اقامتگاه سلطنتی استفاده شده است.

معرفی شهر سیجیریا

  • شهر کلمبو

شهر توریستی کلمبو که پایتخت تجاری سریلانکا به حساب می‌آید، تقریبا بیش از دو هزار سال است که با بندرهای طبیعی وسیع خود بستر تجارت بین ایتالیا و چین را فراهم کرده است. لازم است بدانید که بسیاری از افراد کلمبو را به عنوان پایتخت سریلانکا می‌شناسند، در صورتی که پایتخت رسمی و قانونی این کشور یکی از شهرهای نزدیک به کلمبو می‌باشد. کلمبو که از جمله مقاصد توریستی پرطرفدار سریلانکا به شمار می‌رود، زمانی توسط پرتغالی‌ها و سپس توسط انگلیسی‌ها اداره می‌شده است. از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر توریستی می‌توان به گال فیس گرین (نوار سبزی در حاشیه اقیانوس هند) یا رخ سبز و معبد گانگارامایا که به دلیل استفاده از سبک‌های مختلف معماری به شهرت رسیده است، اشاره کرد.

  • شهر نووارا الیا

در ابتدا لازم است بدانید که چای سریلانکا شهرت جهانی دارد و شهر نووارا الیا با آب و هوای معتدل و دل‌انگیز خود محل تولید چای این جزیره می‌باشد. این شهر در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته است که به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و سرسبز و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد، لازم است در طول سفر به سریلانکا حتما از این شهر و مزرعه‌های چای دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید. با ساخته شدن این شهر در قرن 19 استعماران انگلیسی به سرعت به این محل عقب نشینی کردند که همین امر سبب شد تا این شهر لقب انگلستان کوچک را از آن خود کند. توصیه می‌کنیم که در ماه آپریل به نووارا الیا سفر کنید تا بتوانید در آب و هوای دل‌انگیز از تمامی جاذبه‌های آن دیدن کنید.

معرفی شهر نووارا الیا

  • شهر آنورجاپورا

آنورجاپورا یکی دیگر از شهرهای توریستی سریلانکا می‌باشد که تقریبا 300 سال پیش از میلاد توسط یکی از بنیان‌گذاران انجمن راهبه‌های بودایی به وجود آمده است. این شهر مقدس باستانی تقریبا حدود 1300 سال به دلیل وجود بناهای تاریخی، معابد و قصرهایش رو به رشد و شکوفایی بود اما پس از این‌که در قرن دهم مورد حمله واقع شد، محلی‌ها آن‌جا را رها کردند و شهر خالی از سکنه شد. جالب است بدانید که تا مدت زمان زیادی همانند ماچوپیچو در پرو فقط محلی‌ها از وجود این شهر باخبر بودند تا این‌که پس از چندین قرن این شهر مجددا به دست اروپاییان کشف شد. این شهر باستانی که هم‌اکنون خرابه‌های بسیار شگفت‌انگیزی از آن باقیمانده است برای گردشگران در دسترس می‌باشد و سالانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

  • شهر کندی

کندی دومین شهر بزرگ کشور سریلانکا می‌باشد که آخرین پایتخت دوران باستانی پادشاهی این جزیره نیز به شمار می‌رود. این شهر توریستی با شهر کلمبو فقط 1 ساعت و نیم فاصله دارد و از آب و هوای بسیار معتدل و دل‌انگیزی برخوردار است. از بناهای تاریخی بسیار مهم این شهر می‌توان به معبد دالادا ماگی گاوا اشاره کرد که دندان مقدس بودا در آن نگهداری می‌شود. به علاوه باغ سلطنتی شهر کندی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌باشد که در منطقه پرادانیا قرار گرفته است و وزارت کشاوری سریلانکا به این باغ نظارت می‌کند. هم‌چنین با سفر به این شهر می‌توانید بهترین صنایع دستی، صنایع چوبی، حجاری، ظروف برنجی و حکاکی را مشاهده کنید و آن‌ها را به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان خریداری کنید.

معرفی شهر پولوناروا

  • شهر دامبولا

شهر دامبولا نیز از شهرهای مهم کشور سریلانکا می‌باشد که سالانه گردشگران زیادی را در دل خود جای می‌دهد. شما می‌توانید در این شهر از معابد قدیمی که معبد طلایی بودا از مشهورترین آن‌ها هستند، بازدید به عمل آورید. جالب است بدانید که در قرن اول میلادی اولین معبد در این شهر ساخته شده است و در هر کدام از این معبدها تقریبا حدود 157 مجسمه تعدادی از پادشان و بودا وجود دارد. به علاوه در این شهر غارهایی به چشم می‌خورد که در آن‌ها بخشی از تاریخ سریلانکا و زندگی بودا به روایت تصویر نقاشی شده است که بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد. از دیگر جذابیت‌های این شهر می‌توان به وجود بلندترین مجسمه بودای جهان که تقریبا حدود 30 متر می‌باشد، اشاره کرد.

  • شهر پولوناروا

پولوناروا پایتخت قدیمی کشور سریلانکا می‌باشد که در حال حاضر خرابه‌های حیرت‌انگیزی از این شهر به جا مانده است و سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به ویژه علاقمندان به تاریخ و باستان شناسان از این شهر دیدن می‌کنند. شما نیز می‌توانید در سفر به شهر پولوناروا ابتدا از موزه باستان شناسی دیدن کنید و سپس به قصر عظیم سلطنتی سر بزنید و از هیبت و شکوه این قصر نهایت لذت را ببرید. علاوه بر آن جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی در این شهر به چشم می‌خورد که به شکل حیرت‌انگیزی تزیین شده‌اند و چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کنند.

معرفی شهر پولوناروا

  • شهر گال

شهر گال یک شهر دفاعی در سریلانکا می‌باشد که جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. از جمله این جاذبه‌های دیدنی می‌توان به قلعه‌ای اشاره کرد که در قرن هفده بر روی تپه‌ای رو به دریا با سبک معماری بسیار معروف توسط استعمارگران آلمانی ساخته شده است. جالب است بدانید که این شهر به خاطر جامعه مهاجری و هم‌چنین مرکزی برای هنرمندان شهرت زیادی را از آن خود کرده است. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به فانوس دریای قدیمی سریلانکا، کلیسای سنت ماری، بندر طبیعی، موزه دریایی، معبد شیوا و... اشاره کرد که شما می‌توانید در طول سفر به شهر زیبای گال از آن‌ها دیدن کنید و تجربه‌ای کاملا متفاوت و لذت‌بخش در کنار همسفرانتان برای خود به ارمغان آورید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی برخی از شهرهای توریستی و مهم کشور سریلانکا پرداختیم. شهرهای توریستی سریلانکا جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در دل خود جای داده‌اند که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش برای طیف وسیعی از گردشگران فراهم خواهد کرد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید