راهنمای تور کشتی های کروز استانبول
3881 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

همه چیز در مورد کشتی های کروز استانبول

تصور کنید در یک روز آفتابی، همراه با خانواده خود روی یکی از کشتی های کروز استانبول در حال مشاهده زیبایی‌های تنگه بسفر و دیدن بناهای تاریخی آن هستید؛ آیا چنین خاطره‌ای ممکن است از ذهن شما پاک شود؟ 

استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه و جایی است که قاره اروپا و آسیا به یکدیگر وصل می‌شوند. تقریبا غیر ممکن است به استانبول سفر کنید و شیفته این شهر نشوید. مکان‌های تفریحی، بناهای تاریخی، جاذبه‌های دیدنی و مراکز خرید بزرگ، تنها بخشی از زیبایی‌های استانبول هستند. علاوه بر این، سوار شدن بر کشتی های کروز در تنگه بسفر از تفریحاتی است که تقریبا تمام گردشگران برای یک‌بار هم که شده باید آن را امتحان کنند. 

اما این کشتی ها چه امکاناتی دارند؟ هزینه آنها چقدر است و روی عرشه، چه زیبایی‌هایی در انتظار شما خواهد بود؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد. 

تورهای مرتبط:

 همه چیز در مورد کشتی های کروز استانبول

معرفی کشتی های کروز استانبول


کشتی های کروز یا تفریحی، بخشی از سیستم حمل و نقل استانبول هستند که علاوه بر فراهم کردن دسترسی به نقاط مختلف شهر، می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول کنند. حضور در این کشتی ها در روزهای آفتابی بسیار لذت‌بخش است، اما بسیاری از افراد پیشنهاد می‌کنند هنگام شب سوار آنها شوید تا منظره‌ای خیره‌کننده و متفاوت از سواحل استانبول پیش روی شما قرار گیرد. جشن، پایکوبی و اجرای برنامه‌های مفرح، موسیقی زنده، غذاهای رنگارنگ و فروشگاه‌های جذاب، تنها بخشی از سرگرمی‌های در نظر گرفته‌شده برای افرادی است که تور کشتی های کروز استانبول را انتخاب می‌کنند. 

در اینجا رستوران‌های لوکس و کافه‌ها هم میزبان گردشگران خواهند بود. حتی برخی از کشتی های کروز، این امکان را به شما می‌دهند که به جای هتل در آنها اقامت کنید که این موضوع در نوع خود بسیار جذاب است. 

معرفی کشتی های کروز استانبول

چگونه از کشتی های تفریحی استانبول استفاده کنیم؟


کشتی های کروز استانبول در قاضی‌کوی و بخش شمالی پل گالاتا یعنی «گالاتاپورت» پهلو می‌گیرند؛ بندری بسیار بزرگ که در آن تا چهار کشتی بزرگ می‌توانند به صورت هم‌زمان حضور داشته باشند. بازسازی این بندر در سال 2016 آغاز شده بود و پروژه مربوط به آن قرار است تا سال 2020 تکمیل شود. شاید در نگاه اول، بازدید از این بندر بزرگ کمی گیج‌کننده به نظر رسد؛ خصوصا وقتی در ترمینال مسافری سالیپازاری حاضر می‌شوید. با این حال، در این اسکله مکان‌هایی مشخص برای ارائه اطلاعات و دادن نقشه مسیر به توریست‌ها در نظر گرفته شده که کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

بسته به اینکه از کدام بخش شهر می‌خواهید به قاضی کوی بروید، راه‌های زیادی همچون کرایه تاکسی، استفاده از مترو و اتوبوس وجود دارد که ما، استفاده از خطوط مترو و تراموا را پیشنهاد می‌کنیم. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بندر گالاتاپورت، ایستگاه قاضی کوی در خط M4 است. 

استفاده از کشتی های کروز استانبول

هزینه کشتی های تفریحی استانبول


هزینه استفاده از کشتی های کروز استانبول بسته به نوع مسیر، مدت زمان تور و نوع کشتی متفاوت خواهد بود. افرادی که تور چندروزه را برای گردش در تنگه بسفر انتخاب می‌کنند، بعضا تا 600 لیر یا حتی بیشتر به ازای هر نفر نیز باید پرداخت کنند! در این میان، کرایه یک کشتی تفریحی و تجربه گردشی متفاوت هم امکان‌پذیر است که طبیعتا هزینه آن بسیار بالاتر خواهد بود. Zeo Yacht، یکی از قابل اعتمادترین گزینه‌ها برای کروزسواری خصوصی در بسفر است.

هزینه کشتی های استانبول

ما تور کامل بسفر را توصیه می‌کنیم تا در یک روز بتوانید نظاره‌گر زیبایی‌های استانبول باشید. این تورها، شما را از امینونو به دریای سیاه برده و سپس بازمی‌گردانند که هرکدام از این مسیرها هم به خاطر توقف در پنج اسکله مختلف، حدود 90 دقیقه طول خواهد کشید. در این مسیر، موسیقی زنده، رستوران‌های لوکس و امکانات تفریحی هم در اختیار شما خواهند بود تا لذت سوار شدن بر این کشتی‌ها دوچندان شود. هزینه این تور حدود 25 لیر است.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


تور کشتی های کروز استانبول

اگر زمان برای شما مهم است، احتمالا تور کوتاه بسفر انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد. در این تور، کشتی های کروز استانبول شما را از امینونو به ایستینیه برده و بعد از توقفی کوتاه، مجددا به محل اول برمی‌گردند. این کشتی‌ها اسکله امینونو را هر روز ساعت 14:30 ترک کرده و تقریبا ساعت 14:50 به اورتاکوی می‌رسند؛ سپس بعد از سوار شدن مردم، گردش دو ساعته در بسفر آغاز می‌شود. هزینه بلیط برای تور کوتاه بسفر، 12 لیر برای هر نفر و 6 لیر برای کودکان زیر دوازده سال است. 

 تور بسفر برای شب هم در نظر گرفته شده که خواهان بیشتری داشته و به تبع آن، بلیط‌ها نیز زودتر به فروش می‌روند؛ پس اگر شب را برای گردش در نظر گرفته‌اید، حتما برنامه خود را مطابق با آن تنظیم کنید. در این تور، کشتی های تفریحی پیش از تاریک شدن هوا، ساحل استانبول را ترک می‌کنند تا منظره خیره‌کننده غروب آفتاب، هیچ‌گاه از ذهن گردشگران پاک نشود. در ادامه مسیر، این کشتی‌ها حدود دو ساعت در آنادالو کاواچی توقف خواهند داشت تا علاوه بر تفریح بتوانید یک شام تکرارنشدنی را در رستوران‌های ساحلی تجربه کنید. حدود ساعت 22:30، باز هم کشتی های کروز استانبول حرکت خود را آغاز می‌کنند تا طلوع خورشید بر روی تنگه بسفر را هم تجربه کنید!

تور کشتی های کروز استانبول در شب

لذت کروزسواری در استانبول


طول تنگه بسفر به حدود 30 کیلومتر می‌رسد و این یعنی در طول مسیر قادر به مشاهده بسیاری از بناهای تاریخی، ساختمان‌های مشهور و سواحل جذاب استانبول خواهید بود.

مساجد تاریخی محله سلطان احمد و کاخ توپ کاپی، از زیباترین بناهایی هستند که در طول مسیر خواهید دید. زمانی که به پل گالاتا می‌رسید، برج گالاتا چشم‌اندازی کاملا متفاوت را در مقابل چشمان‌تان قرار می‌دهد؛ این موضوع در مورد برج مایدن هم صدق می‌کند زیرا این برج در تاریکی شب، چهره‌ای متفاوت به خود می‌گیرد.

تور کشتی های  کروز استانبول در شب

اگر کشتی های کروز استانبول را برای گردش انتخاب کردید، باید خود را برای مشاهده سواحل زیبای استانبول نیز آماده کنید. ساحل طلایی، ساحل سوما، ساحل فلوریا و ساحل سولار، از سواحلی هستند که معمولا کشتی های کروز استانبول حرکت خود را از آنجا آغاز می‌کنند. در بسیاری از این سواحل، امکانات تفریحی و مراکز خرید بزرگی وجود دارد که هرکدام از آنها می‌توانند ساعت‌ها خود را مشغول کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید